![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weg met die 2 walgelijke partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat de groenen enkel maar goede bedoelingen zouden hebben en geen inzicht, daar ben ik het niet mee eens. Uit goede bedoelingen zag ikzelf belastingen op erfenis als één van de meest rechtvaardige, omdat het belastingen zijn op inkomsten waar de ontvanger niets voor gedaan heeft. Het realisme van Groen heeft me op andere gedachten gebracht. Een reactie van Anton Delbarre in een discussie erover die ik gelezen heb: De 'ratio' achter het afschaffen van de successierechten is niet dat ze zomaar volledig verdwijnen, maar dat ze geïntegreerd worden in ons nieuw systeem van de progressieve vermogensrendementsheffing. Die rijke ouders (euromiljonair) zullen in dit nieuwe systeem tijdens hun leven, (doorheen de jaren gespreid) meer hebben bijgedragen, dan nu, en zo de successierechten eigenlijk vooraf betaald hebben. Op het moment van hun overlijden is er dus geen plotse betalingsschok meer nodig, want ze hebben al een billijke bijdrage geleverd op hun vermogen (die voor hen hoger is dan in het huidige systeem). Als de ervende zoon door de erfenis zelf ook erg rijk wordt (euromiljonair, als enige erfgenaam) dan zal hij ook een bijdrage moeten leveren op dat geërfde vermogen (hoger dan nu) maar die bijdrage moet niet meer ineens betaald worden, maar zal gespreid worden in de tijd. Voordeel van het nieuwe systeem is dat je schrijnende situaties vermijdt van arme mensen die het huis van hun ouders erven maar dat moeten verkopen omdat ze de erfenisrechten erop niet kunnen betalen. Dit is voor mij een voorbeeld van realisme en veel inzicht van iemand bij Groen. Zij kunnen zeker een bekwame regeringspartner zijn, omdat zij met ideeën komen die niet alleen vol goede bedoelingen zitten, maar ook de wetgeving vereenvoudigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Europees Commissaris
|
![]() Onzin. Er zijn ook veel verschilpunten in de teksten van sp.a en CD&V. Er is gewoon één ding hetzelfde verwoord en dat wordt dan uitvergroot.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#46 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 |
Europees Commissaris
|
![]() Alle partijen bekijken elkaars standpunten om er de dingen waar zij mee eens zijn uit te halen. De blunder zit hem erin dat de CD&V vergat het standpunt anders te formuleren. Los daarvan zitten er nog steeds grote verschillen in de standpunten van beide partijen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je gekozen voorbeeld is trouwens slecht gekozen. Door het systeem van splitsing onroerend versus roerend, en dan uitsplitsen over de verschillende erven met daarenboven een vruchtgebruik voor de langstlevende echtgenoot met vrijstelling van succesierecht daarop is de vererving van een onroerend goed in de praktijk zelden of nooit een probleem. De uiteindelijk te betalen successierechten zijn bijna altijd heel laag. Een voorwaarde : we spreken over successie in rechte lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#51 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Conclusie: een goed doordacht budgetneutraal voorstel dat eindelijk de tunnelvisie die er rond het thema erfenissen bestond doorbreekt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geloof me vrij, die 2 partijen zijn geen voorstander van seks tussen kinderen en volwassenen hoor. Je hoeft ze dus niet te verdedigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 |
Gouverneur
|
![]() Er zijn verschillende bewegingen die mijn steun genieten, zo heb je het PCN-NCP, NSA en VSB.... electoraal ben ik benieuwd naar de hervorming binnen het vlaams belang dus laten we dat eerst even afwachten.
![]() |
#54 |
Europees Commissaris
|
![]() Je bent echt steeds lager aan het vallen, meneer Wim V.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die eersten moeten aanbeden worden. Als we zeker zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | |
Minister
|
![]() Citaat:
VLD: ditto. GAS boetes en afkopen van fraude zaken. Bye bye rechtstaat. Groen heeft al meermaals zijn onbekwaamheid bewezen in symbooldossiers. 't Enigste wat ze kunnen is situaties erger maken en het leven duurder maken. Eerlijk: enkel CD&V maar vooral NVA vertrouw ik nog enigsinds. De andere partijen mogen van mij morgen ontploffen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik ben zeker dat ge daar een uitleg voor hebt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik herinner mij nog hoe gelukkig wij waren met onze 45 uren week. We hadden toen immers geen tv nodig om onze tijd in te vullen. |
|
![]() |
![]() |