Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2013, 15:37   #101
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Als je mensen laat kiezen dan gaan ze naast hun eigen soort wonen. Dat is logisch.
Maar het nadeel van een ghetto is dat ze achterstand uitlokt. In België zijn het Belgische of buitenlandse firma's die voornamelijk voor werkgelegenheid zorgen, en die mijden ghetto's.

Zit je vervolgens met een eerste generatie die geen deftige scholing heeft gehad dan kan het mislopen.
Ik kan je maar gelijk geven, en als ze hun wederhelften blijven halen bij familie uit het thuisland dan blijven ze ook met die achterstand zitten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 15:49   #102
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mensen laat kiezen dan gaan ze naast hun eigen soort wonen. Dat is logisch..
tiens, er was zo eens een partij die dat ook logisch vond, maar die werd veroordeeld. het hangt dus blijkbaar af van welke "soort" men is of dit standpunt als "logisch" mag beschouwd worden of niet.
Zo is er ook een soort die enkel met eigen volk trouwt, en een andere soort die racistisch is als ze zoiets maar durft opperen.

Citaat:
Maar het nadeel van een ghetto is dat ze achterstand uitlokt. In België zijn het Belgische of buitenlandse firma's die voornamelijk voor werkgelegenheid zorgen, en die mijden ghetto's.
Dit begrijp ik niet. Welke firma's zijn er die personeel komen ronselen "in the getto"? Ik heb altijd moeten solliciteren en mijn woonplaats had daar geen enkel belang bij.
In Belgie zijn het Belgische of buitenlandse firma's die voor werk zorgen? Zijn het in Marokko dan aliens die voor werk zorgen?

Citaat:
Zit je vervolgens met een eerste generatie die geen deftige scholing heeft gehad dan kan het mislopen
zoals Bonbon reeds zei: vooral blijven importeren (liefst neven en nichten, nog liever analfabeet) en dan wordt het hier net zoals "thuis". Is dat niet leuk?

Gisteren stond ik aan de tram te wachten tussen een heleboel mensen. Kwam daar een hoofddoek met uiteraard de bijpassende buggy aan, met ook een meisje van een jaar of zeven. De hoofddoek negeerde me straal en vroeg aan de mensen die aan mijn rechterzijde stonden (in het arabisch of berbers) iets over tramhalte "plantin" (dit verstond ik wel). Er werd bevestigend geantwoord. Ik concludeer daaruit dat ze vroeg of de aankomende tram stopte in Plantin. De vrouw kon duidelijk (weeral) geen woord Nederlands, sprak ook haar heimweetaal tegen de kinderen. Ik sprak het buggykindje aan en die hoorde alien-taal, maar gelukkig verstond de achtjarige me wel en antwoordde in haar plaats. Ze hadden dus een tolkske. Ik vraag me af de hoeveelste generatie dit wel zou kunnen zijn. Ik vraag me ook af waarom ze niet moest tikken (als je een abonnement hebt zou ik denken dat ze wist welke tram ze moest nemen, als je een rittenkaart heb moet je tikken, als je via GSM betaalt had ik dat ook moeten zien). Blijkbaar reizen die mensen bovendien dus gratis (OCMW?).
Blijven importeren!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 maart 2013 om 15:53.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2013, 16:55   #103
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Gisteren stond ik aan de tram te wachten tussen een heleboel mensen. Kwam daar een hoofddoek met uiteraard de bijpassende buggy aan, met ook een meisje van een jaar of zeven. De hoofddoek negeerde me straal en vroeg aan de mensen die aan mijn rechterzijde stonden (in het arabisch of berbers) iets over tramhalte "plantin" (dit verstond ik wel). Er werd bevestigend geantwoord. Ik concludeer daaruit dat ze vroeg of de aankomende tram stopte in Plantin. De vrouw kon duidelijk (weeral) geen woord Nederlands, sprak ook haar heimweetaal tegen de kinderen. Ik sprak het buggykindje aan en die hoorde alien-taal, maar gelukkig verstond de achtjarige me wel en antwoordde in haar plaats. Ze hadden dus een tolkske. Ik vraag me af de hoeveelste generatie dit wel zou kunnen zijn. Ik vraag me ook af waarom ze niet moest tikken (als je een abonnement hebt zou ik denken dat ze wist welke tram ze moest nemen, als je een rittenkaart heb moet je tikken, als je via GSM betaalt had ik dat ook moeten zien). Blijkbaar reizen die mensen bovendien dus gratis (OCMW?).
Blijven importeren!
Ze blijven maar bruiden importeren en zijn dan verwonderd dat de kinderen alleen morco-nederlands praten, niet integreren en achterlijk blijven, generatie na generatie.

Een vriendin van m'n dochter is zuid amerikaans, niets op aan te merken bij heel die familie, geen inteelt, studeren goed, geen misdadigers enz. Hetzelfde met 2 indische families in de buurt.

Dan 1 afgaanse familie in dezelfde wijk, de jongens stelen en de meisjes worden klaargestoomd voor een huwelijk met familie uit het thuisland. Geen gheto's en alle kansen in onze maatschappij. Toch verneuken ze het compleet en die meisjes zullen een hels leven hebben met hun afgaanse mannen, het is een misdaad dat die ouders hier nog mogen rondlopen maar voor de linkiewinkies is het allemaal cultuur.

Laatst gewijzigd door BonBon : 30 maart 2013 om 16:56.
Oud 30 maart 2013, 18:59   #104
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat ik deze week veel meer gedaan heb dan jij. Althans qua nuttigheid der dingen.
Maar waarom ontken je gewoon het licht van de zon? Ik twijfel even over de leeftijd, maar ik geloof dat ze ofwel vanaf zeven jaar, ofwel vanaf tien jaar mogen afgeklopt worden zodat de koran sneller van buiten wordt geleerd.

Nooit van gehoord?

(noteer de toevoeging [lightly] blijkbaar vinden de vertalers de originele tekst een beetje "out-of-order"... net zoals 4.34 waar de vrouw ook mag afgeklopt worden maar waar de engelse vertaler er ook [lightly] heeft bijgeflanst.
http://muttaqun.com/childrenframe.html
De Islam in praktijk is anders dan die in de Koran. Mijn kinderen volgen Islamlessen en de leraar straft hen als ze zich misdragen of geen huiswerk gemaakt hebben door hen het huiswerk meermaals te laten overschrijven of gewoon een zin over de fout die ze gemaakt hebben. Maar er zijn leraars die op de handpalm slaan, maar verder dan dat gaan ze niet. Ik vind die manier van discipline goed.

In de Koran staat ook dat interesten haram zijn, maar de banken en andere zakenlui in Islamitische landen mogen dat gewoon omdat ze anders geen inkomen kunnen verkrijgen uit die activiteiten.
Interesten haram maken is oorspronkelijk bedoelt om arme mensen te beschermen die anders meer moeten teruggeven dan wat ze gekregen hebben.

Dat is wat men bedoelt met "moderne islam".
Oud 30 maart 2013, 19:32   #105
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De Islam in praktijk is anders dan die in de Koran. Mijn kinderen volgen Islamlessen en de leraar straft hen als ze zich misdragen of geen huiswerk gemaakt hebben door hen het huiswerk meermaals te laten overschrijven of gewoon een zin over de fout die ze gemaakt hebben. Maar er zijn leraars die op de handpalm slaan, maar verder dan dat gaan ze niet. Ik vind die manier van discipline goed.

In de Koran staat ook dat interesten haram zijn, maar de banken en andere zakenlui in Islamitische landen mogen dat gewoon omdat ze anders geen inkomen kunnen verkrijgen uit die activiteiten.
Interesten haram maken is oorspronkelijk bedoelt om arme mensen te beschermen die anders meer moeten teruggeven dan wat ze gekregen hebben.

Zeg eens, geloof jij dat Mohammed ontmoetingen had met de engel Gabriel en zelfs gesprekken voerde met Allah zelf?
Oud 30 maart 2013, 21:30   #106
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Helft Marokkanen ervaart zwaar huiselijk geweld
Dat zal de mannelijke helft zijn
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 00:25   #107
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

toch wel interessant dat kinderen mogen geslagen worden en dat u verder zo lekker leuk het wiel opnieuw meent te moeten uitvinden.
Doe zo voort! Binnen 650 jaar staan jullie dan op het huidige niveau in het westen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 maart 2013, 04:27   #108
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je mensen laat kiezen dan gaan ze naast hun eigen soort wonen. Dat is logisch.

Zit je vervolgens met een eerste generatie die geen deftige scholing heeft gehad dan kan het mislopen.
Of er geen moeite voor doet.

Laatst gewijzigd door daiwa : 31 maart 2013 om 04:27.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 04:32   #109
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

".
Zeg dan toch liever gewoon ze de koran niet volgen als het in hun nadeel is.
Alleen te volgen als men daar bepaalde voorrechten mee kan krijgen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 13:17   #110
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik niet. U baseert uw opvoeding op angst en opgelegde discipline. Kinderen op hun handpalm slaan om je gezag op te leggen is geen opvoeding maar terreur. Die onderwijzers horen niet bij kinderen, totaal verkeerd vind ik dat, dat u dit toelaat en zelfs nog goedkeurt!

Die Goddelijke maatregel voor bankieren werkt dus blijkbaar niet, ook moslims maken gewoon winst.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2013, 13:28   #111
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Dat halal bankieren in geval van aankoop van woningen is gewoon een farce.

Niet moslims kopen een huis, gaan ervoor lenen, betalen de lening af op 20/30 jaar mèt interest.

Moslims laten de bank een huis kopen, betalen een soort van huur (waarde huis + extra toelage), noemen het geen lening maar huren.

Verschil: niet-moslims kunnen hun huis verkopen binnen de termijn dat de lening werd afbetaald, en hebben zo kans om zelf de meerwaarde van het huis te incasseren;

moslims die willen verhuizen hebben gewoon heel die tijd "gehuurd" en de bank verhuurt het gewoon door aan iemand anders.

Oud 31 maart 2013, 16:15   #112
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat halal bankieren in geval van aankoop van woningen is gewoon een farce.

Niet moslims kopen een huis, gaan ervoor lenen, betalen de lening af op 20/30 jaar mèt interest.

Moslims laten de bank een huis kopen, betalen een soort van huur (waarde huis + extra toelage), noemen het geen lening maar huren.

Verschil: niet-moslims kunnen hun huis verkopen binnen de termijn dat de lening werd afbetaald, en hebben zo kans om zelf de meerwaarde van het huis te incasseren;

moslims die willen verhuizen hebben gewoon heel die tijd "gehuurd" en de bank verhuurt het gewoon door aan iemand anders.
Hah, werkt dat zo! Zijn ze dan geen eigenaar na een bepaalde huurperiode?
Oud 31 maart 2013, 16:21   #113
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hah, werkt dat zo! Zijn ze dan geen eigenaar na een bepaalde huurperiode?
jaja, dat wel, sorry dat ik het niet had vermeld. Wij noemen dat hier ook koop-huren of huur-koop of zoiets.
Het nadeel is dus enkel dat bij verkoop binnen de gestelde afbetalingstermijn, de bank met de meerwaarde gaat lopen.

Ze betalen dus geen "rente" op het kapitaal, maar betalen dus een gelijkaardig bedrag dat wij "afbetaling" noemen aan de bank en noemen het "huur". En dan is Allah content.

Alleen.... heel grote discriminatie: "afbetaling" kan worden afgetrokken van je belastingen en "huur" niet. Wat nu?

Laatst gewijzigd door circe : 31 maart 2013 om 16:31.
Oud 24 april 2013, 02:27   #114
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
toch wel interessant dat kinderen mogen geslagen worden en dat u verder zo lekker leuk het wiel opnieuw meent te moeten uitvinden.
Doe zo voort! Binnen 650 jaar staan jullie dan op het huidige niveau in het westen.
Sommige kinderen verdienen een pak voor hun broek. Dat is niet iets uit de Islam, maar wel universeel.

Zo wilden ze in België het slaan van kinderen volledig verbieden. Na veel protest hebben ze daar maar vanaf gezien. Blijkbaar zijn Vlamingen voor een opvoedende tik.
Oud 24 april 2013, 02:30   #115
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Of er geen moeite voor doet.
In hun tijd had je niet wat we nu hebben. Daar draaide alles om werken en niet zo om leren. En een taal leren op een oudere leeftijd, rekening houdend met dat je nooit hebt leren lezen en schrijven, is niet gemakkelijk.
Oud 24 april 2013, 02:44   #116
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
jaja, dat wel, sorry dat ik het niet had vermeld. Wij noemen dat hier ook koop-huren of huur-koop of zoiets.
Het nadeel is dus enkel dat bij verkoop binnen de gestelde afbetalingstermijn, de bank met de meerwaarde gaat lopen.

Ze betalen dus geen "rente" op het kapitaal, maar betalen dus een gelijkaardig bedrag dat wij "afbetaling" noemen aan de bank en noemen het "huur". En dan is Allah content.

Alleen.... heel grote discriminatie: "afbetaling" kan worden afgetrokken van je belastingen en "huur" niet. Wat nu?
Dus kan je stellen dat Moslims niet alles letterlijk opvolgen wat in de Koran staat. Er zijn heel veel zaken verandert omdat het niet anders kan.

In de Koran staan geen auto's vermeld maar wel paarden. De enige die ik in België op paarden heb zien rijden zijn Vlamingen. De moslims rijden met een auto/motor/fiets. Snap je 'm?

Dus al dat gezeik over in de Koran staat dit en in de Koran staat dat is enkel van toepassing als het in deze tijd ook kan.
Dat de profeet (vzmh) in zijn tijd met een 15 jarige is gehuwd (ze werkte als zelfstandige verkoopster en men schat haar dan op die leeftijd gezien de verantwoordelijkheid) betekent niet dat moslims ook met veel te jonge meisjes moeten gaan beginnen huwen. In die tijd was het echter de gewoonste zaak van de wereld. Zo had je in Europa zelfs een uitgehuwelijkte baby om 2 landen te verenigen.

En dat gezeik over een hand afhakken als je iets gestolen hebt...Dat was in die chaotische tijd een zeer extreme wet om een halt toe te roepen tot de plunderingen, moorden, enzovoort. Het was net als in Europa voortdurend oorlog tussen krijgsheren, wat je helaas nog steeds terugziet in een deel van Afrika en Afghanistan.
Oud 24 april 2013, 06:29   #117
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Dus kan je stellen dat Moslims niet alles letterlijk opvolgen wat in de Koran staat.
Die zijn dus in't zelfde bedje ziek als celibataire priesters die hun handjes en andere lichaamsdelen niet konden/kunnen thuishouden. Huichelaars , zondaars en hypocrieten.

Citaat:
Er zijn heel veel zaken verandert omdat het niet anders kan.
Raar, daar er op de Koran geen houdbaarheidsdatum staat.
Citaat:
In de Koran staan geen auto's vermeld maar wel paarden. De enige die ik in België op paarden heb zien rijden zijn Vlamingen. De moslims rijden met een auto/motor/fiets. Snap je 'm?
Auto's , motorfietsen en bommen zijn niet uitdrukkelijk verboden in de Koran, dus het mag allemaal.
Citaat:
Dus al dat gezeik over in de Koran staat dit en in de Koran staat dat is enkel van toepassing als het in deze tijd ook kan.
Citaat:
Dat de profeet (vzmh) in zijn tijd met een 15 jarige is gehuwd (ze werkte als zelfstandige verkoopster en men schat haar dan op die leeftijd gezien de verantwoordelijkheid) betekent niet dat moslims ook met veel te jonge meisjes moeten gaan beginnen huwen.
Toch word de 6 en 9 jaar met veel plezier in't rond geslingerd als het op goede huwelijksleeftijden aankomt voor moslimmeisjes.
Citaat:
In die tijd was het echter de gewoonste zaak van de wereld. Zo had je in Europa zelfs een uitgehuwelijkte baby om 2 landen te verenigen.
Dat was dus niet de normaalste zaak van de wereld. Je kan dat best vergelijken met een profeet die met meer dan 4 vrouwen mocht huwen.
Citaat:
En dat gezeik over een hand afhakken als je iets gestolen hebt...Dat was in die chaotische tijd een zeer extreme wet om een halt toe te roepen tot de plunderingen, moorden, enzovoort.
De Koran is tijdsloos, en de straffen erin dus ook.
Citaat:
Het was net als in Europa voortdurend oorlog tussen krijgsheren, wat je helaas nog steeds terugziet in een deel van Afrika en Afghanistan.
Tja, omdat in't verleden hier regelmatig oorlog was, moeten we het nu maar goedvinden?
Oud 24 april 2013, 13:04   #118
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus kan je stellen dat Moslims niet alles letterlijk opvolgen wat in de Koran staat. Er zijn heel veel zaken verandert omdat het niet anders kan.

Dat de profeet (vzmh) in zijn tijd met een 15 jarige is gehuwd (ze werkte als zelfstandige verkoopster en men schat haar dan op die leeftijd gezien de verantwoordelijkheid) betekent niet dat moslims ook met veel te jonge meisjes moeten gaan beginnen huwen. In die tijd was het echter de gewoonste zaak van de wereld. Zo had je in Europa zelfs een uitgehuwelijkte baby om 2 landen te verenigen.

En dat gezeik over een hand afhakken als je iets gestolen hebt...Dat was in die chaotische tijd een zeer extreme wet om een halt toe te roepen tot de plunderingen, moorden, enzovoort. Het was net als in Europa voortdurend oorlog tussen krijgsheren, wat je helaas nog steeds terugziet in een deel van Afrika en Afghanistan.
Wil je de sharia dan herbekijken en straffen aanpassen aan de tijdsgeest?
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 13:17   #119
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nick b
VIJFTIEN? waar haal je die zever? in de hadith van vooral Bukhari staat een keer of tien (als het al niet meer is) vermeld dat hij huwde met haar toen het kind zes was en het huwelijk voltrok (consummeerde = hij penetreerde haar) toen het kind NEGEN was en ze op de schommel aan het spelen was. Ze speelde ook nog met haar poppen, waaruit men kan besluiten dat ze zelfs nog niet menstrueerde want indien de meisjes menstrueerden mochten ze niet meer met poppen spelen.

15 en verkoopster???? Ze was het dochtertje van Mo's beste vriend (kapo zullen we maar zeggen). Ofwel probeer jij ons iets wijs te maken ofwel heeft er eentje jou ferm bij je pietje gepakt man!

Dat men in Europa bij de koningn en in de adelstand gearrangeerde huwelijken had weten we ook allemaal. Maar ik ken toch geen enkel voorbeeld waarbij men kinderen liet neuken door een 53-jarige! Wel dat men tienjarigen uithuwelijkte en die dan "de daad" uitvoerden als ze beiden uit de puberteit kwamen. Dat lijkt me een groot verschil.

Laatst gewijzigd door circe : 24 april 2013 om 13:21.
Oud 24 april 2013, 13:50   #120
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
VIJFTIEN? waar haal je die zever? in de hadith van vooral Bukhari staat een keer of tien (als het al niet meer is) vermeld dat hij huwde met haar toen het kind zes was en het huwelijk voltrok (consummeerde = hij penetreerde haar) toen het kind NEGEN was en ze op de schommel aan het spelen was. Ze speelde ook nog met haar poppen, waaruit men kan besluiten dat ze zelfs nog niet menstrueerde want indien de meisjes menstrueerden mochten ze niet meer met poppen spelen.

15 en verkoopster???? Ze was het dochtertje van Mo's beste vriend (kapo zullen we maar zeggen). Ofwel probeer jij ons iets wijs te maken ofwel heeft er eentje jou ferm bij je pietje gepakt man!

Dat men in Europa bij de koningn en in de adelstand gearrangeerde huwelijken had weten we ook allemaal. Maar ik ken toch geen enkel voorbeeld waarbij men kinderen liet neuken door een 53-jarige! Wel dat men tienjarigen uithuwelijkte en die dan "de daad" uitvoerden als ze beiden uit de puberteit kwamen. Dat lijkt me een groot verschil.
Kwestie van dit in historisch perspectief te plaatsen: in het Engeland van 1576 werden seksuele betrekkingen met een meisje jonger dan 10 jaar als verkrachting van een minderjarige beschouwd. Met andere woorden, vanaf 10 jaar kon een meisje in Engeland in 1576 wettelijk seksuele betrekkingen hebben. Ook in onze streek, dus, was zeer jong huwen en zeer jong seksuele contacten hebben met meerderjarigen een normale zaak.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be