![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Meer nog: moet zo'n transport per spoor niet aangevraagd of doorgegeven worden? |
|
|
|
|
|
|
#262 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nexer : 9 mei 2013 om 21:29. |
||
|
|
|
|
|
#263 |
|
Europees Commissaris
|
De NMBS is de schuldige? Een beetje flauw, he.
|
|
|
|
|
|
#264 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#265 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#266 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#267 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Alleszins zou de NMBS moeten weten wat voor stoffen vervoerd worden (al is het maar om extra veiligheidsmaatregelen te kunnen nemen of een meerprijs te vragen oid). Als het dan effectief over gevaarlijke stoffen gaat zou dat toch ergens geregistreerd moeten staan, zodat men gelijk in dit geval direct zou weten over welke lading het gaat. |
|
|
|
|
|
|
#268 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
En ik heb hier hoger trouwens al gezegd dat als de communicatie, zeker naar de nabestaanden van het slachtoffer toe, effectief mank gelopen is dat dat de verantwoordelijkheid is van de gouverneur. Het ongeval zelf daarentegen kan totaal niet in zijn schoenen geschoven worden! |
|
|
|
|
|
|
#269 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#270 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Edit: tussen haakjes, ik ben ook niet voor de provincies als politiek niveau, maar er zijn toch echt wel betere manieren om dat te bekritiseren dan het te linken met iets dat er echt niets mee te maken heeft. Laatst gewijzigd door Robinus V : 9 mei 2013 om 21:56. |
|
|
|
|
|
|
#271 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Laatst gewijzigd door Meuh : 9 mei 2013 om 21:57. |
|
|
|
|
|
#272 |
|
Europees Commissaris
|
Dat debat van Anciaux waar iedereen op dit forum zo enthousiast over is, heb ik niet bekeken, wegens te sensatiegericht en te weinig inhoudelijk thema.
Maar is het geen zever dat iemand beweert dat de in deze draad besproken toestanden de schuld zijn van de provincies? Van de provinciegouverneur, oké, maar toch niet van een niveau op zich. Als de N-VA-gouverneur aangesteld werd door de Vlaamse regering, dan zou die N-VA-gouverneur niet minder blunderen. Of, wacht, de gouverneurs worden al aangesteld door het Vlaamse gewest! Dus het heeft compleet niets met het politieke niveau de provincies te maken. Niets. Nul. Moeten we het Vlaams Gewest dan maar afschaffen? Of geldt de redenering nu plots niet meer? |
|
|
|
|
|
#273 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ach wat! Die gouverneur,Jantje,stond er glimlachend bij. Dacht dat het een openluchtopvoering was van "Les Miserables". Die mens komt uit de cultuursector,nietwaar. |
|
|
|
|
|
|
#274 |
|
Minister
|
Hoe verwacht men hier de economie weer draaiend te krijgen? Hoe denkt men dat de bevolking nog gelooft in de politiek?
Als geen respect meer is voor mensen die proberen om bij en ramp helpen. Waar men voor dat alles de kans krijgt aangepakt te worden al bakken kritiek uit gekotst word. Waar duidelijk geen recepten voor bestonden. Omdat er Geen draaiboek kan worden geopend wegens ooit eerder gebeurd met dit soort chemische stof die wegens aanpak voor beveiliging escaleert in blauwzuur gas In grote omvang. Zelfs in Europa is men opgeschrikt door deze ramp! Steeds opnieuw stel ik vast dat de beste stuurlui aan de wal staan, met massa kritiek. Waardoor alleen maar gif over onze maatschappij verstuift word. Waar geen gouverneur of milieudeskundige iets tegen kan doen. Gif die onze maatschappij stiltes vergiftigt. Veel erger dan wat die gif trein kan verwezenlijken. Ooit stond men elkaar bij ramp en tegenspoed. Nu is het duidelijk en reden om elkaar te vernietigen. Bagger, bagger, bagger, dat als drijfzand onze waarden en normen opslorpt.
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Ten tweede: Juist voor gevaarlijke producten is transport per trein aangewezen. Er is geen reden waarom dit product niet per trein zou mogen vervoerd worden.
|
|
|
|
#276 |
|
Minister-President
|
Incompetent, incompetenter, NVA.
|
|
|
#277 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Spijtig, het is nochtans politiek een relevant debat. Het toont goed aan op welke manier Bert anciaux probeert een slecht opgestelde resolutie toch goed te praten door er veel wollige uitleg rond te geven. Hoe dat truukje totaal mislukt en hij inhoudelijk onderuit gaat. |
|
|
|
|
|
|
#278 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Dit opentrekken naar gewestelijk niveau lijkt mij een minimum te zijn. Maar dit zal zeker niet verdedigt worden door de machtspartijen, die ten prijze van alles, de tussenstap provincie willen behouden. Vandaar ook de verdediging op federaal niveau. Uiteindelijk is het de provincie die geblunderd heeft. |
|
|
|
|
|
|
#279 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En als ge het mij vraagt, dan zou ik bij een rampenplan, er mij voor hoeden om het nog wat te bemoeilijken met "toren van babel" problemen. Daarom is dit onder te brengen bij de gewesten waarschijnlijk de beste oplossing. Moest er geen talenprobleem zijn, dan zou federaal de beste oplossing zijn. |
|
|
|
|
|
|
#280 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nog steeds niet zijn conclusies getrokken en ontslag genomen ?
N-VA'ers aan de vetpotten zijn niet anders dan gewone mensen blijkbaar. Enig verschil: Anderen mag je afkakken, N-VA partij-slaven niet. |
|
|
|