![]()  | 

Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.  | 

| 	

|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | 
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. | 
![]()  | 

| 
		 | 
	Discussietools | 
| 		

| 
		#21 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Dan zal ik me vergissen en beschouwt U waarschijnlijk deze inbreuken op het internationaal recht gewoonweg als een ver van mijn bed show welke U compleet koud laat, net zoals vele anderen dat zo aanvoelen. 

Dat is dan ook Uw goed recht. Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 23:27.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#22 | 
| 

Banneling 

| 

aangezien  het VN-gebouw in NewYork staat denk ik ni dat NewYork een grote protestaktie gaat opzetten 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#23 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

@Johan Bollen 

Hebt U dit reeds bekeken? Uit : http://forum.politics.be/showthread.php?t=185444 Het martelen en mishandelen van gedetineerden door de VS : (New York) Een onafhankelijke evaluatie van de terrorismebestrijding welke de Amerikaanse regering (onpartijdige commissie) heeft uitgevoerd na de aanvallen van 11 september 2001, bekendgemaakt op dinsdag, 16 april 2013, stelt dat het een "onbetwistbaar" feit is dat de Verenigde Staten betrokken is bij martelingen en George W. Bush de verantwoordelijkheid draagt. Het rapport van de Constitution Project, een niet-partijgebonden denktank gevestigd in Washington, is een grondige studie ivm hoe de regering van Bush de problemen van het gevangen houden en ondervragen van gedetineerden na de aanslagen op het World Trade Center en het Pentagon heeft aangepakt. Net als het verhoor door de Senaat waarvan het verslag nog steeds geheim is, werd het Constitution Project-onderzoek opgestart nadat president Obama in 2009 besloten had om geen nationale commissie welke het programma van de post-9/11 terrorismebestrijding zou onderzoeken te ondersteunen, dit ondanks dit onderzoek werd voorgesteld door onder andere senator Patrick J. Leahy, Democraat van Vermont , en vele anderen. Obama zei toen dat hij enkel "vooruit" wou kijken en niet "achteruit". ... Lees het artikel ivm dit vernietigend rapport in de New York Times : ![]() NY Times - U.S. Engaged in Torture After 9/11, Review Concludes 16 april 2013 - WASHINGTON Bekijk de voorstelling van het rapport (58 minuten) : C-SPAN - Video - Report on Detainee Treatment 16 april 2013 - The Constitution Project’s Task Force on Detainee Treatment released a blue ribbon report on the treatment of suspected terrorists during the Clinton, Bush and Obama administrations. Co-chairs former Rep. Asa Hutchinson and former U.S. Ambassador to Mexico James Jones presented the report. "De onbedoelde gevolgen van de aanslag in Boston" door Dr. Steve Pieczenik. Steve Pieczenik - The Unintended Consequences of the Boston Massacre 16 april 2013 Luister naar een interview met Dr. Steve Pieczenik. Hij praat over de aanslag in Boston en de publicatie van het rapport genaamd "Constitution project report on detainee treatment" op 16 april 2013. Video - Dr. Steve Pieczenik: Boston Bombing, Fog of War on Steroids Gepubliceerd op 18 april 2013 U kan het rapport hier bekijken en/of downloaden : ![]() Constitution project report on detainee treatment.pdf Bezoek ook hun website : ![]() The Constitution Project’s Task Force on Detainee Treatment 
 ![]() _______________________________________ Oproep vanwege Dr. Steve Pieczenik : pieczenik - A call to action to all u 18 april 2013 ***A CALL TO ACTION TO ALL U.S. CIVILIANS & MILITARY*** "You do not have a Commander in Chief! He has been INDICTED FOR WAR CRIMES!" -Former Naval Captain and Deputy Assistant Secretary of State, Dr. Steve Pieczenik ***WARNING***GRAPHIC CONTENT*** DOWNLOAD THE FULL REPORT HERE: https://stevepieczenik.com/docs/cons...-treatment.pdf On Tuesday, the Constitution Project, a Washington, DC think tank, released a 577-page report by its “Task Force on Detainee Treatment” documenting WAR CRIMES committed by Clinton, Bush and OBAMA including unthinkable atrocities punishable by life in prison or death. ***WARNING***GRAPHIC CONTENT*** DOWNLOAD THE FULL REPORT HERE: https://stevepieczenik.com/docs/cons...-treatment.pdf ***DO NOT BE DISTRACTED*** -SHARE THIS MESSAGE- -TAKE APPROPRIATE ACTION- -IT IS YOUR DUTY- Posted by Steve Pieczenik at 1:10 AM  [/quote]Laatst gewijzigd door zonbron : 16 mei 2013 om 23:48.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#25 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

The 11-member Task Force spent two years generating the report, interviewing over 100 individuals, including former detainees, military and intelligence operatives, interrogators and politicians in numerous countries. The report details abuse of detainees during the Clinton, Bush and Obama administrations, and geographically covers such mistreatment in Iraq, Afghanistan, Guantanamo Bay and the so-called black sites where the US government hides detainees in secret locations in foreign countries. Lees ook : http://www.globalresearch.ca/clinton...tions/5331757# ![]()  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#26 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Merk hoe een film als Zero dark thirty het folteren door de VS op subtiele manier probeert goed te praten....ze folteren alleen maar de leugenaars wordt er geïnsinueerd. Men weet natuurlijk op voorhand wanneer iemand liegt wil men de indruk geven. 

Dit zijn werkelijk verontrustende evoluties waarbij het publiek stilaan wordt voorbereid op een fascistische staat. Het spook van Hitlerduitsland waart inderdaad rond in de VS en het wordt steeds zichtbaarder. Kijk hoe numb iemand als bv. Savatage of Nietzche (ik denk niet dat de echte ook zo zou reageren) reageert op het vasthouden van mensen zonder proces. Zo wil men het publiek krijgen en dat kan via de media. Ik ben te veel psycholoog gebleven om te weten dat deze manipulaties perfect mogelijk zijn en ook effectief gebeuren. Dank voor de info. Ik neem eens door. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 16 mei 2013 om 23:59.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#27 | 
| 

Banneling 

| 

Savatage en Nietzche, dat is typisch volk die zich voor een kanon laat spannen als kanonvlees. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#28 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

"Can it happen again?" vraagt dit 600 pagina's lang rapport (zie link Zonbron) over het folteren door het VS regime zich af.... 

Terwijl het nog bezig is. De vorm verandert de mentaliteit is dezelfde gebleven en dus zitten we hoogstens in een periode waar men zich wat koester gedraagt. Wat in Guantánamo vandaag aan de hand geeft niet veel hoop op beterschap. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 mei 2013 om 00:11.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#29 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Men maakt de publieke opinie, de mens mals voor wat blijkbaar nog komen moet, chaos en totale onderdrukking. Gruwelijke slachtpartijen (Syrie), bloederige 3D schietspellen, HD-zombie films, martelen en het afslachten zonder enige rechtspraak. Daar maakt men de Westerse mesn warm voor. De fun zal voor de numb people en de zogenaamde trendies snel voorbij zijn wanneer ze er persoonlijk mee geconfronteerd worden, maar dan... is het natuurlijk reeds lang te laat om 'rechten' op te eisen.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#30 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

REUTERS - U.S. condoned torture after 9/11, must close Guantanamo: report 

Het rapport is nog maar een maand oud, maar reeds lang vergeten. Het onderwerp is verzopen in de herrie rondom de aanslag in Boston, wat een geluk... Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 00:32.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#31 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

| 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#32 | |||
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Citaat: 

en daarna dit: Citaat: 

'Links' zal men zeggen. Maar die classificatie is te verdelend en onnodig. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 mei 2013 om 01:32.  | 
|||
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#33 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Dit heb ik reeds bekeken : 

Video - Alvaro Marcelo Garcia Linera Video - Alvaro Garcia Linera, La potencia plebeya Ik zal volgende nog wel eens bekijken. LA POTENCIA PLEBEYA -Acción colectiva e identidades ind�*genas, obreras y populares en Bolivia - Álvaro Garc�*a Linera Video - Alvaro Garcia Linera, Estado, Revolución y construccion de Hegemon�*a Bedankt voor de tip. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 01:53.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#34 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

| 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#35 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Welke foutmelding krijgt U? Niet beschikbaar? BTW : Ik die laatste video (foro internacional de filosofia, 2 uur) praat hij onmiddelijk over Bolsjewieken, toch behoorlijk... Hier kan U hetzelfde bekijken (maar slechts 89 minuten, niet volledig) : Video - Intervención de Álvaro Garc�*a Linera en el Foro Internacional de Filosof�*a (Venzuela, Maracaibo) Hij wil de staat teveel macht geven naar mijn mening, niet mijn stijl. Maar ik bekijk het wel verder. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 02:26.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#36 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Bekijk deze eens: http://www.youtube.com/watch?v=mxKImQM5IK0 De man is een ex guerillero, marxist en alles wat je wil of liever niet. Maar wat hij doet met Bolivia is nationalistisch, vrijheidslievend, anti- imperialistisch en economisch intelligent. Argentinië kopieert hem op economisch gebied las ik.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#37 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Daarbij lijkt het me niet zozeer de macht van de staat die hij zoekt, maar die van de sociale bewegingen, alzo een tegengewicht biedend aan het 'fascisme' dat zich internationaal aan het installeren is, en waartegen dat u ook reageert merk ik. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 17 mei 2013 om 03:00.  | 
|
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#38 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Ik was even de andere video aan het beluisteren, maar ik zal interview even bekijken. 

Kijk, als hij de kar een eind in de juiste richting trekt is dat een positieve ontwikkeling die enkel kan aanmoedigen. edit: ook ik bekijk dat pragmatisch. Laatst gewijzigd door zonbron : 17 mei 2013 om 02:59.  | 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#39 | 
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Nee, het boek. Maar nu gaat het wel. Dank je voor die link. Bolivia heeft iets gevonden op kleine schaal wat op veel grotere schaal zou kunnen toegepast worden. Dat is wat Escobar denkt. 

| 
| 
		 | 

| 
| 		

| 
		#40 | |
| 

Secretaris-Generaal VN 

| 

Citaat: 

Akkoord met zijn standpunt, maar hij heeft zo zijn eigen theorien (ivm de taak van de staat, drie dimenties... ect.) welke hij trouwens ook in dat interview vernoemt maar er niet diep op ingaat. Op die conferentie in Venezuela gaat hij daar wel dieper op in. Hij heeft een agenda die naar mijn mening wat te ver gaat, maar ideaal voorlopig de kwaal te bestrijden. In het Westen zal niemand die man graag willen horen, "Europa en de VS finished, Azie-Zuid Amerika de toekomst". Die man ziet duidelijk de te bestrijden kwaal, maar beseft niet dat er in zijn eigen idealen datzelfde gevaar wel eens kan schuil gaan. Maar nuttig, dat wel.  | 
|
| 
		 | 

|