![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik moet zeker niet vergeten alle "gezaghebbende" tijdschriften en niet enkel die jij opnoemt te laten wegleggen, want buiten de foto's hier op het forum, weet ik echt niets van haar. Weet iemand waar ik de herhaling van dit belangrijke evenement kan zien, want ik ben aan het twijfelen over de juiste kleur van haar ogen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Engels is de taal waarin Vlaamse, Duitse, Franse en Deense jongeren met elkaar communiceren in internet- en gaming communities. Dus stop maar met die achterhaalde nationalistische taalreflex, die verdeelt wat één is in bloed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#43 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Geert C : 19 mei 2013 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#45 |
Minister
|
![]() Hehehe, gisteren zaten wij ook te kijken, en dat was ook het eerste wat ons opviel bij het voorlezen van de punten.
Het lijkt wel uit pure arrogantie, anders zou ik niet weten waarom men anders moet doen dan de rest |
![]() |
![]() |
![]() |
#46 | |
|
![]() Citaat:
Of zijn wij toch niet zo fier op onze taal? Of omgekeerd zijn ze fier dat ze tot 12 kunnen tellen in het Engels? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#47 |
Minister
|
![]() Toen België het onding mocht organiseren en presenteren moest dat in het Frans en Engels gebeuren!
En ik kan me vergissen, maar als het de beurt was aan Vlaanderen om punten uit te delen, dat dit ook in het Frans gebeurde! |
![]() |
![]() |
![]() |
#48 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, waar leeft Sandra nu? In Vlaanderen en haar man is een Vlaming. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#49 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om de Franse baronnen te dienen? Nooit van ze leven.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#50 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#51 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch beter dan die van den BelZiek. Voor volgend jaar voorzien ze een tekort van 2%, een pak beter dan onze superbelastingregering.
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() Goed dat niet iedereen zich inlaat met de gekte even wat Engelstalig te gaan doen. De Franse taal mag zich zeker niet laten verdringen door de Engelstalige. Ze is veel mooier en eleganter.
![]() |
#53 |
Banneling
|
![]() Engels is de lingua franca, dat is waar. En Frans kan men bijna nergens spreken, buiten Frankrijk, België en het Franstalig deel van Zwitserland. Toen die landen gisteren hun punten moesten geven deden ze dat in 1 van de officiële talen van het eurovisiesongfestival, wat is daar nu raar aan?
Dat gezegd zijnde, de kennis van het Engels bij de gemiddelde Europeaan wordt zwaar overschat. De kennis ervan is heel hoog in de Schandinavische landen en de Benelux. De kennis is voldoende hoog vermoed ik in de landen van Midden-Europa.( Polen-Tsjechië-Hongarije tot aan Slovenië ongeveer. Echter is deze kennis bijna onbestaande in Frankrijk, het Iberisch schiereiland, Italië, de balkan en geheel Oost-Europa( belangrijk ondersscheid hier tussen Midden Europa en Oost Europa). Laatst gewijzigd door Dennis : 19 mei 2013 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#54 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het boeventaaltje van Parijs-dorp dat door een of andere gedegenereerde koning tot officiële taal van de administratie werd gebombardeerd? Bjeikes. En zeggen dat daarvoor talloze prachtige kultuurtalen zijn moeten sneuvelen, Occitaans, Picard, Burgundisch, ... Ik pleit voor een wereldwijd verbod op die keelziekte.
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#56 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb met jou te doen. Het songfestival heeft immers bewezen dat (buiten België en Frankrijk) de Franse taal al verdrongen IS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#58 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dat gebeurde toen steeds in het Engels voor zover ik het herinner. Ik begeef me op glad ijs, kennis van Eurovisie toe te moeten geven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wie houdt zich nu bezig met eurosong??
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 |
Banneling
|
![]() Volgende keer stuurt VRT Brahim
|
![]() |
![]() |