Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 mei 2013, 01:43   #41
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In Nederland bestaat de mogelijkheid om op een natuurbegraafplaats te worden begraven. Rond elke boom worden dan een stuk of tien personen begraven, als meststof voor de boom. Lijkt me best doenbaar.
Dat valt me van je tegen. Jij vindt dus dat de stoffelijke resten van je ouders niets meer zijn of zullen zijn dan meststof?
Fraai is dat.
Oud 15 mei 2013, 02:00   #42
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
Bestel al maar uw ecokist!

Ik las bijna: Bestel al maar uw egoïst

Maar nu weer serieus:
Grafschennis , dat is iets wat niet door de beugel kan !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 15 mei 2013 om 02:03.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 06:22   #43
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Dat valt me van je tegen. Jij vindt dus dat de stoffelijke resten van je ouders niets meer zijn of zullen zijn dan meststof?
Fraai is dat.
Wat is een lijk anders dan iets dat zich zielloos zal ontbinden? Al eens een graf zien opengebroken worden?
Oud 15 mei 2013, 06:41   #44
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Fraai is dat.
Zijn er dan aanwijzingen dat er nog iets anders is buiten het materiële lichaam?
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 09:11   #45
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Fraai is dat.
wat had je anders gedacht? Op het ogenblik dat iemand dood is, blijven er enkel nog te vergane stoffen over.

mijn vader werd verstrooid. Ashes to ashes (alhoewel in de katholieke kerk nog steeds een gebruik met aswoensdag, is dit zuiver afkomstig van de keltische gebruiken die dan weer verbonden zijn met de hindoe rituelen. Daar worden de verbrande lijken inderdaad ook tot as herleid).
Verbranden geeft dan weer een serieuze belasting op het milieu.

Zelf zal ik ook wel voor crematie kiezen en dan verstrooien in zee of in de Schelde .

gewoon begraven in een bevolkte omgeving is in feite al lang fout: het grondwater wordt er echt niet beter op met al dat lijkenvocht dat in de ondergrond sijpelt. Vroeger stonden er geen huizen naast het kerkhof, nu wel. Hopelijk gebruiken ze dan geen pompwater.

Maar als men even goed nadenkt is zo'n natuurbegrafenis helemaal niet slecht. Men kan een herdenkingssteentje aan de boom hangen en de bomenknuffelaars kunnen er hun dierbaren in terugvinden. Ik zou dan weldegelijk een bos-begraafplaats verkiezen, geen onnozele wei.

Ik begrijp daar echt het probleem niet van. U dacht toch niet dat je in een gewone kist op een standaard kerkhof gepreserveerd werd tot de Laatste Dag waarna je fris en monter uit je graf kan kruipen?

Wat betekent trouwens "gecalleerd"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 mei 2013 om 09:13.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 09:51   #46
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Zelfs in de kist ontsnap je niet aan de groenen
Aangezien je momenteel tot aan je oren vol vergif daarin terechtkomt zijn het in dit geval anderen waar je niet aan ontsnapt vrees ik...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 09:59   #47
Boyke
Banneling

Standaard

Citaat:
wat had je anders gedacht? Op het ogenblik dat iemand dood is, blijven er enkel nog te vergane stoffen over.

mijn vader werd verstrooid. Ashes to ashes (alhoewel in de katholieke kerk nog steeds een gebruik met aswoensdag, is dit zuiver afkomstig van de keltische gebruiken die dan weer verbonden zijn met de hindoe rituelen. Daar worden de verbrande lijken inderdaad ook tot as herleid).

Zelf zal ik ook wel voor crematie kiezen en dan verstrooien in zee of in de Schelde .

gewoon begraven in een bevolkte omgeving is in feite al lang fout: het grondwater wordt er echt niet beter op met al dat lijkenvocht dat in de ondergrond sijpelt. Vroeger stonden er geen huizen naast het kerkhof, nu wel. Hopelijk gebruiken ze dan geen pompwater.

Maar als men even goed nadenkt is zo'n natuurbegrafenis helemaal niet slecht. Men kan een herdenkingssteentje aan de boom hangen en de bomenknuffelaars kunnen er hun dierbaren in terugvinden. Ik zou dan weldegelijk een bos-begraafplaats verkiezen, geen onnozele wei.

Ik begrijp daar echt het probleem niet van. U dacht toch niet dat je in een gewone kist op een standaard kerkhof gepreserveerd werd tot de Laatste Dag waarna je fris en monter uit je graf kan kruipen?

Wat betekent trouwens "gecalleerd"?
"gecalleerd" is Leuvens voor : onderlegd, veel letters gegeten, slim dus!
Boyke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 10:01   #48
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verplichte crematie.
²!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 10:54   #49
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boyke Bekijk bericht
"gecalleerd" is Leuvens voor : onderlegd, veel letters gegeten, slim dus!
ha. bedankt.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 15 mei 2013, 11:03   #50
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Verplichte crematie.
En de pieren hun eten ontzeggen?
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 11:29   #51
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
En de pieren hun eten ontzeggen?
Tja, om het met de woorden van Botha te zeggen: "Aanpas of sterf".
Oud 15 mei 2013, 11:49   #52
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik had het op het feit dat ze wel atheïst zijn maar toch niet zonder 'ceremonie' kunnen.
Wat is er mis met een gewoon afscheidsfeestje en fuck de ceremonie als je zogezegd toch niet gelooft?
Ja maar wat heeft dit dan met mekaar te maken?
Je krijgt toch de keuze, een ceremonie heeft niets met geloof te maken, die vraag wordt zelfs expliciet gesteld, of je een religieuze of vrijzinnige ceremonie wilt.
Ik denk dat het houden van een ceremonie niets met iemand overtuiging te maken hoeft te hebben, en begrijp dus niet waarom u dat verband wel legt,
Het is niet omdat je niet gelooft, dat je geen afscheid wilt nemen van overledenen, door middel van samenkomst, bloemen, toespraken...
Dat vormt dan de ceremonie toch?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2013, 13:02   #53
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ja maar wat heeft dit dan met mekaar te maken?
Je krijgt toch de keuze, een ceremonie heeft niets met geloof te maken, die vraag wordt zelfs expliciet gesteld, of je een religieuze of vrijzinnige ceremonie wilt.
Ik denk dat het houden van een ceremonie niets met iemand overtuiging te maken hoeft te hebben, en begrijp dus niet waarom u dat verband wel legt,
Het is niet omdat je niet gelooft, dat je geen afscheid wilt nemen van overledenen, door middel van samenkomst, bloemen, toespraken...
Dat vormt dan de ceremonie toch?
Inderdaad, het is niet omdat men atheist is, dat mijn zijn doden gewoonweg op de vuilnisbelt gaat kieperen toch?

Nu, in mijn geval hoop ik dat mijn kinderen er geen uitgebreide lofzang van maken: die heb ik liever als ik nog leef.
Ik voel me dikwijls als een soort voyeur als ik naar mensen hun begrafenis ga: volgens mij is niet iedereen ermee gediend dat heel de levensloop eens even in een volle kerk of zaal uitgebreid uit de doeken wordt gedaan.

Maar misschien zijn er mensen die dit dus wel zullen apprecieren?

Oud 15 mei 2013, 14:02   #54
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Andere strekkingen natuurlijk ook. Waarom inderdaad geen ecologisch verantwoorde begraafplaatsen en mogelijkheden om de menselijke resten te verwerken?
Wat betreft het recycleren van menselijke resten voor de wetenschap of hergebruik is de praktijk in ons land bij de progressieften ter wereld. Zelfs over de religieuze grenzen heen.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 13:10   #55
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...aafplaats.aspx

De meesten willen inderdaad 'thuis' begraven worden, ook al hebben ze dat land nog nooit gezien. Goede nationalisten...
Maar de praktische drijfveer is vooral dat zij een eeuwig graf willen (liefst op kosten van de staat). Hier is al een discriminatie, tegenover een eeuwig graf (ongeacht hoe hoog de prijs) is elke financiële vergoeding om het graf van je mamma en pappa na x aantal jaar te laten schenden véél te hoog.
Bovendien, eeuwig graf... hoeveel percent van België mag met islamitische lijken bedekt worden?
Na België, het OCMW van de wereld nu ook België het kerkhof van de wereld?

Deze draad gaat over de praktische regeling van zulke begrafenissen, niet over de godsdienstige inslag. Laat de moderators dus maar met rust... juist geplaatste draad...

Joris. In het belang van de bevolking, in het algemeen. Een mens wordt beter verbrand.
Als was het maar uit plaatsgebrek.

Laatst gewijzigd door Rudy : 16 mei 2013 om 13:11.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 13:15   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Joris. In het belang van de bevolking, in het algemeen. Een mens wordt beter verbrand.
Als was het maar uit plaatsgebrek.
Dan moet jij dat maar eens aan uw islamitische landgenoten proberen uit te leggen.

WIJ weten al lang dat ofwel verbranden ofwel begraven met beperkte houdbaarheid van het graf de betere oplossing is. Dat is net wat "Joris" probeert aan te kaarten: enkel moslims eisen een eeuwigdurend graf;

Me dunkt kunnen ze zich dan beter in het zand van herkomst laten begraven. Blijven ze lang goed en ze hebben ginds plaats genoeg.

Oud 16 mei 2013, 13:31   #57
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dan moet jij dat maar eens aan uw islamitische landgenoten proberen uit te leggen.

WIJ weten al lang dat ofwel verbranden ofwel begraven met beperkte houdbaarheid van het graf de betere oplossing is. Dat is net wat "Joris" probeert aan te kaarten: enkel moslims eisen een eeuwigdurend graf;

Me dunkt kunnen ze zich dan beter in het zand van herkomst laten begraven. Blijven ze lang goed en ze hebben ginds plaats genoeg.
Circe. Doe niet zo zielig. Moslims weten wel dat je voor een eeuwigdurend graf niet in Vlaanderen moet zijn. Ben je zo naïef of houd je je gesprekspartners voor stommekloten ?

Ik spreek voor mijzelf, en niet in naam van mijn islamitische schattige buurvrouwen, ... en buurmannen.

Op welke planeet leef je eigenlijk ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 mei 2013, 13:47   #58
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Circe. Doe niet zo zielig. Moslims weten wel dat je voor een eeuwigdurend graf niet in Vlaanderen moet zijn. Ben je zo naïef of houd je je gesprekspartners voor stommekloten ?

Ik spreek voor mijzelf, en niet in naam van mijn islamitische schattige buurvrouwen, ... en buurmannen.

Op welke planeet leef je eigenlijk ?
Ik leef op een planeet waar mensen wèl kunnen lezen lieverd!

Citaat:
http://www.gva.be/regio-mechelen/mec...aafplaats.aspx

De meesten willen inderdaad 'thuis' begraven worden, ook al hebben ze dat land nog nooit gezien. Goede nationalisten...
Maar de praktische drijfveer is vooral dat zij een eeuwig graf willen (liefst op kosten van de staat). Hier is al een discriminatie, tegenover een eeuwig graf (ongeacht hoe hoog de prijs) is elke financiële vergoeding om het graf van je mamma en pappa na x aantal jaar te laten schenden véél te hoog.
Bovendien, eeuwig graf... hoeveel percent van België mag met islamitische lijken bedekt worden?
Na België, het OCMW van de wereld nu ook België het kerkhof van de wereld?

Deze draad gaat over de praktische regeling van zulke begrafenissen, niet over de godsdienstige inslag. Laat de moderators dus maar met rust... juist geplaatste draad...

en ik kan niet alleen lézen, ik weet bovendien zelfs waarover ik praat :

Citaat:
Al sinds 2005 ijvert de Eindhovense stichting voor een Islamitische begraafplaats in deze regio, een klus die niet gemakkelijk bleek. In veel grote steden, zoals ook in Eindhoven, is er wel een islamitisch gedeelte op de openbare begraafplaats, maar het verkrijgen van 'eeuwigdurende' grafrechten is niet vanzelfsprekend.

Met eeuwigdurend grafrecht wordt bedoeld dat het graf in principe nooit geruimd wordt, iets dat voor moslims heel erg belangrijk is. In Nuenen werd die mogelijkheid gecreëerd, waarmee het de derde moslimbegraafplaats van Nederland wordt en de eerste in Brabant. [http://www.ed.nl/regio/nuenen/moslim...jdag-1.3346019
Citaat:
NUENEN - Moslims in Zuidoost-Brabant kunnen voortaan ook in Nuenen volgens de eigen islamitische voorschriften begraven worden. Dat betekent dat de overledene op de zij en met het gezicht naar Mekka begraven wordt en dat het graf nooit geruimd zal worden.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/18...in+Nuenen.aspx

en kijk, er zijn zelfs al oplossingen voor gevonden:

Citaat:
Toch komt het een enkele keer voor dat de oplossing erger is dan het probleem. Denk
maar aan mensen die een eeuwigdurend Moslimgraf graf willen. Zij brengen hun dode
vaak naar een Islamitisch land, voor een begrafenis in een begraafplaats die voldoet
aan alle Islamitische eisen (zoals bijvoorbeeld die eeuwige grafrust). Het probleem
is dat de familie in Nederland geen graf heeft om te bezoeken.

Dit probleem is opgelost want inmiddels hebben sommige Nederlandse begraafplaatsen
Moslimgraven waarbij eeuwigdurende grafrust ook mogelijk is. Via een eenvoudige juridische weg. U betaalt bij de begrafenis de eerste tientallen jaren, en als die periode is afgelopen moet U dat grafrecht iedere tien jaar verlengen.
De (juridische) theorie van deze oplossing is duidelijk: zo lang er mensen zijn die dat grafrecht iedere tien jaar verlengen blijft het grafrecht in stand.
http://www.stichtingibw.nl/m/index.p...d=34&Itemid=50

--------------

lessen in begrijpend lezen kan je volgens mij ook op jouw planeet volgen.

Wat zei je nu weer? Moslims wéten dat ze hier niet "eeuwigdurend" kunnen begraven worden? Natuurlijk wéten ze dat, maar dat wil niet zeggen dat ze niet WILLEN dat er voor hen een uitzondering wordt gemaakt.

wie is hier weeral eens de zieligaard ?

Laatst gewijzigd door circe : 16 mei 2013 om 13:55.
Oud 19 mei 2013, 23:09   #59
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

....
Er is een beter alternatief
Men koelt het lichaam tot diep onder nu om het vervolgens tot stukjes te schudden : Cryomeren of vriesdrogen

En blijkbaar bestaat er ook zoiets als resomeren ? : dat is blijkbaar het 'oplossen' van het lichaam in alkali tot er niks meer overblijft dan een restje wit poeder fijn poeder ( calciumfosfaat van de botten )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 mei 2013, 23:17   #60
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik leef op een planeet waar mensen wèl kunnen lezen lieverd!

en ik kan niet alleen lézen, ik weet bovendien zelfs waarover ik praat :

http://www.omroepbrabant.nl/?news/18...in+Nuenen.aspx

en kijk, er zijn zelfs al oplossingen voor gevonden:

http://www.stichtingibw.nl/m/index.p...d=34&Itemid=50

--------------

lessen in begrijpend lezen kan je volgens mij ook op jouw planeet volgen.

Wat zei je nu weer? Moslims wéten dat ze hier niet "eeuwigdurend" kunnen begraven worden? Natuurlijk wéten ze dat, maar dat wil niet zeggen dat ze niet WILLEN dat er voor hen een uitzondering wordt gemaakt.

wie is hier weeral eens de zieligaard ?
Wat heeft dat nu weer met het eisen uitzonderingsmaatregelen te maken ?
Je hebt net zelf gezegd :
Citaat:
...dus dat zou impliceren dat moslims dat niet zouden weten of niet geweten willen hebben.
ZIJ zijn dus vragende partij voor zo'n eeuwigdurend graf terwijl WIJ daar al lang niet meer om geven.
Er is op zich niks mis met het streven naar zulke mogelijkheden.
praha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be