Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 mei 2013, 16:16   #21
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
? Dat geloof je zelf niet. Wetenschap onderzoekt en bewijst de zaken om ons heen, niet de verzen van een pedofiele moordenaar met epilepsie.

Religiefundi's misbruiken die verzen om te bewijzen dat hun maangod daadwerkelijk zou bestaan door die interpreteerbare verzen te linken met de wetenschappelijke ondervindingen.
De verzen zijn niet misbruikt, noch aangepast, maar ze zijn authentiek. Ze zijn wat ze zijn, je kunt ze niet weerleggen en daar kun je niet omheen.

Het ziet er naar uit dat dit frustraties bij u opwekt en u dan maar oneerbiedig begint te schelden. Indien u niet op een volwassen manier kan discussiëren, stopt de discussie hier en beland u op de negeerlijst.

Laatst gewijzigd door Salah : 22 mei 2013 om 16:18.
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 16:25   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
De verzen zijn niet misbruikt, noch aangepast, maar ze zijn authentiek. Ze zijn wat ze zijn, je kunt ze niet weerleggen en daar kun je niet omheen.

Het ziet er naar uit dat dit frustraties bij u opwekt en u dan maar oneerbiedig begint te schelden. Indien u niet op een volwassen manier kan discussiëren, stopt de discussie hier en beland u op de negeerlijst.
ik zie dat je over mijn post hebt overgelezen. Hoe ga je met deze "koranfeiten" om in feite? Of is het antwoord te moeilijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Ik ben nog altijd op zoek naar die 7 sferen die rond de aarde hangen en waarin uw Allah de maan, zon en sterren heeft opgehangen als lantaarns.

En het werd hier al gezegd: die modderige waterpoel waar de zon in ondergaat hebben de wetenschappers ook nog nooit gevonden,

Verder zitten we toch wel verveeld met de bergen die als pinnen in de grond geslagen zijn om de platte aarde tegen te houden van de beven omdat die aarde als een tapijt ligt uitgespreid en je uiteraard dat tapijt met iets moet vasthouden.

We hebben bovendien nog heel wat wetenschappelijk onderzoek uit te voeren naar de embryonale systeem waar eerst de beenderen werden gevormd waarna Allah er een velletje rondspant. Om het stadium van de bloedzuiger niet te vergeten .....

Ook proberen sommigen nog altijd het sperma van het overleden man op te vangen vantussen zijn nieren... want zo staat het ook in de wetenschappelijke koran. En een aantal diepbedroefde familieleden zijn dan maar een paar jaar gelden het UZ in Edegem binnengedrongen, de arts een paar messteken gegeven want de (vermoorde) echtgenoot kon nog wat sperma tussen zijn nieren hebben zitten.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 16:25   #23
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik wil de verzen ook niet weerleggen. Ik wil het feit weerleggen dat ze in uw ogen wetenschappelijk zijn.

En waar begin ik te schelden? Ik zeg enkel de waarheid.
Oud 22 mei 2013, 16:31   #24
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil de verzen ook niet weerleggen. Ik wil het feit weerleggen dat ze in uw ogen wetenschappelijk zijn.
Dan faalt u daar miserabel in.
Oud 22 mei 2013, 16:34   #25
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dan faalt u daar miserabel in.
Dat komt omdat u een moslim bent die zo stijf staat van de vooringenomenheid dat de koran het ware woord is van een fictief wezen dat u niet meer buiten dat kan denken.

Echter: Het leven is zoveel mooier als u niet vasthoud aan regeltjes van 1400 jaar geleden.
Oud 22 mei 2013, 16:42   #26
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat komt omdat u een moslim bent die zo stijf staat van de vooringenomenheid dat de koran het ware woord is van een fictief wezen dat u niet meer buiten dat kan denken.

Echter: Het leven is zoveel mooier als u niet vasthoud aan regeltjes van 1400 jaar geleden.
U moet spreken. Zelfs met de huidige wetenschap kan u niet bewijzen dat God een "fictief wezen" is. Toch gelooft u daar in zonder enig wetenschappelijk bewijs. Stijf van vooringenomenheid blijft u dat desondanks beweren.
Oud 22 mei 2013, 16:45   #27
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
U moet spreken. Zelfs met de huidige wetenschap kan u niet bewijzen dat God een "fictief wezen" is. Toch gelooft u daar in zonder enig wetenschappelijk bewijs. Stijf van vooringenomenheid blijft u dat desondanks beweren.
Toch niet. Mocht plotseling allah, vishnu, zeus of ra ergens tevoorschijn aantoonbaar (!) komen, dan zal ik de eerste zijn om te erkennen dat ik verkeerd was. Tot nu toe echter is dit nog steeds niet bewezen, en zolang zijn (of hun) bestaan niet is bewezen geloof ik er niet in, en zie ik ze als verzinsels van de menselijke geest.

En dan nog: wie zegt dat het allah is? Misschien waren de Joden wel juist, of de Oude Grieken, Babyloniërs, Chinezen of Egyptenaren...
Oud 22 mei 2013, 16:50   #28
Salah
Banneling

Standaard

U bekijkt het simplistisch. God is geen figuur, een man met een baard die boven de hemel waakt.

De Joden zitten dan ook juist, samen onderwerpen wij ons aan Allah.
Oud 22 mei 2013, 16:52   #29
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
U bekijkt het simplistisch. God is geen figuur, een man met een baard die boven de hemel waakt.

Het is toch zo gemakkelijk om 3/4 van mijn vraag volledig te negeren, nietwaar? Wie zegt Dat jouw godsdienst de ware is (buiten de koran, want dat is een circulaire bewijsvoering dat enkel zichzelf bewijst), en dat de Egyptenaren, Hindu's of Taoïsten verkeerd zijn?
Oud 22 mei 2013, 17:02   #30
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zo denk ik er ook over.
Daarom geloof ik ook niet dat die God een uitverkoren volk zou hebben of zich persoonlijk tot een profeet zou wenden. En dat is nu juist waar religies op steunen. Totaal ongeloofwaardig dus.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:03   #31
Salah
Banneling

Standaard

Iedereen moet voor zichzelf uitmaken wat de ware godsdienst is.
Oud 22 mei 2013, 17:05   #32
Schelfie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Leg dat maar uit aan je collega's uit bv. het Midden Oosten die mensen die andere religies belijden letterlijk lynchen.
Oud 22 mei 2013, 17:06   #33
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niemand kan dat.
Het is dus nogal dom een bepaalde godsdienst achterna te lopen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:07   #34
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Zo denk ik er ook over.
Daarom geloof ik ook niet dat die God een uitverkoren volk zou hebben of zich persoonlijk tot een profeet zou wenden. En dat is nu juist waar religies op steunen. Totaal ongeloofwaardig dus.
Gelooft u in God?

Er is inderdaad geen uitverkoren volk, ieder mens is gelijkwaardig.
Oud 22 mei 2013, 17:15   #35
Klein Licht
Minister-President

Standaard

Behalve de vrouwen
Klein Licht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:43   #36
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

He, en ik dacht dat de joden het over JHWH hadden. Ik denk niet dat ze de Koran accepteren.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:44   #37
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
The Quran is not a book of science, but a book of signs.

Het begin van de koran:

Hoofdstuk de koe 2

Vers 1
Alif, Lam, Meem. (deze letters zijn bekend bij? alszijnde betekenis)

A. L. M.

2:2
This is the Book about which there is no doubt, a guidance for those conscious of Allah.

Dit is het boek, waaromtrent geen twijfel bestaat; de richtsnoer van de godvreezenden.

2:3
Who believe in the unseen, establish prayer, and spend out of what We have provided for them.

Van hen, die de mysteriën (het ongeziene) gelooven, het gebed nauwlettend doen, en weldaden verspreiden van de bezittingen, die wij hun verleenen.

2:4
And who believe in what has been revealed to you, [O Muhammad], and what was revealed before you, and of the Hereafter they are certain [in faith].

Van hen, die aan openbaringen gelooven, u van boven gezonden en voor u gezonden; van hen die aan het volgend leven gelooven.

2:5
Those are upon [right] guidance from their Lord, and it is those who are the successful.

Zij alleen zullen door hunnen God worden geleid; zij alleen zullen welzalig zijn.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:47   #38
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Een godsdienst moet niet, dat lijk je wel te vergeten.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:48   #39
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik ben nog altijd op zoek naar die 7 sferen die rond de aarde hangen en waarin uw Allah de maan, zon en sterren heeft opgehangen als lantaarns.

En het werd hier al gezegd: die modderige waterpoel waar de zon in ondergaat hebben de wetenschappers ook nog nooit gevonden,

Verder zitten we toch wel verveeld met de bergen die als pinnen in de grond geslagen zijn om de platte aarde tegen te houden van de beven omdat die aarde als een tapijt ligt uitgespreid en je uiteraard dat tapijt met iets moet vasthouden.

We hebben bovendien nog heel wat wetenschappelijk onderzoek uit te voeren naar de embryonale systeem waar eerst de beenderen werden gevormd waarna Allah er een velletje rondspant. Om het stadium van de bloedzuiger niet te vergeten .....

Ook proberen sommigen nog altijd het sperma van het overleden man op te vangen vantussen zijn nieren... want zo staat het ook in de wetenschappelijke koran. En een aantal diepbedroefde familieleden zijn dan maar een paar jaar gelden het UZ in Edegem binnengedrongen, de arts een paar messteken gegeven want de (vermoorde) echtgenoot kon nog wat sperma tussen zijn nieren hebben zitten.

Don't give up, there worth it
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 mei 2013, 17:52   #40
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
About 300,000 years after the big bang, the universe was like a smoke-filled chamber from which light could not escape. By the time the universe was a billion years old, the smoke—actually a gas of light-trapping hydrogen—had cleared almost entirely, allowing stars and galaxies to become visible.

http://news.sciencemag.org/scienceno...cleared-a.html
Omdat beiden 'rook' vermelden is dat een profetische tekst? Dan heb je nog wazige betekenissen van woorden en Hemel die je ook op 4 verschillende manier betekenis aan geeft.

Jah, zo kun je alles voorspellen hé, gewoon goed zoeken naar een woordje hier en daar.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be