![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dan gaan ze daar een groot getal opplakken ze gaan dan daarmee zogezegd de lasten op arbeid verlagen, is nogal zeer de vraag of die verlaging naar de arbeider of naar de fabrikant zal gaan en dan gaan ze een gat in de begroting hebben ofwel gaan ze daar minimale procent gaan veranderen Trouwens, ik ben voorstander van een FLAT TAX Voorbeeld Flat = 33% op alles FLAT (dus je kunt niet frauderen door uw inkomsten in constructies te gieten van dividend, interest, onroerend goed, personeninkomsten) 33% RV 33% onroerende voorheffing 33% op beursWINST 33% op Optiewinst 33% op dividend 33% op firma inkomsten( en dan interest/dividend aftrekbaar) 33% op personeninkomsten 0% op erfenis bvb Diegene die nu 40% betalen op hun personeninkomsten maar 25% op hun interesten gaan gewoon het ene minder en het ander wat meer betalen en klaar is kees. Er is wel een verschil tussen vermogensbelasting, en vermogensINKOMSTENbelasting, Sowieso komt de vermogensbelasting in belgie via het erfenisrecht
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 mei 2013 om 09:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kreeg mijn geld in een loonzakje en bewaarde het thuis. Pas daarna werd je verplicht een bankrekening te nemen, omdat het zogezegd te gevaarlijk was, zoveel geld naar de bedrijven te brengen. Zij hadden schrik voor overvallen. Dat de banken met toestemming van Europese en nationale politici, nu legale toestemming gekregen hebben, om jou te overvallen zou in die tijd als sprookje aanzien worden. Wat het investeren betreft, dat doet de Vlaamse regering wel voor jou langs parastatalen om, die jou bij de banken garant hebben gesteld, voor de leningen aan privé bedrijven en als het mis loopt bij die bedrijven krijgen de banken altijd hun geld, natuurlijk van jou als goede belastingbetaler. Nu ga ik de tuin in een aspergebed maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit niet alleen omdat ze je laten betalen om je eigen geld te gebruiken, maar ook omdat, zeker in het verleden, je geld vaak verdwijnt voor een door hen gekozen tijd. Bij buitenlandse transacties verdwijnt het geld soms voor meer dan 7 dagen. De staat geeft geen garanties voor leningen van banken aan privé bedrijven, dat is een misopvatting. De banken krijgen echter wel steeds hun geld, met interest. Tot voor Leterme gingen banken zelfs voor op werknemers hun loon bij falingen. Dit is gelukkig door Leterme I veranderd en nu krijgen de lonen van werknemers voorrang op leningen aan de banken, de overheid heeft echter nog steeds het eerste inningsrecht bij faling. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook ik erger me aan de slordige begripsverwarring tussen vermogenstaks enerzijds en taks op vermogensinkomsten anderzijds.
De nva is pro vermogensinkomstentaks, als daar een verlaging van de arbeidsbelasting tegenover staat. Trouwens, de belasting op uw katastrofaal inkomen is zo'n vermogensinkomstentaks. Terzijde kijk ik ook verder dan mijn neus lang is. Subocaj foetert dat hij vroeger zelfs geen bankrekening had ..., maar wellicht had ook hij net als ik toen ik een klein manneke was, een spaarboekje bij "de post". Maar nu heb ik een bankrekening met bancontact en kredietkaart. Vijftien jaar geleden kon ik zonder kosten geld afhalen met mijn bancontact op mijn reisje in Turkije. Ik vond dat uiterst confortabel dan de jaren daarvoor toen ik met vier vijf verschillende munten met een pak geld her en der verstopt als student door Frankrijk, Italië, Oostenrijk, Zwitersland, Duitsland en Luxemburg door trok. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
|
![]() Citaat:
bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...4859/1.1462954 Maar op hun site lees ik: Citaat:
M.a.w. n-va kiest er voor om consumptieprijzen de hoogte in te jagen. Je kan het draaien of keren zoals je wil. NVA heeft ook geen wondermiddelen. Alle oplossingen zullen pijn doen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is nog niet zo dom om sommige categorieën van goederen hoger te belasten.
Volgens het principe dat de vervuiler betaalt, bijvoorbeeld. In Frankrijk vond men het nuttig om bier straffer te belasten. Maar wijn lijkt mij meer een luxe-product. Mobilhomes betalen vrij weinig jaarlijkse verkeersbelasting, ongeveer vergelijkbaar met vrachtwagens volgens hun cc. Maar laat ik me niet verliezen in losstaande voorbeeldjes, want het allerbelangrijkste is het ontvetten van de staat. De staat moet zich concentreren op haar kerntaken. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is dan geen vermogensbelasting, maar een inkomstenbelasting; Trouwens ik zou niet weten waarom je een vermogen zou willen belasten ? Belast het gebruik, belast de winst, maar niet het bezit van iets... Anders verplicht je om elk bezit rendabel te maken, en kun je zo het bezit van een ferrari van 1miljoen euro als vermogensbelasting
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 2 mei 2013 om 22:00. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar doe maar, pak al het spaargeld maar af. Laatst gewijzigd door Stingray : 2 mei 2013 om 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, als men de redenering volgt dat geerfd geld, gekregen geld is, dat de krijger eigenlijk niet nodig heeft, dan moet men de erfenisrechten maar wat verhogen. Maar wat doet ge met de redenering, dat de opbrengsten van het geld, dat men heeft kunnen sparen, ondanks de belastingsaanslag van 60% (eind jaren negentig, waren de belastingen op arbeid nog iets hoger, dan dat ze nu zijn), moeten verhoogd worden, om de personenbelasting te kunnen reduceren naar bvb 40%. Vergeet niet dat de gepensioneerden van tegenwoordig dan tweemaal de dubbe zijn. Eerst hebben zij zich blauw mogen betalen op hun opbrengsten uit arbeid. En nu dat ze op pensioen zijn, mogen ze zich blauw betalen op hun opbrengsten uit vermogen (die sowieso kleiner zijn, dan wanneer ze zich vroeger niet blauw hadden moeten betalen op hun opbrengsten uit arbeid). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Ik dacht dat zowel CD&V'ers (Jean-Luc Dehaene bijv), SP.A'ers, en VLD'ers in de gokbanken zaten. Men moet dus niet afkomen dat het de stoute Europeanen zijn die het gedaan hebben. De traditionele partijen hadden hun mannetjes bij Dexia en degelijke, zij hebben het geld verbrast. Bovendien, zelfs zonder deze crisis hebben ze het geld al jarenlang over de balk gegooid. Of durf je te beweren dat deze heerschappen voldoende pensioenreserves aangelegd hebben voor de vergrijzing, een probleem dat al van in de jaren '70 voorspeld werd ? Europa is niet de oorzaak van de problemen. Links doet graag alsof Europa de schuld is van het feit dat wij moeten besparen. Wij en andere landen zijn echter bij Europa gaan aankloppen omdat wij de boel hier niet meer meester konden. De rente ging torenhoog, omdat beleggers geen enkel vertrouwen meer hadden in onze overheid. Dus werd Europa gebruikt als boeman, om te verantwoorden dat wij moeten zwaar betalen om de schulden af te bouwen. Tegelijk mochten de Duitsers uit verplichte solidariteit het wanbeleid in andere landen, inclusief het onze, bekostigen. Aan al die kakt op Europa zeg ik : stap er dan toch uit, dan is toch alles direct opgelost, want Europa is toch de schuld van alles, volgens jullie ? Of durf je er dan niet bijvertellen dat je dan direct een zware devaluatie zult moeten doorvoeren, en dat de bevolking daar een immense prijs voor gaat betalen ?
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gek dat in heel deze discussie iedereen het blijkbaar normaal vind dat de belastingen niet lager kunnen. Maar het is wel daar dat het echte probleem zit.
Het zijn gewoon de uitgaven die naar omlaag moeten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Als je het correct wilt voorstellen moet je zeggen dat je 55% uit je inkomsten uit arbeid betaalt en van hetgeen je daarvan overhoudt, nadat je je kosten hebt betaald om gewoon te kunnen leven, een stukje belegt in aandelen, obligaties en dergelijke. Van dat stukje dat je kon opzij zetten en dat je in aandelen en dergelijke belegd hebt, zul je voor een deel winst behalen en voor een deel verlies. Dat verlies, daar draai je volledig zelf voor op. Maar o wee, als je winst behaalt op een deeltje daarvan, want dan wil de Staat daar nog eens 20% op, en het is nog niet genoeg... Maw. men doet alsof inkomsten uit vermogen totaal los staan van inkomsten uit arbeid. Het kan natuurlijk zijn dat jij gewoon een fortuin geërfd hebt (waar weeral een pak belastingen op betaald zijn...), en dat effectief losstaat van je inkomsten uit arbeid. Maar voor de meesten zal dit dus komen uit dezelfde bron (inkomsten uit arbeid) die al voor 55% belast werden...
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men zou bvb ook goud in zijne hof kunnen verstoppen. Wel niet vergeten dan, om een "schatkaart" te maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
Blijkbaar vonden de Russen het ook niet erg, om nog snel cash geld met 3 Tupolevs in Cyprus te gaan halen. En nee, ik had en heb nog steeds geen spaarboekje in België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taksen zijn op je totale jaarwinst, die als inkomsten uit vermogen tellen. En de meeste mensen die leven van hun vermogen, hebben er zelf niet voor gewerkt. En ik werk al vanaf mijn tiende aan mijn vermogen om te zorgend dat mijn kinderen minder hard moeten werken. Verstandige mensen hun erfgenamen betalen trouwens geen erfrechten, want er is bijna geen erfenis bij hun overlijden. En toch laten zij grote vermogens achter voor hun erfgenamen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
1,17 en wie heeft er altijd baat bij gehad dat hij altijd overgewaardeerd is geweest? In 2004 stond de Indische Roepie officieel op 45 roepie per Euro. Bij omwisselen op de zwarte markt kreeg ik 66 roepie voor 1 Euro. Indië kende toen een groei van rond 10%. Westerse banken gaven toen 8,5% intrest als je 50.000 € voor een jaar plaatste. Een taxi chauffeur moest dan weer 18,5% betalen op zijn lening als hij een Tata cammionetje wilde. Waarom geen algehele Europese devaluatie doorvoeren? Redelijk eenvoudig, maar niet zo eenvoudig als je weet, dat op dit ogenblik Amerika de koers van de Euro vaststelt en niet zoals wij denken dat Europa dat doet. |
|
![]() |
![]() |