![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En van 'een grote muil opzetten', daar weet u soms het een en het ander van.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2013 om 19:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#463 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#464 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet passen in het systeem ? Is het niet de taak van de ouder om zijn kinderen hiertoe klaar te stomen ? Maar ja, als voetbal en VTM-programma's op een 60"-HD-TV-met-toeters-en-bellen voorrang hebben op het begeleid huiswerk dan stopt het verhaal. Dat heeft dus niks te maken met politiek. Maar alles met pedagogiek. Van de ouders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#465 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben zelf na twee jaar Latijn overgestapt naar het derde jaar wetenschappen, omdat Latijn me tegenstak. In mijn latere opleiding ben ik echter wel blij geweest met die basiskennis Latijn die ik in mijn eerste graad had opgedaan. Die overstap was deels een negatieve keuze (geen Latijn meer), maar ook een positieve keuze (want ik wou echt wel veel wiskunde en wetenschappen op mijn menu). Als jongeren tegenwoordig hun keuzes enkel baseren op negatieve factoren, dan kan je dat onmogelijk op het onderwijssysteem afwentelen. Academische diploma's zijn decennia lang, en zeker nu, overrated geworden. D�*�*r en nergens anders zit het probleem. De tijd dat een univ-diploma een prestige-zaak was is in de feiten voorbij (met sommige universitaire diploma's legt men spreekwoordelijk de straat tegenwoordig terwijl veel technisch bekwaamde mensen werkzeker zijn én geld kunnen scheppen), maar in de hoofden van Jan en Mieke (lees : de ouders en de leerlingen) moet die nieuwe realiteit nog doordringen. Een maatschappij die traag van begrip is, en de realiteit nog niet doorgrond heeft.... Moet je d�*�*rvoor een goed werkend onderwijssysteem kapot hervormen ?
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#466 |
Banneling
|
![]() Alle ex-latinisten waren al primussen van bij de start, vervang latijn door eender ander vak, en ze zullen ook excelleren in alles wat ze doen.
Weer die fetisj... De sterke TSO-richtingen IW en andere tellen zeer weinig leerlingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#467 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waar ik ook voorstander van ben is dat vreemdelingen in aparte scholen worden geplaatst, zij halen het niveau omlaag en eisen te veel aandacht op van de leerkrachten, die anders naar leerlingen van het eigen volk zouden kunnen gaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geef eens betrouwbare bronnen dat "vreemdelingen" het niveau omlaag zouden halen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 |
|
![]() Het niveau in het technisch onderwijs wordt omlaag gehaald door de vele vreemdelingen die er aanwezig zijn. Zeker in grote steden zijn beroeps en technische scholen zeker niet aantrekkelijk. Door de vreemdelingen apart onderwijs te geven, naar hun noden, kan het technisch en beroepsonderwijs voor het eigen volk opnieuw opgewaardeerd worden. Ook dat zou deel kunnen uitmaken van een onderwijshervorming.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#470 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#471 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 |
|
![]() Dat is juist, er wordt over 6 jaar gemiddeld 4 a 5 uur latijn gegeven per week, dat is er zeker 2 uur teveel. 2 uur die je kan gebruiken voor maatschappelijk nuttiger zaken. Over 6 jaar 2 uur latijn per week zal je ook al wat gezien hebben over die taal en cultuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 |
|
![]() Wat ook dringend moet verminderen is het te groot aantal boeken dat jongeren moeten lezen. Dat is toch puur tijdverspilling. Toen ik in het middelbaar zat las ik nooit mijn boeken. Ik had wel wat beters te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteindelijk een zinloze discussie over dat onderwijs. De kans zit er dik in dat ze iets zullen iets veranderen en dat ondertussen eigenlijk alles zal blijven zoals het was. Discussieer nog maar wat verder.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja we mogen absoluut geen intellectuelen kweken he.....die zouden wel eens een eigen mening kunnen vormen. En bovendien ben je met boekenwijsheid niets aan de band in de fabriek.... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw bijdragen zo te lezen, kan dit wel aardig kloppen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 3 juni 2013 om 20:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#477 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het grote probleem bij die twee richtingen is dat het dure richtingen zijn om in te richten. Werkplaatsen en labo's zijn nu eenmaal niet zo goedkoop als een handboek wiskunde of Latijn. Ik vermoed dat dat één van de belangrijkste redenen is waarom deze richtingen door betrekkelijk weinig scholen worden ingericht. Bij IW valt het nog enigszins mee, aangezien zij voor hun praktijkvakken dezelfde ateliers kunnen gebruiken als EM, EE, MVT, ET, enz... Wat TW betreft ligt dat wat moeilijker. De labo-infrastructuur die die richting vereist vind je in bitter weinig andere richtingen terug, waardoor zo'n gedeeld gebruik minder voor de hand ligt. Vandaar waarschijnlijk het hogere leerlingenaantal in IW, vergeleken met TW. De meeste scholen die praktisch-technische richtingen aanbieden nemen immers IW in hun programma op. TW is bijna alleen maar interesssant voor een school als ze ook de richtingen Biotechnische Wetenschappen, Farmaceutisch Technisch Assistent en Chemie - Optie Chemie in de aanbieding heeft. Pas dan lijkt de investering in de nodige infrastructuur me voldoende rendabel. Enfin. Ik zie niet in hoe de Smet-hervorming d�*�*r iets aan zal veranderen.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". Laatst gewijzigd door abramis brama : 3 juni 2013 om 20:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
|
![]() Alsof je intellectueel wordt van jeugdliteratuur. Vele van die boeken gingen over de tweede wereldoorlog en waren behoorlijk indoctrinair. Jeugdliteratuur maakt kuddedieren. Gelukkig heeft de huidige jeugd internet en kunnen ze de samenvatting van die onnozele boeken a la dagboek Anne Frank van het internet halen.
Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 3 juni 2013 om 20:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alleen zullen de domme voorstellen van Pascalleke daar niets aan veranderen, integendeel. Het is niet door iedereen op een lage-kwaliteitsschool samen te drijven dat plots iedereen de meest geschikte richting gaat kiezen. Dat doe je alleen door goede selectie vooraf en scholen met een programma dat is aangepast aan de specifieke bekwaamheden. Ge moet een technisch geörienteerde niet opzadelen met wiskundige theorieën over topologie, wel met praktisch toepasbare rekenkunde.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 3 juni 2013 om 20:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er is op de kabinetten van Onderwijs en in de betrokken administratie altijd al een gewroet van je welste geweest vanwege een categorie pipo's die altijd al hebben uitgeblonken in wollige praat en theoretisch gezwam: de linkse pedagogen. Ze zijn er altijd als de kippen bij om te pontificeren "hoe het moet", ook al hebben ze doorgaans nooit zelf ook maar één uur voor een reële klas gestaan en les gegeven. Een ander soort dat evenzeer in dit domein graag zijn mening rondtoetert: de sociologen.
|
![]() |
![]() |