![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, ik heb in zo'n wagen gezeten met die individuele kooien, er staat daar een stoeltje in om te zitten en je ziet nog waar men de veiligheidsriem heeft afgesneden. Dat zal te gevaarlijk zijn zo'n veiligheidsriem om u vast te maken.
Laatst gewijzigd door Xenophon : 21 mei 2013 om 15:09. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Best schaft men die gevangenissen gewoon af. Geef de mensen gewoon huisarrest, met een enkelband . Maar een speciale ! Als je de toegestane zone verlaat, ontploft die enkelband, en ben je een been kwijt. Als je hem probeert los te foeffelen eveneens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Personeel kan ten allen tijde hun fiche zien waarom ze daar zitten. En in voorarrest draag je burgerkleren, na veroordeling gevangenis kleren. Tenzij op transport, dan draagt iedereen zijn eigen kleren terug. En in voorarrest kan men best wel een "tijdje" zitten, maar wanneer je daar jaren zat alvorens je proces begint ben je dus echt wel bezig met heel verzwarende zaken. De meesten zitten enkele weken tot enkele maanden. Laatst gewijzigd door Mambo : 25 mei 2013 om 00:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het strengste regime heerst in de huizen van bewaring, daar waar de niet veroordeelden zitten. Citaat:
In 2005 zat ik daar in voorarrest en toen was het nog de gevangeniskledij, toen werd je nog zwaar gestraft als men op je cel een paar burgerkousen vond, men beschouwde dat als een ontsnappingspoging.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ok Xeno. Bedankt. Het onderwerp staat in mijn favorieten. Het verschil tussen arresthuizen( huis van bewaring ) en gevangenis is blijkbaar nog niet zo duidelijk.
Laat staan de behandeling. Als ik goed lees wordt een kandidaat veroordeelde dus strenger bewaakt dan een veroordeelde. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En inderdaad, het strengste regime is dat van de huizen van bewaring, de mensen die in voorarrest zitten. Iemand die 15 jaar heeft gekregen en in Leuven zit, die doen ze smorgens zijn celdeur open, die kan bij de andere gevangenen gaan kaarten/TV zien/koffie drinken. Om 8 uur in de avond doen ze die celdeuren weer dicht, dan zit ieder weer op de eigen cel. Iemand die in voorarrest zit in Antwerpen met 4 man in een éénpersoonscel en de celdeur blijft dicht 23/24.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In huizen van bewaring zitten bv ook veroordeelden die op halve vrijheid zijn aangekomen, soms ook om humane redenen en of medische redenen of redenen van wachttijden en plaatsgebrek ergens anders of redenen van bepaalde gevallen van scholing gecombineerd met uitgangspermissie tijdens de dag. Dit laatste is meestal een begeleidende eindspurt na lange opsluitingen. Anders kan je geen scholing doen in de gevangenis. Soms zitten veroordeelden zelfs heel erg lang in huizen van bewaring. En ik spreek van jaren. 't is nooit wit of zwart. Laatst gewijzigd door Mambo : 31 mei 2013 om 22:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
t' is soms al uitzonderlijk dat er een regel is zelfs. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En het regime is er wel strikter, toch is het vaak zo dat je beter met 2 of zelfs 3 op één cel zit gans de dag dan gans de dag in een gemeenschappelijke zaal waarvan er een stuk of 10 achterlijke allochtonen staan te roepen dat uw moeder een hoer is en dergelijke.
Kwestie van zelf geen tik van de molen te krijgen kan eenzaamheid soms wel zalig zijn, zeker in die omgevingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beklaagden en niet definitief veroordeelden 162,6 41,4% Veroordeelden 119,8 30,5% Geïnterneerden 105,6 26,9% Andere 4,6 1,2% 392,6 100% |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op die manier zitten er dus ook veroordeelden in de Begijnenstraat.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt denk ik niet zo erg lang gezeten hé? Vandaar je trauma. De eerste maanden zijn de trauma maanden. Wandelingen in de leeuwenkooi zijn daar goed tegen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb alles bij elkaar 14 maand gezeten.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zijn er hier nog die zich willen outen ?
Vlaamsnationalisten die in den bak gezeten hebben ? Nu, ik kan me voorstellen als je door veroordeling van de staat in den bak terecht komt, dat je nadien die staat niet op handen gaat dragen. |
![]() |
![]() |