Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2013, 21:26   #241
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Is dat zo? Een Portugees of een Spanjaard verschilt wel duidelijk met een Zweed of een Noor. Niet alle zogenaamde 'blanken' lijken ook niet op mekaar. Zowel van huidskleur niet noch van kleur van hun haar of haartype, noch van de ogen, noch van grootte, en noem maar op.
2
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:27   #242
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is dat zo? Een Portugees of een Spanjaard verschilt wel duidelijk met een Zweed of een Noor.
Inderdaad. Ga je dus beweren dat Zweden of Spanjaarden niet bestaan?

Een Zweed verschilt zowel fenotypisch als genotypisch een stuk minder van een Spanjaard dan van een Arabier of een Aziaat.

Citaat:
Niet alle zogenaamde 'blanken' lijken ook niet op mekaar. Zowel van huidskleur niet noch van kleur van hun haar of haartype, noch van de ogen, noch van grootte, en noem maar op.
Heb ik dat beweerd?
Oud 23 mei 2013, 21:32   #243
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
@AnarchoChristophe, Genetisch verschillen Europeanen en Arabieren inderdaad relatief veel van elkaar.

Maar Europeanen verschillen zelf ook relatief veel van elkaar. Zelfs in alleen West-Europa is er redelijk veel genetische variatie.
Ja, het punt?

Citaat:
Dus in die zin zou je kunnen stellen dat rassen niet bestaan. En ja, natuurlijk zie ik verschil, maar kun je dan mensen in delen in rassen? Enkel en alleen omdat ik verschil tussen mensen kan zien?
Genetisch verschillen schijfkwallen en kubuskwallen inderdaad relatief veel van elkaar.

Maar schijfkwallen verschillen zelf ook relatief veel van elkaar. Zelfs in alleen de Middellandse Zee is er redelijk veel genetische variatie.

Waarmee ik maar wil zeggen, continuum drogreden. Omdat je nergens een duidelijke lijn kan trekken, wilt het niet zeggen dat je geen onderscheiden kan maken. Volgens mij heb ik dat jou al eens uitgelegd a.d.h.v. menselijke evolutie.

(In een compleet fosielrecord zou je nergens een echte soortopdeling kunnen maken tussen H. ergaster en H. sapiens, dus H. ergaster is hetzelfde als H. sapiens?)

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 mei 2013 om 21:33.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:35   #244
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In de Kempen op een CD&V lijst staan is zoals op de foor eendjes vissen = altijd prijs.
je bent weer niet bij de les Jackie,

NV-A heeft in heel wat Kempense gemeenten de meerderheid en levert de burgemeester.

Laatst gewijzigd door neutron : 23 mei 2013 om 21:41.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:36   #245
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Inderdaad. Ga je dus beweren dat Zweden of Spanjaarden niet bestaan?

Een Zweed verschilt zowel fenotypisch als genotypisch een stuk minder van een Spanjaard dan van een Arabier of een Aziaat.Heb ik dat beweerd?
En dat zou ik wel eens willen weten. Namelijk welk nu het genetisch verschil is tussen de doorsnee Spanjaard en de doorsnee Marokkaan. In ieder geval beschouwt de wetenschap beiden als behorende tot het blanke ras. En dat wilde ik gewoon even kwijt.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2013 om 21:37.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:39   #246
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, het punt?

Genetisch verschillen schijfkwallen en kubuskwallen inderdaad relatief veel van elkaar.

Maar schijfkwallen verschillen zelf ook relatief veel van elkaar. Zelfs in alleen de Middellandse Zee is er redelijk veel genetische variatie.

Waarmee ik maar wil zeggen, continuum drogreden. Omdat je nergens een duidelijke lijn kan trekken, wilt het niet zeggen dat je geen onderscheiden kan maken. Volgens mij heb ik dat jou al eens uitgelegd a.d.h.v. menselijke evolutie.

(In een compleet fosielrecord zou je nergens een echte soortopdeling kunnen maken tussen H. ergaster en H. sapiens, dus H. ergaster is hetzelfde als H. sapiens?)
1: Dat de west-europeanen helemaal niet bestaan.

2: Dat klopt. Alleen wanneer moet het onderscheid maken dan ophouden?

De multiculti gaat echt niet stoppen, rassenmenging gaat alleen maar meer worden. Die genetische verschillen tussen arabieren en Europeanen gaan naar alle waarschijnlijkheid steeds minder worden enz.
Oud 23 mei 2013, 21:43   #247
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
De multiculti gaat echt niet stoppen, rassenmenging gaat alleen maar meer worden. Die genetische verschillen tussen arabieren en Europeanen gaan naar alle waarschijnlijkheid steeds minder worden enz.
Dan moeten ze wel eerst willen mixen, of we moeten tegen dan allemaal moslims geworden zijn. Arabieren staan niet bekend om makkelijk te mixen met andere culturen en kleurtjes, zelfs hier huwen ze met familie uit het thuisland.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:44   #248
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De problemen in dit verband spruiten volgens mij niet altijd uit het verschil van rassen (= quid?). Volgens mij gaat het hier niet om rassen, maar om 'manieren van leven' die in conflict komen. Kijk naar Brazilië, daar is de melting pot zo groot dat er een nieuwe maatschappijconsensus is onstaan en dus ook een nieuwe manier van leven. En waar strikt racisme ver te zoeken is. Voor zover ik weet tenminste.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 23 mei 2013 om 21:47.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:45   #249
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Dan moeten ze wel eerst willen mixen, of we moeten tegen dan allemaal moslims geworden zijn. Arabieren staan niet bekend om makkelijk te mixen met andere culturen en kleurtjes, zelfs hier huwen ze met familie uit het thuisland.
1: Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar in Nederland zijn arabieren daar helemaal niet zo streng in.

Ik ken verschillende arabieren met een Nederlands vriendinnetje. En ook wat die al samen kinderen hebben.

2: En als die blanke Nederlandse dames geen arabier kunnen krijgen, dan gaan ze toch gewoon met een Neger?
Oud 23 mei 2013, 21:46   #250
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De problemen in dit verband spruiten volgens mij niet altijd uit het verschil van rassen (= quid?). Volgens mij gaat het hier niet om rassen, maar om 'manieren van leven' die in conflict komen. Kijk naar Brazilië, daar is de meltingpot zo groot dat er een nieuwe maatschappijconsensus is onstaan en dus ook een nieuwe manier van leven. En waar strikt racisme ver te zoeken is.
Die "manier" van leven, zou best wel eens ras/volks gebonden kunnen zijn.

Meer dan je in eerste instantie misschien zou denken in ieder geval.
Oud 23 mei 2013, 21:47   #251
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
En dat zou ik wel eens willen weten. Namelijk welk nu het genetisch verschil is tussen de doorsnee Spanjaard en de doorsnee Marokkaan. In ieder geval beschouwt de wetenschap beiden als behorende tot het blanke ras. En dat wilde ik gewoon even kwijt.
Een heleboel merkers die al dan niet een fenotypisch effect hebben. Ook bepaalde predisposities.
Geef een genealoog wat DNA en hij kan wel degelijk een Spanjaard (een Europeaan) van een Marrokaan (een Berber) onderscheiden hoor.
Citaat:
In ieder geval beschouwt de wetenschap beiden als behorende tot het blanke ras. En dat wilde ik gewoon even kwijt.
In de biologie is 'blanken' een oud begrip. Wordt niet meer echt gebruikt. In het 'beste' geval worden beiden, nogal haastig, in de categorie Caucasiërs gestoken. Meestal maakt men lokalere opdelingen.

De wetenschappen waar men het over 'blanken' heeft, vooral Ami's doen dat, doelen wel meestal op Europeanen. De Amerikaanse overheid echter, beschouwd Mestizo's, Arabieren etc. dan wel weer als blank.
Oud 23 mei 2013, 21:50   #252
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Blank is slechts een huidskleur, het gaat om de genetische variatie.

Alleen is iemand naar mijn mening behoorlijk kleurenblind als die beweerd dat de gemiddelde Marokkaan "blank" is. Volgens mijn bescheiden mening hebben ze altijd nog een tintje.
Oud 23 mei 2013, 21:50   #253
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
die foto is specifiek gemaakt om ons op het verkeerde been te zetten:

- zij draagt een hoofddoek
- rechts staat er een kruisbeeld mèt palmtak
- onderaan staan flessen sterke drank
- op de tafel staat en schaakspel (ze is intelligent)
- op de foto van haar website draagt ze geen hoofddoek maar wel een kruisje.
- ze is gemeenteraadslid voor CD&V

Ik denk niet dat ze moslim is, maar wel dat ze zich graag in de slachtofferrol wentelt.
Daar had ik nog niet op gelet, wat een fake foto.
Ze komt wel uit een islam land met vrouwen besnijding, daarom dacht ik dat ze moslim was. Als christene is het natuurlijk logischer dat ze heeft kunnen studeren maar wat een fake foto, compleet opgezet spel.
Oud 23 mei 2013, 21:53   #254
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Hoezo niet? West-Europeanen is wel een nogal ongebruikelijke ras-categorie en ééntje waar ik zelf niet veel nut toe zie. Er is dan wel weer een West-Europees cultuurgegeven.

Citaat:
Dat hangt van de situatie af.

Citaat:
Ja, waarschijnlijk wel. Al doen veel mensen nog altijd aan auto-segregatie, iets waar de progressieven niet aan gedacht hadden toen ze hun multicul-plannen voor een egalitarische stagnerende wereld implementeerden.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 23 mei 2013 om 21:53.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 21:53   #255
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
1: Ik weet niet hoe dat in Belgie is, maar in Nederland zijn arabieren daar helemaal niet zo streng in.

Ik ken verschillende arabieren met een Nederlands vriendinnetje. En ook wat die al samen kinderen hebben.

2: En als die blanke Nederlandse dames geen arabier kunnen krijgen, dan gaan ze toch gewoon met een Neger?
Zie je evenveel Arabische vrouwen met blanken? Ze mixen veel en veel minder maar je mag nu ook geen Marokkanen verwarren met Arabieren hè, die zijn nog een heel stuk erger. Als je spreekt van racisten.
Oud 23 mei 2013, 21:55   #256
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Blank is slechts een huidskleur, het gaat om de genetische variatie.

Alleen is iemand naar mijn mening behoorlijk kleurenblind als die beweerd dat de gemiddelde Marokkaan "blank" is. Volgens mijn bescheiden mening hebben ze altijd nog een tintje.
De meeste mensen zullen er overigens ook nog in slagen om een Albino-Arabier van een Albino-Europeaan en Albino-Afrikaan en onderscheiden.
Oud 23 mei 2013, 22:02   #257
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat vriendinnetje zit binnen de korste keren achter een vitrine op de walletjes in Amsterdam of het schipperskwartier in Antwerpen om haar loverboy te onderhouden.
Waar ze dan weer moet neuken met Nederlanders.
Dus, ook daar weer geen mix.
Oud 23 mei 2013, 22:05   #258
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Dat vriendinnetje zit binnen de korste keren achter een vitrine op de walletjes in Amsterdam of het schipperskwartier in Antwerpen om haar loverboy te onderhouden.
Waar ze dan weer moet neuken met Nederlanders.
Dus, ook daar weer geen mix.

Ben je werkelijk zo naïef? Die arabieren krijgen eerst een kindje met zo,n griet zodat die griet al helemaal afhankelijk van hem word.

Toch de papa van haar kindje hé , emo shit.
Oud 23 mei 2013, 22:06   #259
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste mensen zullen er overigens ook nog in slagen om een Albino-Arabier van een Albino-Europeaan en Albino-Afrikaan en onderscheiden.
Klopt, qua gezichtskenmerken enz.
Oud 23 mei 2013, 22:56   #260
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht

Deze man roept dat de Britten racisten zijn. Hij heeft zojuist een militair in de straten van Londen onthoofd.
De stoute militair zal hem geprovoceerd hebben zeker ? Zomaar over straat lopen met zijn blanke smoel !!
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be