Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2013, 16:42   #181
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Er kunnen digiboxen gemaakt worden die de reklame neutraliseren: dat werd zondag duidelijk op "de 7de dag".
Dus: de klant voor de keuze stellen maar ook alles aan dezelfde prijs !!!
De prijs , daar zal mee gespeeld worden !!
Blij da'k geen klant ben !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 16:51   #182
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Clicquot Bekijk bericht
Nix fout. Ja technisch kunnen ze dat koppelen. Vandaag kan ik toch reclame doorspoelen: ik zit vast aan de digibox maar kan toch nog doorspoelen, voor mij geen issue dus.
Vandaag geen issue dus, morgen misschien wel.
Draai en keer het zoveel je wilt, als de hardware niet verplicht is kunnen zij hun 'niet doorspoelen' verbod nooit doorvoeren.
Als ik op mijn DVB-C tuner kijk naar de niet gecodeerde kanalen (vooral VRT dus), dan mogen zij daar opzetten wat ze willen van limitaties, die lapt mijn tuner gewoon aan zijn laars, omdat de software niet onder controle is van Telenet, Belgacom of TV Vlaanderen.
Een ongecodeerd basisaanbod is mijn ticket to freedom, snap je dat nu niet ?

Citaat:
Dat ze de boel versleutelen, staat los van wat je met die techniek en hardware kan doen.
Dat is geen technische discussie, maar een zakelijk politieke.
Nog eens, geen versleuteling betekent dat ik kijk met welke hardware ik wil, en dus ook welke software op die hardware draait.
Ik heb "Red Sonja" opgenomen van Canvas HD.
Het stuk ervoor en erna heb ik met TSDoctor eruitgeknipt, en de 8 afleveringen staan ondertussen netjes in een folder op een externe harddisk voor als ik tijd en zin heb om het te bekijken.
Dat lukt perfect omdat het niet geëncrypteerd is.

Citaat:
Uit welke honderden andere wereldkanalen heb je dan wél de keuze met een schotel? Meestal kiezen mensen door de band toch daarvoor een schoteloplossing?
BBC 2 HD, bijv.
ITV1 HD, Channel 4 HD, Arte HD, een pak kanalen die gratis zijn waarvoor ik wel moet betalen op de kabel.
Maar omgekeerd, wie WTV wil zien kan niet op satelliet terecht, het werkt dus in meerdere richtingen.

Citaat:
Abo's op bepaalde kanalen etc. Ik bedoel, volgens mij zijn dat nog mensen die iets meer geïnteresseerd zijn in het 'Tv/radio gebeuren' dan een doorsnee TV kijker.
Val ik zeker en vast onder.

Citaat:
Dat er technisch problemen zijn/bouwkundig regels... ok, daar heb je een punt, die mensen worden 'beperkt' in hun vrijheid. Over hoeveel % van de bevolking heb je het dan? Maw, wellicht verwaarloosbaar as in, het brengt niets op.
Helemaal niet verwaarloosbaar, niet iedereen heeft een tuintje, en je moet al vrij zicht op het zuiden hebben met je schotel, weet je nog ?
Dus als je terras van je appartement aan de verkeerde kant zit, kun je het wel vergeten.

Citaat:
Euhm, bij een set top box kan je toch uitkijken naar -ik zeg maar- een scart connectie? Welke 'oude' tv heeft nu geen scart? Desnoods een adapter/converter vanuit hdmi... diegenen die "HD/SD" willen zien, gebruiken sowieso geen 'analoge' toestellen meer, toch? Dat argument loopt wat mank.
Ik had het over alle analoge apparaten (videorecorders, HDD, DVD recorders) die gewoon een interne analoge kabeltuner hebben, en die dus niet meer kunnen ingesteld worden om te zappen en iets anders op te nemen.

Citaat:
Ja, zie je niet dat dat een cirkeltje is: hoe minder volk, hoe meer de boel moet 'opslaan' en hoe meer reclame er komt om alles rendabel te houden?
Ik als klant kan zonder cinema, ik heb Prime, komt mij veel goedkoper uit.
Niet dat het hetzelfde is, natuurlijk, maar voor mij biedt het meer waar voor zijn geld. Dus ik kan zonder cinema, en steeds meer mensen blijkbaar.
Omgekeerd denk ik niet dat de cinema zonder klanten kan.

Citaat:
En ik geloof nooit dat bioscoopzalen de prijzen de hoogte injagen 'out of the blue', om ineens wat meer winst te gaan boeken
Omdat jij naïef bent.
Het bier slaat om de haverklap op, zogezegd omdat de grondstofprijzen stijgen, maar die grondstofprijzen stijgen bijlange niet aan het tempo dat de bierprijzen stijgen.
Die producenten proberen gewoon altijd maar meer winst te boeken, zonder daar iets voor te moeten doen.

Citaat:
Als filmliefhebber haal je verdorie films in HD kwaliteit van het net, terwijl ze hier nog maar pas draaien of gereleased worden.
Reden te meer dat cinema niet moet denken uw laatste cent uit uw zakken te kloppen.

Citaat:
gemiddeld een 8€ voor een cinema ticket is teveel dus? Ge hebt er nog gene deftige dagschotel voor
Dat je niet eens op de hoogte bent van de prijzen maar er wel wilt over discussiëren bewijs je hier nog maar eens :

Kinepolis : € 9,80 Normaal tarief ...

Dat is dus zonder parking, en de dichtstbijzijnde zorgt ervoor dat het moeilijk is om niet op die parking te parkeren (+2€), en dan spreken we nog niet over een drankje of een hapje.
Ze hebben ook hun eigen winkeltje waardoor je moet passeren vooraleer je de zaal binnenkomt.
Gevolg : eigen snoep of drank meenemen is verdacht en ongewenst...

Dus minstens 11,80€ voor de meeste mensen, en dan spreek ik nog niet van een 3D film (13,80€ met de parking erbij), of zo'n specialleke met dubbele framerate en in 3D (14,80€ met de parking erbij).

Dan moet je niet verwonderd zijn dat de mensen niet meer komen.

Citaat:
Ja we moeten wat meer op onze strepen staan, dat is correct. Op TV vlak staan we wat achter. Dat waait wel over uiteindelijk.
Jij lijkt mij echt het lamme goedzak model.
Op uw strepen staan = zeggen dat het wel overwaait ?
Kijk, in Nederland hebben ze al glasvezel tot bij de mensen thuis (FTTH), ze hebben een onversleuteld basisaanbod op de kabel van in de 50 kanalen (TV + radio), ze hebben een commercieel sterke concurrent met digitenne (DVB-T), ze hebben programmaraden die mee beslissen welke zenders er in het basisaanbod op de kabel zitten.
Een van de redenen daarvoor is precies dat de gemiddelde Nederlander niet zo'n lamme goedzak is, en niet zegt "het waait wel over".

Citaat:
En het is goed dat er hier en daar wat opstand komt... maar soms beuk je je kapot tegen een staalharde deur, zeker als je geen medebeukers achter je staan hebt.
Ik schud graag mensen wakker, en maak ze nog eens goed bewust van hoe ze hier wel belazerd worden.
Oud 23 april 2013, 17:04   #183
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uit welke honderden andere wereldkanalen heb je dan wél de keuze met een schotel? Meestal kiezen mensen door de band toch daarvoor een schoteloplossing? Abo's op bepaalde kanalen etc. Ik bedoel, volgens mij zijn dat nog mensen die iets meer geïnteresseerd zijn in het 'Tv/radio gebeuren' dan een doorsnee TV kijker.
www.lyngsat.com/europe.html
www.lyngsat.com/atlantic.html

breedbandwurger 1967

Oud 23 april 2013, 17:09   #184
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
De prijs , daar zal mee gespeeld worden !!
Blij da'k geen klant ben !!
Juist: we weten allemaal dat het uiteindelijk draait om GELD.
Aan ons om aan die geldgieren te tonen dat ze hun geld kunnen in hun reet steken én dat we eigenlijk geen behoefte hebben aan hun flutpragramma's.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2013, 17:20   #185
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dat ze hun geld kunnen in hun reet steken

+

Maar dat ze hun rommel gewoon houden , zelfs ....
ergens op een bepaalde donkere plaats waar het daglicht niet aankan !!

breedbandwurger 1967

Laatst gewijzigd door cookie monster : 23 april 2013 om 17:25.
Oud 24 april 2013, 15:51   #186
Clicquot
Lokaal Raadslid

Clicquot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Vandaag geen issue dus, morgen misschien wel.
Draai en keer het zoveel je wilt, als de hardware niet verplicht is kunnen zij hun 'niet doorspoelen' verbod nooit doorvoeren.
Als ik op mijn DVB-C tuner kijk naar de niet gecodeerde kanalen (vooral VRT dus), dan mogen zij daar opzetten wat ze willen van limitaties, die lapt mijn tuner gewoon aan zijn laars, omdat de software niet onder controle is van Telenet, Belgacom of TV Vlaanderen.
Een ongecodeerd basisaanbod is mijn ticket to freedom, snap je dat nu niet ?
Als men eender welke hardware toelaat én men heeft nog steeds het idee 'er moet reclame zijn', dan vindt men daar wel wat op. Wat als ik mijn reclame stop in de originele opname voor ik het signaal uitstuur, zodat het als het ware deel uitmaakt van het programma bijvoorbeeld - ik zeg maar wat. Je kan dan beginnen zoeken naar een of ander gehackt platform misschien ja... pfff, bezigheidstherapie, voor anderen die slimmer zijn dan ik. Ik download en installeer het wel eens het werkt (lamme goedzak)

Citaat:
Dat is geen technische discussie, maar een zakelijk politieke.
Nog eens, geen versleuteling betekent dat ik kijk met welke hardware ik wil, en dus ook welke software op die hardware draait.
Doh!, dat technische is een gevolg van de zakelijke/politieke..; of is uw versleuteling niet technisch misschien?

Citaat:
BBC 2 HD, bijv.
ITV1 HD, Channel 4 HD, Arte HD, een pak kanalen die gratis zijn waarvoor ik wel moet betalen op de kabel.
Maar omgekeerd, wie WTV wil zien kan niet op satelliet terecht, het werkt dus in meerdere richtingen.
't zal aan mij liggen blijkbaar: ik wou zeggen, als je satelliet neemt krijg je sowieso veel meer (keuze in) kanalen... moet ge dan per sé die andere die niet te verkrijgen zijn er nog bijhebben? Iemand die satelliet wil nemen, weet perfect wat mogelijk is en wat niet. Bij kabel net zo. Dat is dus uw 'keuze' waar ze naar verwijzen (waarmee je niet akkoord gaat, maar da's een andere zaak).

Citaat:
Helemaal niet verwaarloosbaar, niet iedereen heeft een tuintje, en je moet al vrij zicht op het zuiden hebben met je schotel, weet je nog ?
Dus als je terras van je appartement aan de verkeerde kant zit, kun je het wel vergeten.
Owkee, dat is correct, maar again: over hoeveel percent van de mensen heb je het hier, dat zal toch een minderheid zijn tov al de andere tv kijkende bevolking, niet? Maw, welke groep brengt het meeste op en voor wie moeten we iets forceren bij problemen of geklaag? Snap je?

Citaat:
Ik had het over alle analoge apparaten (videorecorders, HDD, DVD recorders) die gewoon een interne analoge kabeltuner hebben, en die dus niet meer kunnen ingesteld worden om te zappen en iets anders op te nemen.
Dat was wel duidelijk ja dat je het over oude brol had

Citaat:
Ik als klant kan zonder cinema, ik heb Prime, komt mij veel goedkoper uit.
Niet dat het hetzelfde is, natuurlijk, maar voor mij biedt het meer waar voor zijn geld. Dus ik kan zonder cinema, en steeds meer mensen blijkbaar.
Omgekeerd denk ik niet dat de cinema zonder klanten kan.
Jij bent dus geen echte filmfanaat, zo simpel is dat: die gaat naar de bios of zetten beter thuis een bios op om HD materiaal te ervaren. Prime = been there, done that, crap en altijd hetzelfde.

Citaat:
Omdat jij naïef bent.
Het bier slaat om de haverklap op, zogezegd omdat de grondstofprijzen stijgen, maar die grondstofprijzen stijgen bijlange niet aan het tempo dat de bierprijzen stijgen.
Die producenten proberen gewoon altijd maar meer winst te boeken, zonder daar iets voor te moeten doen.
Doet gij zelf commercie? Ik denk het niet aan uw reactie te lezen. Uw vergelijking met bieruitzetting klopt niet, het probleem van de cinema ligt elders...

Citaat:
Dat je niet eens op de hoogte bent van de prijzen maar er wel wilt over discussiëren bewijs je hier nog maar eens :

Kinepolis : € 9,80 Normaal tarief ...

Dat is dus zonder parking, en de dichtstbijzijnde zorgt ervoor dat het moeilijk is om niet op die parking te parkeren (+2€), en dan spreken we nog niet over een drankje of een hapje.
Ze hebben ook hun eigen winkeltje waardoor je moet passeren vooraleer je de zaal binnenkomt.
Gevolg : eigen snoep of drank meenemen is verdacht en ongewenst...

Dus minstens 11,80€ voor de meeste mensen, en dan spreek ik nog niet van een 3D film (13,80€ met de parking erbij), of zo'n specialleke met dubbele framerate en in 3D (14,80€ met de parking erbij).

Dan moet je niet verwonderd zijn dat de mensen niet meer komen.
Oesje, ja, als liefhebber heb ik natuurlijk een 100 days kaart en ga ik voor 7,80€ (hey kijk, ik schatte mijn prijs nog 20 cent te hoog in!) naar de film, mijn realiteitszin over ticketprijzen is dus totaal outdated... of hier en daar es gratis naar een premiere. Ik was dat even uit het oog verloren.

Weet je wat? Thuis blijven en in uwe zetel liggen: dat kost niets! We want more and more, en veel, hopen, maar 't mag niets kosten aub. Dat is een tendens hoor, en niet enkel bij dit cinemagebeuren. Misschien moeten ze all in one formules organiseren: parking + boef + snoep + drank + wcgeld + film en in optie een mokkel naast uwe loveseat... tiens deden ze een deel van die formule soms al niet in de quick? ('t is 'maar' quick natuurlijk, maar ge betaalt minder voor 't zelfde)

Citaat:
Jij lijkt mij echt het lamme goedzak model.
Op uw strepen staan = zeggen dat het wel overwaait ?
Kijk, in Nederland hebben ze al glasvezel tot bij de mensen thuis (FTTH), ze hebben een onversleuteld basisaanbod op de kabel van in de 50 kanalen (TV + radio), ze hebben een commercieel sterke concurrent met digitenne (DVB-T), ze hebben programmaraden die mee beslissen welke zenders er in het basisaanbod op de kabel zitten.
Een van de redenen daarvoor is precies dat de gemiddelde Nederlander niet zo'n lamme goedzak is, en niet zegt "het waait wel over".
Misschien moet je dan de Hollande methode eens gaan proberen... hoe hebben zij het klaargespeeld om de aandacht hierop te vestigen, blijkbaar schort er iets met mijn lamme goedzak model, maar ook met uw aanpak? Zoals gezegd, mijn stem hebt ge hoor.
Clicquot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 15:59   #187
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard betalen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
VTM en Telenet staan elkaar dan wel naar het leven, maar als het erop aankomt om de kijker-consument-melkkoe eens lekker droog in de kakker te pakken zijn ze zeer solidair. Tot in het parlement toe.
http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...betalend.dhtml

Van Thillo zijn hele zakelijke model stuikt ineen, en nu gaat die een wanhoopspoging doen om via zijn macht de andere spelers in deze markt + de politiek voor zijn kar te spannen om de consument eens goed te' kunnen pakken. Laat ons maar hopen dat er bij de drie partijen van de vlaamse regering genoeg zitten die zich niet voor die man zijn kar laten spannen.
Als de vlaamse regering hierop toegeeft, is de verknechting definitief.
Betalen, nóg eens ???
Als het echt zo ver komt, gooi ik Telenet-tv buiten. Ik haal dan een DVD naar de bib, gratis, bijna zoveel als ik maar wil.
Het nieuws hoor ik wel op de radio.
Oud 24 april 2013, 18:58   #188
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Als men eender welke hardware toelaat én men heeft nog steeds het idee 'er moet reclame zijn', dan vindt men daar wel wat op.
Men kan natuurlijk in een programma zelf voortdurend allerlei reclame stoppen, zoals je bij sommige kookprogramma's vindt :

"We nemen nu een grote snee Ganda Ham, en smeren er wat Meili honing op".
Dat krijg je er misschien wel uit, maar ja, dan heb je het eerst wel gehoord natuurlijk.
Maar ik ben ervan overtuigd dat dergelijke programma's zo snel gaan vervelen dat de kijker zal afhaken.

Citaat:
Je kan dan beginnen zoeken naar een of ander gehackt platform misschien ja... pfff, bezigheidstherapie, voor anderen die slimmer zijn dan ik.
Als het ongeëncrypteerd is, knip ik de reclameblokken er gewoon uit.
Doe ik al jaren.
Indertijd had ik TV Vlaanderen, en de films die ik van de commerciële zenders opnam, daar knipte ik gewoon de reclames uit.
Ik ben gestopt met TVV omdat ik niet echt tevreden was van de service, de informatie die ze bieden, enz.
Satelliet is nu enkel voor de niet versleutelde zenders.

Citaat:
Ik download en installeer het wel eens het werkt (lamme goedzak)
Dat is geen lamme goedzak mentaliteit, maar liever lui dan moe.

Citaat:
Doh!, dat technische is een gevolg van de zakelijke/politieke..; of is uw versleuteling niet technisch misschien?
Ben jij toch wel een kommaneuker.

Citaat:
't zal aan mij liggen blijkbaar: ik wou zeggen, als je satelliet neemt krijg je sowieso veel meer (keuze in) kanalen... moet ge dan per sé die andere die niet te verkrijgen zijn er nog bijhebben?
Voor mensen als jij telt misschien alleen het getal, er zoveel mogelijk hebben.
Daar draait het niet om, ik heb veel zenders op satelliet die ik gratis heb, en in uitstekende kwaliteit en met interessante inhoud (de BBC's, heel het Freesat aanbod in feite, De Duitse (HD) zenders, enz.)
Dat betekent niet dat ik de Vlaamse zenders niet in de best mogelijke (ook in HD) kwaliteit wil, en die vind ik op de kabel.

Citaat:
Iemand die satelliet wil nemen, weet perfect wat mogelijk is en wat niet. Bij kabel net zo. Dat is dus uw 'keuze' waar ze naar verwijzen (waarmee je niet akkoord gaat, maar da's een andere zaak).
Ik moet helemaal niet kiezen, ik heb ze allebei, en mocht de encryptie wegvallen op de kabel zoals in al die andere buurlanden het geval is, zou ik dat allemaal netjes met één toestel kunnen doen.

Citaat:
Owkee, dat is correct, maar again: over hoeveel percent van de mensen heb je het hier, dat zal toch een minderheid zijn tov al de andere tv kijkende bevolking, niet?
Hoe weet jij dat ?
Bij de meeste mensen die op een appartement wonen, is er al een grote kans dat het niet kan, omwille van het feit dat ze geen zicht op het zuiden hebben, of dat er in de gemeentewetgeving staat dat schotels enkel mogen als ze niet aan de gevelzijde hangen, en dan heb je al een grote kans dat je daar gee vrij zicht op het zuiden meer hebt.

Citaat:
Maw, welke groep brengt het meeste op en voor wie moeten we iets forceren bij problemen of geklaag? Snap je?
De monopolies moeten gewoon weg, dan kan iedereen kiezen voor de soort TV die hij wil.

Citaat:
Dat was wel duidelijk ja dat je het over oude brol had
Oude brol ?
Straks kun je daar wel meer gratis doorspoelen en staat er een slot op je digicorder.
Waar sta je dan met uw nieuwe brol ?

Citaat:
Jij bent dus geen echte filmfanaat, zo simpel is dat: die gaat naar de bios of zetten beter thuis een bios op om HD materiaal te ervaren. Prime = been there, done that, crap en altijd hetzelfde.
Jij hebt niet te oordelen wat een "echte" filmfan is.
Jij lijkt mij zo'n type dat altijd moet kunnen vertellen dat hij er bij was, een meeloper die doet wat de media zeggen dat hij moet doen.
Die mosselen eet, niet omdat hij er echt zin in heeft, maar omdat hij in de krant gelezen heeft, dat de nieuwe Zeeuwse mosselen weer uit zijn, en hij moet toch tonen dat hij "mee" is, nietwaar ?
Kan mij het schelen wanneer een film precies voor het eerst uitgekomen is.

Citaat:
Doet gij zelf commercie? Ik denk het niet aan uw reactie te lezen.
Neen, moet dat ook al ?
Ik kom op voor mijn rechten als consument, de commercie en nog enkele slimmeriken die denken dat ze sympathiek zijn als ze andermans belangen dienen zal wel voor haar geldgewin opkomen.

Citaat:
Uw vergelijking met bieruitzetting klopt niet, het probleem van de cinema ligt elders...
Alsof de kosten van de cinema zo snel stijgen.
Ze proberen gewoon het maximum eruit te halen, en moeten niet komen janken dat er niet veel volk in de zaal zit.

Citaat:
Oesje, ja, als liefhebber heb ik natuurlijk een 100 days kaart en ga ik voor 7,80€ (hey kijk, ik schatte mijn prijs nog 20 cent te hoog in!) naar de film
Goh, 7,80€ en je moet maar binnen de 3 maanden opgejaagd 10 films zien.
Leuk toch, doet mij denken aan ECI indertijd, moest je ook om de zoveel tijd een boek of film lezen/bekijken.
Laat maar, ik wil mij niet verplicht voelen om om de haverklap een film te zien omdat het einde van de 100 dagen nadert.

Citaat:
mijn realiteitszin over ticketprijzen is dus totaal outdated...
Inderdaad, van een normale prijs spreken en dan afkomen met het kortingstarief voor filmverslaafden.

Citaat:
of hier en daar es gratis naar een premiere. Ik was dat even uit het oog verloren.
Gratis bij een doos koeken, of wat...
Ik ben dit jaar trouwens ook al gratis geweest, voor mijn verjaardag.
Nu ja, de zaal was absoluut verlaten.

Citaat:
Weet je wat? Thuis blijven en in uwe zetel liggen: dat kost niets!
Neen, ik neem gewoon Prime, en laat die cinema maar films daaien, ik ga niet meer (tenzij met gratis ticket, of als het in een speciaal kader is, zoals de "cine hispánico" van morgen.

Citaat:
We want more and more, en veel, hopen, maar 't mag niets kosten aub.
De zaken niet omdraaien.
De prijzen slaan voortdurend op, terwijl je tegelijkertijd minder krijgt.
Het zijn sommige commercanten die nooit genoeg hebben, en altijd maar denken dieper in uw zakken te kunnen zitten.
Het is niet voor niets dat er meer bier thuis gedronken wordt, dat de cinema's voor 2/3e leeg zitten, enz.
Dan zegt men "de mensen kunnen het zich niet meer permitteren omwille van de crisis".
Er is een verschil tussen u iets niet kunnen permitteren, en u niet willen laten uitbuiten.

Citaat:
Misschien moet je dan de Hollande methode eens gaan proberen... hoe hebben zij het klaargespeeld om de aandacht hierop te vestigen, blijkbaar schort er iets met mijn lamme goedzak model, maar ook met uw aanpak? Zoals gezegd, mijn stem hebt ge hoor.
Om te beginnen hadden zij een regering die de DVB-T licenties niet jarenlang onbenut heeft gelaten, om ze daarna in handen te spelen van een monopolist.
Ze hadden dus een succesvolle prijsbreker (Digitenne).
Daarnaast is er ook nog de concurrentie van glasvezel (fiber to the home), ook weer iets wat de politiek hier tegengewerkt heeft.
Op die glasvezel sturen ze een DVB-C signaal met een ruim ongecodeerd basispakket...
Bovendien heeft UPC gemerkt dat heel wat gebruikers van analoge TV niet op digitaal wilden overschakelen, omwille van het gebrek aan vrije hardwarekeuze.
Die zijn daar dus consequenter in het neen zeggen dan hier.
Eigenlijk precies wat u mij verwijt....

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 april 2013 om 19:09.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 19:01   #189
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Betalen, nóg eens ???
Als het echt zo ver komt, gooi ik Telenet-tv buiten. Ik haal dan een DVD naar de bib, gratis, bijna zoveel als ik maar wil.
Het nieuws hoor ik wel op de radio.
Dit heeft niets met Telenet of Belgacom te maken. Het is VMMa en SBS die dit willen forceren.
Oud 24 april 2013, 19:05   #190
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Dit heeft niets met Telenet of Belgacom te maken. Het is VMMa en SBS die dit willen forceren.
Maar het komt wel iedere keer uit dezelfde portemonnee, nietwaar ?
Auteursrechten, kabelabonnement, heffing voor thuiscopiëren (hoewel je geen digitale copie kunt nemen), huur digicorder, en nu nog eens een bijdrage voor doorspoelen...
Oud 24 april 2013, 19:17   #191
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Maar het komt wel iedere keer uit dezelfde portemonnee, nietwaar ?
Auteursrechten, kabelabonnement, heffing voor thuiscopiëren (hoewel je geen digitale copie kunt nemen), huur digicorder, en nu nog eens een bijdrage voor doorspoelen...
Auteursrechten zijn geen inkomsten voor Belgacom en telenet

"heffing voor thuiscopiëren" worden niet apart aangerekend door Telenet en Belgacom)

Huur digicorder is normaal, je kan ook een digibox kopen of een tweedehands digicorder (je bestaande digicorder kan je tevens ook kopen). Bij Belgacom betaal je ook huur voor een telefoontoestel.

kabelabonnment is ook normaal. Personeel, onderhoud van de kabel, nieuwe technologie en dergelijke Kosten geld.

Daarboven op BTW maar dat is voor de staat.

Anderzijds kan je gratis digitale televisie kijken maar dan heb je wel geen commerciële zenders.
Oud 24 april 2013, 19:25   #192
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Auteursrechten zijn geen inkomsten voor Belgacom en telenet

"heffing voor thuiscopiëren" worden niet apart aangerekend door Telenet en Belgacom)
Wat interesseert mij nu naar wie het precies gaat ?
Het gaat erover dat het al duur genoeg is, en of ik nu teveel betaal aan Telenet, VMMa, de Staat of allemaal samen, het komt op hetzelfde neer.
Digicorders kun je overigens niet kopen, toch niet de HD modellen.
Oud 24 april 2013, 19:46   #193
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat interesseert mij nu naar wie het precies gaat ?
Het gaat erover dat het al duur genoeg is, en of ik nu teveel betaal aan Telenet, VMMa, de Staat of allemaal samen, het komt op hetzelfde neer.
Digicorders kun je overigens niet kopen, toch niet de HD modellen.
Je moet Telenet of belgacom niet verwijten dat andere partijen de prijs opdrijven.
Oud 24 april 2013, 20:02   #194
De gemuilkorfde

Standaard

Citaat:
Je moet Telenet of belgacom niet verwijten dat andere partijen de prijs opdrijven.
Ze drijven allemaal de prijs op, inclusief Telenet.
Telenet doet dat door geen vrije hardwarekeuze toe te laten, en ook door HD digicorders enkel te huur aan te bieden.
Ze doen dat door zo weinig mogelijk aan VMMa en SBS te betalen, zodat de factuur bij de klant terecht komt.
De regering door heffingen voor ficitieve mogelijkheden.
Daarbij, het maakt niet uit wie er in je portemonnee zit, trop is teveel.

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 24 april 2013 om 20:12.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2013, 22:27   #195
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Telenet doet dat door geen vrije hardwarekeuze toe te laten, en ook door HD digicorders enkel te huur aan te bieden.
Ze doen dat door zo weinig mogelijk aan VMMa en SBS te betalen, zodat de factuur bij de klant terecht komt.
De nagel op de kop !!!
Oud 25 april 2013, 07:37   #196
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Huur digicorder is normaal, je kan ook een digibox kopen of een tweedehands digicorder (je bestaande digicorder kan je tevens ook kopen). Bij Belgacom betaal je ook huur voor een telefoontoestel.
Ah, ok. Het is dus heel normaal dat ik een digibox huur of koop terwijl alle nodige hardware ook al in mijn TV zit ingebouwd?
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 07:45   #197
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ah, ok. Het is dus heel normaal dat ik een digibox huur of koop terwijl alle nodige hardware ook al in mijn TV zit ingebouwd?
Dat is inderdaad een argument tegen Telenet en Belgacom, ze willen echt hun bakje opdringen aan ons. Ik weet evenwel niet of ze dat wettelijk wel kunnen vrijgeven voor hardware in de TV zelf, ze hebben daar geen controle op en dat mag niet van de aanbieders zoals VTM en de rest. HD opnames moeten beschermd blijven en dat is niet gegarandeerd hierdoor, het is een ingewikkelde zaak.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 07:50   #198
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belgacom laat ook geen vrije hardwarekeuze toe.

Bij telenet gaat er +- 4 euro per klant per maand naar auteursrechten. Van de overige 11 euro houdt telenet 8.7 euro over waarvan personeelskosten, onderhoud en dergelijke wordt betaald.

Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover.

Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
Oud 25 april 2013, 07:50   #199
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Belgacom laat ook geen vrije hardwarekeuze toe.

Bij telenet gaat er +- 4 euro per klant per maand naar auteursrechten. Van de overige 11 euro houdt telenet 8.7 euro over waarvan personeelskosten, onderhoud en dergelijke wordt betaald.

Bij Telenet kan je nog een digibox kopen, dit kan je niet bij belgacom. Echter hoor ik geen kritiek daarover.

Wat betreft de huur van de digicorder. Deze is nog redelijk van prijs. Een smartcard +setup-box is meestal niet goedkoper. Tv-vlaanderen bied je enkel een CI-module + smartcard aan voor 179 euro. Dan heb je nog geen TV die compatible is of een decoder. Na 2 jaar heb je geen garantie meer. Dit heb je wel bij het huren.
Oud 25 april 2013, 07:52   #200
Ratatosk
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dat is inderdaad een argument tegen Telenet en Belgacom, ze willen echt hun bakje opdringen aan ons. Ik weet evenwel niet of ze dat wettelijk wel kunnen vrijgeven voor hardware in de TV zelf, ze hebben daar geen controle op en dat mag niet van de aanbieders zoals VTM en de rest. HD opnames moeten beschermd blijven en dat is niet gegarandeerd hierdoor, het is een ingewikkelde zaak.
CI+ module kan "content" beschermen. Geen reclame doorspoelen of bepaalde opnames kunnen ingesteld worden.

Het zijn SBS en VMMa die moeilijk doen. (CI+ komt tegen deze zomer uit)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be