Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 15 april 2013, 14:17   #681
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

De eenheid van drie redenaties.

Ik wil hier mijn bewijzen nog eens netjes op een rijtje zetten:

1 - De microkosmos is een hogere wereld en een hogere wereld is een ruimtevaartcultuur, want we gaan in de toekomst zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen tot een hogere wereld.
(En dan komt het heelal als een logisch systeem van eeuwige evolutie in elkaar te zitten.)

2 - De wetenschap kan niet verklaren hoe domme en simpele atomen ons lichaam zo subliem weten te organiseren, en dat is met mijn atoomtheorie heel gemakkelijk te verklaren.

3 - Je kunt geen euro uit een cent halen, maar wel een cent uit een euro (qua waarde), dat wil zeggen het heelal komt niet uit het Niets* via een evolutie, maar eigenlijk omgekeerd via een emanatie uit een hogere wereld.

* Het Niets bij de Oerknal is dan een oneindig klein punt met een oneindig hoge temperatuur, maar waar komt dat punt en die oneindig hoge temperatuur dan weer vandaan? Maar terug redenerend vanuit de evolutie-gedachte moet je dan toch uiteindelijk op Niets uitkomen.
En hierin zit dan een tegenstrijdigheid bij de wetenschap waar zij niet uit kan komen.
Want als je een wetenschapper vraagt: " wat was er dan vóór die Oerknal?," dan krijg je als antwoord dat er toen nog geen tijd was. Maar het enige dat echt tijdloos kan zijn is het Niets.
(Want alles wat bestaat, beweegt op de één of andere manier, inwendig of uitwendig, en existeert dus als tijd.) Het wordt dan een zinloos gedraai en gespeculeer, omdat de wetenschap hier geen raad meer weet en zich verliest in allerlei rare, wezenloze voorstellingen.
Maar alles wat de wetenschap pruttelt is bij voorbaat heilig verklaard.
Een hypothese is dan dat ons heelal mogelijkerwijs uit een ander heelal geboren is in de vorm van een hogere dimensie (als een moeder en kind relatie voorgesteld) en lijkt dan al wat op mijn atoomtheorie.
Want inderdaad: ons heelal is uit een ander heelal geboren, maar uit een hoger heelal in de microkosmos, en dan niet uit één heelal, maar uit een inwendige oneindige reeks.
harriechristus is offline  
Oud 25 april 2013, 19:52   #682
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Leuk om te zien hoe Harriechristus nu ook in het godsdienstforum veel bijval krijgt.
Stilletjesaan geraken er meer mensen in de ban van z'n theorie.

Harrie's theorie en uitleg over de oerknal is véél beter dan de zever van de "wetenschappers"...

Hup Harrie
manta is offline  
Oud 26 april 2013, 18:21   #683
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Leuk om te zien hoe Harriechristus nu ook in het godsdienstforum veel bijval krijgt.
Stilletjesaan geraken er meer mensen in de ban van z'n theorie.

Harrie's theorie en uitleg over de oerknal is véél beter dan de zever van de "wetenschappers"...

Hup Harrie
Dank je wel Manta.

Als er één schaap Manta over de brug is (met Lottoballetjes rinkelend), dan volgen er vast meer.

Aldus zullen wij allen in de hemel komen....
Oud 26 april 2013, 18:23   #684
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Oerknal.

En dan is de oplossing hier in wezen heel eenvoudig: die zogenaamde Oerknal is een ontstaan uit een hogere wereld en dat verklaart ook meteen de oneindig hoge temperatuur.
(Als een oneindige reeks van steeds hogere temperaturen.)
En de zogenaamde evolutie gaat dan samen met een onderliggende emanatie.
De ontwikkeling van het heelal is een synthese van emanatie en evolutie als een eenheid van twee bewegingen.
De ene gaat van nul naar oneindig en de ander precies tegengesteld van oneindig naar nul. Het werkt dus vanuit twee richtingen samen.
De ene gaat van macrokosmos naar microkosmos en de ander van microkosmos richting macrokosmos.
En zo gaat het ook precies in het mensenleven, want wij ontwikkelen onszelf in het leven van baby naar volwassen als evolutie, maar ook omgekeerd, want wij worden uit onze ouders geboren als wezens die reeds verder ontwikkeld zijn dan wij en ontvangen van hen onze opvoeding.
Zij dalen naar ons af.
Dus ook de omgekeerde beweging is aanwezig.
Oud 26 april 2013, 19:06   #685
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
De Oerknal.

En dan is de oplossing hier in wezen heel eenvoudig: die zogenaamde Oerknal is een ontstaan uit een hogere wereld en dat verklaart ook meteen de oneindig hoge temperatuur.
(Als een oneindige reeks van steeds hogere temperaturen.)
En de zogenaamde evolutie gaat dan samen met een onderliggende emanatie.
De ontwikkeling van het heelal is een synthese van emanatie en evolutie als een eenheid van twee bewegingen.
De ene gaat van nul naar oneindig en de ander precies tegengesteld van oneindig naar nul. Het werkt dus vanuit twee richtingen samen.
De ene gaat van macrokosmos naar microkosmos en de ander van microkosmos richting macrokosmos.
En zo gaat het ook precies in het mensenleven, want wij ontwikkelen onszelf in het leven van baby naar volwassen als evolutie, maar ook omgekeerd, want wij worden uit onze ouders geboren als wezens die reeds verder ontwikkeld zijn dan wij en ontvangen van hen onze opvoeding.
Zij dalen naar ons af.
Dus ook de omgekeerde beweging is aanwezig.
Hebt gij een nieuwe godsdienst gesticht ? Zijt gij een profeet ? Hebt gij een openbaring gehad ?
Boyke is offline  
Oud 1 mei 2013, 18:37   #686
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Jaja, stilletjesaan horen en zien we meer verschijnen over atomen...
http://www.hln.be/hln/nl/961/Wetensc...ste-film.dhtml

Citaat:
Het is computerbedrijf IBM gelukt om met een speciale microscoop een stop-motion film te maken waarin atomen figuurtjes vormen.

Het filmpje, getiteld 'A Boy And His Atom', gebruikt atomen als een soort knikkers om figuren mee te maken. Zo zien we onder andere een dansend poppetje langskomen.

IBM leerde hoe ze atomen konden laten bewegen tijdens de ontwikkeling van een superkleine chip. Deze is slechts 12 atomen groot en het was voor de ontwikkeling belangrijk om met individuele atomen te kunnen spelen. Dat is ze gelukt en nu gebruiken ze hun kennis om een beetje plezier te maken.

De film is in het Guiness Book of Records opgenomen als 's werelds kleinste stop-motion film.
http://www.youtube.com/watch?feature...&v=oSCX78-8-q0
manta is offline  
Oud 13 mei 2013, 13:25   #687
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Hebt gij een nieuwe godsdienst gesticht ? Zijt gij een profeet ? Hebt gij een openbaring gehad ?
Ik heb inderdaad een nieuwe godsdienst gesticht en ik ben een profeet en ik heb een openbaring gehad.

Dus alle drie.

Een droom over God!

Diezelfde nacht (in 1974) had ik ook een droom over God: ik liep op de Dam in Amsterdam en een Ruimteschip in de vorm van een TV-toestel kwam op me af.
In dat ruimteschip zag ik een houten beeld in het midden dat nog ongevormd was en dat God moest voorstellen.
Daar omheen waren vier jongemannen en de stem van God zei tegen mij:
"Je hebt wel iets van een megalick!"
En ook: "Eens zul je me zien!"
En ten derde: "Maar Gods molens malen langzaam!"
Dat totale beeld in dat ruimteschip doet me denken aan Jezus en de vier evangelisten, maar komt ook voor in het boek Daniël uit het oude testament, waarin sprake is van vier dieren (Daniël 7:3) met in het midden een Oude van dagen (7:9) op een troon en dan ook nog een mensenzoon (7:13).
Het beeld is nog onaf en moet nog gevormd worden en zo is een megaliet ook nog onaf, want een ruwe steen met een religieuze betekenis. Dat beeld moet dan God zelf worden.
Maar het is eigenlijk geen megaliet, maar megalick, dus mega-l-ick, waarbij mega groot betekent en ick natuurlijk: ik, dus: groot ik.
En ik heb dan ook het gevoel dat ik mezelf tot God moet ontwikkelen of tot Jezus, zoals Börger terecht zeide: "Je moet hem (Jezus) worden!"
(Zie bij: Ik ben Jezus, onderin.)
Anderzijds is het duidelijk de bedoeling dat ik God zal zien als de ander.
Dus hierin ligt tevens een tegenstrijdigheid en een conflict tussen vader en zoon.
En ik vergelijk dat ook met een toen nog onopgelost probleem in de filosofie bij het ik als punt enerzijds en God als oneindigheid anderzijds, en waarvan de wederzijdse verzoening de oplossing moet brengen.
Oud 13 mei 2013, 13:29   #688
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Leuk......

Oud 13 mei 2013, 13:32   #689
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De kip en het ei.

Het is dan precies als bij de kip en het ei: " wie was er nu eerder, het ei of de kip?" De één kan niet zonder de ander.
Het is een cirkelsysteem tussen het begin en wat reeds ontwikkeld is.
Maar de wetenschap wil eenzijdig de kip uit het ei verklaren.
Dat is de eenzijdigheid van de evolutie-idee.
Vroeger wist men dan beter, want men geloofde toen dat we uit God geschapen waren, dat wil zeggen uit "iets" hogers, beter: "iemand" die hoger was. Die hogere God zit in de microkosmos als microwezen.
We leven in een ongelukkige wereld zonder God en waarin de grondslag van het bestaan geabstraheerd is tot slechts dingen, materie. - We zijn volkomen vermaterialiseerd. De geest is een product geworden van de materie inplaats van andersom. We leven in een omgekeerde, negatieve wereld.

Oud 13 mei 2013, 13:33   #690
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over koetjes en microwezentjes......

ATOMEN BESTAAN UIT RUIMTESCHEPEN

Atomen bestaan uit ruimteschepen waarin triljoenen super-intelligente microwezens wonen en in de verre toekomst gaan wij ook zelf het heelal volbouwen met ruimteschepen.

ONEINDIGE REEKS VAN STEEDS HOGERE CULTUREN

Atomen bestaan uit ruimteschepen, waarin microwezens wonen, die ook weer uit (hoger ontwikkelde) atomen bestaan, die uit (nog veel hoger ontwikkelde) ruimteschepen bestaan, enz enz enz ... als een oneindige reeks van steeds hogere culturen.

HEELAL UIT LEVENDE WEZENS.

Het hele heelal is dus eigenlijk uit levende wezens opgebouwd.
Het heelal is niet alleen maar een dood mechaniek wat de wetenschap ons wijs wil maken, maar het heelal is in wezen een levend heelal uit levende wezens opgebouwd en ook door levende wezens opgebouwd.

GOD

Het heelal is eigenlijk GOD zelf als de eenheid van een oneindig aantal microwezens.
Lees de nieuwe bijbel over gods eeuwig en oneindig rijk in de microkosmos.

http://home.kpn.nl/wegge168/Frame-nederlands.html

hartelijke groeten van harriechristus

Laatst gewijzigd door Kylero : 13 mei 2013 om 13:33.
Kylero is offline  
Oud 13 mei 2013, 18:47   #691
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

In de hemel van de microwezentjes......
Oud 13 mei 2013, 19:50   #692
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Zijn wij zelf ook geen microwezens Harry, die in het lichaam van een ander wezen rondwaren in ons aardruimtetuig?

Website
Johan Bollen is offline  
Oud 13 mei 2013, 19:52   #693
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zijn wij zelf ook geen microwezens Harry, die in het lichaam van een ander wezen rondwaren in ons aardruimtetuig?
Ge zoudt nog beginnen te twijfelen zeg !
Boyke is offline  
Oud 13 mei 2013, 20:01   #694
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Plak er wat geleerde woorden op en het is een perfect plausibele theorie. Twijfelen is echter niet aan de orde, enkel niet onmogelijk achten en daarmee onze kleinmenselijke pretentie antwoorden te kennen, terwijl we quasi verdrinken in een zee van vragen indien we onze ogen zouden openen en zonder existentiële angst het leven tegemoet zouden kunnen treden, ietwat overstijgen. Twijfel is voor degenen die een antwoord verlangen in plaats van de vraag te koesteren. Ze zoeken hun twijfel op te heffen en hangen daarom theorieën aan genaamd 'God' of 'Big Bang' en meer van die grappige constructies.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 13 mei 2013 om 20:03.
Johan Bollen is offline  
Oud 14 mei 2013, 08:46   #695
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nu nog niet.
Pas in de verre toekomst als wij macroreuzen hebben gemaakt (waarin wij dan zelf wonen) zullen wij microwezentjes zijn.

Macroatomen en macroreuzen.

We gaan eerst het heelal volbouwen met ruimteschepen en die ruimteschepen zullen we uiteindelijk bouwen in de vorm van macro-atomen.
En die macro-atomen zullen gigantische macro-wolken gaan vormen in de macrokosmos en die zullen zich samentrekken tot macro-zonnen en -planeten en op sommige van die planeten zal weer leven ontstaan, waaruit zich macroreuzen zullen ontwikkelen, die weer het heelal in zullen gaan om ruimteschepen te bouwen, enzovoort.

een toekomstige macro-reus wordt een miljard lichtjaar groot.
Oud 14 mei 2013, 08:46   #696
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Twijfel is het begin der wijsheid.

Descartes: ik twijfel, dus ik denk, dus ik ben.

Harriechristus: ik denk dus ik ben God.

Laatst gewijzigd door harriechristus : 14 mei 2013 om 08:48.
Oud 14 mei 2013, 13:55   #697
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, nu nog niet.
Pas in de verre toekomst als wij macroreuzen hebben gemaakt (waarin wij dan zelf wonen) zullen wij microwezentjes zijn....
Je ziet tijd nogal als iets rechtlijnig. Maar tijd is iets bijzonder subjectiefs. Merk hoe je meer tijd lijkt te hebben als je trager eet bijvoorbeeld. Wat voor ons een mensenleven is, is voor een ander 'bewustzijn' een 'miliseconde'. En stel je nu voor dat al die verschillende tijdsbelevingen simultaan gebeuren. Wat je als toekomst ziet is in essentie nu al. Wat potentieel is is misschien tegelijk realiteit. Onze constructie van de werkelijkheid is primitief en zal dat 'per definitie' steeds zijn. Alzo gezien is de bewondering, het loutere opnemen van het zijn in onszelf, het niet oordelende bestaan, misschien nog de meest nobele en intelligente houding. Laat onze nieuwsgierigheid niet ontaarden in hoogmoed door antwoorden te pretenderen daar waar ze niet kunnen bestaan.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 14 mei 2013 om 13:56.
Johan Bollen is offline  
Oud 14 mei 2013, 15:44   #698
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je ziet tijd nogal als iets rechtlijnig. Maar tijd is iets bijzonder subjectiefs. Merk hoe je meer tijd lijkt te hebben als je trager eet bijvoorbeeld. Wat voor ons een mensenleven is, is voor een ander 'bewustzijn' een 'miliseconde'. En stel je nu voor dat al die verschillende tijdsbelevingen simultaan gebeuren. Wat je als toekomst ziet is in essentie nu al. Wat potentieel is is misschien tegelijk realiteit. Onze constructie van de werkelijkheid is primitief en zal dat 'per definitie' steeds zijn. Alzo gezien is de bewondering, het loutere opnemen van het zijn in onszelf, het niet oordelende bestaan, misschien nog de meest nobele en intelligente houding. Laat onze nieuwsgierigheid niet ontaarden in hoogmoed door antwoorden te pretenderen daar waar ze niet kunnen bestaan.
Laat ons ook niet hoogmoedig wezen antwoorden te ontkennen waar ze wel eens juist kunnen zijn krachtens de logica.

Het is inderdaad mogelijk dat de toekomst al reeds bestaat, maar nochtans bewegen wij ons ook in de tijd van het heden naar de toekomst.

Gelukkig maar anders zou onze beweging in de tijd zinloos wezen en volkomen stil komen te staan.

Dus wij gaan het heelal in om deze te veroveren om in de verre toekomst macroreuzen te kunnen bouwen.
Ongeacht of deze nu al bestaan, ja of nee.
Als ze reeds bestaan, kan dat bestaan slechts spiritualiter wezen.
Dus in de Geest en niet in werkelijkheid.
Of anders moet alles wat reeds bestaat nog eens worden over gedaan.

Verder is tijdsmeting niet alleen maar een subjectief beleven, maar ook aan objectieve meting onderhevig krachtens de loop van de aarde om de zon = 1 jaar.

Maar wel is het zo dat de tijdsmeting der microwezentjes een andere is dan de onze, want wat voor ons slechts 1 seconde is, dat is voor de microwezentjes 10 biljard jaar.

En wat voor ons 10 biljard jaar is is voor de macroreuzen slechts een seconde.

Zo zit het in elkaar.
Oud 17 mei 2013, 12:53   #699
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hegel.

Reeds Hegel besefte dat toen ie zich tegen de evolutie-gedachte keerde, al reeds vóór Darwin, want Hegel leefde van 1770 tot 1830. (Hegel was bevriend met Schelling, die al de evolutietheorie verkondigde.) Tegenover de evolutie stelde Hegel de emanatie (het lagere uit het hogere) en zeide ook: alles is er in één keer.( Hegel: natuurfilosofie paragraaf : 249 en 339 ) Nu is dat ook niet juist wat Hegel dacht, want is in strijd met zijn eigen positieve dialectiek, die tegenstellingen moet opheffen tot een synthese, zonder dat de één de ander vernietigt, dat wil zeggen de emanatie moet de evolutie niet teniet doen. En ook zo dat de eenheid het onderscheid niet vernietigt. De waarheid is dan de positieve drie-eenheid van emanatie en evolutie, maar ook dat alles er in alle eeuwigheid in één keer al was en is en zal zijn. Dat kon Hegel natuurlijk niet oplossen: hij viel terug in conservatisme. Want dit hele moeilijke probleem is alleen met de atoomtheorie op te lossen. Het heelal is een volmaakt eeuwig systeem als alles in één keer, maar tevens als evolutie en tevens als emanatie. Dus als een cirkelsysteem, als dialectiek, als constant terugkerend in zichzelf. Maar van die cirkels zijn er dan oneindig veel, bijvoorbeeld tussen kinderen en ouders, mensen en microwezens, mensen en macroreuzen, die we later zelf gaan bouwen, enzovoort. En dan zijn atomen en zonnestelsels en melkwegen ook cirkelsystemen.En ook de dialectiek van Hegel is een cirkelsysteem. En ook het heelal in het groot in een hogere dimensie, volgens Einstein.
Oud 22 mei 2013, 15:17   #700
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

15 miljard jaar sinds de Oerknal als inwendige eeuwigheid.

Ik wil hier nog iets zeggen over de Oerknal en dan ga ik weer verder met Hegel. Want je zou je nu af kunnen vragen hoe het dan zit met die Oerknal van 15 miljard jaar geleden als het heelal volgens mij een eeuwig systeem is, dat nooit is ontstaan, dat wil zeggen alles was er altijd al in alle eeuwigheid. Ook dit laat zich heel gemakkelijk verklaren, want de tijd van de microwezens gaat veel sneller dan die van ons.
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be