![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Parlementslid
|
![]() stel?
je zit in de puree en zelfs rijkdom kan je niet uit de brand helpen. er word iets van je gevraagd, namelijk het opgeven waar je voor staat. zou er iets op aarde of tot een maximaal bereikbare hoogte der hemel/en je er van af kunnen brengen anders te denken of hetgeen waar je juist voor staat/in gelooft dat deel uit maakt van je identiteit/karakter/persoonlijkheid m.a.w. je ziel je er vanaf kunnen brengen hetgeen op te geven waar je in gelooft denkend aan de zwaarste opgave/beproeving die er maar mogelijk is dat kan leiden naar o.a. eenzame uitputting of vernedering |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Banneling
|
![]() Al 24h moslim, de tijd vliegt.
En zit al boenk met een technisch probleem: zou vanuit mijn standpunt gezien niet weten waar Mekka precies ligt. Ge kunt wel zeggen van, zoveel maakt dat niet uit, maar Moskou lijkt me niet de bedoeling te zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat betekent 'jihad'?
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Google is de oplossing met/tot ALLE kennis & wijsheid
![]() ![]()
C ![]() ![]() ![]() C U L'8'R WEIRDOGAToRS I was born once , as an invasion of the bodysnatchers , but the doctor did get a brain-attack !! my name: breedbandwurger 1967 Zoek alle berichten van cookie monster Ik woon zelfs graag alleen ![]() Geen kinderen hebben is een gemis ???? Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Banneling
|
![]() Wat bracht je ertoe om je te bekeren tot de Islam?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is de beste manier om te achterhalen waar de hype over gaat, waar 1/3 vd wereldbevolking zich toe bezielt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Ik ga geen vragen stellen maar wel een tip geven: neem afstand van "stel me een vraag" en van iedere moslim, grote geleerde of niet en imam of niet en jurist of niet, die zoiets aankondigt. die de grote zonden en gruwelijkheden vermijden, afgezien dan van kleine overtredingen; jouw Heer is alomvattend in Zijn vergeving. Hij kent jullie het best; toen Hij jullie uit de aarde liet ontstaan en toen jullie nog ongeboren in de buik van jullie moeders waren. Zeg dan niet van jullie zelf dat jullie gelouterd zijn; Hij weet het best wie godvrezend is. (Zij zijn) degenen die de grote zonden en zedeloosheden mijden, behalve (onvermijdbare) lichte fouten. Voorwaar, jouw Heer is alomvattend in de vergeving. Hij kent jullie beter: toen Hij jullie uit aarde voortbracht en toen jullie nog baby's waren in de schoten van jullie moeders. Prijst niet julliezelf; Hij weet het beter wie (Allah) vreest. Wat hen betreft, die groote misdaden en hatelijke zonden vermijden en alleen lichtere feilen begaan, waarlijk, hun Heer zal hun ruime genade verleenen. Hij kende u wel, toen hij u uit de aarde voortbracht, en toen gij vruchten in uw moeders schoot waart. Rechtvaardigt u zelven dus niet; hij kent het best den mensch die hem vreest. Interpretaties in het Nederlands van het Koranieke vers 53/32 door Leemhuis, Siregar en Keyzer. Wel oppassen. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 22:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#55 |
Europees Commissaris
|
![]() Degenen die Allah gedenken terwijl zij staan en zitten on op hun zij liggen en nadenken over de schepping van de hemelen en de aarde, ( zeggend : ) "Onze Heer, U heeft dit (alles) niet voor niets geschapen, glorie zij U, bescherm ons dus tegen de bestraffing van de Hel. (K. 3/191).
Neem een tijdschrift over de schepping van Allah (mens, natuur, geneeskunde ..), zit, lees en denk na over de Tekenen van Allah én tegelijk dhikr(gedenken) verrichten. Verspil geen tijd want hiernamaals is dé waarheid, het echte leven, en het huidige leven is slechts een leven. Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 22:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een kaart en een kompas zouden al veel kunnen helpen. Het zal voor ons in het Zuid-Oosten zijn, tenzij ik me vergis ! Moskou ligt in het Oosten! Of vergis ik me ? Laatst gewijzigd door Boyke : 7 mei 2013 om 22:41. Reden: Vei de mins 't ellepe! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Een beetje voor je hart en beetje voor je geloof. Geen extremisme in de religie is toegelaten, en als jij hoofdzakelijk een pokerspeler bent, dan ben jij extreem in werelds leven bezig. Niet goed, dus. Steek meer tijd in webdesignprojecten en maak er tegelijk een hobby van. Het is een sport voor je denkvermogen, dus gezond (zeker als je met ontwikkeling bezig bent). Maak wel nuttige dingen voor goed doel en zo verdien jij meer beloningen. Citaat:
Is de gehoorzame die een gedeelte van de nacht, zich neerknielend en staand (in de shalât doorbrengt), die het Hiernamaals vreest en hoopt op de Barmhartigheid van zijn Heer beter (... of de ongelovige?) Zeg: "Zijn degenen die kennis hebben gelijk aan degenen die geen kennis hebben?" Voorwaar, het zijn slechts de bezitters van gezond verstand die er lering uit trekken. (K. 39/9). Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 22:46. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Europees Commissaris
|
![]() Vergeet vooral niet dankbaarheid te tonen als je je echt onderwerpt aan Allah en niet (daarnaast) aan o.a wortelpuree met chipolata.
O jullie die geloven, eet van de goede dingen waarmee Wij jullie hebben voorzien en weest Allah dankbaar als Hij alleen het is die jullie aanbidden. (K. 2/172). Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 22:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Europees Commissaris
|
![]() Groet degene die jou probeert te beledigen of onzinnige vraag stelt (die hierin onwetend communiceert) op een vredige manier en wens het goede voor hem.
En de dienaren van de Erbarmer zijn degenen die bescheiden op aarde rondgaan. En als onwetenden hen aanspreken, zeggen zij: "Salâm!" (Vrede) (K. 25/63). Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 22:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Europees Commissaris
|
![]() Schuldgevoel is een voorwaarde voor berouw tonen alsook voor zelfkritiek. Het is gezond, leer ermee omgaan en ga de confrontatie aan. Een echte moslim zou iedere dag voor het slapen zijn uitspraken, gedachten en daden van die dag onder de loep nemen.
Jullie die geloven! Wendt jullie met oprecht berouw tot God, misschien dat jullie Heer jullie slechte daden zal verzoenen en jullie tuinen zal laten binnengaan waar de rivieren onderdoor stromen, op de dag dat God de profeet en hen die met hem geloven niet te schande zal maken; hun licht schijnt voor hen en rechts van hen, terwijl zij zeggen: "Onze Heer vervolmaak ons licht voor ons en schenk ons vergeving. U bent almachtig." (K. 66/8). Jullie die geloven! Vreest God en ieder moet bekijken wat hij voor de dag van morgen voorbereidt. En vreest God, want God is welingelicht over wat jullie doen. (K. 59/18). Laatst gewijzigd door porpo : 7 mei 2013 om 23:04. |
![]() |
![]() |