Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2013, 15:56   #181
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Doorgaan, circe, altijd leuk om je weer eens op je bek te zien gaan (en in dit geval ook post na post de topicstelling te bevestigen).

Dat madammeke haar diploma Engelse taal en literatuur van de Universiteit van Nigeria is hier wel degelijk gelijkgesteld, anders zou ze niet hebben kunnen verder studeren. Aan een postgraduaat kan je namelijk pas beginnen wanneer je al een diploma op zak hebt. Net zoals aan een doctoraat. Ze is dan ook doctor in de literatuurwetenschappen. En ja, met zo'n grondige kennis van de Engelse taal heb je heel wat jobmogelijkheden.

Ze was overigens idd slecht voorbereid op haar migratie, dat is ook het punt van haar verhaal. Ze is pas uit haar isolement kunnen komen door Nederlands te leren. Die boodschap zou je toch juist moeten toejuichen? Je bent er blijkbaar zo op gebrand deze vrouw in een negatief daglicht te stellen dat je dat niet eens door schijnt te hebben.

Maar ik begrijp je frustratie wel. Jij slaagt er op latere leeftijd nog steeds niet in begrijpend te lezen, terwijl deze nog geen 40-jarige zwarte vrouw ondertussen al verschillende literaire prijzen wegkaapte. Ook in het Nederlands.
Een Nigeriaanse met een diploma Literatuur die enkel Engels kon, welke fucking job op niveau zou dat mens kunnen krijgen in de VDAB? Dat lukt een blanke ook niet, die jobs moet je vinden op andere niveaus. Alle universitaire afgestudeerden met 'Literatuur' vinden trouwens erg moeilijk werk binnen hun studierichting, dat vergeet ze er ook bij te vertellen. De meeste van die jobs vind je enkel in scholen en die werken niet met de VDAB.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:01   #182
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Een Nigeriaanse met een diploma Literatuur die enkel Engels kon, welke fucking job op niveau zou dat mens kunnen krijgen in de VDAB? Dat lukt een blanke ook niet, die jobs moet je vinden op andere niveaus. Alle universitaire afgestudeerden met 'Literatuur' vinden trouwens erg moeilijk werk binnen hun studierichting, dat vergeet ze er ook bij te vertellen. De meeste van die jobs vind je enkel in scholen en die werken niet met de VDAB.
Nog ene die niet kan lezen: ze spreekt Nederlands, meer zelfs ze schrijft ook in het Nederlands (ze heeft er zelfs al literaire prijzen mee gewonnen).

En hoezo scholen werken niet met de VDAB? Dus mensen met een pedagogisch diploma die vragen naar hulp bij het zoeken van een job bieden ze daar ook een job als poetsvrouw aan zeker? Een beetje ernstig blijven hé!

Er zijn overigens wel wat meer jobs voor mensen met een zeer degelijke kennis van het Engels hoor!

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2013 om 16:03.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:03   #183
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat madammeke haar diploma Engelse taal en literatuur van de Universiteit van Nigeria is hier wel degelijk gelijkgesteld, anders zou ze niet hebben kunnen verder studeren. Aan een postgraduaat kan je namelijk pas beginnen wanneer je al een diploma op zak hebt. Net zoals aan een doctoraat. Ze is dan ook doctor in de literatuurwetenschappen. En ja, met zo'n grondige kennis van de Engelse taal heb je heel wat jobmogelijkheden.
Sinds wanneer ligt Leiden in België?
en raar toch: ze behaalde een Bachelor in Nigeria.... en daarop ineens een Ph.D in Leiden? mis ik niet een paar stadia?

Citaat:
Ze was overigens idd slecht voorbereid op haar migratie, dat is ook het punt van haar verhaal. Ze is pas uit haar isolement kunnen komen door Nederlands te leren. Die boodschap zou je toch juist moeten toejuichen? Je bent er blijkbaar zo op gebrand deze vrouw in een negatief daglicht te stellen dat je dat niet eens door schijnt te hebben.
De titel van het stuk in DS was nochtans dat mevrouw (goed zo?) zèlf stelt dat Belgie een structureel racistisch land is?

Citaat:
Maar ik begrijp je frustratie wel. Jij slaagt er op latere leeftijd nog steeds niet in begrijpend te lezen, terwijl deze nog geen 40-jarige zwarte vrouw ondertussen al verschillende literaire prijzen wegkaapte. Ook in het Nederlands.
En u weet wat mijn opleiding, carrière, prijzen en verwezenlijkingen zijn? Dat is héél flink van je.

Ik geef je hier boven nog eens netjes een stukje Nederlandse tekst van mevrouw. Blijkbaar wordt dit beschouwd als hoogstaand Nederlands zonder enige racistische vooringenomenheid:

Citaat:
Rose was de enige die jij kende die ooit in Londen geweest was. Ze had met haar man enkele jaren in Londen gewoond. Het was heel lang geleden maar ze had er enkele rare gewoontes van de mensen van ginder aan overgehouden. Ze kuste haar man. Ook als er mensen in de buurt waren. En ze dronk altijd thee. 's Morgens. 's Middags. 's Avonds. Jullie noemden haar de theemadam. Mensen zeiden dat ze niet iedere dag een bad nam. Ze zeiden dat blanken alleen maar twee keer per week een bad nemen. Daar geloofde je niets van. Zo kunnen mensen toch niet leven? Iedereen weet dat je minstens tweemaal per dag een bad moet nemen. Als je dat niet doet begin je naar vis te ruiken. Rose ruikt lekker. Ze ruikt naar bloemen. Dat had je nog gezegd aan Enuma die zwoer dat Rose alleen maar twee keer per week een bad nam.
"Ja, maar Rose gebruikt parfum, ze koopt iedere maand een nieuwe fles. Als je heel dichtbij haar gaat staan, ruik je vis. En als jullie naar Londen gaan, zal je ook niet vaak in bad gaan. En dan ga je ook beginnen stinken!"
Toen je dat aan je moeder vertelde, zei die dat Enuma niets van de gewoontes van ginder afwist. Je was blij om dat te horen want je wilde niet naar vis ruiken.
Als ik daarnaast het literaire werk van Hafid Bouazza lees, dan weet ik wel voor wie ik zou kiezen.

Mevrouw is volgens mij volkomen gefrustreerd en gedesillusioneerd hier in dit racistisch gestructureerd land. Lees het hele verhaal maar : http://users.skynet.be/chikaunigwe/n...vansneeuw.html

We zullen ons maar al schuldig beginnen voelen zeker?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2013 om 16:09.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:05   #184
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ja, met zo'n grondige kennis van de Engelse taal heb je heel wat jobmogelijkheden.
Ah ja? Wat dan? Behalve leerkracht of tolk?

Dat goed Engels een meerwaarde heeft op de jobmarkt, dat staat vast. Maar welke meerwaarde heeft die betere kennis van het Engels t.o.v. bijvoorbeeld mijn goede kennis, zonder meer?

Weinig lijkt me.
Oud 23 mei 2013, 16:08   #185
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht

Dat goed Engels een meerwaarde heeft op de jobmarkt, dat staat vast. Maar welke meerwaarde heeft die betere kennis van het Engels t.o.v. bijvoorbeeld mijn goede kennis, zonder meer?

Weinig lijkt me.
Jij bent maar een blanke, het Engels van een neger is dan altijd beter.
Oud 23 mei 2013, 16:08   #186
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weinig lijkt me.
Klopt! wij kennen dan ook nog eens Frans, Duits én niet te vergeten NEDERLANDS.
Mevrouw dacht waarschijnlijk dat met haar kennis van het Engels (officiele taal in Nigeria) alle deuren voor haar zouden opengaan.

Misschien kon ze als tolk aan het werk in de Europese commissies of parlement... alleen, naar welke andere taal gaat ze tolken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 23 mei 2013, 16:14   #187
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Nog ene die niet kan lezen: ze spreekt Nederlands, meer zelfs ze schrijft ook in het Nederlands (ze heeft er zelfs al literaire prijzen mee gewonnen).

En hoezo scholen werken niet met de VDAB? Dus mensen met een pedagogisch diploma die vragen naar hulp bij het zoeken van een job bieden ze daar ook een job als poetsvrouw aan zeker? Een beetje ernstig blijven hé!

Er zijn overigens wel wat meer jobs voor mensen met een zeer degelijke kennis van het Engels hoor!
Literatuur? Tijdens die anecdote in de VDAB kon ze nog geen Nederlands, wel belangrijk in heel het verhaal hé.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:14   #188
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
POSTgraduaat aan de KU Leuven, weet je wel. Dat doctoraat kwam pas daarna. En straks ga je nog beweren dat ze in Nederland alle diploma's aanvaarden. Spijkers op laag water zoeken, heet dat. Maar ga vooral door, het is kostelijk!

Citaat:
De titel van het stuk in DS was nochtans dat mevrouw (goed zo?) zèlf stelt dat Belgie een structureel racistisch land is?
Ja, en dan? Zegt dat iets over haar kennis van het Nederlands dan?

Citaat:
En u weet wat mijn opleiding, carrière, prijzen en verwezenlijkingen zijn? Dat is héél flink van je.
Nee, maar ik weet wel dat je niet begrijpend kan lezen. Dat heb je hier al genoeg aangetoond. Je literaire beschouwingen interesseren mij verder geen moer en doen vooral niet terzake. Ik weet waar de frustratie zit.

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2013 om 16:18.
Oud 23 mei 2013, 16:16   #189
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vertaler. En dat hebben ze in heel wat branches nodig en nee dat is niet hetzelfde als tolk. En nee, daarvoor volstaat een gewone goede kennis van het Engels niet.

(en dat doet eigenlijk niet eens terzake aangezien ze niet eens naar haar diploma's gevraagd hebben)

Laatst gewijzigd door Edina : 23 mei 2013 om 16:26.
Oud 23 mei 2013, 16:17   #190
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Literatuur? Tijdens die anecdote in de VDAB kon ze nog geen Nederlands, wel belangrijk in heel het verhaal hé.
Waar haal je dat idiote idee vandaan? Dat klopt dus niet hé. Dat hebben onze structureel niet-racisten er gewoon bij verzonnen omdat het over een zwarte vrouw ging.
Oud 23 mei 2013, 16:18   #191
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vergeet ook niet te vermelden dat Afrikanen zelf degenen waren die de slaven uit het binnenland naar de Europeanen en Arabieren brachten. Dat zijn inderdaad allebei Caucasiërs, als zou ik dat niet als synoniem voor Blanken gebruiken. Caucasiërs maakten ook onderling slaven.
Dat Caucasiërs elkaar niet verhandelden aan Afrikanen maar andersom wel is de schuld van Caucasiërs?

Noch in Zuid-Afrika of Europa. We hebben onze fout ingezien. Het staat ze vrij terug te keren.

Doe ons dan een plezier, en smijt de term racisme niet meer rond. Bij voorbaat dank.
Ik heb de term racisme in deze discussie nooit gebruikt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2013 om 16:19.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:21   #192
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Citaat:
Het zwart racisme (racisme begaan door mensen met een donkere huidskleur) kan ik nog begrijpen (maar niet goedkeuren). Als men ziet wat de blanke de zwarte heeft aangedaan in de loop van de geschiedenis, zou men voor minder racist worden als zwarte. Maar het blanke racisme versta ik nu echt niet.
Oud 23 mei 2013, 16:33   #193
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Vertaler. En dat hebben ze in heel wat branches nodig en nee dat is niet hetzelfde als tolk. En nee, daarvoor volstaat een gewone goede kennis van het Engels niet.

(en dat doet eigenlijk niet eens terzake aangezien ze niet eens naar haar diploma's gevraagd hebben)
Eens op de website van de VDAB gaan zien. "Vertaler" geeft 99 hits, voeg je "Engels" toe, heb je 48 hits, met een hoop valse hits (leerkracht, tolk, customer service,...) De meesten vereisen talenkennis buiten Engels en Nederlands (vb. vertaler Engels-Deens).

Kortom, neen, met een graad letterkunde in een redelijk algemeen gesproken taal (Engels is een algemeen gesproken taal, if there ever was one), moet je niet verwachten dat ze je doodsmijten met jobaanbiedingen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 mei 2013 om 16:33.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:34   #194
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Het zwart racisme (racisme begaan door mensen met een donkere huidskleur) kan ik nog begrijpen (maar niet goedkeuren). Als men ziet wat de blanke de zwarte heeft aangedaan in de loop van de geschiedenis, zou men voor minder racist worden als zwarte. Maar het blanke racisme versta ik nu echt niet.
Ja dat klopt. Ik verwarde met een andere discussie.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2013 om 16:36.
Oud 23 mei 2013, 16:47   #195
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
en raar toch: ze behaalde een Bachelor in Nigeria.... en daarop ineens een Ph.D in Leiden? mis ik niet een paar stadia?

Ik geef je hier boven nog eens netjes een stukje Nederlandse tekst van mevrouw. Blijkbaar wordt dit beschouwd als hoogstaand Nederlands zonder enige racistische vooringenomenheid:

Als ik daarnaast het literaire werk van Hafid Bouazza lees, dan weet ik wel voor wie ik zou kiezen.

Mevrouw is volgens mij volkomen gefrustreerd en gedesillusioneerd hier in dit racistisch gestructureerd land. Lees het hele verhaal maar : http://users.skynet.be/chikaunigwe/n...vansneeuw.html

We zullen ons maar al schuldig beginnen voelen zeker?
Ik denk dat het hele verhaal van die zwarte mevrouw (indien het klopt weliswaar) aantoont dat ettelijke blanken de zwarten 'd'office' zien als 'onderontwikkeld', en dat zij zich moeilijk kunnen indenken dat een zwart meisje houdster is van diploma's waar menig blank meisje alleen maar van kan dromen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2013 om 16:49.
Oud 23 mei 2013, 16:52   #196
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

van en naar welke taal ging ze dan met haar engelse kennis vertaler spelen? Noteer dat ze geen Nederlands kon.

Oud 23 mei 2013, 16:52   #197
vlaams realist
Banneling

Standaard

Citaat:
POSTgraduaat aan de KU Leuven, weet je wel. Dat doctoraat kwam pas daarna. En straks ga je nog beweren dat ze in Nederland alle diploma's aanvaarden. Spijkers op laag water zoeken, heet dat. Maar ga vooral door, het is kostelijk!

Ja, en dan? Zegt dat iets over haar kennis van het Nederlands dan?

Nee, maar ik weet wel dat je niet begrijpend kan lezen. Dat heb je hier al genoeg aangetoond. Je literaire beschouwingen interesseren mij verder geen moer en doen vooral niet terzake. Ik weet waar de frustratie zit.
Wat een kul,je hoeft helemaal niet op gesprek te gaan bij de VDAB.Als je slim genoeg bent kan je je eigen dossier opmaken via internet.Je kan daar je complete C.V. invullen.Als je denkt dat iemand anders dat voor jou moet doen.Dan ben je ofwel dom,ofwel lui,ofwel arrogant.Erger nog,ofwel alle drie.
Door domweg bij de VDAB binnen te stappen,de tijd van een ambtenaar te verspillen,geef je aan dat je in feite niet de moeite hebt gedaan om zelf iets op te zoeken.Door te zeggen dat poetsvrouw beneden je peil is toon je arrogantie.Ik hoop dat de Vlaamse potsvrouw in je toekomstige CDNV kantoor schijt.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 16:54   #198
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat het hele verhaal van die zwarte mevrouw (indien het klopt weliswaar) aantoont dat ettelijke blanken de zwarten 'd'office' zien als 'onderontwikkeld', en dat zij zich moeilijk kunnen indenken dat een zwart meisje houdster is van diploma's waar menig blank meisje alleen maar van kan dromen.
kijk mijnheer Oosten, d�*t is wat ik nu zuiver racisme noem.

Er zijn duizenden mensen (ook vlamingen) met die diploma's. Alleen omdat die mevrouw zwart is (bovendien is Engels de officiele taal van Nigeria) moeten we dus plat op de buik in alle "awe" net doen of ze het zevende wereldwonder is? Me dunkt is d�*t het zuivere racisme : kijk kijk een zwart negerke dat zelfs een diploma heeft! juicht o juicht!

Oud 23 mei 2013, 16:55   #199
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
- lol -

In welke wereld leef jij eigenlijk?
Oud 23 mei 2013, 17:03   #200
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bottomline :

- mevrouw is onvoorbereid haar echtgenoot gevolgd, ze wist geeneens uit welk land hij kwam (Bulgarije? België?)

- ook haar twee zussen hebben Nigeria verlaten voor VS en Canada. Zelf dacht ze dat ze daar ook naartoe zou gaan. Blijkbaar was het in Nigeria - waar ze zich niet als "zwarte" voelde toch niet zo leuk.
(ik voel me in een blank land ook niet "blanke", maar als ik naar Nigeria zou gaan zal dat weldegelijk het geval zijn. Dit wil dus zeggen dat Nigerianen racisten zijn volgens mevrouw).

- mevrouw dacht dat men overal in héél de wereld engels ging begrijpen. Die domme Turnhoutenaars (zijn ouders) verstonden haar echter niet;

- mevrouw vond het ook héél raar dat wij hier in Belgie samen eten aan tafel, en dat op vastgestelde uren; Mevrouw vond het ook al héél raar dat wij gewoon zijn op voorhand te verwittigen als men niet aan het diner deelneemt. Bij "haar" was dat niet de gewoonte, dus zijn wij fout en was het voor haar héél moeilijk om mee om te gaan. Gelukkig hoefde ze niet te lang bij zijn ouders in te wonen... (ik denk dat zijn ouders dat ook "gelukkig" vonden). Blijkbaar hebben ze voor de verandering in Nigeria zoveel eten dat ze steeds voor tien man klaarmaken ook al is er maar twee man die komt eten.

- mevrouw werkte NIET. Ze ging terug slapen als manlief naar zijn werk vertrok. Geraakte in een depressie (volgde geen nederlandse lessen noch inburgeringscursus). Depressie is natuurlijk onze schuld.

- zonder kennis van het Nederlands ging mevrouw naar de VDAB en verschoot ervan dat de racistische ambtenaar haar geen kaderfunctie aanbood omdat ze Engelse literatuur had gestudeerd.

- mevrouw is dan uiteindelijk toch wel nederlands gaan leren, wat we nu - volgens de Edina's van deze wereld - als uitermate subliem en hoogstaand moeten beschouwen!

-ik vind haar nederlandse tekst helemaal niet om over naar huis te schrijven: mijn kinderen deden beter in het lager onderwijs.

Laatst gewijzigd door circe : 23 mei 2013 om 17:05.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be