Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 mei 2013, 16:49   #21
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Voor de N-VA-criticasters nog dit: Waarom zou De Wever niet mogen wat Di Rupo zelfs als premier doet? Verschillende politieke mandaten combineren en een draai geven aan eerder gedane uitspraken? Politici zijn zéér handig in het verantwoorden van hun diepste draaien. De Wever is slechts één van hen.
Xenophon heeft het hier al uitgelegd. Je moet enkel naargelang het onderwerp van de discussie de naam even veranderen:

http://forum.politics.be/showpost.ph...5&postcount=32
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 16:52   #22
Nvalid
Banneling

Standaard

en ''ik ben het gezicht van forum.politics.be''
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 16:54   #23
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Iets anders was niet te verwachten.
De N-VA als dierensymbool:
"Al draagt een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding."
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 16:57   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Aan de meet worden de prijzen uitgedeeld.
Zo hoort het toch.
In België wordt daar echter weinig of geen rekening mee gehouden als "de verkeerde" de wedstrijd wint.

Ze doen maar. Vroeg of laat wreekt zich dat. Geen enkele regime ontsnapt aan daar aan.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 16:58   #25
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo hoort het toch.
In België wordt daar echter weinig of geen rekening mee gehouden als "de verkeerde" de wedstrijd wint.

Ze doen maar. Vroeg of laat wreekt zich dat. Geen enkele regime ontsnapt aan daar aan.
Hoor ik nu het VB van 20 jaar geleden?
Oud 25 mei 2013, 17:07   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inderdaad. Alle partijen spelen immers hun boegbeelden uit.
Aan de zure reacties van de belgisch-nationalisten is te merken dat alleen de strategie van de N-VA hen niet bevalt. Dat hun eigen partijbonzen identiek dezelfde tactiek hanteren, dat stoort hen niet in het minst.

Oud 25 mei 2013, 17:10   #27
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aan de zure reacties van de belgisch-nationalisten is te merken dat alleen de strategie van de N-VA hen niet bevalt. Dat hun eigen partijbonzen identiek dezelfde tactiek hanteren, dat stoort hen niet in het minst.

Strategie?? U gekscheert. Wie hadden ze dan als boegbeeld moeten naar voren schuiven? Geert den Triestige? Rekenwonder Muyters? Diamant Jan? Ben Zwets?

Niks te strategie dus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 17:13.
Oud 25 mei 2013, 17:11   #28
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Hun oppositie tegenover het VB stoort mij . Te meer omdat de helft van hun kiezers ex-VB kiezers zijn.
En nog andere zaken storen mij.
Daarom blijf ik VB stemmen.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:15   #29
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brakelaar Bekijk bericht
Hahaha,slechte verliezers noem ik jullie,het moet pijn doen dat ze nog hoog staan....
nee jong, zoveel pijn als jullie kunnen we nooit hebben, en jullie zijn de slechte verliezers want nog nooit iets gepresenteerd die de moeite waard was.

de mega pampers

liggen klaar evenals de snot doekjes.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  baby_dry_3.jpg‎
Bekeken: 434
Grootte:  650,5 KB
ID: 90261  

hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:15   #30
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hun oppositie tegenover het VB stoort mij . Te meer omdat de helft van hun kiezers ex-VB kiezers zijn.
verwacht je een terugloop van de ex vb kiezers?
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:17   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hoor ik nu het VB van 20 jaar geleden?
Weet ik veel wat dé Limburgers allemaal horen.

Het is jou nog niet opgevallen hoeveel er sinds een aantal jaartjes over het einde van België gesproken wordt, zeker? In binnen én buitenland? Ik heb andere tijden gekend....

Het is je ook nog niet opgevallen hoeveel politici het in broek doen bij de gedachte aan de op til zijnde verkiezingen, zeker? Eric van Rompuy is niet de enige die zijn billen maar moeilijk bij elkaar geknepen krijgt.

Het is je ook nog niet opgevallen zeker dat Europa België zelfs aan de ketting legt?

Straks moet ik nog gaan geloven dat Limburgers trager van begrip zijn dan Vlamingen.
Oud 25 mei 2013, 17:18   #32
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Ja.
Zeker op termijn.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:33   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat begrijp ik.

Want je hebt gelijk.

Mij stoort de oppositie van de N-VA tegen het VB ook. Maar ook dat is begrijpelijk. W�*s begrijpelijk. Nu De Winter plaats maakt voor Annemans wordt het moeilijker om daar begrip voor op te brengen. Als de N-VA haar houding terzake echter verandert vóór de tijd daar rijp voor is eindigt ze in een mum van tijd op dezelfde manier als het VB.

Als het je een troost mag zijn...
Op een ledencongres van de N-VA liet een meerderheid van de leden horen van het cordon sanitaire af te willen. Ik kan alleen maar hopen dat de strategie die partijleiding in dat verband volgt is ingegeven door gezond verstand en niet door ongezonde afkeer. Hopelijk is De Wever er zich van bewust dat hij een pak stemmen, die hij broodnodig heeft om zijn doel te bereiken, ook weer kan kwijtgeraken. De traditionele partijen zullen niet aarzelen om daar de nodige handjes bij te helpen.
Oud 25 mei 2013, 17:33   #34
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Het is jou nog niet opgevallen hoeveel er sinds een aantal jaartjes over het einde van België gesproken wordt, zeker? In binnen én buitenland? Ik heb andere tijden gekend....
Het is je ook nog niet opgevallen hoeveel politici het in broek doen bij de gedachte aan de op til zijnde verkiezingen, zeker? Eric van Rompuy is niet de enige die zijn billen maar moeilijk bij elkaar geknepen krijgt.

Het is je ook nog niet opgevallen zeker dat Europa België zelfs aan de ketting legt?

Straks moet ik nog gaan geloven dat Limburgers trager van begrip zijn dan Vlamingen.
Men spreekt al over het einde van België sinds de jaren '20 van de vorige eeuw. Niks nieuws onder de zon.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 mei 2013 om 17:37.
Oud 25 mei 2013, 17:35   #35
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht

Als De Wever niet slaagt in zijn opzet keren een groot aantal Vlaams Belang kiezers inderdaad terug naar hun stal.
Oud 25 mei 2013, 17:39   #36
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

In 2009 haalden de zgn. "V-partijen" samen 38%. Nu, volgens deze peiling, 42%. Big deal.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 17:58   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Men spreekt al over het einde van België sinds de jaren '20 van de vorige eeuw. Niks nieuws onder de zon.

Niet op dezelfde manier als de laatste jaren.
Bovendien speelt de belabberde toestand waarin België verkeert een veel grotere rol dan ooit tevoren.

Vergeet de tijd niet die nodig was om een regering te vormen de twee laatste verkiezingen. En dat zal er NOOIT meer op verbeteren.

Ik hoor je al zeggen dat dit de schuld was van de N-VA.
Het klopt dat de N-VA niet wilde toegeven, maar dat deden de Franstaligen evenmin. Ze weten echter BETER dan hun "Vlaamse" collaborateurs dat de tijd dat ze de prijs zullen moeten betalen voor de door hen afgedwongen vetorechten en grendels nabij is. En dan heb ik het nog niet over de transfers. Zelfs tsjeef Yves Leterme wist zeven jaar geleden al "dat die geen tien jaar meer konden blijven duren". En hij wist nog meer. O.a. dat het overlegmodel op federaal niveau zijn limieten bereikt had. Dat er vanuit Vlaanderen moest vertrokken worden inplaats van uit België. Marianne Thyssen, toenmalig voorzitster van de CD&V zei in De Morgen van juli 2008 "heil te verwachten van het confederale denkspoor". "Je moet een ander middel vinden voor nieuwe onderhandelingen, want nu zijn we uitonderhandeld. Maar we willen garanties voor we opnieuw aan tafel zitten." De teneur bij het kartel bleef dat de staatshervorming niet op de lange baan mocht worden geschoven. Thyssen voegde daar aan toe "dat de bal in het kamp van de Franstaligen lag en dat ze bereidheid tot hervormen moesten tonen."
We weten allemaal dat er noch van harde garanties, noch van hervormen iets in huis kwam. De franstaligen trokken er zich geen zak van aan dat de bal in hun kamp werd gelegd. Veel is aan die houding nog altijd niet veranderd. D�*�*rom liet De Croo de regering vallen, en d�*�*rom stapte De Wever in geen nieuwe.....zonder harde garanties.
Oud 25 mei 2013, 18:01   #38
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat begrijp ik.

Want je hebt gelijk.

Mij stoort de oppositie van de N-VA tegen het VB ook. Maar ook dat is begrijpelijk. W�*s begrijpelijk. Nu De Winter plaats maakt voor Annemans wordt het moeilijker om daar begrip voor op te brengen. Als de N-VA haar houding terzake echter verandert vóór de tijd daar rijp voor is eindigt ze in een mum van tijd op dezelfde manier als het VB.

Als het je een troost mag zijn...
Op een ledencongres van de N-VA liet een meerderheid van de leden horen van het cordon sanitaire af te willen. Ik kan alleen maar hopen dat de strategie die partijleiding in dat verband volgt is ingegeven door gezond verstand en niet door ongezonde afkeer. Hopelijk is De Wever er zich van bewust dat hij een pak stemmen, die hij broodnodig heeft om zijn doel te bereiken, ook weer kan kwijtgeraken. De traditionele partijen zullen niet aarzelen om daar de nodige handjes bij te helpen.
In DS staat vandaag een knap portret van Ben Weyts. Daarin beschrijft vriend en vijand hem als een heel sterke strateeg.
Als goede strateeg zal hij wel beseffen dat hij die om opheffing v/h cordon vragende kiezers zo weer kwijt kan raken als hij zo dom is op de vraag in te gaan. De reden ligt voor de hand : er is idd een deel mensen dat van het blok overstapte naar n-va omdat ze dan iets zien gebeuren met hun stem. In het blok-cordon blijven was kiezen voor gegarandeerde nutteloosheid.
Hij kan ze beter bij zich houden dan ze terug te geven.

En ik weet ook wel dat het voor jou wellicht onzin is, maar kun je je echt niet indenken dat in n-va men net als in andere partijen oprecht van oordeel is dat het racistische gedachtengoed van het vlaams blok verwerpelijk is, en daarom best in dat cordon kan blijven ?
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 18:01   #39
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo hoort het toch.

Als je de prijzen die je gewonnen hebt, niet gaat afhalen en je weigert op het schavotje van de winnaar te gaan staan, omdat de kleur van het schavotje je niet bevalt, moet je naderhand niet klagen, dat je niet als winnaar op het schavotje staat.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 mei 2013, 18:21   #40
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We denken dan ook na voor we iets zeggen en daarbij komt nog dat we zo wie zo langzamer en duidelijker en verstaanbaarder spreken, dan andere provincies.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be