Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen?
SPA 14 10,07%
NVA 71 51,08%
CD&V 1 0,72%
VLD 2 1,44%
Groen! 4 2,88%
Vlaams Belang 29 20,86%
LDD 2 1,44%
andere 16 11,51%
Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 mei 2013, 06:07   #741
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
20% is inderdaad een hoge score
Ik zal maar niet vragen hoe jij aan die twintig procent komt, want dan volgt er nog meer onzin.

Gelieve niet te reageren dus.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 06:08   #742
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

N-VA + zusterpartij VB halen samen 72%.

De vlomse zaak is opgelost.

Ben benieuwd wat daar in het stemhokje van overblijft.

Laatst gewijzigd door Henri1 : 4 mei 2013 om 06:09.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 06:12   #743
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
N-VA + zusterpartij VB halen samen 72%.

De vlomse zaak is opgelost.
Toch voor diegenen die over politiek willen discuteren op het grootste politieke forum van Vlaanderen.

Citaat:
Ben benieuwd wat daar in het stemhokje van overblijft.
Er zijn inderdaad nog altijd heel wat meelopers.

Paulus.
Oud 4 mei 2013, 06:53   #744
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Extreem links de laatste 10 jaar:

Moord op Pim Fortuyn, saboteren en beschadigen van pelskwekerijen, brandstichtingen in diverse Mc Donalds,...

Extreem rechts de laatste 10 jaar:

Ik zou het niet weten. Jij wel?

Paulus.
Als je alles wat groenen doen onder extreem links stelt, waarom doe je dan niet hetzelfde met alles wat rechts doet, om mensen uit te buiten enkel om meer winst te maken?
Dan is iedereen schuldig en extreem rechts, die zelfs oorlogen opstarten om hun grondstoffen veilig te stellen.
Vraag je je nooit af hoe het kan dat overal waar grondstoffen zitten zoveel mogelijk tweedracht gezaaid word en hoe die groepen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, aan de meest moderne wapens geraken?
Vluchtelingenkampen in heel de wereld zitten overvol, omdat wij westerlingen vinden dat we recht hebben op onze verkwistende levensstijl.
Tel de doden samen die sinds WOII gevallen zijn, om deze reden alleen al en wat wij oogluikend toelaten en we zijn allen massamoordenaars.
En richt je dan op die rechtsen, die om massa's geld te verdienen en dit zijn zeker geen communisten, de kont likken van Russische en Chinese "communisten" om nog meer geld te verdienen.
Misschien zie je ook het verschil tussen communisten en "communisten".
Rechts kijkt enkel naar meer winst, koste wat het kost, mensen zijn van geen tel.
25.000 miljard in belastingparadijzen zegt jou waarschijnlijk niets?
Hoeveel geld heeft Europa al in banken gepompt en moet ze er nog in pompen, om ze recht te houden?
Dadelijk ga je me nog vertellen dat de Europese commissie is samengesteld uit linkse communisten ipv rechtse rakkers.

Ik kan enkel zeggen dat de westerse media hun werk goed hebben gedaan, want mensen beginnen het normaal te vinden, dat banken, om zichzelf van hun gokschulden te redden, ze nu de toestemming van de rechtse rakkertjes club van Europa hebben, om je te bestelen van een deel van je spaargeld.

Laatst gewijzigd door subocaj : 4 mei 2013 om 06:56.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 07:48   #745
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Als je alles wat groenen doen onder extreem links stelt, waarom doe je dan niet hetzelfde met alles wat rechts doet, om mensen uit te buiten enkel om meer winst te maken?
Dan is iedereen schuldig en extreem rechts, die zelfs oorlogen opstarten om hun grondstoffen veilig te stellen.
Vraag je je nooit af hoe het kan dat overal waar grondstoffen zitten zoveel mogelijk tweedracht gezaaid word en hoe die groepen, die geen nagel hebben om aan hun gat te krabben, aan de meest moderne wapens geraken?
Vluchtelingenkampen in heel de wereld zitten overvol, omdat wij westerlingen vinden dat we recht hebben op onze verkwistende levensstijl.
Tel de doden samen die sinds WOII gevallen zijn, om deze reden alleen al en wat wij oogluikend toelaten en we zijn allen massamoordenaars.
En richt je dan op die rechtsen, die om massa's geld te verdienen en dit zijn zeker geen communisten, de kont likken van Russische en Chinese "communisten" om nog meer geld te verdienen.
Misschien zie je ook het verschil tussen communisten en "communisten".
Rechts kijkt enkel naar meer winst, koste wat het kost, mensen zijn van geen tel.
25.000 miljard in belastingparadijzen zegt jou waarschijnlijk niets?
Hoeveel geld heeft Europa al in banken gepompt en moet ze er nog in pompen, om ze recht te houden?
Dadelijk ga je me nog vertellen dat de Europese commissie is samengesteld uit linkse communisten ipv rechtse rakkers.

Ik kan enkel zeggen dat de westerse media hun werk goed hebben gedaan, want mensen beginnen het normaal te vinden, dat banken, om zichzelf van hun gokschulden te redden, ze nu de toestemming van de rechtse rakkertjes club van Europa hebben, om je te bestelen van een deel van je spaargeld.
Ik reken onder "extreem" die ideologieën die er niet voor terugdeinzen, geweld te gebruiken, om hun ideologie, gepraktiseerd te zien.

In ons land, zie ik dat alleen maar bij links. Niet bij rechts. Gezien deze thread gaat over "op welke partij stem je en waarom?" vind ik het vergezocht om buiten de landsgrens te gaan zoeken naar redens om wel of niet voor een binnenlandse partij te stemmen in een deelstaat van ons land.

Voor mij is, aan de hand van wat ik vaststel op Vlaams terrein, links toch wel extremer dan rechts. Ik gaf al voorbeelden daarvan.

Je zei eerder: "Anders word het als men gewelddaden stelt, ... ". Daarop wil ik in mijn repliek wijzen, naar diegenen die dat werkelijk doen in ons land, in de hoop dat je consequent, je mening wijzigt en het inderdaad anders wordt, zoals je zelf zegt.

Bovendien is het onjuist te stellen dat rechts alleen maar uit is op winst en mensen van geen tel zouden zijn. Dat is gewoon niet waar. Een partij die geen rekening houdt met mensen wordt sowieso weggestemd in een democratie. Wat jij stelt, gaat op voor sommige rijken (niet allemaal), maar niet voor een politieke partij. Die kan dat niet maken.

Het Vlaams belang is in mijn ogen en met mijn maatstaf voor "extreem", eerder radicaal dan wel extreem. Dat kan ik van uiterst links niet zeggen.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 mei 2013 om 08:09.
Oud 4 mei 2013, 08:14   #746
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik zal maar niet vragen hoe jij aan die twintig procent komt, want dan volgt er nog meer onzin.

Paulus.
Paulus toch... Ik kom aan niets, ik lees gewoon de resultaten en zie 20% staan voor het vlaams blok.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 08:17   #747
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Paulus toch... Ik kom aan niets, ik lees gewoon de resultaten en zie 20% staan voor het vlaams blok.
Ik dacht dat je het over meelopers had. Die mensen die niet over politiek discuteren op het grootste forum van Vlaanderen, waardoor de poll niet representatief is, zoals je eerder stelde. En waarin je gelijk hebt.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 4 mei 2013 om 08:24.
Oud 4 mei 2013, 08:23   #748
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik dacht dat je het over meelopers had.

Paulus.
Inderdaad, 20% meelopers. Vroeger liepen ze achter Philip, nu achter annemans (de sociale bezinner)
Oud 4 mei 2013, 08:26   #749
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, 20% meelopers. Vroeger liepen ze achter Philip, nu achter annemans (de sociale bezinner)
Zoals ik eerder al zei:

Paulus.
Oud 4 mei 2013, 08:46   #750
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
De poll bewijst eigenlijk vooral bij welke partijen de mensen zitten die graag, zoals wij beiden, onzin op een forum neerschrijven.
Ja robinus, het blijft gissen hé. Daar aan zie je nog maar eens dat je met peilingen en dergelijke zowat alles kunt aantonen dat je maar enigszins graag aantoont. Het hangt er alleen maar vanaf wie en waar dat ge mensen ergens over contacteert.

Zie maar, ik toon je nu bij deze aan dat meer dan 70 % Vlaams zullen stemmen ( wat totaal niets wil zeggen natuurlijk)

Laatst gewijzigd door Garry : 4 mei 2013 om 08:49.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 10:36   #751
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al zei:

Paulus.
Op een forum maken de deelnemers zelf wel uit of ze al dan niet ergens op reageren.
Oud 4 mei 2013, 10:41   #752
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Op een forum maken de deelnemers zelf wel uit of ze al dan niet ergens op reageren.
Dat weet ik. Maar vragen staat vrij toch?

Paulus.
Oud 4 mei 2013, 12:07   #753
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Modjo Bekijk bericht
En nog heeft hij zelf zijn mening niet gegeven. Ik vind dit persoonlijk een slechte manier maar dat wist je al, dat bepaal ik voor mezelf en dat is mijn mening.

Moslim = aanhanger van de islam.
Per definitie is een anti-islam lied tegen moslims gericht.
Zo is een anti-katholiek lied tegen Katholieken gericht.

Is een jood voor u en ras? Als dit niet zo is kunnen er geen racistische moppen over joden gemaakt worden....
Er bestaat naar 't schijnt zoiets als een Joods volk ja, en daarnaast zoiets als een Joods geloof, maar het een is niet noodzakelijk hetzelfde als het ander.
Een aanhanger van de Islam kan van eender welk 'ras' zijn. De Islam is een godsdienst, geen ras. Islamkritische liederen en videoclips zijn dus niet racistisch.

Citaat:
Ze hebben dat recht ja, dat is ook al.
Een rechter gaat zijn vonnis ook niet jodelen ook al heeft hij dit recht, 't zou maar belachelijk zijn.

Dus ze hebben dit recht maar van een politieke partij wordt mijn inziens meer beroepsbekwaamheid verwacht.
Hun beroepsbekwaamheid kan mij gestolen worden, als ze zich belachelijk maken met debiele propaganda is dat hun zaak. Maar aan anti-moskee liederen is evenmin iets racistisch (of tegen de wet) als aan anti-katholieke liederen.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 12:24   #754
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Er bestaat naar 't schijnt zoiets als een Joods volk ja, en daarnaast zoiets als een Joods geloof, maar het een is niet noodzakelijk hetzelfde als het ander.
Een aanhanger van de Islam kan van eender welk 'ras' zijn. De Islam is een godsdienst, geen ras. Islamkritische liederen en videoclips zijn dus niet racistisch.
Dat is uiteraard zo, maar je kent natuurlijk ook wel de perceptie die zowel door multiculaanhangers als Islamofoben wordt gecreëerd: aangezien het gros van de moslims uit Noord-Afrika of het Midden-Oosten afkomstig is, wordt kritiek op de Islam vaak gelijkgesteld aan haat tegen migranten afkomstig uit die streken (ongeacht het feit dat er in die landen vaak ook nog een Christelijke minderheid woont).

Laatst gewijzigd door SDG : 4 mei 2013 om 12:25.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 14:13   #755
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Spreek voor uzelf zou ik zeggen.

Bovendien:

2004: http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=1134

2006: http://forum.politics.be/showthread.php?t=58037

Waar is deze van 2010?

Paulus.
Je wilt dus aantonen dat de Vlaams-nationalistische aanhang op dit forum sterk gegroeid is...

Heb je door dat je eerste link een poll van 2004 is "Op welke van volgende partijen zou u NIET stemmen?" Minder dan tien procent geeft er aan zeker niet N-VA te stemmen. Dat percentage is toch gestegen, zou ik denken. En in de dertig procent geeft er aan zeker niet Vlaams Belang te stemmen, maar dat geldt ook voor een deel van de N-VA-stemmers. Niet echt geschikt als vergelijkend materiaal. Volgens mij had je het woordje 'niet' niet gezien. Of je bent slecht in het analyseren van cijfers. Kan ook.

Bij de gemeenteraadsverkiezingen, waarbij er normaal gezien minder op nationalistische partijen wordt gestemd dan nationaal, scoorden N-VA en Vlaams Belang op dit forum in 2006 samen al 53%. (veel meer dan in de realiteit, dat is ook al duidelijk) Is het onrealistisch te denken dat dit op hogere niveaus al minstens 60% was? Maar het zou dus best kunnen dat sinds 2006 de aanhang op dit forum lichtjes toegenomen is, ja, maar zeker niet zo fenomenaal; de nationalistische aanhang op dit forum was altijd al een meerderheid.

In 2007 was de aanhang niet echt gegroeid ten opzichte van de gemeenteraadsverkiezingen: http://forum.politics.be/showthread.php?t=90996

Nu gaan we ineens een grote stap verder; ik vind er eentje van 2011, wanneer ook de aanhang in peilingen naar het hoogtepunt toe aan het bewegen is: http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6564 In 2011 haalden N-VA en Vlaams Belang op dit forum samen meer dan 83%! Dus ook op dit forum is het Vlaams-nationalisme over zijn hoogtepunt heen, waarbij die daling sneller ingezet is dan in de rest van de samenleving.

Als we aannemen dat op dit forum dezelfde evoluties gebeuren als in de rest van de samenleving, maar dan wat sneller, aangezien de forumdeelnemers sneller geïnformeerd zijn, dan ziet het ernaar uit dat de Vlaams-nationalistische partijen aan het krimpen zijn en dat bovendien de publieke opinie linkser aan het worden is. Helemaal iets anders dan wat je dacht.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 14:24   #756
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja robinus, het blijft gissen hé. Daar aan zie je nog maar eens dat je met peilingen en dergelijke zowat alles kunt aantonen dat je maar enigszins graag aantoont. Het hangt er alleen maar vanaf wie en waar dat ge mensen ergens over contacteert.

Zie maar, ik toon je nu bij deze aan dat meer dan 70 % Vlaams zullen stemmen ( wat totaal niets wil zeggen natuurlijk)
Uit peilingen kan je inderdaad met een te kleine zekerheid uitspraken doen over de mening van de gehele bevolking, maar ze zijn wel redelijk geschikt om uitspraken te doen over de evoluties erin, indien je telkens volgens dezelfde methode peilt.

De peilingen op dit forum tonen absoluut niet aan dat de overgrote meerderheid van de Vlamingen nationalistisch is sinds 2004. Wel gaven ze aan dat de nationalistische aanhang waarschijnlijk aan het groeien was tussen 2004 en 2011, wat bleek te kloppen. Nu geven ze aan dat de nationalistische aanhang sinds 2011 waarschijnlijk aan het krimpen is. We weten natuurlijk niet exact hoe groot de aanhang in 2011 was, maar het is toch een gegeven om rekening mee te houden dat de aanhang waarschijnlijk aan het krimpen is. Het wordt steeds minder nodig voor andere partijen om aandacht aan de N-VA te besteden. De tijd is gekomen dat ze terug het inhoudelijke debat kunnen voeren. We zien zowel de sp.a als de CD&V met nieuwe standpunten afkomen, dus ik denk dat ook zij dit begrepen hebben.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 14:58   #757
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je wilt dus aantonen dat de Vlaams-nationalistische aanhang op dit forum sterk gegroeid is.
Nee ik wou aantonen dat ik het niet ben die onzin verkoopt, als reactie op uw bewering dat wij beiden onzin verkopen.

Maar fair is juist en juist is fair.

Je hebt een sterke posting neergezet deze keer. Meer van dat zou ik zeggen.

Paulus.
Oud 4 mei 2013, 15:17   #758
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Nu gaan we ineens een grote stap verder; ik vind er eentje van 2011, wanneer ook de aanhang in peilingen naar het hoogtepunt toe aan het bewegen is: http://forum.politics.be/poll.php?do...ts&pollid=6564 In 2011 haalden N-VA en Vlaams Belang op dit forum samen meer dan 83%! Dus ook op dit forum is het Vlaams-nationalisme over zijn hoogtepunt heen, waarbij die daling sneller ingezet is dan in de rest van de samenleving.

Als we aannemen dat op dit forum dezelfde evoluties gebeuren als in de rest van de samenleving, maar dan wat sneller, aangezien de forumdeelnemers sneller geïnformeerd zijn, dan ziet het ernaar uit dat de Vlaams-nationalistische partijen aan het krimpen zijn en dat bovendien de publieke opinie linkser aan het worden is. Helemaal iets anders dan wat je dacht.
De vorige keer was het een poll waarbij de namen vermeld staan, nu niet. Hierdoor alleen al kun je die niet met elkaar vergelijken, vorige keer waren er ook maar 72 stemmen en nu 125. Hoe meer deelnemers je hebt hoe meer je naar een gemiddelde gaat.

Die 72 stemmers van in 2011 zullen nu wel net hetzelfde hebben gestemd dus is er eigenlijk niets veranderd, d'r zijn er gewoon bijgekomen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 16:28   #759
armando
Schepen

Standaard

Vlaams Belang. Waarom : het is de enige eurokritische partij in Belgie.
armando is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2013, 16:37   #760
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door armando Bekijk bericht
Vlaams Belang. Waarom : het is de enige eurokritische partij in Belgie.
Ze zwijgen in alle talen wanneer er moet betaald worden aan de banken...
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be