![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je het artikel goed leest zul je zien wat Israel echt wil: dat SyriË opgedeeld wordt in verschillende staten, en dus zwakker en armer wordt. Ze willen eigenlijk dat het conflict voortduurt, net zoals ze de oorlog tussen Ifran en Irak aanmoedigden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ik moet kiezen tussen Al-Quaida en enkele marionetten van het Westen, de Saudische tirannen en Erdogan, of Assad, dan kies ik voor Assad. En dat is de keuze waar het nu om draait. En ook de reden waarom Rusland en een groot deel van de syriërs Assad steunt. Ik denk echter niet dat Assad de oorlog kan winnen zolang de rebellen turkije kunnen gebruiken om zich in te verbergen en om Syrië aan te vallen. Ik denk dat de val van Erdogan noodzakelijk is om tot vrede te komen in SyriË. Steeds meer Turken keren zich tegen hem, ik ben niet zeker dat hij de volgende verkiezingen zal winnen. Als Erdogan valt, dan is het game over voor de Syrische rebellen. Als Assad wint is dat alvast een opsteker voor Iran en Rusland, en een slechte zaak voor het Westen en Hamas. Dan ontstaat er een nieuw en sterk militair bondgenootschap tussen Iran, Syrië, Hezbollah en Irak, dat toenadering zal zoeken tot de Shangai groep bestaande uit Rusland, China en Centraal-Aziatische landen. Dan komt er een echte Russische militaire basis in Syrië en zal de Russische en Iraanse invloed ook in de rest van het Midden-Oosten serieus toenemen. Hamas heeft Assad laten vallen en die laatste zal hen dat nooit vergeven. Waarschijnlijk zal Syrië vanaf nu de PLO steunen. Ook de Golfstaten zouden er erg slecht uitkomen. Iran zal hoogst waarschijnlijk nog meer shiitische opstandelingen in de regio steunen, niet alleen met geld maar ook met wapens. Laatst gewijzigd door tomm : 21 mei 2013 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Plus, een doorwinterd politicus als Assad zou moeten begrijpen dat Hamas niet veel keuze had, de meeste palestijnen trokken partij voor de Syrische opstandelingen en bijgevolg kon Hamas zich niet riskeren Assad te blijven steunen, zeker niet toen het er naar uit zag dat het regime van Assad effectief zou vallen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Niet onredelijk, maar het is nog koffiedik kijken wie de overhand gaat krijgen.
En of Israël zich daadwerkelijk tegen de FSE keert is bepaaldelijk niet duidelijk. Wat wel duidelijk is dat yankie pankie Bibi het erg moeilijk gaat krijgen. Men lust hem duidelijk niet meer.
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Video. Israël popt Syrische aanvallers
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...ische_aan.html Hilarisch filmpje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mss smaakt U volgende ook wel lekker : http://www.liveleak.com/view?i=e56_1368672160 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onrust in de Golanhoogte.
Assad beschuldigt Israel ervan 'rebellen' te helpen in de Golanhoogte en de 'vredesstrijders' op te lappen in hun medische instelling. De Syrische krachten verwoesten een Israelisch voertuig op 'doortocht' naar het door de rebellen bezette Bir Ajam, net over 'de grens' in het gebied welke de Syrische strijdkrachten controleren. BBC - Syria and Israel in exchange of fire 21 mei 2013 Israeli and Syrian forces have exchanged fire across the ceasefire line in the occupied Golan Heights. Laatst gewijzigd door zonbron : 21 mei 2013 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 180º U-bocht...
PressTV - Austria: Don’t lift Syria arms embargo 25 mei 2013 - Austrian Foreign Minister Michael Spindelegger has called on the European Union not to lift arms embargo on Syria and instead start a political process to establish peace in the Arab country.De Syrische rebellen aka vrijheidsstrijders, vredesbrengers, terroristen... zijn duidelijk onze vrienden niet. Toch zouden Hague, Hollande, VerhofSTD en de EU graag het embargo opheffen en deze welwillende strijders van zware wapens voorzien, kogelvrije vesten, logistieke steun ea. voorzien? Wat zou er mis zijn met die mensen? Onbegrijpelijk, toch? Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2013 om 10:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In a letter sent to the UN Security Council on Friday, Ambassador Bashar Ja'afari said Syria exercised its right to self-defense and would respond immediately to any other violation of its sovereignty and territorial integrity. PRESSTV Klare taal van ambassadeur Bashar Ja'afari. Laatst gewijzigd door zonbron : 25 mei 2013 om 10:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom zie ik ook niet echt een U-turn waarvan in deze draad sprake is. Het is en blijft verdeel en heers. De burgeroorlog op zich is het doel van de VS en Israël lijkt het, toch indien de installatie van een puppetregime niet mogelijk is. Oppassen voor Irak nu waar men ook een burgeroorlog lijkt te willen. Ik vraag me echt af of deze politiek wel zo snugger is vanwege Israël. Het lijkt me van niet. Het land zit geplaagd met megalomane leiders die het veiligheidsrisico voor de bevolking verhogen m.i., en met mogelijks desastreuze gevolgen voor de wereldvrede. Ergens is wel te begrijpen dat Israël liefst zwakke en verdeelde staten rond zich heeft, maar men lijkt geen rekening te houden met de lange termijn gevolgen van deze politiek. En ook...als ik vuurtje stook bij de buren is de kans groter dat er een vonk naar mijn eigen tuin overspringt. Het kan zelfs een hele bosbrand worden. Aipac juicht de beslissing van het VS congres toe die de handen van Obama binden bij de onderhandelingen met Iran. Israël wil een onderhandelde oplossing proberen tegen te houden en dat lijkt me een domme politiek. Het land dient af te stappen van het idee dat het het hele midden Oosten naar zijn hand kan zetten en in de achterlijkheid houden in functie van haar veiligheid of uitbreidingsplannen. Hoogmoed komt voor de val. Het is een illusie beter gevreesd dan geliefd te zijn. Dat werkt niet. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 25 mei 2013 om 23:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Israël zou natuurlijk het best gediend zijn met een splitsing van het land met een blijvende rivaliteit, in die zin wil het de strijd zo lang mogelijk blijven rekken zodat beide partijen afgezwakt worden. Om eerlijk te zijn, hoe meer Jihadisten Assad kan afslachten hoe beter voor de wereld, Assad is een dictator maar met genoeg volgelingen in het land en geen moslim extremist die aanslagen over heel de wereld promoot. Als ik moet kiezen is het Assad, zonder twijfel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voldoende voor een 2!. Persoonlijk zou ik die splitsing niet graag zien. Ik steun wel het uitroeien van AQ in the Levant en overleg Assad met gematigde oppositie. Verkiezingen 2014! AUB... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft echter voldoende positieve uitwerking. Laat ons daar niet nodeloos op blindstaren. Ik zie een mogelijke consensus inzake Syrie naderen (dankzij het moedige optreden van de Syrische souvereine), maar AQ in the Levant moet definitief verdwijnen, uit Syrie (en hopelijk ook uit Irak en elders). Geneve 2 zal ons vooralsnog niet de nodige resultaten leveren (mss een toenadering). Geneve 3 waarschijnlijk wel. Sterkte aan het Syrische volk!!! Laatst gewijzigd door zonbron : 26 mei 2013 om 00:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Israel wil niet dat Al-Quaida aan de macht komt in Syrië, maar anderzijds haten ze ook Assad en Hezbollah. Israel wil vooral dat het conflict zo lang mogelijk duurt dus als de rebellen dreigen te verliezen zullen ze in Washington pleiten om hen te bewapenen, als ze dreigen te winnen zullen ze Assad een duw in de rug geven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het regime in Iran is niet erg geliefd maar dankzij de vijandigheid van Israel en de VS slagen ze er toch in enige populariteit te winnen. Hetzelfde geldt voor Hezbollah. een verdeelde en chaotische Arabische wereld maakt het voor Israel misschien gemakkelijker hen de baas te blijven, maar houdt ook risico's in. Zo zie je nu dat de chaos in Egypte geleid heeft tot het exponentieel toenemen van grensincidenten. Ook op de bezette Golanhoogte neemt de spanning toe naarmate rebellen VN-vredestroepen ontvoeren. Stel dat al-Quaida de macht grijpt in syrië, mag Israel zich aan het een en ander verwachten (Syrië heeft genoeg wapens om heel Israel te bestoken). De huidige leiders willen absoluut geen toegeving aan de Palestijnen doen, dus vanuit hun standpunt is chaos en extremisme in de Arabische wereld een voordeel. Uiteindelijk is de israelische politiek ultradom, want vroeg of laat komt het wel in orde met de Arabische wereld. Israel heeft geen enkele vriend in die wereld of in hun regio. Ze hangen volledig af van de goodwill van Europa en de VS voor hun overleven. Een ongezonde situatie, en als de machtsverhoudingen in de wereld ooit veranderen is Israel de pineut. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zonder verder comment. Propaganda is what it is, ik ben er niet noodzakelijk vies van. Onze MSM heeft daarin behoorlijk bijgedragen. Laatst gewijzigd door zonbron : 26 mei 2013 om 10:35. |
|
![]() |
![]() |