![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Dat de rechten van homoseksuelen, lesbiennes, biseksuelen en transgenders in Rusland en Oost-Europa vaak geschonden worden of gewoonweg niet bestaan, zullen de meesten onder jullie al wel weten.
In Rusland bijvoorbeeld hebben meerdere steden waaronder onder andere Archangelsk en Sint-Petersburg reeds een wet ingevoerd die "homoseksuele propaganda" verbiedt. Stemmen gaan op om dit op federaal niveau te implementeren. In Kroatië (ook al ligt dat meer op de grens van Zuid- en Centraal-Europa, maar kom, we gaan niet moeilijk doen) werden tijdens de gay pride parade van 2011 in Split mensen bekogeld met eieren en stenen. Naar aanleiding van de naderende toetreding van Kroatië tot de EU in juli dit jaar werden voor de gay pride van 2012 strenge veiligheidsmaatregelen genomen. Het is niet moeilijk om voorbeelden van een diepgewortelde intolerantie voor seksuele minderheden te vinden in landen als Polen, Oekraïne, Servië.. enzovoort. Waarom komt deze intolerantie vandaan? Komt het door de Koude Oorlog? Is het het lage geboortecijfer? Zit de wedergeboorte van de kerken er voor iets tussen? Is het gewoon de volksaard? Plaats hier LGBT-gerelateerd nieuws uit den Oostblok en discussieer mee. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Burgemeester
|
![]() Moeten die landen dan zomaar alles aanvaarden omdat de politiek correcte meute van West-Europa dat wil? Als zij als meerderheid tegen LGBT-rechten zijn en een wet stemmen die "homoseksuele propaganda" verbiedt dan is dat toch hun democratisch recht als soeverein land, niet?
Maarja, links en democratie dat gaat niet samen hé. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laat me jouw berichtje even aanpassen, om de absurditeit ervan beter aan te tonen: "Moeten die landen dan zomaar alles aanvaarden omdat de politiek correcte meute van West-Europa dat wil? Als zij als meerderheid tegen gelijke rechten voor zwarten zijn en een wet stemmen die "zwarte propaganda" verbiedt dan is dat toch hun democratisch recht als soeverein land, niet?" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Overigens: wat zou je het liefst zijn in Rusland, homo of zwarte? Vergeet niet: homo-zijn staat niet op je gezicht geschreven, maar je huidskleur verbergen, gaat niet (tenzij je wil eindigen als Michael Jackson).
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 mei 2013 om 09:31. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Minister-President
|
![]() Neen, maar het illustreert wel mooi de absurditeit van zijn bewering. In een democratie heeft de meerderheid het slechts tot op bepaalde hoogte voor het zeggen, en worden minderheden beschermd. 't Zou wat worden moest democratie betekenen dat de meerderheid alles voor het zeggen heeft, en mag beslissen wat de minderheid al dan niet mag doen, zonder limieten.
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het sterk oneens met zijn visie, maar absurd is hij niet. Er zit een zekere consequentie in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar laat ik een andere vraag stellen: stel dat ik een "Burqa Pride" of een "Niqab Pride" zou willen organiseren in Brussel, zou dat dan kunnen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben het sterk oneens met zijn visie, maar absurd is hij niet. Er zit een zekere consequentie in. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar laat ik een andere vraag stellen: stel dat ik een "Burqa Pride" of een "Niqab Pride" zou willen organiseren in Brussel, zou dat dan kunnen?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burgemeester
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Neen, de niqab of burqa pride is slechts een voorbeeld om te doen nadenken. Kan dit in België? Neen, dit kan niet in België. Omdat de niqab nu eenmaal in België verboden is. Welnu, landen in Oost- en Centaal-Europa wensen op dezelfde manier "homoseksuele propaganda" verbieden, omdat zij die even gevaarlijk voor de openbare orde en de goede zeden vinden als de Belgische wetgever dat vindt van de niqab. Is dit te verantwoorden? Als minnaar van de vrijheid ben ik geneigd om "neen" te antwoorden, maar ik aanvaard ook dat landen in Oost- en Centraal-Europa soeverein zijn en dat ik als West-Europeaan beter voor de eigen deur veeg, i.p.v. hypocriet lessen te gaan geven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 mei 2013 om 13:16. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als moslim heb je er uiteraard geen probleem mee (juist ja, "je respecteert hun soevereiniteit"), dat holebi's in Oost-Europa gediscrimineerd worden.
![]() |
![]() |
#12 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jullie maken allebei dezelfde fout: jullie denken dat een dergelijke fundamentele levensingesteldheid (een religieuze roeping, aantrekking tot het andere geslacht) "keuzes" zijn die door een wetgever kunnen beïnvloed worden. Voor jou komt er nog bij dat je inconsequent bent: je wappert met de vlag van de mensenrechten, maar je schendt ze keer op keer. P.S.: Wat dat "aangeboren" betreft, het complexe nature-nurture debat zal waarschijnlijk nooit volledig ophouden; de interactie tussen erfelijke en andere factoren is zodanig complex dat we er waarschijnlijk nooit alles van zullen weten. Dit debat speelt niet alleen inzake geaardheid, maar ook inzake religieuze ingesteldheid. Ook daar zijn studies die wijzen op een genetische component: http://www.newscientist.com/article/...clination.html Zal je haat voor je religieuze medemens erdoor afnemen? Waarschijnlijk even weinig dan dat een homofoob iemand zal beïnvloed worden door wetenschappelijke studies op dit gebied.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 21 mei 2013 om 13:54. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het gaat hier niet over religieuze roepingen, maar over het al dan niet mogen dragen van een bepaalde soort kleding die de persoon totaal onherkenbaar maakt.
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mag wel van Zipper:
![]() Mag niet van Zipper: ![]() Mag ook niet van Zipper: ![]() Van mij mag alles - ieder zijn smaak - maar ik weet wel wat ik verkies! ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bepaald loopje, gedrag enz. Uiteraard geld dit niet voor alle homo,s, maar toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als je echt de vergelijking wil maken met de islam, dan is dit mijns inziens een betere: een verbod op 'homopropaganda' zou je kunnen vergelijken met een verbod op 'islampropaganda', waarbij we die term net zo vaag definiëren als de term 'homopropaganda', waardoor we zowat alles wat moslims in het openbaar doen er kunnen onder laten vallen. Het boerkaverbod zouden we dan eerder kunnen vergelijken met een verbod op seks in het openbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dikwijls gaat homofoob geweld meer over dat soort zaken dan over de geaardheid an sich. De meute accepteert niet dat er iemand anders is en maakt de uitzondering af. "Je moet niet denken dat je beter bent dan een ander", zou de verkavelingsvlaam dan zeggen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn nog best vaak waar. 2: Mannen die zeggen dat andere mannen die geen voetbal kijken homoseksueel zijn zijn gewoon stupide . 3: Mwau.. ik denk dat je hier toch deels fout zit. Natuurlijk accepteert de meerderheid vaak niet iemand die "anders" is. Maar veel mensen en dan vooral jongeren voelen zich gewoon ongemakkelijk en naar als naast hen bijvoorbeeld 2 mannen zitten te zoenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je kunt gerust mensen die "te weinig" bedekken vergelijken met mensen die "te veel" bedekken. Het gaat in beide gevallen om de vraag: wat is de juiste klederdracht volgens de goede zeden in een land? En welke ruimte wordt er gelaten voor de individuele vrijheid? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Vandaar dat ook ik toegeef dat ik de boerkawet soms overtreed door in een bivakmuts rond te lopen. Ik ben legalist, maar ik heb wel één zaak onthouden van Hobbes: de Leviathan mag mij alles vragen behalve mijn gezondheid en leven op het spel zetten. Mijn gezondheid gaat vóór op de wet.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |