![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
| Bekijk resultaten enquête: Zal de GW 'hysterie' verdwijnen? | |||
| Ja, ook al is het waar. |
|
15 | 15,96% |
| Ja, want het is (grotendeels) nonsens. |
|
26 | 27,66% |
| Neen, want het is waar. |
|
30 | 31,91% |
| Neen, ook al is het (grotendeels) onzin. |
|
19 | 20,21% |
| Ik weet het niet |
|
4 | 4,26% |
| Aantal stemmers: 94. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#361 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het gaat niet over geld (tenzij mogelijk indirect) en al helemaal niet over het 'koopbaar' zijn van studies of research. Als je wil klagen, kan best wat beter mikken. |
|
|
|
|
|
|
#362 |
|
Banneling
|
Dag Pindartje. Bye Pindartje.
|
|
|
|
|
|
#363 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#364 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#365 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#366 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#367 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Tja, dan draait men het om, natuurlijk. Blind als men is voor het bredere plaatje. |
|
|
|
|
|
|
#368 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Jedd heeft op zowat elk van je punten een onderbouwd antwoord gegeven, je moet ze gewoon niet negeren. Citaat:
I have promises to keep, and miles to go before I sleep. Laatst gewijzigd door Dionysus : 10 mei 2013 om 21:17. |
||
|
|
|
|
|
#369 |
|
Banneling
|
Absoluut niet. Die abacus van de "natural forces only" volgt natuurlijk uit een theoretische berekening en niet uit metingen. Maar ziet, zelfs zelfverklaarde wetenschappers slikken zo'n grafiekske als koekebrood.
Hoe zou de natuurlijke kromme sinds 1950 dalen als de sinusoïde van de LT-aardtemperaturen sinds de kleine ijstijd (1600 �* 1700) in een opwaartse trend zit ? Of zou die eerste stoommachine van Dennis Papin toen al kracht gezet hebben onder die stijging ? Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 mei 2013 om 06:31. |
|
|
|
|
|
#370 | ||||||||||||||||||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
![]() huidige levels: ![]() CO2: van 280 ppm tot 400 ppm (tweede grafiekje is wat gedateerd) CH4: van 700 ppm naar 1750 ppm Is er een antropogene invloed in deze stijging ?ja hoor: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() met het aantal W/m² door de stijging van GHG's: ![]() Citaat:
Overigens verwar je een "kleine ijstijd" met een "ijstijd", is de bewering van de russen niet meer dan een "zeggen dan dat het zo is, niet onderbouwd door studiewerk", en was de invloed van het Maunder-minimum beperkt tot enkele tienden van een graad Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
wat moet die grafiek aantonen ? (overigens lijken de schommelingen in die grafiek aan de hoge kant) |
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#371 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
En die grafiek wordt 'geslikt' omdat deze gebaseerd is op degelijke modellen. Citaat:
|
|
|
|
#372 | |||
|
Banneling
|
Jedd,
Ondanks je aureooltje (ruikt naar fossiele brandstof) ben je intellectueel oneerlijk. a. Je weet zeer goed dat zich cyclische natuurlijke opwarmingen van de aarde voordoen. Gemiddeld om de ± 100.000 jaar (onderekend de hogere harmonischen). Je vraagt kippig naar de "bron ? bron ? bron ? koôot ? koôot ? " terwijl je deze zelf in je posting afficheert (zie je graf van de hoge CO2 en CH4-levels). Of ga je nu beweren dat de CO2-gehalten van toen NIET gepaard gingen met een opwarming ? Het grafiekje van Craig Loehle dat ik postte laat je zelfs compleet links liggen. Je blijft maar vragen naar de bekende weg hé ? b. Je weet zéér goed dat ik de invloed van de mens op de CO2-stijging NIET ontken. Je vertikt echter het scenario in zijn ruimere context te zien, zoals ik dat doe : de natuurlijke opwarming van de aarde initieert bij herhaling het loskomen van massale CO2- en methaangehalten die op hun beurt bijdragen aan een versterking van de opwarming (zoals het dat ook 125, 240, 310, ... kyears geleden deed - zie jouw eigen bron). c. Ik had op zijn minst gedacht dat de verwijzing naar de "mammoet" (en bijhorende link) jou op het spoor zou gezet hebben van het begrip dat het aride permafrost ooit nog afwezig was. Hoe zouden die dieren er anders kunnen geleefd hebben ? Het is dus zeker niet de eerste maal dat het permafrost moest terugplooien op zijn verkleind gebied zoals dat nu het geval is. Idem voor de noordpool. d. Citaat:
e. Citaat:
f. Citaat:
Kortom : zet eens een mega-verstraler op je helm in plaats van een gaskroontje. En blik eens wat verder terug in het verleden vòòr je de profeet van de toekomst wil uithangen Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 mei 2013 om 15:30. |
|||
|
|
|
|
|
#373 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Zeg me dan eens waar de ernstige misleiding zit.
|
|
|
|
#374 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En zwijg over mijn neus, of de Cyrano in mij wordt wakker ! :mad: |
|
|
|
|
|
|
#375 |
|
Banneling
|
ik denk dat we op de uitleg van het kleinzoontje van Dezcartes Jr zullen moeten wachten om het ooit te weten te komen
Laatst gewijzigd door Jedd : 11 mei 2013 om 16:33. |
|
|
|
|
|
#376 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
"Ik kijk niet naar bewijs dat mij niet aanstaat." Wees dan meteen eerlijk en zeg dat, of geef toe dat je geen snars weet over geografische modellen.
|
|
|
|
#377 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Jump maar verder to the solution, professor. Maar leg mij vooral geen "quotes" in de mond die ik niet geschreven heb. Ook weer schriftvervalsing. Eigen aan éénrichtingsdenkende betweters. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 mei 2013 om 19:05. |
|
|
|
|
|
|
#378 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Nu ja, dat was inderdaad het enige argument waar je iets kòn op zeggen. Tekenend. Kruip maar terug op je paard en geeft het de sporen naar je ivoren toren. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 11 mei 2013 om 19:09. |
|
|
|
|
|
|
#379 |
|
Minister
|
Een interessante grafiek. Maar is die ook te vertrouwen?
Op de grafiek staat "nach Craig Loehle". Ik heb die naam opgezocht en kom terecht op http://www.ncasi.org , een eigenaardige site. Aan de ene kant stellen ze zich op als vertegenwoordigers van de houtindustrie, maar aan de andere kant leidt bijna elke doorklik op de site je naar een loterij om een ipad te winnen. Vreemd. |
|
|
|
|
|
#380 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Publiceren in E&E is vooral een teken van bullshit. Loehle's paper is geen uitzondering. Ik wou er niet op ingaan, om Descartes Jr. de kans te geven te antwoorden waarom hij die grafiek postte, en de kritiek op de paper dat antwoord zou ondersneeuwen. Helaas konden of wilden noch hij, noch zijn kleinzoon een antwoord geven op de vraag wat de relevantie is van een temperatuurreconstructie uit het verleden (los van de vraag of die reconstructie correct is) als bewijs dat de mens een invloed heeft op het klimaat van het heden. En van de toekomst. dat een bos spontaan wel eens in brand vliegt, wil niet zeggen dat een pyromaan die branden takken in een kurkdroog bos zwiert geen brandstichting heeft gepleegd. Laatst gewijzigd door Jedd : 12 mei 2013 om 00:27. |
|
|
|
|