![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Het Congolees dorp werd pas gesloten nadat de als dieren tentoongestelde Congolezen gevoederd werden door bezoekers die hompen brood en snoep naar de arme stakkers gooiden. Dessert 58 is samen met het Atomium het enige wat van deze Expo geen schandvlek is. Maar ik onthou dat dit alles, het anti-Vlaamse en het extreem francofiele gedrag, het mensonterend racisme en de pure slavernij, door de BUB als hoogtepunt van de na-oorlogse Belgische beschaving worden gezien. Ik vermoed dat het hoogtepunt van de vooroorlogse Belgische beschaving voor de B.U.B. dan de genocide was die de Franstalige massamoordenaar koning Leopold II op de Congolezen uitvoerde. Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 31 mei 2013 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 |
Minister-President
|
![]() ![]() Kan jij niet lezen? VERENIGDE NATIES is toch Nederlands, dacht ik?
![]() |
#103 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik prijs mij hoe dan ook gelukkig dat er in de huidige tijden van crisis en tegenspoed nog zoiets kan bestaan als de BUB om bijwijlen middels volstrekt van de pot gerukte stellingen de boel wat op te vrolijken met hoogtepunten van welhaast leuke totale afwezigheid van enig intellect. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Minister
|
![]() Citaat:
- Ken jij veel Gentse arbeiders die vaker in Charleroi komen dan in Antwerpen? Zal wel voorkomen, maar toch niet al te vaak hé. - 'Vele Belgen spreken verschillende talen' moet zijn; 'vele Vlamingen', of 'vele Nederlandstalige Belgen', als u allergisch bent voor dat eerste woord. Geef toch eens toe dat Franstalige Belgen niet zo polyglot zijn als de Vlamingen... Nog een zaak waarin beide bevolkingsgroepen sterk verschillen. Want Vlamingen zijn veel sterker op de Angelsaksische wereld gericht dan Franstaligen, die naar de eigen navel genaamd Parijs blijven staren. -Het specifiek mijden van één volk is natuurlijk ook heel tekenend. Er zijn Vlamingen die Vlamingen mijden, maar het is zo dat Vlamingen zelden specifiek Tsjechen gaan mijden. Een sterke band met het eigen volk kan zich ook negatief vertalen. U spreekt van Belgen, maar ik kan als Vlaming niet gemakkelijk een Waal van een Fransman onderscheiden (tenzij door kleine woordjes als 'septante, nonante.') Niets verkeerd met Walen of Fransmannen, maar indien u zegt dat ik in weze niet verschil van een Waal, dan kunt u even goed zeggen dat ik eigenlijk niet verschil van een Fransman. En er zijn toch enkele zéér relevante verschillen op te merken, al blijven we natuurlijk allemaal West-Europeanen en vooral mensenbroeders. Laatst gewijzigd door respublica : 1 juni 2013 om 13:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 |
Minister
|
![]() Bijzonder wetenschappelijke studie... ik weet het ook niet, al zou het me sterk verbazen moest men evenveel respect hebben gehad voor de moedertaal van de meeste Belgen als voor het Frans... ik weet al uit andere bronnen dat er discriminatie was op allerlei gebied, wellicht ook wel inzake bordjes en opschriften.
Laatst gewijzigd door respublica : 1 juni 2013 om 13:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Minister-President
|
![]() En wat zijn dan die "andere bronnen"?
![]() |
#107 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#108 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Je gebrek aan tegenargumenten illustreert wat ik reeds eerder zei: de BUB promoot een anti-Vlaamse en openlijk racistisch evenement als hoogtepunt van de Belgische na-oorlogse beschaving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#109 |
Minister-President
|
![]() Reclame in het Nederlands:
![]() Tweetalige aankondiging: ![]() Soms waren de aanduidingen alleen in de taal van het land in kwestie (dat hier waarschijnlijk zelf over besliste): Brasil: ![]() Yugoslavija: ![]() Prachtige Belgische sectie: ![]() ![]() Schitterend Philips-paviljoen: ![]() Schitterend Amerikaans paviljoen: ![]() Schitterend Sovjet-paviljoen: ![]()
![]() |
#110 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het zal ongetwijfeld een grote verrassing voor u zijn, maar er bestaan mensen op deze planeet die niet tot uw “Belgische beschaving” behoren, en ik ben er daar ééntje van. Als u het niet kunt laten om in vakjes te denken mag u die mensen derhalve gerust als mijn clubje omschrijven. In dat geval zult u er wel moeten leren mee leven dat mijn clubje net iets groter is dan uw BUB-clubje : volgens het United States Census Bureau zijn wij zo’n 7 miljard in aantal. U mag dus van geluk spreken dat wij niet zo gek zijn om iets te willen voorleggen dat in de buurt komt van uw “Expo 58 beschavingshoogtepunt”: zelfs onze meest minimale “maniatuur” zou op zich al meer ruimte innemen dan gans uw land… Overigens zouden wij dingetjes die u als een hoogtepunt der Belgische beschaving ziet, met name bijvoorbeeld vermeldingen als "Koninklijke Musiekkapel der Gidsen" (cfr. uw post 109), als een flagrante taalfout omschrijven. Zo weinig beschaafd zijn we nu eenmaal, ziet u. Laatst gewijzigd door Gwylan : 2 juni 2013 om 19:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Minister-President
|
![]() Uw persoon interesseert mij niet, Gwylan, ook al wens ik u een gelukkig leven. Ik stel alleen vast dat u meeheult met de flaminganten en dat u er zich niet van distantieert.
Voor de rest doet uw muggenzifterij niets af aan de grootsheid van Expo 58. Misschien bent u wel een beetje jaloers op die prachtige uiting van humanisme, universalisme en nationale eensgezindheid. ![]()
België unitair ! Laatst gewijzigd door De Brabander : 2 juni 2013 om 19:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Euh, is dat dan typisch Belgisch? Dat humanisme, universalisme en "nationale eensgezindheid" waarover u spreekt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#114 |
Minister-President
|
![]() Absoluut niet. Maar dat hoeft ook niet.
![]() |
#115 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#116 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() All the king's horses and all the king's men. Couldn't put Belgium together again.
![]() |
#117 |
Minister-President
|
![]() Ik stel gewoon vast dat weinig naties erin slagen zulke grootse evenementen met succes te organiseren. Zeker jouw gesplitste republiekjes niet.
![]() |
#118 |
Minister-President
|
![]() Heb ik ook niet beweerd en is niet relevant.
![]() |
#119 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Wereldtentoonstelling |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Secretaris-Generaal VN