Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2013, 14:08   #281
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die 'toek' wil ik nog even in het midden laten. Maar het is zelden dat een Westerse niet-moslimse vrouw, die gehuwd is met een moslim, zich op termijn niet 'bekeert'(?) tot de islam. En zelfs in een relatief korte termijn. Of anders loopt het huwelijk gegarandeerd spaak.
gewoonlijk laat hij haar na een drietal worpen gewoon aan de kant staan en zoekt zijn heil bij een aantal andere mogelijke "huwbaren". Kwestie van wat genenvariatie in zijn offspring te verkrijgen.

De bekeerlingskes die ik ken en steevast met een verhemelsde blik naar hun Heer en Meester kijken, hebben het gewoonlijk gehad na de derde worp. Vandaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:19   #282
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

De bekeerlingskes die ik ken en steevast met een verhemelsde blik naar hun Heer en Meester kijken, hebben het gewoonlijk gehad na de derde worp. Vandaar.[/quote]

en wat is het dan: girlfriends for life

en na de 3e keer een scheiding te hebben uitgesproken is het zo om eerst te huwen met een ander alvorens je weer bij elkaar terug kan
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:27   #283
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
Citaat:
De bekeerlingskes die ik ken en steevast met een verhemelsde blik naar hun Heer en Meester kijken, hebben het gewoonlijk gehad na de derde worp. Vandaar.
en wat is het dan: girlfriends for life

en na de 3e keer een scheiding te hebben uitgesproken is het zo om eerst te huwen met een ander alvorens je weer bij elkaar terug kan
Inderdaad. Raar toch dat die suikerspin verliefde treeskes zelfs niet in de gaten hebben dat een huwelijk voor de imam totaal niet rechtsgeldig is, en dat ze dus totaal geen wettelijke bescherming hebben.

"Mijn echtgenoot" zorgt voor me, blijkt dan enkel te werken tot de Heer en Meester driemaal "taleq" heeft uitgesproken (of via SMS laten weten). Alleen staan die treeskes dan klaar voor een OCMW uitkering, wegens niks opgebouwd, en geen rechten op de helft van hun eigendommen die na het huwelijk werden verkregen wegens "niet WETTELIJK gehuwd".
Ik zou toch willen dat er eens een paar politieke partijen daar een campagne tegen opzetten ipv Mie Vogels haar "eerst blabla en dan boemboem" miskleun!
Misschien kan ze eerst even een scenario uitschrijven waarover de blabla al eens zou kunnen gaan. En misschien zouden ze eens aan al die huwelijksgeile imams eens vertellen dat het afsluiten van een religieus huwelijk zonder voorafgaandelijk wettelijk huwelijk hier totaal verboden is?

En ja, ik heb nooit goed begrepen waarom vrouwlief eerst met man 2 moet "huwen" (lees : zich laten neuken, dan laten verstoten (taleq taleq taleq, dan drie maanden zonder sex opgesloten worden (stel dat ze zwanger is) ) alvorens man 1 haar kan terugnemen. Waarschijnlijk om hem te weerhouden om taleq, taleq, taleq te roepen dat toch nogal snel kan worden uitgesproken in een hoogoplopende ruzie ?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 27 mei 2013 om 14:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:35   #284
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Inderdaad. Raar toch dat die suikerspin verliefde treeskes zelfs niet in de gaten hebben dat een huwelijk voor de imam totaal niet rechtsgeldig is, en dat ze dus totaal geen wettelijke bescherming hebben.

"Mijn echtgenoot" zorgt voor me, blijkt dan enkel te werken tot de Heer en Meester driemaal "taleq" heeft uitgesproken (of via SMS laten weten). Alleen staan die treeskes dan klaar voor een OCMW uitkering, wegens niks opgebouwd, en geen rechten op de helft van hun eigendommen die na het huwelijk werden verkregen wegens "niet WETTELIJK gehuwd".
Ik zou toch willen dat er eens een paar politieke partijen daar een campagne tegen opzetten ipv Mie Vogels haar "eerst blabla en dan boemboem" miskleun!
Misschien kan ze eerst even een scenario uitschrijven waarover de blabla al eens zou kunnen gaan. En misschien zouden ze eens aan al die huwelijksgeile imams eens vertellen dat het afsluiten van een religieus huwelijk zonder voorafgaandelijk wettelijk huwelijk hier totaal verboden is?

En ja, ik heb nooit goed begrepen waarom vrouwlief eerst met man 2 moet "huwen" (lees : zich laten neuken, dan laten verstoten (taleq taleq taleq, dan drie maanden zonder sex opgesloten worden (stel dat ze zwanger is) ) alvorens man 1 haar kan terugnemen. Waarschijnlijk om hem te weerhouden om taleq, taleq, taleq te roepen dat toch nogal snel kan worden uitgesproken in een hoogoplopende ruzie ?

via sms, wat dacht je via mail, het mobieltje helemaal niet meer gebruiken
Oud 27 mei 2013, 14:44   #285
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Die 'toek' wil ik nog even in het midden laten. Maar het is zelden dat een Westerse niet-moslimse vrouw, die gehuwd is met een moslim, zich op termijn niet 'bekeert'(?) tot de islam. En zelfs in een relatief korte termijn. Of anders loopt het huwelijk gegarandeerd spaak.
Hoe zit het met jouw bewering ? :
Citaat:
Als er eentje ontwijkt hier, dan bent u het wel.
Van een ontwijkend antwoord gesproken !
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 14:44   #286
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klopt niet

een leugen kan nooit goed gepraat worden

denk je dat allah een leugen als eigenschap heeft
Lees bijvoorbeeld volgende hadith:

Muslim volume 3:4436
Boechari volume 4 boek 52 nr 271
Boechari volume 5 boek 59 nr 369

Waarin de profeet zelf opdracht tot moorden geeft en de moordenaars toestaat te liegen om het slachtoffer in de val te lokken. En wat de profeet doet is goed en prijzenswaardig en na te volgen toch.....

Ook in de koran zelf staat een passage waarbij het liegen OK is. Ik kan me niet zo direct herinneren waar en ik ga er ook niet naar zoeken. Ik ben tenslotte maar een kuffar, maar jij die de koran boven alles stelt moet dat toch in een oogwenk kunnen vinden...
Oud 27 mei 2013, 14:49   #287
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
ontwijkend antwoord geven is dichter bij de essentie komen,
Die moet ik noteren met stip !!
Oud 27 mei 2013, 14:55   #288
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht

Waarin de profeet zelf opdracht tot moorden geeft en de moordenaars toestaat te liegen om het slachtoffer in de val te lokken. En wat de profeet doet is goed en prijzenswaardig en na te volgen toch.....

Ook in de koran zelf staat een passage waarbij het liegen OK is. Ik kan me niet zo direct herinneren waar en ik ga er ook niet naar zoeken. Ik ben tenslotte maar een kuffar, maar jij die de koran boven alles stelt moet dat toch in een oogwenk kunnen vinden...
...zal hij ontkennen dat dit in de Koran staat en als jij het gevonden hebt zal hij daar een ontwijkend antwoord op geven.

Laatst gewijzigd door Aton : 27 mei 2013 om 14:55.
Oud 27 mei 2013, 14:56   #289
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

enige leugenaar in de koran is de satan (iblies) en hen die gevolgd hebben

behalve zij die daarna berouw tonen zoals adam en eva

dus er is nog .. voor iedereen
Oud 27 mei 2013, 14:59   #290
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
...zal hij ontkennen dat dit in de Koran staat en als jij het gevonden hebt zal hij daar een ontwijkend antwoord op geven.
je doelt op de lach van soelaiman naar de mier in sourat saba of an naml
Oud 27 mei 2013, 15:00   #291
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
alles in de koran klopt
Oud 27 mei 2013, 15:02   #292
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
alles in de koran klopt
Moet je wel ver weg zijn om dit te beweren.
Oud 27 mei 2013, 15:06   #293
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet je wel ver weg zijn om dit te beweren.
valt reuze mee
Oud 27 mei 2013, 15:51   #294
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe zit het met jouw bewering ? :

Van een ontwijkend antwoord gesproken !
Neen, ik heb toen verkeerd gequoted.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 15:55   #295
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, ik heb toen verkeerd gequoted.
Oef, ik dacht het al.
Oud 27 mei 2013, 16:15   #296
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
enige leugenaar in de koran is de satan (iblies) en hen die gevolgd hebben

behalve zij die daarna berouw tonen zoals adam en eva

dus er is nog .. voor iedereen
De duivelsverzen zijn al lang uit de koran verwijderd. Nog zo'n blunder van de profeet.....
Oud 27 mei 2013, 16:19   #297
JeeBee
Minister-President

Standaard

Citaat:
alles in de koran klopt
Natuurlijk.

De taal van de eerste koran's, daar is iedereen het over eens, is het dialect van de Quraysh, van de stam van Mohammed.

Dat hij die het Quraysh van 'toen' beheerst opstaat.

En dan zwijgen we nog over de verschillende ahadiths waarbij Mohammed zelf toegeeft dat hij stukken vergeten, was, van de verschillende korans die in omloop waren tot de 3e kalief alles liet verbranden,van de vele lezingen die in de 9e eeuw herleid werden tot 7 verschillende kanonieke lezingen, waarbij tot de dag van vandaag tussen de lezingen van Basra en Kufa inhoudelijke verschillen bestaan. De discussie gaat dan bijvoorbeeld over één klinker maar de betekenis gaat bijvoorbeeld over het lezen van 'afgoden' ipv 'vrouwen' of het lezen van 'profeten die doden' of 'profeten die gedood zijn'.

Ja, de koran is waarlijk duidelijk en eenduidig, 'alleen' in het arabisch overigens.....
Oud 27 mei 2013, 16:35   #298
Aton
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Natuurlijk.

De taal van de eerste koran's, daar is iedereen het over eens, is het dialect van de Quraysh, van de stam van Mohammed.

Dat hij die het Quraysh van 'toen' beheerst opstaat.

En dan zwijgen we nog over de verschillende ahadiths waarbij Mohammed zelf toegeeft dat hij stukken vergeten, was, van de verschillende korans die in omloop waren tot de 3e kalief alles liet verbranden,van de vele lezingen die in de 9e eeuw herleid werden tot 7 verschillende kanonieke lezingen, waarbij tot de dag van vandaag tussen de lezingen van Basra en Kufa inhoudelijke verschillen bestaan. De discussie gaat dan bijvoorbeeld over één klinker maar de betekenis gaat bijvoorbeeld over het lezen van 'afgoden' ipv 'vrouwen' of het lezen van 'profeten die doden' of 'profeten die gedood zijn'.

Ja, de koran is waarlijk duidelijk en eenduidig, 'alleen' in het arabisch overigens.....
Tja, dat was zeker geen eenvoudige klus. Eerst wat teksten van de Nestorianen, Arianen en Manicheïsten in het Aramees-Syrisch-Perzisch Pahlavi samenharken. Dan nog een schrift uitvinden zoals het Koefi en het Hidjazi. Dit nog eens omzetten in het Nabatese schrift, om uiteindelijk te komen via veel haken en ogen tot een Zuid-Irakees Arabisch uit de 8e eeuw. En dan hebben we het nog niet over de Hebreeuwse bijdragen en de Zoroastrische invloeden. Een hele klus, zeg dat wel.
Oud 27 mei 2013, 16:54   #299
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, dat was zeker geen eenvoudige klus. Eerst wat teksten van de Nestorianen, Arianen en Manicheïsten in het Aramees-Syrisch-Perzisch Pahlavi samenharken. Dan nog een schrift uitvinden zoals het Koefi en het Hidjazi. Dit nog eens omzetten in het Nabatese schrift, om uiteindelijk te komen via veel haken en ogen tot een Zuid-Irakees Arabisch uit de 8e eeuw. En dan hebben we het nog niet over de Hebreeuwse bijdragen en de Zoroastrische invloeden. Een hele klus, zeg dat wel.
Eigenlijk onmogelijk dat er nog iets in die teksten staat dat goed vertaald is, en dan heb je bijna een paar miljard mensen die daarop hun leven baseren. Je moet werkelijk debiel zijn of onwetend om heden ten dage nog godsdienstig te zijn.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2013, 17:09   #300
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

in saudi arabie/mekka en alle andere moskeeen worden gewoon de verzen gereciteerd en allen zijn identiek over de hele wereld, zo ook in turkeij, indonesie, sudan en elders
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be