Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 april 2013, 10:16   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik blijf voorlopig bij mijn standpunt. België heeft het voordeel de combinatie te zijn van Germaanse en Romaanse cultuur. Dat is de kracht van dit land.
Op welke manier?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes

Laatst gewijzigd door Distel : 25 april 2013 om 10:16.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:17   #22
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Opvallend dat de belgicisten geen inhoudelijke repliek geven op het artikel maar wel de schrijver van het artikel viseren of zich focussen op wie het artikel publiceert.

Zelf heb ik het artikel trouwens gelezen op de managmentsite www.express.be
Mijn vraag is wat weet een Nederlander als Kees Pieters van de Belgische politiek. Waarschijnlijk is zijn enige bron de Vlaamse Nationalistische geschriften. Ik twijfel er sterk aan dat een Nederlander met ingenieursopleiding, en dan nog uit de sector ICT veel notie heeft van de Franse taal.* Toch onmisbaar om een iet of wat onbevooroordeeld beeld te kunnen krijgen van België.

*het staat u vrij mijn ongelijk aan te tonen.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:25   #23
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Mijn vraag is wat weet een Nederlander als Kees Pieters van de Belgische politiek. Waarschijnlijk is zijn enige bron de Vlaamse Nationalistische geschriften. Ik twijfel er sterk aan dat een Nederlander met ingenieursopleiding, en dan nog uit de sector ICT veel notie heeft van de Franse taal.* Toch onmisbaar om een iet of wat onbevooroordeeld beeld te kunnen krijgen van België.

*het staat u vrij mijn ongelijk aan te tonen.

Ik merk dat u blijft de man te spelen door te zeggen dat de auteur van de boodschap onbevoegd is, onvoldoende kennis heeft, en dat u allerlei onbewezen assumpties maakt enz. zonder dat u hiervan ook maar enig bewijs aandraagt.

Verder gaat u uit van een stelling die geenszins bewezen is, namelijk dat men zonder kennis van de Franse taal geen onbevooroordeeld oordeel van belgië kan vormen over België. Geldt dit dan ook voor andere landen, én voor Vlaanderen? Wil u dus zeggen dat Franstaligen of anderstaligen die geen of onvoldoende kennis van het Nederlands hebben (zoals de meeste Franstazlige politici en quasi alle buitenlanders) zich geen onbevooroordeeld beeld kunnen vormen van België?
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:25   #24
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Op welke manier?
Een vb?

De Romaanse cultuur zorgt er voor dat de werknemers in België een redelijke wettelijke bescherming hebben. De Germaanse cultuur zorgt er voor dat die bescherming nog binnen de perken blijft. Zodat we ons niet helemaal uit de markt prijzen.
Of hebt gij liever het Duitse systeem?
Oud 25 april 2013, 10:27   #25
pajoske

Standaard

Citaat:
Ik merk dat u blijft de man te spelen door te zeggen dat de auteur van de boodschap onbevoegd is, onvoldoende kennis heeft, en dat u allerlei onbewezen assumpties maakt enz. zonder dat u hiervan ook maar enig bewijs aandraagt.

Verder gaat u uit van een stelling die geenszins bewezen is, namelijk dat men zonder kennis van de Franse taal geen onbevooroordeeld oordeel van belgië kan vormen over België. Geldt dit dan ook voor andere landen, én voor Vlaanderen? Wil u dus zeggen dat Franstaligen of anderstaligen die geen of onvoldoende kennis van het Nederlands hebben (zoals de meeste Franstazlige politici en quasi alle buitenlanders) zich geen onbevooroordeeld beeld kunnen vormen van België?
Een Franstalige die totaal geen notie heeft van Nederlands kan zich idd geen objectief oordeel vormen.
Oud 25 april 2013, 10:29   #26
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vb?

De Romaanse cultuur zorgt er voor dat de werknemers in België een redelijke wettelijke bescherming hebben. De Germaanse cultuur zorgt er voor dat die bescherming nog binnen de perken blijft. Zodat we ons niet helemaal uit de markt prijzen.
We kunnen de vraag ook omkeren: zijn werknemers in de landen met een Romaanse cultuur dan zo goed beschermd? Volgens mij hebben die dingen weinig met mekaar te maken...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:38   #27
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Een Franstalige die totaal geen notie heeft van Nederlands kan zich idd geen objectief oordeel vormen.

Dus een Nederlander moet veel notie hebben van de Franste taal, maar voor een Franstalige is het enkel onvoldoende als hij totaal geen notie heeft van de Nederlandse taal. Ik merk dat u plots veranderd bent van die "veel notie" naar "niet totaal geen notie" omdat u plots besefte dat quasi alle Franstalige politici in België (en bij de Franstalige politici reken ik het koningshuis) volgens uw eerdere stelling niet onbevooroordeeld over Belgie konden oordelen.

Waarom antwoordt u niet op de andere vragen in mijn vorig bericht? Ik som ze nog even op:
Waarom blijft u de man tspelen door te zeggen dat de auteur van de boodschap onbevoegd is? Waaruit concludeert u dat deze man onbevoegd zou zijn? Waarom blijft u de man spelen door te zeggen dat de auteur van de boodschap onvoldoende kennis heeft? Op welke basis concludeert u dat?Waarom pakt u uit met allerlei onbewezen assumpties uit zonder dat u hiervan ook maar enig bewijs aandraagt?
Verder gaat u uit van een stelling die geenszins bewezen is, namelijk dat men zonder kennis van de Franse taal geen onbevooroordeeld oordeel van belgië kan vormen over België. Geldt dit dan ook voor andere landen? (Kan men dus geen uitspraken doen over China zonder kennis van het Chinees, of over Congo zonder kennis van de vele Congolese talen?

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 25 april 2013 om 10:57.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:55   #28
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dus een Nederlander moet veel notie hebben van de Franste taal, maar voor een Franstalige is het enkel onvoldoende als hij totaal geen notie heeft van de Nederlandse taal. Ik merk dat u plots veranderd bent van die "veel notie" naar "niet totaal geen notie" omdat u plots besefte dat quasi alle Franstalige politici in België (en bij de Franstalige politici reken ik het koningshuis) volgens uw eerdere stelling niet onbevooroordeeld over Belgie konden oordelen.

Waarom antwoordt u niet op de andere vragen in mijn vorig bericht? Ik som ze nog even op:
Waarom blijft de man te spelen door te zeggen dat de auteur van de boodschap onbevoegd is? Waaruit concludeert u dat deze man onbevoegd zou zijn? Waarom blijft u de man te spelen door te zeggen dat de auteur van deboodschap onvoldoende kennis heeft? Op elke basis concludeert u dat?Waarom pakt u uit met allerlei onbewezen assumpties maakt enz. zonder dat u hiervan ook maar enig bewijs aandraagt?
Verder gaat u uit van een stelling die geenszins bewezen is, namelijk dat men zonder kennis van de Franse taal geen onbevooroordeeld oordeel van belgië kan vormen over België. Geldt dit dan ook voor andere landen? (Kan men dus geen uitspraken doen over China zonder kennis van het Chinees, of over Congo zonder kennis van de vele Congolese talen?
Gewoon het aloude Belgicistische 'wat komt die ollander zich hier moeien?'-argument. Meer moet je hier niet achter zoeken.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 10:56   #29
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vb?

U vertelt onzin. De Scandinavische landen zijn 100 % Germaans. Ze beschikken over de meest voorbeeldige en meest beschaafde versie van sociale zekerheid ter wereld.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:09   #30
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Vlamingen zijn een Germaans volk, geen Romaans.
Germaans? Lol. Spaanse bastaarden, ja.
Oud 25 april 2013, 11:16   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Germaans? Lol. Spaanse bastaarden, ja.
In elk volk zijn er "bastaarden". En nog het meest van al bij de echte Walen. Je hoeft maar eens rustig rond te wandelen op een Waals kerkhof en de namen op de graven af te lezen.

Maar dat neemt niet weg dat wij Vlamingen volstrekt geen Romaans volk zijn, dat onze economie en onze beleidsprincipes veeleer aansluiten bij die van het Noorden. Terwijl jullie voortdurend met beate bewondering jullie vol onnozelheid zitten te vergapen op Hollande en La France.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:19   #32
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Zegt een Nederlandse regering adviseurtje, die zelf niets anders gedaan heeft als zich gewichtig maken en staatsgeld verbrassen, onder het mom van sociaal advies geven.
Als er één land failliet is, dan is het wel het VK!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:21   #33
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

En Zwitserland en Oostenrijk liggen vrij Zuidelijk, en Beieren & Baden ook. De "probleemgebieden" van Duitsland, het Duitse Wallonië, ligt in het Noord-Oosten, geenszins in het Zuiden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:22   #34
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Altijd uiterst verdacht als iemand een tekst komt debiteren, zonder bronvermelding. De tekst heeft teveel duidelijk herkenbare stijlvormen die je in radicaal vlaamse publicaties op elke bladzijde tegenkomt.
Dus eventes opzoeken, en rara... het komt uit Doorbraak
http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/ne...rd-zuid-europa
En alsof dat nog niet genoeg is, staat dit kunstwerkje ook op "seniorennet" http://blog.seniorennet.be/polkun/

Kan het nog zieliger, mensen ?
wat is er mis met Doorbraak?
Oud 25 april 2013, 11:24   #35
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vb?

als een meerderheid van Vlamingen het Duitse systeem beter vinden, bestaat er geen mogelijk binnen België dat ze hun zin krijgen.

Dat staat compleet los van het feit dat dit een goede maatregel zou zijn of niet, maar feit blijft dat het een democratisch deficit is.
Oud 25 april 2013, 11:25   #36
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
dus buitenlanders die totaal geen notie hebben van het Nederlands kunnen zich ook geen objectief oordeel vormen?
Oud 25 april 2013, 11:26   #37
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knip Bekijk bericht
Vlamingen zijn een Germaans volk, geen Romaans.
Jammer, moesten Vlamingen Romanen zijn dan was dat een uitstekende reden om te scheiden van die Germaanse Walen.

Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:27   #38
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
In elk volk zijn er "bastaarden". En nog het meest van al bij de echte Walen. Je hoeft maar eens rustig rond te wandelen op een Waals kerkhof en de namen op de graven af te lezen.

Maar dat neemt niet weg dat wij Vlamingen volstrekt geen Romaans volk zijn, dat onze economie en onze beleidsprincipes veeleer aansluiten bij die van het Noorden. Terwijl jullie voortdurend met beate bewondering jullie vol onnozelheid zitten te vergapen op Hollande en La France.
La France oui, Hollande (over namen gesproken...) non
Oud 25 april 2013, 11:30   #39
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
100 % akkoord !
Over exact 13 maanden zullen de regionale verkiezingen hoogstwaarschijnlijk een pak rammel zijn voor de belgicisten in Vlaanderen !
Met een sterke Vlaamse regering kan héél wat veranderen.
Zie dat je je maar niet mispakt
Op 13 maanden kan nog veel gebeuren en hoe dichter tegen de komende verkiezingen, hoe meer de kiezer dit onthoud.
Wat de NVA nu aan het doen is, zich héél kalm houden, is ook niet zo goed.
Zij houden zich kalm om zeker géén fouten te begaan , want een fout is rap gebeurt.
Maar helemaal niets doen of enkel maar pogingen die tot niets leiden werkt bij de kiezer eveneens in tegenovergestelde richting.
Er zijn nu al kiezers die zitten te mopperen over van " En nu ? Wat zijn we nu vooruit met de NVA ?"
Het volk heeft geen interesse meer of je nu Nederlands of Frans praat, dit is allemaal oude lulkoek.
Wat ze nodig hebben is een beefsteak op hun bord en niet meer of minder.
Wie daar voor gaat zorgen, zal met de kiezers gaan lopen.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 april 2013, 11:31   #40
knip
Gouverneur

knip's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Als er één land failliet is, dan is het wel het VK!
Is dat zo. Dat is nieuw voor mij. Kan u aub de bron vermelde .
knip is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be