![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#281 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#282 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Akkoord gaan heeft er dus niks mee te maken. Dit is geen participatieve democratie. Niemand heeft hier akkoord te gaan, niemand krijgt de optie zich af te scheiden. De partij met het meeste kiesvee getiranniseerd gewoon de rest. Punt. Wat moet hij dan doen? Stemmen? Met welk effect? Ook getiranniseerd worden door de +50%?
|
|
|
|
#283 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Die kerel kan zich dan misschien over dat weerbericht aanstellen, maar zoals u er hier over bezig bent en uitvergroot ben je niet veel beter. |
|
|
|
|
|
|
#284 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik ga niet zeggen hoe deze of gene moet stemmen. Als je per se blanco wil stemmen dan doe je dat maar. Maar logisch is het niet, en uw uitleg hierboven is eerder emotioneel dan rationeel. En wie zegt dat stemmen puur rationeel moet zijn ? Laatst gewijzigd door stuyckp : 21 april 2013 om 09:58. |
|
|
|
|
|
|
#285 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ja, laat staan dat men eens rationeel aan beleid doet he? Dat zou eens iets zijn...
|
|
|
|
#286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
"puur rationeel"
Mensen die dat zeggen, en nog steeds denken dat mensen dat zijn moeten ze per direct in een grot stoppen. Dan loop je serieus wetenschappelijk jaren achter. |
|
|
|
|
|
#287 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar het wordt hier bedoeld: zover we rationeel kunnen handelen. |
|
|
|
|
|
|
#288 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#289 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik vind wel dat we zo rationeel mogelijk beleid moeten voeren. Maar neen, volgens Stuyckp is wat wij nodig hebben meer emotioneel geladen populistische partijpolitiek waar degene die het hardste schreeuwt zijn gelijk krijgt.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 april 2013 om 10:30. |
|
|
|
|
|
|
#290 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#291 | |
|
Banneling
|
Citaat:
GAS boetes voor haatoproepen. Baardenopsporingsbrigades. Vlaamse Islam. War on drugs. Mochten jullie dat eens kunnen doen zonder dat het mij een cent kost, ik zou dat wel nog eens willen aanschouwen in een of ander programma. Maar dan niet via de digibox. |
|
|
|
|
|
|
#292 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zolang de mens irrationeel is is de politiek populistisch geneuzel. |
|
|
|
|
|
|
#293 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Ik heb nog niet veel radicaals van de N-VA gehoord.
|
|
|
|
#294 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Maar een N-VA-er die zich links noemt blijft nog steeds de grootste mop. Noem je hem een N-VA linkie-winkie? Staat die achter Voka en diamant slaven als BDW en Jambon? Of doet die mee aan zelfverrijking door cumuls, door postjes jagerij, zoals familieleden in bestuursraden installeren, zoals Ben Laweit. Zijn dat niet dezelfde trucs die je de PS en de andere Vlaamse traditionele partijen verwijt? Nogmaals lang leve de Nieuwe Vlaamse- Achterbaksheid. |
|
|
|
|
|
|
#295 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat mag niet. Dat wordt een GAS boete. |
|
|
|
|
|
|
#296 |
|
Staatssecretaris
|
Welke NVA lid is dit?
|
|
|
#297 |
|
Banneling
|
Doe mij maar een smoske.
|
|
|
|
|
|
#298 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik heb van al de keren dat ik wel ben gaan stemmen nog nooit het idee gehad dat mijn mening enig effect had. De keren dat ik gestemd heb voor een partij die effectief aan de macht geraakte voerde die partij vervolgens het absoluut omgekeerde uit van hun kiesprogramma. De andere keren werd mijn keuze al van meet af aan uitgesloten. Het zou beter zijn als we allemaal niet meer meedededen aan die bollekeskermis. Het wordt enkel gebruikt om een dun laagje 'democratie' te schilderen op de particratie maar de facto heeft het geen impact. Sowieso vind ik al dat de overheid zich met veel te veel bemoeit en ben ik geen aanhanger van de 50%+ mag alles beslissen 'democratie'. Ik zie niet in op welke basis een overheid mag doen wat een individu niet mag. Als een individu niet mag stelen dan mag een overheid het ook niet. Als een individu zich niet te moeien heeft met wat zijn buurman eet of drinkt, dan de overheid ook niet usw usw.
|
|
|
|
#299 |
|
Banneling
|
ik denk niet dat ik nog ga stemmen
|
|
|