Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 april 2013, 12:28   #21
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Eerst waren er geen processen, nu zijn het al showprocessen... We gaan vooruit.
Beter leren lezen ventje, voordat je jezelf nog belachelijker maakt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
...
Er werden al processen hier rond gevoerd. Hoor je daar op dit moment iets van? En is dat niet relevant? Of zijn enkel de jongeren die in Syrië vechten noemenswaardig en de anderen niet?
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 12:47   #22
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Evenzeer is het waar dat zij op juridisch vlak voordelen hebben die aan anders gelovigen niet gegund worden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ken je mij een paar voorbeelden geven?
Citaat:
Ik zie satanisten, die hier al veel langer actief zijn, niet het recht verwerven om dierenoffers te gaan brengen.
Dus één voorbeeld had je al...
Het recht om met een hoofddeksel op een pasfoto te staan daar waar dat voor alle anderen verboden is is een tweede voorbeeld.

Op gemeentelijk vlak heb je de aanpassingen specifiek voor de vreetmaand (elke nacht veel en ongezond eten is bij mij geen vasten) wat betreft verkeer rond hun meest geliefkoosde winkelcentra voor hallal voedsel.

Je hebt ook al die staatsscholen waar iedereen, ongeacht zijn overtuiging, verplicht wordt hallal kost te eten. Zelfs de kinderen van ouders die overtuigde tegenstanders zijn van de islam...
Daar staan geen staatsscholen tegenover die verplicht varkensvlees of koshere maaltijden op het menu hebben.

Je moet wel echt blind zijn of opzettelijk blind zijn, zoals jij dat hier duidelijk bent, om die al te zichtbare voordelen te blijven ontkennen.
Shame on you...

Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 12:52   #23
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Het recht om met een hoofddeksel op een pasfoto te staan daar waar dat voor alle anderen verboden is is een tweede voorbeeld.

Op gemeentelijk vlak heb je de aanpassingen specifiek voor de vreetmaand (elke nacht veel en ongezond eten is bij mij geen vasten) wat betreft verkeer rond hun meest geliefkoosde winkelcentra voor hallal voedsel.

Je hebt ook al die staatsscholen waar iedereen, ongeacht zijn overtuiging, verplicht wordt hallal kost te eten. Zelfs de kinderen van ouders die overtuigde tegenstanders zijn van de islam...Daar staan geen staatsscholen tegenover die verplicht varkensvlees of koshere maaltijden op het menu hebben.

Je moet wel echt blind zijn of opzettelijk blind zijn, zoals jij dat hier duidelijk bent, om die al te zichtbare voordelen te blijven ontkennen.
Shame on you...

Hoe doen ze dat concreet?
Met zo'n trechter zoals bij ganzen en eenden?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 april 2013 om 12:52.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 12:56   #24
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

De kinderen slachten zelf hun toekomstige maaltijd.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 12:58   #25
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Door enkel en alleen hallalmaaltijden te serveren en niet de mogelijkheid te bieden andere maaltijden te gebruiken.

En om in lijn te blijven moet je nu opmerken dat die ouders hun kinderen maar naar andere scholen moeten sturen...
Je bewijst mij hier een grote dienst weet je.
mijn reacties hebben onder andere tot doel om de hypocrisie van de poco's aan te klagen.
Ik zou je graag willen bedanken voor al de hulp die je mij daarbij al geboden hebt...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 20 april 2013, 13:01   #26
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Door enkel en alleen hallalmaaltijden te serveren en niet de mogelijkheid te bieden andere maaltijden te gebruiken.

En om in lijn te blijven moet je nu opmerken dat die ouders hun kinderen maar naar andere scholen moeten sturen...
Je bewijst mij hier een grote dienst weet je.
mijn reacties hebben onder andere tot doel om de hypocrisie van de poco's aan te klagen.
Ik zou je graag willen bedanken voor al de hulp die je mij daarbij al geboden hebt...
Er zijn scholen waar kinderen geen bokes mogen meebrengen?
Oud 20 april 2013, 13:03   #27
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
De kinderen slachten zelf hun toekomstige maaltijd.
Ik zie ze al joelend met broodmessen achter hordes stokbroden op de speelplaats lopen...
Oud 20 april 2013, 13:05   #28
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Er zijn scholen waar kinderen geen bokes mogen meebrengen?
Inderdaad. Door gebrek aan financiën en personeel kiezen een aantal scholen, en dan ook nog net de scholen met de jongste kinderen en kleuters, er voor om iedereen hetzelfde eten voor te schotelen en 'de bokes' te weren...

En zelfs in die scholen waar 'de bokes' toegestaan zijn is de discriminatie een feit. Wie geen vlees wil eten van mishandelde dieren kan daar dus geen warme maaltijd eten...

Wil je me nog verder helpen mijn punt te maken?

Oud 20 april 2013, 13:06   #29
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

En nu ga ik zelf eten, tot straks, misschien...
Oud 20 april 2013, 13:11   #30
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Inderdaad. Door gebrek aan financiën en personeel kiezen een aantal scholen, en dan ook nog net de scholen met de jongste kinderen en kleuters, er voor om iedereen hetzelfde eten voor te schotelen en 'de bokes' te weren...

En zelfs in die scholen waar 'de bokes' toegestaan zijn is de discriminatie een feit. Wie geen vlees wil eten van mishandelde dieren kan daar dus geen warme maaltijd eten...

Wil je me nog verder helpen mijn punt te maken?

Nu dacht ik er dat warme maaltijden net door financiële (ook personeelskosten) motieven massaal worden afgeschaft...
Wat is er financieel nefast aan bokes?

Ken jij eigenlijk iets van onderwijs af?
Mag ik trouwens weten in welke scholen de kinderen geen bokes mogen eten??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 april 2013 om 13:12.
Oud 20 april 2013, 13:18   #31
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Ik voel dat een denationalisering van Halal-maaltijden zich opdringt.

Er moet dringend een onderzoekscommissie worden opgestart.
Oud 20 april 2013, 13:22   #32
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Ik voel dat een denationalisering van Halal-maaltijden zich opdringt.

Er moet dringend een onderzoekscommissie worden opgestart.
Moet er ook geen onderzoek komen naar harambijval voor bij de bokes?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 april 2013 om 13:22.
Oud 20 april 2013, 13:24   #33
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Hangt ervan af onder welk gewest die bevoegdheid valt.
Oud 20 april 2013, 14:21   #34
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Beter leren lezen ventje, voordat je jezelf nog belachelijker maakt.
Inderdaad, my mistake.
Oud 20 april 2013, 14:39   #35
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Satanisten mogen wel degelijk dierenoffers brengen, hoor, in zoverre zij dat al doen... Uiteraard volgens de wettelijke bepalingen die evenzeer voor Moslims gelden.

Citaat:
Ah bon? Hoe komt het dan dat ik al Sikhs met tulband op identiteiskaarten heb gezien? Ik dacht dat nonnen ook met hoofddeskel op de pasfoto mogen, of ben ik daarin verkeerd?
Ik vraag mij zelfs af of Joods-orthodoxe vrouwen hun pruik niet mogen behouden...

Citaat:
Wat bedoel je daarmee? Dat er voor Christelijke optochten geen bijzondere verkeersregels worden voorzien?

Citaat:
Je hebt ook al die staatsscholen waar iedereen, ongeacht zijn overtuiging, verplicht wordt hallal kost te eten. Zelfs de kinderen van ouders die overtuigde tegenstanders zijn van de islam...
Daar staan geen staatsscholen tegenover die verplicht varkensvlees of koshere maaltijden op het menu hebben.
Ik heb zo'n vermoeden dat Joodse scholen enkel kosher maaltijden aanbieden, maar ik kan mij vergissen.
Trouwens, dit heeft niks met een of andere wet te maken. Als een school morgen nog enkel varkensvlees serveert, dan mag zij dat doen.

Citaat:
Shame on you...

Dus ik zie (nochtans duidelijke) zaken die jij niet ziet, en daarom ben ik blind? Had dan gezegd dat ik hallucinaties heb, je zou juister geweest zijn.
Oud 20 april 2013, 15:12   #36
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:

Satanisten mogen wel degelijk dierenoffers brengen, hoor, in zoverre zij dat al doen... Uiteraard volgens de wettelijke bepalingen die evenzeer voor Moslims gelden.
Ik denk niet dat een satanist zich geroepen voelt om met het gezicht naar Mekka een duitse scheper de keel af te snijden. De gegadigden hiervoor (slechts een gedeelte van de algemene groep, er zijn een aantal strekkingen) geven de voorkeur aan hun eigen rites, bij voorkeur op ontwijde grond. Dit is in België onder de dierenbeschermingswetten uitdrukkelijk verboden. Daar waar de moslims dit bij uitzonderingswetten wel degelijk mogen.

Citaat:

Ah bon? Hoe komt het dan dat ik al Sikhs met tulband op identiteiskaarten heb gezien? Ik dacht dat nonnen ook met hoofddeskel op de pasfoto mogen, of ben ik daarin verkeerd?
Ik vraag mij zelfs af of Joods-orthodoxe vrouwen hun pruik niet mogen behouden...
Ik denk dat je verkeerd bent, of je een pruik mag behouden weet ik niet maar je kan misschien de speciale poster raadplegen die op elke dienst bevolking dient te hangen.
Een belg mag zelfs geen petje ophouden, een hoofddoek is wel toegestaan.
Indien Sikhs dit ook mogen is dit des te erger want dan is er nog een discriminatie meer ten nadele van de autochtonen, niet één minder...

Citaat:

Wat bedoel je daarmee? Dat er voor Christelijke optochten geen bijzondere verkeersregels worden voorzien?
Kan je mij even een christelijke optocht noemen waarvoor een halve gemeente een maand lang wordt voorbehouden in België?

Citaat:

Ik heb zo'n vermoeden dat Joodse scholen enkel kosher maaltijden aanbieden, maar ik kan mij vergissen.
Trouwens, dit heeft niks met een of andere wet te maken. Als een school morgen nog enkel varkensvlees serveert, dan mag zij dat doen.
Joodse scholen? Ongetwijfeld. Zijn dat nu ineens staatsscholen?
Een staatsschool moet zich bij wet net neutraal opstellen. Staatsscholen die op basis van godsdienstige voorschriften tot één enkele godsdienst beperken doen dit uiteraard niet.
Niet mijn schuld dat jij het verschil tussen staatsscholen en vrije scholen niet kent...

Citaat:

Shame on you...

Dus ik zie (nochtans duidelijke) zaken die jij niet ziet, en daarom ben ik blind? Had dan gezegd dat ik hallucinaties heb, je zou juister geweest zijn.
Ik kan me enkel bij je eigen besluit aansluiten maar ik was daarvoor te beleefd. Mijn verontschuldiging daarvoor...

Oud 20 april 2013, 15:21   #37
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

[quote=Another Jack;6607911]Nu dacht ik er dat warme maaltijden net door financiële (ook personeelskosten) motieven massaal worden afgeschaft...
QUOTE]

De extra personeelskost om al die kleine kindjes hun bokes te helpen opeten...
De kosten voor de warme maaltijd kunnen sterk gedrukt worden door alle leerlingen hetzelfde voor te schotelen.
Het is ook gemakkelijker omdat je de maaltijd vooraf helemaal kan organiseren terwijl je dat met al die afzonderlijke 'bokes' niet kan...

Citaat:
Nu dacht ik er dat warme maaltijden net door financiële (ook personeelskosten) motieven massaal worden afgeschaft...

Ken jij eigenlijk iets van onderwijs af?
Mag ik trouwens weten in welke scholen de kinderen geen bokes mogen eten??
Dan ben je, en dat is echt niet de eerste keer, er weer volkomen naast...

Als politiek actief persoon gedurende bijna 25 jaar nu, en zeker als gemeente- en OCMW raadslid, heb ik dat met meer dan een beetje interesse gevolgd en denk ik meer dan gemiddeld op de hoogte te zijn van het reilen en zeilen in het gemeentelijk onderwijs ja...
In tegenstelling tot sommige politieke strekkingen houden wij ons eerder met praktische zaken bezig dan met utopische dromerijen.
Tot spijt van Jack en al de anderen die dat benijden...
Oud 20 april 2013, 15:28   #38
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Ga je nu nog vermelden in welke scholen de kinderen geen boterhammen mogen eten en enkel dat halalvoedsel dienen binnen te zwelgen?
Oud 20 april 2013, 15:40   #39
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door vb. niets anders dan halal op de menukaart te zetten. Best altijd boterhammekens meegeven aan de klein mannen.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 april 2013, 15:51   #40
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Smaakt dat anders, zo'n halal voedsel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be