Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 mei 2013, 08:01   #301
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
In ieder geval, erg pienter heeft de N-VA de hele zaak niet aangepakt. In plaats van eerst te wachten met uitspraken totdat ze voldoende feitelijke kennis had. Eigenlijk wil ze wel maar de partij kan het niet. Ook in de Vlaamse regering slaat de N-VA vaak een mal figuur met figuren zoals Muyters.
De N-VA heeft met die treinramp niks maar dan ook niks te maken!
Wat hebben ze dan volgens jou dan niet pienter aangepakt?
Een ramp misbruiken om aan politieke recuperatie te doen... Dat is wat de traditionele partijen doen. Werkelijk om van te kotsen!
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 08:29   #302
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rollercoaster Bekijk bericht
Een ramp misbruiken om aan politieke recuperatie te doen... Dat is wat de traditionele partijen doen. Werkelijk om van te kotsen!
Spartelen spartelen spartelen.....
Die gast is verantwoordelijk. Als hij ook maar één greintje eigenwaarde had, zou hij zijn conclusies trekken en ontslag nemen.

Conclusie: N-VA'ers aan de vetpotten hebben de smaak te pakken.
Je suis, je reste .....
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 08:35   #303
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De golf van kritiek op Briers is precies gaan liggen in de pers.

Er zijn nogal wat 'antwoorden' gekomen, zoals vb. het feit dat de top-experten van gans b. zeer vlug en bestendig aanwezig waren in Wetteren.
Iedereen beseft dat elke andere verantwoordelijke net dezelfde problemen had tegen gekomen ....

Het was inderdaad een politiek geïnspireerd verhaal ... en de pers, als bloedhonden, roken de geur van de dood, de geur die hen zo opwindt ...

.
Het is helemaal niet politiek geïnspireerd. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een gouverneur al heel snel meende te moeten stellen dat 'de machinist geen enkele schuld trof'. En dit omdat de NVA, die eveneens blijkbaar van toeten of blazen wist, hetzelfde zei. Zoals een poster hier al stelde, de NVA de schuld -volledig ten onrechte!-probeerde te leggen op de Belgische spoorwegen ('kapotte', 'slecht onderhouden wissel' ...). Wacht dan toch teminste totdat er voldoende informatie beschikbaar is om uitspraken in dit genre te doen. Wat een amateurisme en politieke partijdigheid van Briers.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 08:40.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 08:40   #304
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is helemaal niet politiek geïnspireerd. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een gouverneur al heel snel meende te moeten stellen dat de machinist geen enkele schuld trof. En dit omdat de NVA, die eveneens blijkbaar van toeten of blazen wist, hetzelfde zei. En zoals een poster hier al stelde, de NVA de schuld -volledig ten onrechte!-probeerde te leggen op de Belgische spoorwegen ('kapotte', 'slecht onderhoude'n wissel...). Wacht dan toch teminste totdat er voldoende informatie beschikbaar is om uitspraken in dit genre te doen. Wat een amateurisme en politieke partijdigheid van Briers.
Vlaamsnationalisten dulden kritiek.
Maar geen zelfkritiek......
Oud 11 mei 2013, 08:45   #305
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Vlaamsnationalisten dulden kritiek.
Maar geen zelfkritiek......
Ze zijn gewoon partijdig. En dat keert zich vroeg of laat altijd tegen hen. Men kan de mensen de dag van vandaag niet meer zo maar van alles wijsmaken zoals in onze tijd met het sprookje van 'de Gulden Sporenslag' bijvoorbeeld, of de mythe dat tijdens WO I 80% van de gesneuvelden Vlamingen waren. Hetgeen een grove leugen was. Leugen, verspreid door diezelfde Vlaams-nationalisten. Of een recentere onwaarheid die ze zes decennia lang hebben uitgebazuind: de mythe van de repressie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 08:49.
Oud 11 mei 2013, 09:32   #306
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen weten we dat de treinbestuurder 49 km/uur te snel reed. Goede communicatie is ook geduld hebben vooraleer men van alles begint rond te bazuinen ...
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 09:33   #307
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Tot spijt van wie het benijdt, zoals het er nu naar uitziet, gaat den Briers uiteindelijk erg goed uit de afwikkeling van die ramp komen.

Ik ga de draad zes maanden laten rusten, en dan nog eens de positie van Briers aanschouwen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 mei 2013 om 09:34.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 09:48   #308
-Jo-
Banneling

Standaard

En terecht. Er valt die man nauwelijks iets te verwijten. Die man is niet verantwoordelijk voor technische fouten op het terrein vanwege hulpdiensten. En dat zeg ik als anti-NVA'er.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 10:21   #309
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
En terecht. Er valt die man nauwelijks iets te verwijten. Die man is niet verantwoordelijk voor technische fouten op het terrein vanwege hulpdiensten. En dat zeg ik als anti-NVA'er.
De gourverneur is uiteindelijk verantwoordelijk voor de correcte en adekwate communicatie. Maar dat betekent dan wel dat hij eerst zelf correcte communicatie moet verschaffen. Kortom, alles wat we in Vlaanderen doen, doen we dus niet beter. Er zal eens goed moeten gesleuteld en bekeken worden hoe men zulke communicatieve puinhoop en poespas in de toekomst kunnen vermijden.
Oud 11 mei 2013, 10:24   #310
Rollercoaster
Banneling

Standaard

Citaat:
Die gast is verantwoordelijk. Als hij ook maar één greintje eigenwaarde had, zou hij zijn conclusies trekken en ontslag nemen.

Je suis, je reste .....
Volgens mij heb je werkelijk te lang op de plaats van de ramp vertoefd . Je hersenen zijn duidelijk aangetast door de cyanide.
Straks kom je hier nog vertellen dat het de schuld is van de N-VA dat die trein ontspoord is. Het zou me echt niet verbazen.

Koop je gauw dit voor het te laat is:
Naam: MMT_Cyanokit09.jpg
Bekeken: 269
Grootte: 43,3 KB
Rollercoaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 10:27   #311
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Volgens mij heb je werkelijk te lang op de plaats van de ramp vertoefd . Je hersenen zijn duidelijk aangetast door de cyanide.
Straks kom je hier nog vertellen dat het de schuld is van de N-VA dat die trein ontspoord is. Het zou me echt niet verbazen.

Bijlage 90087
In alle geval, het is niet de schuld van de Belgische spoorwegen zoals de N-VA eerst bedriegelijk wilde insinueren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 10:27.
Oud 11 mei 2013, 10:29   #312
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je suis, je reste .....
Als dat al zo zou zijn, dan hebben ze het ongetwijfeld geleerd van uw Waalse vriendjes uit Grand-Liège en andere Waalse maffiose oorden.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 10:42   #313
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Je suis, je reste .....
Neem geen woorden in de mond die ge niet machtig zijt. Vlaamsen boer.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 10:42   #314
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Ik vraag me toch ook af of het met André Denys op gelijkaardige manier was verlopen. Ik herinner me die precies als iemand die nogal direct de koe bij de horens pakte en zeer vlug knopen doorhakte. Die had waarschijnlijk half oost Vlaanderen geëvacueerd naar sporthallen in Antwerpen, Brabant en West-Vlaanderen van het moment dat hij hoorde dat er een trein met gevaarlijke goederen in de fik stond in zijn provincie. Maar dat kan een verkeerd beeld zijn natuurlijk.
Nu, ja Briers kan beter op post blijven. Misschien reageert hij volgende keer doortastender en minder doordacht. Hij wilde het misschien te perfect doen.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 11:00   #315
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ik vraag me toch ook af of het met André Denys op gelijkaardige manier was verlopen. Ik herinner me die precies als iemand die nogal direct de koe bij de horens pakte en zeer vlug knopen doorhakte. Die had waarschijnlijk half oost Vlaanderen geëvacueerd naar sporthallen in Antwerpen, Brabant en West-Vlaanderen van het moment dat hij hoorde dat er een trein met gevaarlijke goederen in de fik stond in zijn provincie. Maar dat kan een verkeerd beeld zijn natuurlijk.
Nu, ja Briers kan beter op post blijven. Misschien reageert hij volgende keer doortastender en minder doordacht. Hij wilde het misschien te perfect doen.
Briers heeft als excuus dat de man pas op post was toen hij dit op zijn brood kreeg. We moeten hem wat krediet gunnen. Van de andere kant zijn dit ernstige incidenten. Het gaat hier om meer dan over een kapotte fietsbel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 11:05.
Oud 11 mei 2013, 11:10   #316
doremi
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Briers heeft als excuus dat de man pas op post was toen hij dit op zijn brood kreeg. We moeten hem wat krediet gunnen. Van de andere kant zijn dit ernstige incidenten. Het gaat hier om meer dan over een kapotte fietsbel.
Maar kan iemand bij zo'n gevallen überhaupt alles juist doen? Ik heb eerlijk gezegd het idee van niet, ook al omdat in zo'n situatie alle miserie al voor 95% gebeurd is alvorens je kan reageren.
Ik zie talloze mensen bazelen over rampenplannen enz. maar gelooft er nu echt iemand serieus dat je je ooit 100% kan voorbereiden op zo'n ramp en dat je zo'n uitzonderlijke ongevallen kan afhandelen zonder dat er ook maar 1 gewonde of aangetaste persoon te betreuren is?

Ik denk dat het verstandiger is om wars van elke emotionaliteit en politieke recuperatie achteraf een grondige onafhankelijke audit te doen van de behandeling van deze ramp en daaruit voor alle actoren de gepaste conclusies te trekken. Ik ben er echter van overtuigd dat men in zo'n gevallen slechts aan damage-control kan doen en dat je zo'n situatie niet 'goed' kan oplossen maar alleen kan proberen te maken dat het het minst slecht gaat. Een nuance die ik toch wel gemist heb in de pers de afgelopen week.
Oud 11 mei 2013, 11:19   #317
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Bijlage 90087
Als uw "haring" niet braadt dan gaat u de dingen maar verdraaien.
Neen Briers is niet verantwoordelijk voor het ontsporen van die trein.

Hij is wel verantwoordelijk voor wat erna komt.
Oud 11 mei 2013, 11:19   #318
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als dat al zo zou zijn, dan hebben ze het ongetwijfeld geleerd van uw Waalse vriendjes uit Grand-Liège en andere Waalse maffiose oorden.
U kakt naast de kwestie.
Oud 11 mei 2013, 11:22   #319
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kakt naast de kwestie.
Ik kak op de plaats waar ik hoor die lichamelijke functie te beoefenen.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2013, 11:23   #320
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik kak op de plaats waar ik hoor die lichamelijke functie te beoefenen.
Uw verpleegster denkt daar anders over...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be