![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat hebben ze dan volgens jou dan niet pienter aangepakt? Een ramp misbruiken om aan politieke recuperatie te doen... Dat is wat de traditionele partijen doen. Werkelijk om van te kotsen! |
|
|
|
|
|
|
#302 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die gast is verantwoordelijk. Als hij ook maar één greintje eigenwaarde had, zou hij zijn conclusies trekken en ontslag nemen. Conclusie: N-VA'ers aan de vetpotten hebben de smaak te pakken. Je suis, je reste ..... |
|
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 08:40. |
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar geen zelfkritiek...... |
|
|
|
|
|
|
#305 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ze zijn gewoon partijdig. En dat keert zich vroeg of laat altijd tegen hen. Men kan de mensen de dag van vandaag niet meer zo maar van alles wijsmaken zoals in onze tijd met het sprookje van 'de Gulden Sporenslag' bijvoorbeeld, of de mythe dat tijdens WO I 80% van de gesneuvelden Vlamingen waren. Hetgeen een grove leugen was. Leugen, verspreid door diezelfde Vlaams-nationalisten. Of een recentere onwaarheid die ze zes decennia lang hebben uitgebazuind: de mythe van de repressie.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 08:49. |
|
|
|
|
|
#306 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#307 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Tot spijt van wie het benijdt, zoals het er nu naar uitziet, gaat den Briers uiteindelijk erg goed uit de afwikkeling van die ramp komen.
Ik ga de draad zes maanden laten rusten, en dan nog eens de positie van Briers aanschouwen. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 11 mei 2013 om 09:34. |
|
|
|
|
|
#308 |
|
Banneling
|
En terecht. Er valt die man nauwelijks iets te verwijten. Die man is niet verantwoordelijk voor technische fouten op het terrein vanwege hulpdiensten. En dat zeg ik als anti-NVA'er.
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De gourverneur is uiteindelijk verantwoordelijk voor de correcte en adekwate communicatie. Maar dat betekent dan wel dat hij eerst zelf correcte communicatie moet verschaffen. Kortom, alles wat we in Vlaanderen doen, doen we dus niet beter. Er zal eens goed moeten gesleuteld en bekeken worden hoe men zulke communicatieve puinhoop en poespas in de toekomst kunnen vermijden.
|
|
|
|
|
|
#310 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Straks kom je hier nog vertellen dat het de schuld is van de N-VA dat die trein ontspoord is. Het zou me echt niet verbazen. Koop je gauw dit voor het te laat is: |
|
|
|
|
|
|
#311 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 10:27. |
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als dat al zo zou zijn, dan hebben ze het ongetwijfeld geleerd van uw Waalse vriendjes uit Grand-Liège en andere Waalse maffiose oorden.
|
|
|
|
|
|
#313 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#314 |
|
Banneling
|
Ik vraag me toch ook af of het met André Denys op gelijkaardige manier was verlopen. Ik herinner me die precies als iemand die nogal direct de koe bij de horens pakte en zeer vlug knopen doorhakte. Die had waarschijnlijk half oost Vlaanderen geëvacueerd naar sporthallen in Antwerpen, Brabant en West-Vlaanderen van het moment dat hij hoorde dat er een trein met gevaarlijke goederen in de fik stond in zijn provincie. Maar dat kan een verkeerd beeld zijn natuurlijk.
Nu, ja Briers kan beter op post blijven. Misschien reageert hij volgende keer doortastender en minder doordacht. Hij wilde het misschien te perfect doen. |
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 11 mei 2013 om 11:05. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
Ik zie talloze mensen bazelen over rampenplannen enz. maar gelooft er nu echt iemand serieus dat je je ooit 100% kan voorbereiden op zo'n ramp en dat je zo'n uitzonderlijke ongevallen kan afhandelen zonder dat er ook maar 1 gewonde of aangetaste persoon te betreuren is? Ik denk dat het verstandiger is om wars van elke emotionaliteit en politieke recuperatie achteraf een grondige onafhankelijke audit te doen van de behandeling van deze ramp en daaruit voor alle actoren de gepaste conclusies te trekken. Ik ben er echter van overtuigd dat men in zo'n gevallen slechts aan damage-control kan doen en dat je zo'n situatie niet 'goed' kan oplossen maar alleen kan proberen te maken dat het het minst slecht gaat. Een nuance die ik toch wel gemist heb in de pers de afgelopen week.
|
|
|
|
#317 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Neen Briers is niet verantwoordelijk voor het ontsporen van die trein. Hij is wel verantwoordelijk voor wat erna komt. |
|
|
|
|
|
|
#318 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|