![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik geef daar niet veel commentaar op.
Behalve op de manier zoals ik dat graag doe: wat rood schilderen in de tekst, waar ik graag jullie aandacht op vestig. De politie op zijn dak sturen: je moet toch maar durven. http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20120921_00305550&fb_acti on_ids=10200439309878740&fb_action_types=og.recomm ends&fb_source=other_multiline&action_object_map={ %2210200439309878740%22%3A528048443887317}&action_ type_map={%2210200439309878740%22%3A%22og.recommen ds%22}&action_ref_map titelken: Klacht tegen cafébaas die weigert Frans te spreken Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Als een cafébaas geen klanten wil, moet hij maar zo onnozel doen.
![]() |
#3 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar, inderdaad, een cafébaas gaat er niet aan verdienen dat die niet de taal van de klant spreekt. Dat is zijn eigen keuze. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Trouwens, is die Patrick Asselman dezelfde als die oud-voetballer? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Minister-President
|
![]() Zolang ieder hier vreedzaam de gevolgen van zijn of haar keuzes draagt, zie ik inderdaad geen probleem. Maar in de cafés van Ternat kunnen de meeste cafébazen wel wat Frans en zijn ze bereid het met hun klanten te spreken.
![]() |
#6 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hij heeft gelijk... ik ben er al een aantal jaren weg, maar de ouderlijke stee staat er nog dus ik kom er regelmatig eens terug. Het is opmerkelijk hoeveel Frans er gesproken wordt. Ik bedoel 'het valt echt op'. Ook in Denderleeuw, Ninove... is die trend zichtbaar: op cafe, taverne, in den delhaize moet men bediend worden in het Frans. Op straat: hier en daar Frans. Veelal maken ze daar geen probleem van, maar zo gebeurt het hé... zo sluipt dat stilletjesaan binnen. Als we geen voet bij stuk houden overwint arrogantie op 'integratie'... of het hier echt om Brusselaars gaat, hmm?? Binnenkort worden dit de nieuwe faciliteitengemeenten zie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Is hij dan een stuk vuil voor u?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Gelukkig zijn er nog mensen met zelfrespect.
"Dat is het enige waar wij, moslims, echt goed in zijn: de schuld bij anderen leggen." Nadine Al Budair, Saoedische journaliste in de krant Al-Rai (Koeweit) op 15 december 2015. “Moslims, wat doen die behalve klagen en kebab verkopen?” Jihadexpert Montasser Alde’emeh 10/2016 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een goede verdediger van het federaal België moet dit normaal vinden.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ofwel aanvaard je dat Vlaams-Brabant, en zeker het gerechtelijk arrondissement Halle-Vilvoorde, een gebied is waar Franstaligen meer rechten hebben dan anderstaligen en ben je dus akkoord met het standpunt van de huidige regering (+ Groen en Ecolo) ofwel aanvaard je dat niet. maar dan riskeer je wel in de hoek van de nationalisten te vallen....
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Ik aanvaard dat een cafébaas onbeschofte klanten uit zijn café kegelt.
Heel het politieke circus die men daarrond wil breien is niet relevant. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
‘Vorige week was het opnieuw van hetzelfde laken een broek. Ik verzocht hen daarop het café te verlaten. Een van de kinderen belde buiten naar de politie, dat hij klacht indiende wegens racisme. Er is een patrouille geweest, maar de inspecteurs maakten geen proces-verbaal op.’ end quote Als het niet nodig was om een PV op te stellen, dan mogen ze dat "kind" een boete geven, onnodig laten opdraven van de politie. De politie heeft wel iets anders te doen dan luisteren naar de grillen van verwende franstalige kinders die geen respect hebben om de lokale taal te hanteren. Betaal ik belastingen omdat de politie op zo een klachten reageert ?
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |