![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#221 |
|
Banneling
|
Deze die tegen verkiezingen zijn, democratie is niet perfect maar het alternatief is veel slechter.
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9_aanslag_irak |
|
|
|
|
|
#222 |
|
Gouverneur
|
Insgelijks ! - Incluis: al degene van uw soort. Veel pretentie maar bijster weinig concrete positieve daden!
|
|
|
#223 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 april 2013 om 14:01. |
|
|
|
|
|
|
#224 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 20 april 2013 om 14:26. |
|
|
|
|
|
|
#225 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
En als de blanco stemmers lege zitjes verkiezen, ik wil me gerust kandidaat stellen om op een 'lijst Blanco' te gaan staan om eens ik verkozen ben nooit naar het parlement te gaan. |
|
|
|
|
|
|
#226 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Gecertificeerd trol en beëdigd chroniqueur van het post-flamingantisme ~ Laureaat Annual Global Trollathon, Fukunasi (JP), January 2016 Officieel biograaf van Melikan Kucam #InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
|
|
|
|
|
|
|
#227 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#228 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Heel mooi van u dat u op een lijst blanco wil gaan staan om de vette pree van een parlementslid binnen te rijven zonder er iets voor te doen. Ook dat wil een blanco stemmer niet. |
|
|
|
|
|
|
#229 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#230 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door stuyckp : 20 april 2013 om 15:05. |
|
|
|
|
|
|
#231 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#232 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#233 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
1e: De verkozenen zullen nooit over een wet meestemmen. 2e: Het totaal van vergoedingen hoger dan €200/maand wordt teruggestort. Enkel een kleine vergoeding voor de werkuren (je kan niet zomaar een lijst indienen en opkomen) en de bedragen voor campagnes die erin kruipen (anders weet niemand iets over het initiatief) dus. Dan kan je me niet verwijten het voor het geld te willen doen. Ik vind het zelf belachelijk om op zoiets te stemmen (ik zou niet eens op mezelf stemmen dan), maar als er mensen zijn die daarop willen stemmen, dan vind ik als radicale democraat dat ze dat zouden moeten kunnen. |
|
|
|
|
|
|
#234 |
|
Europees Commissaris
|
Een beter radicaal democratisch idee nog, waar het een onderdeel van kan zijn:
Met een paar mensen die als enige gemeenschappelijke standpunten hebben dat ze radicaal democratisch zijn en alles boven de €1500/maand terugstorten als ze verkozen zijn, die voor de rest van economisch zeer links tot zeer rechts en van zeer progressief tot zeer conservatief gaan, maar elk op een eigen manier toch niet echt overeenkomen met één van de partijen vormen we één lijst. De stemmen die aan één iemand op de lijst gegeven worden, worden voor iedereen op de lijst omgezet in een percentage van het totaal aantal stemmen op één iemand van de lijst. Dat zijn de percentages van de stemmers op de lijst die zij vertegenwoordigen. (Iedereen is zelf verantwoordelijk om aan de eigen achterban duidelijk te maken dat ze niet op twee namen mogen stemmen, omdat het dan ongeldig is.) De verkozenen stemmen daarna niet zomaar wat ze willen. Iedereen op de lijst, ook diegenen die niet verkozen zijn, blijven hun stemmers vertegenwoordigen. Voor elke beslissing maken zij allemaal een eigen keuze, waarbij ze elk hun percentage stemmen inzetten. Indien 40% (bijvoorbeeld één iemand die 20% vertegenwoordigt en 20 die 1% vertegenwoordigen) voor is en 60% is tegen, dan zal ook 40% van de verkozenen voor stemmen en 60% tegen. Eén plaats op de lijst wordt voorbehouden aan iemand die steeds 'onthouding' stemt. |
|
|
|
|
|
#235 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#236 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Garry : 20 april 2013 om 18:57. |
|
|
|
|
|
|
#237 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#238 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#239 |
|
Banneling
|
Ik stem niet. Niks staat mij aan. Ik ga ook geen taartjes kopen bij de bakker als die niks anders heeft dat mij niet aanstaat. Als ik geen taartje moet hebben, maar een brood, dan kan die bakker mij niet verplichten een taartje te kopen omdat ik zijn winkel ben binnengekomen. Trouwens ik heb wel beter en interessanter zaken te doen dan te gaan stemmen op papgezichten met een das. |
|
|
|
|
|
#240 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ook al is deze forum-enquête volstrekt niet representatief, het aanschouwen ervan vind ik héél bemoedigend. Ik kan slechts hopen dat het een trend weergeeft die we zullen herkennen in de uitslag van de komende verkiezingen.
|
|
|
|