Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2013, 13:31   #141
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik zie dat jij er meer van weet.
Kan je ons dan even vertellen over welke mysterieuze universitaire titels ze het dan wel heeft? Me dunkt gebruikt ze precies geen van beiden vermits ze schrijfster is geworden (ze schrijft in het Engels, want haar Nederlands was niet goed genoeg heb ik begrepen).
Misschien heeft ze wel een prestigieuze titel in "English literature"? of "Nigerian Law" behaald? Iets waar je hier natuurlijk onmiddellijk als CEO mee aan de bak geraakt nietwaar?
Google is te moeilijk voor jou?

Citaat:
Chika Unigwe is geboren in Enugu, Nigeria. Ze woont nu in Turnhout, Belgïe, met haar man en vier kinderen.

Ze licenceerde in Engelse taal en literatuur aan de University of Nigeria, Nsukka, behaalde een post-graduaat aan de KU Leuven en doctoreerde aan de Universiteit van Leiden. Haar proefschrift is getiteld: "In the shadow of Ala. Igbo women writing as an act of righting."

Chika Unigwe schrijft zowel fictie en poezie als educatieve boeken. In 2003 won ze de BBC Short Story Competition met haar kortverhaal, "Borrowed Smile", een Commonwealth Short Story Award met "Weathered Smiles" en een Vlaamse literaire prijs met haar eerste Nederlandstalige kortverhaal, "De Smaak van Sneeuw." In 2004 was ze finaliste voor de Caine Prize met haar kortverhaal "The Secret." In 2007 kreeg ze een "Unesco-Aschberg fellowship for creative writing" en in 2009 een "Rockefeller Foundation fellowship for creative writing".
http://www.chikaunigwe.com/

Ze is overigens naar België geëmigreerd omdat de Belgische man waarmee ze in Nigeria was getrouwd terug naar zijn land wou. En niet omdat ze dat zelf zo graag wou. Lees misschien dit eens. Ze spreekt overigens wel degelijk Nederlands (en schrijft trouwens ook soms in het Nederlands), maar verkiest om in het Engels te schrijven, omdat ze de nuances van die taal beter beheerst. Ze heeft dan ook Engels gesturdeerd.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 13:31   #142
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kylero Bekijk bericht
Yep, post nummer 127. Een Europese cultuur bestaat trouwens wel, al is het natuurlijk ook zo dat er een grote diversiteit van culturen is die minder divers is dan regionale tov nationale.
Die diversiteit is gewoonweg zo groot dat je niet kunt spreken van een Europese-cultuur.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 13:32   #143
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ze is bij de VDAB zoals "de rest" behandeld.
Misschien had die mevrouw er gewoon geen flauw benul van hoe de VDAB "de rest" gewoonlijk behandelt.

Misschien was ze zelf niet meer maar ook niet minder dan een welopgevoede maar helaas verschrikkelijk naïeve mevrouw die zich altijd op correcte wijze aan de mensen voorstelt en ook altijd wel bereid is naar iemand te luisteren,

maar dan zo dom is te verwachten dat anderen zich ook zo gedragen.

Er zijn zo van die mensen, hé.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 13:35   #144
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Natuurlijk moeten wij die niet verloochenen.

Ik beweer alleen dat onze cultuur behouden niet prioriteit nummer 1 moet zijn.
Neen, maar helaas lijkt prioriteit 1 van de progressieve egalitaristen om hem zo vlug mogelijk uit te wissen.

Citaat:
En trouwens "onze cultuur" over welke cultuur spreek je dan eigenlijk? de Europese? Die is toch erg verschillend.
.
West-Europese. Ja, die verschilt regionaal, al zijn er duidelijk grotere tendensen.
Oud 23 mei 2013, 13:35   #145
Kylero
Gouverneur

Kylero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die diversiteit is gewoonweg zo groot dat je niet kunt spreken van een Europese-cultuur.
Wel, je hebt binnen Europa meer overeenkomsten binnen de taal, literatuur, theater, film, dans, kunst, architectuur en handwerk dan dat Europese landen dit hebben met bvb pakweg Zimbabwe.

Laatst gewijzigd door Kylero : 23 mei 2013 om 13:37.
Kylero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 13:38   #146
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, je hebt binnen Europa meer gelijkheid binnen de taal, literatuur, theater, film, dans, kunst, architectuur en handwerk dan dat Europese landen dit hebben met bvb pakweg Zimbabwe.
Meer gelijkheid is niet hetzelfde als een gezamenlijke cultuur.
Oud 23 mei 2013, 13:38   #147
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Misschien had die mevrouw er gewoon geen flauw benul van hoe de VDAB "de rest" gewoonlijk behandelt.

Misschien was ze zelf niet meer maar ook niet minder dan een welopgevoede maar helaas verschrikkelijk naïeve mevrouw die zich altijd op correcte wijze aan de mensen voorstelt en ook altijd wel bereid is naar iemand te luisteren,

maar dan zo dom is te verwachten dat anderen zich ook zo gedragen.

Er zijn zo van die mensen, hé.
Sorry djimi, maar als je naar de VDAB stapt voor hulp bij het zoeken naar een job dan is het wel degelijk de normale gang van zaken dat men informeert naar je diploma's, capaciteiten en ervaring. Het is idd zo dat je daar niet altijd even vriendelijk wordt behandeld, ook niet als Vlaming, maar men gaat je niet zonder meer een job als poetsvrouw voorstellen. Dat is gewoon pertinent onwaar. Wanneer je langdurig werkloos bent (met een uitkering), dan zal men je ook niet passende jobs aanbieden, maar niet eerder.
Oud 23 mei 2013, 13:42   #148
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Sorry djimi, maar als je naar de VDAB stapt voor hulp bij het zoeken naar een job dan is het wel degelijk de normale gang van zaken dat men informeert naar je diploma's, capaciteiten en ervaring. Het is idd zo dat je daar niet altijd even vriendelijk wordt behandeld, ook niet als Vlaming, maar men gaat je niet zonder meer een job als poetsvrouw voorstellen. Dat is gewoon pertinent onwaar. Wanneer je langdurig werkloos bent (met een uitkering), dan zal men je ook niet passende jobs aanbieden, maar niet eerder.
Leuk voor de poetsmensen om hier te kunnen vaststellen hoe ze op hun job neerkijken.
Oud 23 mei 2013, 13:43   #149
Kylero
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Meer gelijkheid is niet hetzelfde als een gezamenlijke cultuur.
Ik paste dat woord zopas aan naar overeenkomsten.
Oud 23 mei 2013, 13:44   #150
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik paste dat woord zopas aan naar overeenkomsten.
Dat verandert niets. Meer overeenkomsten is niet hetzelfde als een gezamenlijke cultuur.
Oud 23 mei 2013, 13:50   #151
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah neen?

Ten eerste trekt men binnen de biomedische en geneeskundige sector in België al zijn neus op als je gestudeerd of M2 stage gelopen hebt in Nederland (bij geneeskunde durft men zelfs vragen om je laatste jaar over te doen in België). Dat terwijl er nog wel samenwerkingsverbanden zijn. Racisme?
Nu spreek ik enkel over mijn sector, ik kan mij voorstellen dat dat in andere richtingen nog meer uitgesproken is.

Ten tweede heb ik tot nu toe via interimkantoren altijd werk gedaan dat ver onder mijn opleidingsniveau lag (met een Bachelor-diploma dan, aangezien ik nog in mijn master zit). Ik zal het eens proberen de volgende keer dat ik werk zoek.
"Verkoper, demonstrator, arbeider? Ik heb verdomme een universitaire diploma Bachelor of Sciences! Ik eis een job met standing!"

Ten derde, ik kan nog Nederlands, dan kan van die Afrikaanse niet gezegd worden.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 mei 2013 om 13:51.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 13:51   #152
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

1) Elke cultuur heeft van multicul te vrezen. Het gaat niet over kracht, maar over simpele aantallen in een democratie.

2) Symptoom van wat dan?
1) Net omdat "we" tot nu toe nog niet in een democratie geleefd hebben, vormen de 'simpele aantallen' tegenwoordig een soortement probleem. Daar ook 'simpele aantallen' uit individuen bestaan en een cultuur door individuen wordt gedragen, maakt 'kracht' echter wel degelijk iets uit. "Multiculturaliteit" beschikt over zeer weinig 'kracht'. De 'simpele aantallen' die daar nog achter staan, slinken elke dag. Het einde ervan is in zicht.

2) Van moeilijkheden die de door de Industriële Revoluties tot stand gekomen 'globale' samenleving ondervindt.

Oud 23 mei 2013, 14:12   #153
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen beter spreken van de Europese 'supra-cultuur', en de verschillende binnen Europa nog bestaande en al dan niet nog bloeiende 'oude' en relatief 'nieuwe' al dan niet groeiende, min of meer regionale 'infra-culturen'.

'Haar' terrein deelt die Europese 'supra-cultuur' tegenwoordig al dan niet vrijwillig met

1) de 'jonge', "Neo-Europese", "Anglo-Amerikaanse" cultuur (die nog steeds dé basis vormt van de 'globale' 'supra-cultuur')

en

2) verschillende niet of nauwelijks door een van beide voorgaande 'supra-culturen' beïnvloede, al dan niet 'regionale' culturen (op hun beurt eventueel infra- of supra-)

en

3) een onoverzichtelijke maar bijzonder dynamische warboel van de meest diverse 'sub-culturen'.

Oud 23 mei 2013, 14:14   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk voor de poetsmensen om hier te kunnen vaststellen hoe ze op hun job neerkijken.
Ik begrijp dat je de aandacht van de essentie wil afleiden, maar dat poetsvrouw niet voor iedereen een passende job is heeft niets met neerkijken op die job te maken. Wel integendeel.
Oud 23 mei 2013, 14:15   #155
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heeft de mevrouw dan gelogen?

Oud 23 mei 2013, 14:34   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ten eerste trekt men binnen de biomedische en geneeskundige sector in België al zijn neus op als je gestudeerd of M2 stage gelopen hebt in Nederland (bij geneeskunde durft men zelfs vragen om je laatste jaar over te doen in België). Dat terwijl er nog wel samenwerkingsverbanden zijn. Racisme?
Nu spreek ik enkel over mijn sector, ik kan mij voorstellen dat dat in andere richtingen nog meer uitgesproken is.

Ten tweede heb ik tot nu toe via interimkantoren altijd werk gedaan dat ver onder mijn opleidingsniveau lag (met een Bachelor-diploma dan, aangezien ik nog in mijn master zit). Ik zal het eens proberen de volgende keer dat ik werk zoek.
"Verkoper, demonstrator, arbeider? Ik heb verdomme een universitaire diploma Bachelor of Sciences! Ik eis een job met standing!"
En de relevantie hiervan is? Eén van de kerntaken van de VDAB is het begeleiden van personen bij het zoeken naar een passende job. Dat is dus niet zonder meer aanbieden van een job als poetsvrouw. En dat is ook alles behalve de normale gang van zaken bij de VDAB. Zo'n begeleiding begint normaal wel degelijk met het vragen naar diploma's, capaciteiten en ervaringen. Daar gaat het over.

Citaat:
Ten derde, ik kan nog Nederlands, dan kan van die Afrikaanse niet gezegd worden.
Ik denk niet dat jij zoals die Afrikaanse ook in het Nederlands schrijft en daar zelfs al prijzen voor ontving.
Oud 23 mei 2013, 14:37   #157
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Heeft de mevrouw dan gelogen?
Mijn punt was dat dit niet de normale gang van zaken is zoals hier door verschillende mensen wordt beweerd.

(en dat het structureel racisme waar zij over praat wel degelijk bestaat)
Oud 23 mei 2013, 14:39   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappig hoe de reacties in deze draad de bewering van de schrijfster bevestigen...

Een zwarte vrouw met universitaire diploma's? Die zullen wel van een dubieuze Afrikaanse universiteit komen of gekocht zijn! (dat er ook universiteiten in Afrika zijn van hoog niveau waarvan het diploma hier wordt erkend, lijkt velen te ontgaan). Zwarte vrouwen die hier een diploma halen? Die zullen dat diploma dan wel gewoon hebben gekregen omdat ze zwart zijn! (dat zwarte mensen gewoon intelligent kunnen zijn, lijkt alvast uitgesloten). Zwarte vrouwen die naar de VDAB gaan omdat ze willen werken? Die moeten zich maar tevreden stellen met om het even wat! (dat begeleiding bij het zoeken naar een GEPASTE job de corebusiness is van de VDAB blijkt zelfs niet bekend te zijn, dat je niet per definitie gestuurd bent door de RVA omdat je een uitkering wordt voor zwarten blijkbaar zelfs niet eens mogelijk geacht). Zwarte vrouwen die naar hier zijn gemigreerd? Die hebben dat natuurlijk gewoon gedaan omdat ze hier wilden komen profiteren van de sociale zekerheid! (dat er ook Afrikaanse mensen zijn die migreren zonder economische motieven is natuurlijk uitgesloten)...
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 23 mei 2013, 14:44   #159
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Google is te moeilijk voor jou?

http://www.chikaunigwe.com/

Ze is overigens naar België geëmigreerd omdat de Belgische man waarmee ze in Nigeria was getrouwd terug naar zijn land wou. En niet omdat ze dat zelf zo graag wou. Lees misschien dit eens. Ze spreekt overigens wel degelijk Nederlands (en schrijft trouwens ook soms in het Nederlands), maar verkiest om in het Engels te schrijven, omdat ze de nuances van die taal beter beheerst. Ze heeft dan ook Engels gesturdeerd.
Citaat:
I also discovered that my upper second-class BA from a Nigerian university was not impressive enough to get me a job.
Raar. Dit had ze toch moeten weten. Buitenlandse universitaire diploma's zijn hier niet gelijkgesteld met Belgische diploma's. Dit geldt voor iedereen, ook voor groene, gele, blauwe, bruine én zelfs zwarte mensen.

Misschien dat Nigeriaanse diploma's in Engeland wèl worden gelijkgesteld, vermits Nigeria ooit een engelse kolonie was, maar hier dus niet.
Straf hé.

Ik lees in het stukje vooral dat mevrouw onvoorbereid naar België is vertrokken, zonder enige kennis van onze taal. Dat ze het dan verwonderlijk vindt dat men in Turnhout geen Engels spreekt getuigt m.i. vooral van een serieus potje chauvinisme.
Net als Duitsers die het een ware schande vinden dat een Parijzenaar zijn eigen Eiffelturm niet weet staan. Ze hebben die indruk gekregen toen ze in Parijs in het Duits aan een voorbijganger vroegen "wo ist den Eiffelturm" en de aangesproken Fransman zijn schouders ophaalde.

Ik lees dat mevrouw zich in het begin de moeite niet gaf om Nederlands te leren. Uiteindelijk is ze dan Nederlands aan de universiteit van Leuven gaan leren.... vanuit Turnhout. Weer zo'n megalomane houding.

En dan al dat racisme terwijl ze aan window shopping doet, of terwijl ze terug in bed kruipt nadat haar man naar zijn werk is vertrokken.
Ik heb echt met haar te doen, zeker toen ze werd opgenomen in zijn familie en er verwacht werd dat ze geen jungle-etiquette tentoonspreidde, maar met de hele familie aan tafel kwam eten (zelfs met mes en vork neem ik aan?)
Een ware schande nietwaar!

Kortom: het is een omhooggevallen madammeke dat denkt dat de wereld aan haar voeten moet liggen omdat ze zwart is en een Bachelor in "English literature" behaalde aan een Nigeriaanse universiteit een master in Nederlands in Leuven en een Phd in Leuven met een studie over nigeriaanse vrouwen;
Volgens mij moet die onmiddellijk werk vinden!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2013 om 14:48.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 14:50   #160
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is werkelijk één van de zieligste redeneringen betreffende ras en nepotisme ooit.

Ja, de smerige blanke heeft voor kennis en infrastructuur gezorgd, pompt nog altijd miljoenen in geneesmiddelen e.d. voor mensen die te achterlijk zijn om te stoppen met kinderen schijten en stamoorlogen voeren. Schande wat de blanke man allemaal doet.

Ah, jij begrijpt niet dat mensen hun etniciteit en cultuur willen behouden?
Let, ik gebruik de term nationalisme. Want racisme wordt te pas en te onpas op vanalles en nog wat geplakt.
En het is omdat de blanken zorgden voor technologie, dat ze de zwarten mogen minachten. Mooi heerschap bent u.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be