Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen?
SPA 14 10,07%
NVA 71 51,08%
CD&V 1 0,72%
VLD 2 1,44%
Groen! 4 2,88%
Vlaams Belang 29 20,86%
LDD 2 1,44%
andere 16 11,51%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2013, 16:26   #341
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Beter is maar op één manier te interpreteren volgens mij. In de zin dat er meer mensen (ideaal = iedereen) hun stem en dus mening mogen laten meetellen.
1) Nu ben je dus gewoon democratie aan het verdedigen met als argument dat het democratisch is. Dat gaat niet op.
2) Stem laten meetellen binnen welke cohort/op welke grond? Robinus V is waarschijnlijk de grootste democraat op dit forum, en die steunt een dystopische werelddemocratie waar ik in dezelfde cohort moet stemmen als een West-Afrikaan wiens prioriteit heksen verbranden is.
Citaat:
Lijkt me voor de hand te liggen
Ok dan. Anarchie is beter want het is anarchisch. Zo gemakkelijk gaat dat dan.
Citaat:
Levensduur van een regime is geen criterium. Of ga je echt ernstig beweren dat vaticaan een te volgen voorbeeld is ?
Ah nee? Als Uw democratie binnen aanzienlijke tijd implodeert onder het stemgewicht van mensen die geen clue hebben over wat dan ook, wat heb je er dan mee bereikt?
Zeg van het Vaticaan wat je wil, ze hebben duidelijk hun Staatswezen op een succesvolle manier georganiseerd.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 21 april 2013 om 16:37.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 17:03   #342
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Robinus V is waarschijnlijk de grootste democraat op dit forum, en die steunt een dystopische werelddemocratie waar ik in dezelfde cohort moet stemmen als een West-Afrikaan wiens prioriteit heksen verbranden is.
Je maakt ten eerste een karikatuur van die West-Afrikaan.

Ten tweede maak je een karikatuur van mijn standpunten. Een werelddemocratie is voor mij iets voor op de hele lange termijn. De eerste paar decennia pleit ik voor meer democratie op Europese schaal en losse samenwerkingsverbanden op wereldschaal. Een zo groot mogelijke schaal verdedig ik ook alleen maar voor sociale, economische en ecologische bevoegdheid. Heksen verbranden valt daar niet onder. Edit: en militaire bevoegdheden. Staten die onderling oorlog voeren, dat hebben we niet meer nodig.

Laatst gewijzigd door Robinus V : 21 april 2013 om 17:06.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 17:08   #343
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het kan met de N-VA heel goed zo lopen, we gaan zien.
Waarop baseert u uw vertrouwen in N-VA? Op het feit dat toen België echt even in gevaar was ze Leterme mee in het zadel hebben geholpen? OP het inslikken van 95% van hun programma en omdat dat voor Di Rupo nog niet genoeg was, ze dan maar hebben besloten niet mee te doen federaal?

Op de coalities met de traditionelen? Op het degelijke vlaamse bestuur dat ze mee organiseren?

Wanneer gaat u zeggen dat N-VA zijn kiezers bedriegt?

Laten we even aannemen dat N-VA incontournable wordt na de volgende verkiezingen. Wat is dan het absolute minimum dat ze voor u moeten bereiken en waarvan u als ze eronder gaan gaat zeggen dat ze hun woord niet gehouden hebben?

Hééft N-VA - de partij die op heel lange termijn graag vlaanderen wil zien overgaan van vazalstaat binnen belgique naar vazalstaat binnen de EU - überhaupt breekpunten?
Oud 21 april 2013, 17:09   #344
Boyke
Banneling

Standaard

Robinus V ben jij geen idealist die het onwerkbare nastreeft ?
Ben je niet nog een jonge gast ?
Ik vraag het, omdat ik mijn leeftijd bekend maak he, en het dus van andereren ook wel eens zou willen weten.
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 18:21   #345
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Tegen het Europees Stabiliteitsmechanisme?

Wat is hun oplossing dan, die landen failliet laten gaan en uit de EU kieperen?
Dat zou een veel socialer en menselijker oplossing zijn ja.

Citaat:
Dan zijn wisselkoersen weer belangrijk en onderlinge concurrentie tussen de landen, dan zijn ze nog veel verder van hun standpunten maar zover denken ze niet.
Zelfs die concurrentie is beter dan een privaat banconsortium het monopolie geven.

Citaat:
Gebruiken die wel hun verstand?
Alleszins méér dan degenen die aan het TINA syndroom lijden...

"There is no such thing as Margaret Thatcher."
- Society
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 18:29   #346
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht

Ten tweede maak je een karikatuur van mijn standpunten. Een werelddemocratie is voor mij iets voor op de hele lange termijn. De eerste paar decennia pleit ik voor meer democratie op Europese schaal en losse samenwerkingsverbanden op wereldschaal. Een zo groot mogelijke schaal verdedig ik ook alleen maar voor sociale, economische en ecologische bevoegdheid. Heksen verbranden valt daar niet onder. Edit: en militaire bevoegdheden. Staten die onderling oorlog voeren, dat hebben we niet meer nodig.
Ik denk niet dat wij of onze kinderen of zelfs onze kleinkinderen dat ooit gaan meemaken.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 18:55   #347
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Dat maakt niet uit in een democratie. De gemiddelde West-Afrikaan heeft nu eenmaal een redelijk laag IQ en houdt er navenant achterlijke wereldideeën op na. En de gemiddelde West-Afrikaan is de West-Afrikaan die doortelt in een democratie.
Citaat:
Ten tweede maak je een karikatuur van mijn standpunten. Een werelddemocratie is voor mij iets voor op de hele lange termijn. De eerste paar decennia pleit ik voor meer democratie op Europese schaal en losse samenwerkingsverbanden op wereldschaal.
De gemiddelde Europeaan is misschien minder achterlijk als de gemiddelde West-Afrikaan, maar geweldig veel inzicht heeft hij nu ook niet.
Citaat:
Een zo groot mogelijke schaal verdedig ik ook alleen maar voor sociale, economische en ecologische bevoegdheid. Heksen verbranden valt daar niet onder.
Ah bon, dus eigenlijk kunnen de derdewereldlanden, die overigens kinderen kweken als konijnen, onze rijkdom democratisch plunderen? Opnieuw, ben jij zelf-destructief ofzo?
Citaat:
Edit: en militaire bevoegdheden. Staten die onderling oorlog voeren, dat hebben we niet meer nodig.
Hahahahaha. Als jij denkt dat bijv. Afrikanen en moslims ('rebellen' en stamoorlogen e.d., geen Staten) gaan stoppen met elkaar naar de eeuwige jachtvelden te helpen omdat er internationaal leger is, heb je waanbeelden.
Oud 21 april 2013, 18:56   #348
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk niet dat wij of onze kinderen of zelfs onze kleinkinderen dat ooit gaan meemaken.
Godzijdank.
Oud 21 april 2013, 19:02   #349
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Waarop baseert u uw vertrouwen in N-VA? Op het feit dat toen België echt even in gevaar was ze Leterme mee in het zadel hebben geholpen? OP het inslikken van 95% van hun programma en omdat dat voor Di Rupo nog niet genoeg was, ze dan maar hebben besloten niet mee te doen federaal?

Op de coalities met de traditionelen? Op het degelijke vlaamse bestuur dat ze mee organiseren?

Wanneer gaat u zeggen dat N-VA zijn kiezers bedriegt?

Laten we even aannemen dat N-VA incontournable wordt na de volgende verkiezingen. Wat is dan het absolute minimum dat ze voor u moeten bereiken en waarvan u als ze eronder gaan gaat zeggen dat ze hun woord niet gehouden hebben?

Hééft N-VA - de partij die op heel lange termijn graag vlaanderen wil zien overgaan van vazalstaat binnen belgique naar vazalstaat binnen de EU - überhaupt breekpunten?
Ik betrouw de N-VA zo ver ik ze kan zien.

En natuurlijk zitten er angsthazen en parvenu's bij, en natuurlijk zullen ze ons op beslissende momenten in de steek laten.

Maar voorlopig zetten ze toch druk op het systeem, het bestaan van de N-VA dwingt de traditio's van een op termijn nefaste "broek op de enkels" politiek te voeren. Steeds minder Vlamingen zijn daarmee akkoord.
Oud 21 april 2013, 19:03   #350
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hadden ze d�*t niet bedoeld met de UNO....je weet wel, die praatbarak waar enkele landen een vetorecht hebben....
Oud 21 april 2013, 22:05   #351
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Dat zou een veel socialer en menselijker oplossing zijn ja.

Zelfs die concurrentie is beter dan een privaat banconsortium het monopolie geven.
De landen die buiten de EU gesmeten worden zullen via concurrentie in wisselkoers en lage lonen opnieuw proberen op te werken, private banken zullen daarbij een grote rol moeten spelen. Ik zie hier absoluut niets in uit het PVDA programma.

Of is het de bedoeling dat de PVDA ook in die landen een meerderheid van de stemmen haalt?

Laatst gewijzigd door BonBon : 21 april 2013 om 22:05.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 22:09   #352
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ga dat eens aan Native Americans vertellen.

Chinezen schijnen de beste frituren te hebben in deze streken. Ze worden dan Chinees-Belgisch. Niets mis mee.
Ja. Zolang hij zich hier gedraagt, onze normen respecteert en het systeem niet uitbuit. Geen probleem mee.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 22:15   #353
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Door niet te gaan stemmen verklaart u zich akkoord met de meerderheid die gevormd zal worden. Naargelang uw uitleg, is dat niet wat u wenst. Want u zegt letterlijk 'niks staat mij aan'. U handelt derhalve niet logisch.
Niet van wakker liggen jong. Ik wou dat al dat links aanhangt niet zou gaan stemmen. Ze doen maar. Goed voor ons.
Oud 21 april 2013, 22:17   #354
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ik zou graag NVA stemmen, maar ik vind ze te pro-Europees, dus ik weet het nog niet goed.
VB. Dat is zoiets als N-)VA maar anti Europees. Al de rest is pro europees. Dan is de keuze rap gemaakt hé.

Laatst gewijzigd door Garry : 21 april 2013 om 22:18.
Oud 21 april 2013, 22:24   #355
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Welke NVA lid is dit?

Gij hebt natuurlijk liever een maiskolf.
Oud 21 april 2013, 22:25   #356
Belask0
Banneling

Standaard

broodje aap jambon
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2013, 22:29   #357
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
Hoezo? In landen zonder opkomstplicht kijkt men ook naar de opkomst. Waarom zou dat hier méér genoteerd staan?

Mensen die niet willen gaan stemmen moeten dat vooral doen, maar maak u toch geen illusies dat daar iemand van wakker ligt. In Nederland ging in 2012 een vierde van de stemgerechtigden niet naar de stembus. Denk je nu echt dat dat indruk maakt op politici?
Hier wel. Want al die pilaarbijters hebben ze nodig om het N-VA en het VB van hun gat weg te houden.
Oud 21 april 2013, 22:31   #358
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
Ik stem op niemand, want geen enkele geeft mij genoegdoening. Een bende smeerlappen, dat is het ( in mijn ogen ), en dan meestal nog onbekwaam ook nog.
Een goede rede om op staatsvijand nr 1 te stemmen, het VB
Oud 21 april 2013, 22:39   #359
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik stem uiteraard op N-VA omdat ik me kan vinden in hun standpunten. Het feit dat ze niet alles opofferen om toch maar in de regering te zitten om dan zaken te moeten uitvoeren die lijnrecht ingaan tegen wat ze de kiezer belooft hebben.
Dat moeten we nog zien. Dat het een afkooksel is van het VU doet me toch nog flink twijfelen. Ik zoek het liever wat radicaler.
Oud 21 april 2013, 22:43   #360
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Ontken je nu je eigen bericht op de vorige pagina?

Neen, democratie moet men afschaffen omdat het een achterlijk concept is en tot de val van onze beschaving gaat leiden, als men nog veel langer ongeïnformeerde idioten over beleid laat beslissen.

Mijn partij zou geen succes hebben omdat ik geen gratis shit van anderen aan U en andere partijslaven beloof, en niet geïnteresseerd ben in het luidst roepen.
Waarom moet ik verhuizen? Ik heb mij erbij neergelegd dat deze puinhoop van een Westerse samenleving als een kaartenhuis in elkaar gaat storten. Dan kan ik ten minste van het spektakel genieten.
In België kan men sowieso niet spreken van een democratie. Het heeft er zelfs nog niet dicht tegen gelegen. Dus waar maak je je dan zorgen over als je geen voorstander bent van een democratie. Ge hebt hier dan toch wat ge wil?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be