![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
| Bekijk resultaten enquête: Op welke partij stem je bij de volgende federale verkiezingen? | |||
| SPA |
|
14 | 10,07% |
| NVA |
|
71 | 51,08% |
| CD&V |
|
1 | 0,72% |
| VLD |
|
2 | 1,44% |
| Groen! |
|
4 | 2,88% |
| Vlaams Belang |
|
29 | 20,86% |
| LDD |
|
2 | 1,44% |
| andere |
|
16 | 11,51% |
| Aantal stemmers: 139. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#761 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#762 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Ik denk eigenlijk niet dat de verklaring daar zit. 72 en 125 zijn aantallen die nog wel in dezelfde grootte-orde zitten, dus zo hard speelt dat effect dat toeval verkleint niet mee. Wat we wel kunnen zeggen, is dat het beide te lage aantallen zijn om een peiling echt krachtig te maken. De toevalsfactor zelf speelt erg hard mee. Maar die toevalsfactor speelt het meest mee voor partijen met lage scores op dit forum, zoals CD&V en Open VLD, minder voor Vlaams Belang en zeker minder voor de N-VA bij wie je tien keer minder resultaten moet hebben dan bij bijvoorbeeld CD&V om de toevalsfactor even hard te dempen. Stel dat het zo is, dat er gewoon 53 mensen bijgekomen zijn en de rest dezelfde stemmers zijn die exact hetzelfde stemden (wat ik overigens niet geloof, want ik heb op dit forum al verscheidene mensen van partij zien veranderen en er zijn ook gebruikers weggegaan). Dan nog zou het erop kunnen wijzen dat de nationalistische partijen aan het krimpen zijn. Je verklaart er niets mee. Je verschuift de vraag naar een verklaring enkel naar een ander probleem. Hoe komt het dat er bij de nieuwelingen plots meer zitten die niet nationalistisch stemmen? En hoe zou je dat ermee kunnen rijmen dat de nationalistische aanhang niét over zijn hoogtepunt heen is? |
||
|
|
|
|
|
#763 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#764 | |||||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door robert t : 4 mei 2013 om 20:07. |
|||||
|
|
|
|
|
#765 |
|
Europees Commissaris
|
Ik denk dat jij gewoon bang bent dat velen van de N-VA-hype zullen afhaken wanneer duidelijk is dat er geen meerderheid voor hun natte onafhankelijkheidsdromen gevormd kan worden. Daarom wil je elk signaal van een daling van de nationalistische partijen minimaliseren. Om de datum van de ondergang uit te stellen.
|
|
|
|
|
|
#766 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
https://stratlingo.com Laatst gewijzigd door Snerror : 4 mei 2013 om 20:22. |
|
|
|
|
|
|
#767 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Hou er ook rekening mee dat CD&V en Open VLD met confederalisme iets compleet anders bedoelen dan de N-VA. |
|
|
|
|
|
|
#768 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
#769 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#770 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Desalniettemin, de kiezer bepaalt...
|
|
|
|
#771 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#772 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#773 |
|
Europees Commissaris
|
Ik kan me niet voorstellen dat N-VA minder stemmen zal halen dan bij de laatste verkiezingen.
|
|
|
#774 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#775 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#776 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Bovendien zouden in zo'n peiling ook de Brusselaars opgenomen moeten worden, aangezien het ook om hun bestuur gaat. Dan is het kamp dat géén zwaartepunt qua bevoegdheden bij de deelstaten wilt groter. En de minderheid die er wel voor is, moet zich bij de meerderheid neerleggen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 5 mei 2013 om 01:45. |
|
|
|
|
|
|
#777 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is standaard kleuterpraat van iedere partij. Eens het vingertje in de lucht steken en krampachtig roepen: 'De overheid moet terug...' En nadien verder zitten meegraaien. |
|
|
|
|
|
|
#778 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Nadien alles op één hoopje gooien verandert niet veel aan dit basisgegeven, hoor. Maar goed, dit even terzijde.
|
|
|
|
#779 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dat moet ook niet hoor, maar laat je uitlatingen van "Ze zwijgen in alle talen" ook maar achterwege. Ze zetten alleen maar je vooroordelen zonder enige grond in de verf. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#780 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
2) Het communisme is er gekomen omdat, net als nu het kapitalisme ongebreideld mensen uitbuitte. 3) Als je in "democratie" gelooft en je volgt al 50 jaar de politiek ben je wel geweldig objectief. Alle dictaturen gesteund en in stand gehouden door het westen waren en zijn ok? Citaat:
Je gelooft waarschijnlijk ook nog dat ze die winst maken en kunnen blijven produceren, van de windbuksen en jachtgeweren die ze maken? Ze moeten toch een grote over stock hebben zitten, als ze dag in dag uit kunnen produceren en nergens leveren. We hebben dan ook nog het geluk dat ze enkel verdedigingswapens produceren. Veronderstel dat ze ook nog eens aanvalswapens zouden produceren. Ofwel heb 50 jaar alleen gevolgd wat je politiek aanstaat, ofwel ben je naïef genoeg om alles te geloven wat men je wijsmaakt. Saddam, Kadhafi en konsoorten, die hun olieconcessies niet snel genoeg aan de westerse maatschappijen overmaakten, trachtte men eerst te paaien met ze zelfs na aanslagen, af te lebberen als beste vriend en met alle egards te ontvangen, overal in het westen. Niet snel genoeg, elimineren onder het mom van "democratie brengen" en snel de concessies verdelen. Trouwens welke Koerden zijn de goede? De Turkse, de Iraanse of de Irakese? 2) Ja, ik kan me je gedachtegang voorstellen bij het corrupte kapitalistische denken van Putin en Xi Jinping. Trouwens het kontlikken van westerse industriëlen en politici van "communistische" kopstukken, zelfs openbaar, toont al sinds de jaren 90, dat kapitalisten de grootste corrupte bende is die er bestaat en komt op mij zelfs redelijk genant over. Je kan dus enkel tevreden zijn met de "communistische" staten, die zorgen dat hier de mensen hun werk verliezen. Als ik de commentaren in de westerse pers, over Rusland en China vergelijk met de commentaren van 10 jaar geleden, zijn het nu ze "een beetje" meer kapitalistisch zijn, paradijzen voor iedereen. |
||
|
|
|