Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2013, 20:07   #461
Weyland
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolsjewiek Bekijk bericht
Daar bestaat debat over in de islamitische gemeenschap. Het grootste deel van de islam gelooft naar mijn weten niet in de "geschapenheid" van de Koran, maar in het idee dat de Koran als woord van God altijd bestaan heeft en pas in de 7de eeuw is geopenbaard.
En dat is dus onzin. Geloof in magie om aan de werkelijkheid te ontsnappen. Dat is geloof, maar het maakt het daarom niet minder belachelijk.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 20:52   #462
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Overigens is de koran NIET geschreven in een bepaalde tijd, de koran heeft ALTIJD al bestaan en werd geopenbaard tussen ongeveer 612 en 632 van onze tijdsrekening.

U mankeert elke basiskennis en maakt zelf verhaaltjes. Mooi, maar niet waar.
Snapt u wel wat u schrijft?

1. U ontkent dat de Koran ooit en in een bepaalde tijd voor het eerst is opgeschreven (door geletterde vrienden van Mohammed). Dat lijkt mij in strijd met de feiten.

2. U meent dat de Koran ALTIJD heeft bestaan echter zonder dat u hiervoor enig bewijs levert. Bovendien ontgaat het u dat de Koran commentaar levert op zogenaamd geschiedkundige feiten, o.a uit de bijbel en uit het leven van de profeet. Dat dit commentaar ALTIJD heeft bestaan, dus reeds voordat de beschreven gebeurtenissen plaatsvonden lijkt mij erg onredelijk.

Verder ontgaat het mij waarom er iets ALTIJD zou MOETEN hebben bestaan. Afgezien van het feit dat dingen niet eeuwig KUNNEN bestaan en dat betreft fysieke dingen en metafysische dingen. Het zou niet verkeerd zijn als u eens een jaar of vijf filosofie, natuurkunde en logica studeerde voordat u nog eens dweept met de dogma's van de islam. U raaskalt namelijk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 21:47   #463
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Ik ontken niets en ik meen niets en ik dweep niet.

Ik geef gewoon het standpunt van de grote stromingen in de islam.

Zo ik raaskal, dan raaskalt de islam.

Overigens heb ik méér dan 5 jaar studie achter de kiezen in zowel natuurkunde als logica als filosofie als oosterse filosofie met als startpunt, maar lang niet als eindpunt, burgerlijk ingenieur.

Ik snap dus heus wel wat ik schrijf.

Nu jij nog. Misschien, als aanbeveling, eerst een kleine kursus begrijpend lezen.
Oud 6 juni 2013, 21:54   #464
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ontken niets en ik meen niets en ik dweep niet.

Ik geef gewoon het standpunt van de grote stromingen in de islam.

Overigens heb ik méér dan 5 jaar studie achter de kiezen in zowel natuurkunde als logica als filosofie als oosterse filosofie met als startpunt, maar lang niet als eindpunt, burgerlijk ingenieur.

Ik snap dus heus wel wat ik schrijf.

Nu jij nog. Misschien, als aanbeveling, eerst een kleine kursus begrijpend lezen.
Het is helemaal niet zo gewoon om het standpunt van 'de grote stroming in de islam' op een forum weer te geven zonder eigen commentaar. De studie was kennelijk aan u niet goed besteed.

Laatst gewijzigd door Piero : 6 juni 2013 om 21:55.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2013, 22:06   #465
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Het is helemaal niet zo gewoon om het standpunt van 'de grote stroming in de islam' op een forum weer te geven zonder eigen commentaar. De studie was kennelijk aan u niet goed besteed.
Ik begreep nochtans wel wat jeebee schreef, dat de grootste stromingen in islam dit aannemen, en niet dat 't zijn eigen mening was.

Misschien zou u iets moeten doen aan begrijpend lezen, oftewel 'n basiskennis opdoen over islam.

Citaat:
De Koran is het heilige boek van Moslims. De naam komt van een Arabische woord dat ‘wat wordt gelezen of voorgelezen’ betekent. In het boek staan de openbaringen van Allah die hij heeft gegeven aan Mohammed. Het wordt gelezen door de 1,2 miljard volgelingen van Mohammed in 2012. Dat is ongeveer 17% van de gehele wereldbevolking. De moslims geloven dat er twee kopieën zijn van de Koran. De een is in de hemel en de ander is bij elkaar gebracht door de volgelingen van Mohammed. Het boek is geschreven in drie verschillende delen.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 09:20   #466
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
@ Sywen

Een kleine hint.

Je zou misschien kunnen beginnen met een opsommende lijst te maken van landen met een moslimmeerderheid waar niet moslims of voor hetzelfde geld andere erediensten op dezelfde voet staan als moslims/islam.

Mocht je lijst erg kort (of leeg) zijn dan zou je je misschien eens kunnen afvragen hoe dat toch zou kunnen komen.

En het 'licht' zien.
In tijden waar men de mond vol heeft over racisme en discriminatie blijven dit soort vragen steeds onbeantwoord, al is het stilzwijgen in deze natuurlijk veelzeggend.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 17:24   #467
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tsja, 't blijft een religie...

Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 7 juni 2013 om 17:24.
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 18:09   #468
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door g_z Bekijk bericht
er is maar een koran

warsh en hafs

een van de twee is vertaald naar arabisch dialect

zoals bijvoorbeel naar het engels of frans of nederlands

dus in feite is en maar een oorspronkelijke koran en nog steeds origineel en authenhiek zonder twijfel
Zonder twijfel want dat mag niet, door god geschreven ja. Waarom een mens (Mohammed) die dan mag herschrijven is me ook niet duidelijk, zijn woorden zijn belangrijker dan die van God (de Koran).

Laatst gewijzigd door BonBon : 7 juni 2013 om 18:10.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 21:35   #469
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
In tijden waar men de mond vol heeft over racisme en discriminatie blijven dit soort vragen steeds onbeantwoord, al is het stilzwijgen in deze natuurlijk veelzeggend.
zulke vragen zijn al 'tig maal beantwoord.

maar ja, soms is het moeilijk lezen met oogkleppen op hé.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 7 juni 2013 om 21:37.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 21:47   #470
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
zulke vragen zijn al 'tig maal beantwoord.

maar ja, soms is het moeilijk lezen met oogkleppen op hé.
m.a.w. Je hebt geen enkel mohamedaans land kùnnen vinden waar niet mohamedanen dezelfde rechten en vrijheden hebben/ op dezelfde voet staan als mohamedanen hier bij ons, in ònze democratische landen.
Oud 7 juni 2013, 22:44   #471
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sean Bekijk bericht
Islam kent geen racisme.

Citaat:
"O mensen! Waarlijk jullie Heer is Eén en jullie vader (Adam) is één. Een Arabier is niet beter dan een niet-Arabier, en een niet-Arabier niet beter dan een Arabier; een blanke is niet beter dan een zwarte en een zwarte is niet beter dan een blanke - behalve in termen van vroomheid en goede daden". (uitspraak van profeet Mohamed gemeld door Imaam Ahmad, 22391, al-Silsilat al-Saheeh 2700)
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 22:50   #472
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
m.a.w. Je hebt geen enkel mohamedaans land kùnnen vinden waar niet mohamedanen dezelfde rechten en vrijheden hebben/ op dezelfde voet staan als mohamedanen hier bij ons, in ònze democratische landen.
Welke discriminerende wetten zou jij opleggen mocht je het voor het zeggen hebben tov moslims?
Oud 7 juni 2013, 23:29   #473
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Welke discriminerende wetten zou jij opleggen mocht je het voor het zeggen hebben tov moslims?
Minstens dezelfde als degene die moslims opleggen aan christenen:

http://www.refdag.nl/overzicht_met_l...volgd_1_440434

"Overzicht met landen waar christenen worden vervolgd

Afghanistan: Er zijn 88 volken in dit land die nog niet met het Evangelie bereikt zijn. Niet-moslims mogen niet bij elkaar vergaderen; openlijk getuigen onder vluchtelingen heeft vaak tot de dood geleid.

2. Algerije: De moslims in Algerije hebben slechte herinneringen aan ’christelijke’ veroveringen uit het verleden. De religieuze en sociale druk in Algerije dwingt christelijke vrouwen er vaak toe om te trouwen met moslims.

3. Azerbeidzjan: De opleving van de islam veroorzaakt haat en wrok jegens het christendom. Armeense kerken, veelal verwoest, blijven gesloten; slechts weinig Armeense christenen zouden een kerkdienst durven bezoeken wanneer ze weer opengingen.

4. Bangladesh: Een van de armste landen ter wereld. Bangladesh kampt met overbevolking, overstromingen en cyclonen. Gelovigen worden door moslimextremisten vaak bij het schaarse water vandaan gehouden. Deze extremisten hebben ook veel riksja’s van christenen vernield, zodat hun enige bron van inkomsten weggevallen is.

5. Bhutan: Boeddhisme is staatgodsdienst. Alle openbare godsdienstbeleving, evangelisatie en activiteiten door andere religies is verboden. Boeddhisten mogen niet van godsdienst veranderen.

6. Brunei: Onder moslims mag niet worden geëvangeliseerd. De regering weert vanouds alle buitenlandse geestelijken uit het land en verbiedt religieus onderwijsmateriaal en Bijbels. Op school mag alleen de islam worden geleerd.

7. China: China kent veruit de ergste vervolging onder christenen. De regering blijft Bijbels en kerkelijke bezittingen in beslag nemen. Zelfs Bijbels die officieel door de overheid zijn gedrukt, worden door de politie afgepakt. Toch groeit de kerk. Het aantal Chinezen dat per dag tot het geloof komt wordt geschat op 3000. (Dit baart de overheid zorgen). Een aantal bekende evangelisten kreeg in 1997 jarenlange gevangenisstraf.

8. Comoren: Elk openlijk getuigenis is verboden in deze islamitische staat. Minder dan 1 procent van de bevolking heeft van Christus gehoord, en degenen die openlijk bijeenkomen worden vervolgd.

9. Cuba: De regering heeft kortgeleden veel huiskerken verwoest en gelovigen bedreigd. Sommigen zijn zelfs gevangen gezet. Door de strenge verboden leeft er op dit afgeschermde eiland een grote honger naar de Bijbel.

10. Cyprus: De weinige zendelingen die werken onder de Griekse bevolking ondervinden veel tegenwerking van de Grieks-Orthodoxe Kerk. Het noorden is bijna volledig moslim; hier zijn openlijke christelijke activiteiten niet toegestaan.

11. Egypte: Islamitische radicalen hebben gemoord onder christenen, politici en toeristen, om de Egyptische regering ten val te brengen. Volwassen moslims die zich tot het christendom bekeren, mogen hun religieuze status niet officieel veranderen, zodat hun kinderen verplicht deel moeten nemen aan islamitische activiteiten.

12. Guinee: Evangelisatie door buitenlanders en registratie van nieuwe kerkelijke denominaties is verboden. Er zijn slechts 25 opgeleide dominees in het land; de meesten van hen zijn beïnvloed door liberale scholing vanuit Kameroen.

13. Indonesië: De regering beperkt de uitbreiding van het aantal christenen en de christelijke invloed op het openbare leven. Moslimextremisten hebben recentelijk veel lndonesische kerken aangevallen en verwoest.

14. Iran: Alle afwijkingen van de staatsreligie sjiitische islam kunnen aanleiding zijn tot hevige vervolging. De pers wordt gecensureerd. Evangelisatie en prediking onder moslims is verboden en onder christelijke groepen bevinden zich spionnen van de regering.

15. Irak: Godsdiensten worden geaccepteerd al naar gelang zij zich loyaal betonen aan het regime van Saddam Hoessein. Christenen mogen niet evangeliseren of diensten organiseren buiten daarvoor aangewezen terrein.

16. Israël: Een aanzienlijk deel van de Knesset ondersteunt een wet die evangelisatie verbiedt. De politie is reeds begonnen met het in beslag nemen van materiaal en bijbelwinkels zijn door orthodoxe Joden bedreigd.

17. Koeweit: Niet-moslims worden in sociaal opzicht gediscrimineerd. Hoewel de Golfoorlog tot iets minder strenge religieuze regels heeft geleidt, is er nog steeds geen gelegenheid voor openbare godsdienstuitoefe ning en getuigenis.

18. Laos: Evangelisatie is ten strengste verboden en het is illegaal om buitenlandse publicaties in te voeren. Het gerucht gaat dat christelijke geestelijken in de gevangenis belanden om hun geloof. Protestantse en rooms-katholieke seminaries blijven gesloten.

19. Libië: Geen enkele vorm van christelijk getuigenis is geoorloofd. Christenen maken slechts 3 procent van de bevolking uit; een handjevol is Libiër, de rest is buitenlands.

20. Maldiven: Alle burgers moeten moslim zijn. Christelijke gebedsplaatsen zijn verboden en openlijk getuigen kan leiden tot ernstige straf. Hierdoor wordt er op de Maldiven nauwelijks geëvangeliseerd.

21. Mauritanië: Alleen soennitische moslims krijgen het burgerschap. Er is maar één christelijke gemeente, waar alleen buitenlanders mogen komen. De constitutionele vrijheid van religie geldt niet voor christenen. Bijna alle christenen zijn buitenlanders.

22. Marokko: Christenen worden gedwongen alleen onder buitenlanders te werken; een moslim van geloof helpen veranderen levert strenge straf van de overheid op.

23. Nigeria: Vervolging van christenen door moslims wordt algemeen genegeerd door de overheid. Veel kerken zijn verwoest en onder christenen in het noorden hebben slachtingen plaatsgevonden.

24. Oman: Alleen buitenlanders mogen hun christelijk geloof in het openbaar belijden. Het beleid van de regering heeft veel christenen het land doen ontvluchten. Er is nog maar één inheemse groep van (twintig) christenen bekend.

25. Pakistan: De door de overheid bevorderde islamisering van de maatschappij ondermijnt de rechten van christenen en andere niet-moslims. De godsdienstwetten in Pakistan veroordelen iedereen die de profeet Mohammed beledigt tot de dood. Deze wet is veelal aanleiding tot arrestaties van vals beschuldigden. Niet zelden zitten zij jaren vast.

26. Quatar: Getuigen onder moslims is verboden en alleen buitenlandse christenen kunnen vergaderen. Slechts de Anglicaanse Kerk heeft een officiële status. Inheemse christenen uit Quatar hebben veel geleden om hun geloof.

27. Saudi-Arabië: Zelfs buitenlandse christenen mogen hier niet samenkomen. Iedereen die getuigt van zijn geloof tegen moslims, wacht de gevangenis, uitzetting of zelfs executie.

28. Somalië: Somalische christenen hebben te maken met sterke tegenstand en moeten in het geheim bijeenkomen.

29. Sri Lanka: Het christendom wordt in dit boeddhistische land beschouwd als een buitenlandse en kolonialistische bedreiging. Vrije beroepskeuze en toegang tot onderwijs zijn ten strengste voorbehouden aan boeddhisten.

30. Sudan: In Sudan beleeft de kerk vervolging die te vergelijken is met de vervolging in de eerste eeuw na Christus. Gehele dorpen worden verwoest, kinderen worden in slavernij verkocht en gelovigen worden gedwongen te vluchten en asiel in andere landen te zoeken. Dagelijks sterven honderden christenen door de hand van moslimextremisten.

31. Tibet: De vrijheid van meningsuiting in Tibet wordt aan banden gelegd door de dominante buur China. Christenen kunnen alleen in het geheim samenkomen.

32. Turkije: Er zijn ernstige beperkingen voor niet-moslims. Verschillende Griekse en Armeense kerken zijn gesloten sinds de jaren zeventig. Christenen in Turkije vinden het moeilijk om door te gaan met religieuze activiteiten. De Syrisch-orthodoxe gemeenschap kreeg oktober 1997 het bevel haar activiteiten stop te zetten.

33. Oezbekistan: De Pinkstergemeente is het verboden zich officieel te laten registreren, evenals de Lutherse Kerk. Christelijke lectuur die in 1997 geconfisqueerd werd, is na zes maanden teruggegeven.

Mooi lijstje... en nog wel eentje uit '98, hoewel nog steeds brandend actueel.

Als het op discriminatie aankomt, spannen moslims blijkbaar moeiteloos de kroon, los van andere onderdrukkers.
Hoe ga je je hier uitdraaien ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 23:32   #474
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
kan er iemand één mohamedaans land opnoemen waar er geen ambras is ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juni 2013, 23:59   #475
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
kan er iemand één mohamedaans land opnoemen waar er geen ambras is ??
Saudi Arabië.
Oud 8 juni 2013, 00:23   #476
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen.

De stricte toepassing van onze alreeds bestaande wetgeving, zonder uitzonderingsmaatregelen + zerotolerantie is voor mij voldoende.

Bovendien zou ik religie klasseren onder 'hobby'!

Meer moet dat niet zijn.
Oud 8 juni 2013, 00:24   #477
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Saudi Arabië.
Haha
Oud 8 juni 2013, 01:28   #478
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
veel blabla ....
mooi lijstje, en wat heeft dat te maken met België?

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 8 juni 2013 om 01:28.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 01:37   #479
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
mooi lijstje, en wat heeft dat te maken met België?
't Aan jou gevraagde lijstje is zoek geraakt tussen je blinde adoratie en van angst vervulde verering voor 'n dooie radicaal?
Oud 8 juni 2013, 03:28   #480
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Minstens dezelfde als degene die moslims opleggen aan christenen:

http://www.refdag.nl/overzicht_met_l...volgd_1_440434

"Overzicht met landen waar christenen worden vervolgd

Afghanistan: Er zijn 88 volken in dit land die nog niet met het Evangelie bereikt zijn. Niet-moslims mogen niet bij elkaar vergaderen; openlijk getuigen onder vluchtelingen heeft vaak tot de dood geleid.

2. Algerije: De moslims in Algerije hebben slechte herinneringen aan ’christelijke’ veroveringen uit het verleden. De religieuze en sociale druk in Algerije dwingt christelijke vrouwen er vaak toe om te trouwen met moslims.

3. Azerbeidzjan: De opleving van de islam veroorzaakt haat en wrok jegens het christendom. Armeense kerken, veelal verwoest, blijven gesloten; slechts weinig Armeense christenen zouden een kerkdienst durven bezoeken wanneer ze weer opengingen.

4. Bangladesh: Een van de armste landen ter wereld. Bangladesh kampt met overbevolking, overstromingen en cyclonen. Gelovigen worden door moslimextremisten vaak bij het schaarse water vandaan gehouden. Deze extremisten hebben ook veel riksja’s van christenen vernield, zodat hun enige bron van inkomsten weggevallen is.

5. Bhutan: Boeddhisme is staatgodsdienst. Alle openbare godsdienstbeleving, evangelisatie en activiteiten door andere religies is verboden. Boeddhisten mogen niet van godsdienst veranderen.

6. Brunei: Onder moslims mag niet worden geëvangeliseerd. De regering weert vanouds alle buitenlandse geestelijken uit het land en verbiedt religieus onderwijsmateriaal en Bijbels. Op school mag alleen de islam worden geleerd.

7. China: China kent veruit de ergste vervolging onder christenen. De regering blijft Bijbels en kerkelijke bezittingen in beslag nemen. Zelfs Bijbels die officieel door de overheid zijn gedrukt, worden door de politie afgepakt. Toch groeit de kerk. Het aantal Chinezen dat per dag tot het geloof komt wordt geschat op 3000. (Dit baart de overheid zorgen). Een aantal bekende evangelisten kreeg in 1997 jarenlange gevangenisstraf.

8. Comoren: Elk openlijk getuigenis is verboden in deze islamitische staat. Minder dan 1 procent van de bevolking heeft van Christus gehoord, en degenen die openlijk bijeenkomen worden vervolgd.

9. Cuba: De regering heeft kortgeleden veel huiskerken verwoest en gelovigen bedreigd. Sommigen zijn zelfs gevangen gezet. Door de strenge verboden leeft er op dit afgeschermde eiland een grote honger naar de Bijbel.

10. Cyprus: De weinige zendelingen die werken onder de Griekse bevolking ondervinden veel tegenwerking van de Grieks-Orthodoxe Kerk. Het noorden is bijna volledig moslim; hier zijn openlijke christelijke activiteiten niet toegestaan.

11. Egypte: Islamitische radicalen hebben gemoord onder christenen, politici en toeristen, om de Egyptische regering ten val te brengen. Volwassen moslims die zich tot het christendom bekeren, mogen hun religieuze status niet officieel veranderen, zodat hun kinderen verplicht deel moeten nemen aan islamitische activiteiten.

12. Guinee: Evangelisatie door buitenlanders en registratie van nieuwe kerkelijke denominaties is verboden. Er zijn slechts 25 opgeleide dominees in het land; de meesten van hen zijn beïnvloed door liberale scholing vanuit Kameroen.

13. Indonesië: De regering beperkt de uitbreiding van het aantal christenen en de christelijke invloed op het openbare leven. Moslimextremisten hebben recentelijk veel lndonesische kerken aangevallen en verwoest.

14. Iran: Alle afwijkingen van de staatsreligie sjiitische islam kunnen aanleiding zijn tot hevige vervolging. De pers wordt gecensureerd. Evangelisatie en prediking onder moslims is verboden en onder christelijke groepen bevinden zich spionnen van de regering.

15. Irak: Godsdiensten worden geaccepteerd al naar gelang zij zich loyaal betonen aan het regime van Saddam Hoessein. Christenen mogen niet evangeliseren of diensten organiseren buiten daarvoor aangewezen terrein.

16. Israël: Een aanzienlijk deel van de Knesset ondersteunt een wet die evangelisatie verbiedt. De politie is reeds begonnen met het in beslag nemen van materiaal en bijbelwinkels zijn door orthodoxe Joden bedreigd.

17. Koeweit: Niet-moslims worden in sociaal opzicht gediscrimineerd. Hoewel de Golfoorlog tot iets minder strenge religieuze regels heeft geleidt, is er nog steeds geen gelegenheid voor openbare godsdienstuitoefe ning en getuigenis.

18. Laos: Evangelisatie is ten strengste verboden en het is illegaal om buitenlandse publicaties in te voeren. Het gerucht gaat dat christelijke geestelijken in de gevangenis belanden om hun geloof. Protestantse en rooms-katholieke seminaries blijven gesloten.

19. Libië: Geen enkele vorm van christelijk getuigenis is geoorloofd. Christenen maken slechts 3 procent van de bevolking uit; een handjevol is Libiër, de rest is buitenlands.

20. Maldiven: Alle burgers moeten moslim zijn. Christelijke gebedsplaatsen zijn verboden en openlijk getuigen kan leiden tot ernstige straf. Hierdoor wordt er op de Maldiven nauwelijks geëvangeliseerd.

21. Mauritanië: Alleen soennitische moslims krijgen het burgerschap. Er is maar één christelijke gemeente, waar alleen buitenlanders mogen komen. De constitutionele vrijheid van religie geldt niet voor christenen. Bijna alle christenen zijn buitenlanders.

22. Marokko: Christenen worden gedwongen alleen onder buitenlanders te werken; een moslim van geloof helpen veranderen levert strenge straf van de overheid op.

23. Nigeria: Vervolging van christenen door moslims wordt algemeen genegeerd door de overheid. Veel kerken zijn verwoest en onder christenen in het noorden hebben slachtingen plaatsgevonden.

24. Oman: Alleen buitenlanders mogen hun christelijk geloof in het openbaar belijden. Het beleid van de regering heeft veel christenen het land doen ontvluchten. Er is nog maar één inheemse groep van (twintig) christenen bekend.

25. Pakistan: De door de overheid bevorderde islamisering van de maatschappij ondermijnt de rechten van christenen en andere niet-moslims. De godsdienstwetten in Pakistan veroordelen iedereen die de profeet Mohammed beledigt tot de dood. Deze wet is veelal aanleiding tot arrestaties van vals beschuldigden. Niet zelden zitten zij jaren vast.

26. Quatar: Getuigen onder moslims is verboden en alleen buitenlandse christenen kunnen vergaderen. Slechts de Anglicaanse Kerk heeft een officiële status. Inheemse christenen uit Quatar hebben veel geleden om hun geloof.

27. Saudi-Arabië: Zelfs buitenlandse christenen mogen hier niet samenkomen. Iedereen die getuigt van zijn geloof tegen moslims, wacht de gevangenis, uitzetting of zelfs executie.

28. Somalië: Somalische christenen hebben te maken met sterke tegenstand en moeten in het geheim bijeenkomen.

29. Sri Lanka: Het christendom wordt in dit boeddhistische land beschouwd als een buitenlandse en kolonialistische bedreiging. Vrije beroepskeuze en toegang tot onderwijs zijn ten strengste voorbehouden aan boeddhisten.

30. Sudan: In Sudan beleeft de kerk vervolging die te vergelijken is met de vervolging in de eerste eeuw na Christus. Gehele dorpen worden verwoest, kinderen worden in slavernij verkocht en gelovigen worden gedwongen te vluchten en asiel in andere landen te zoeken. Dagelijks sterven honderden christenen door de hand van moslimextremisten.

31. Tibet: De vrijheid van meningsuiting in Tibet wordt aan banden gelegd door de dominante buur China. Christenen kunnen alleen in het geheim samenkomen.

32. Turkije: Er zijn ernstige beperkingen voor niet-moslims. Verschillende Griekse en Armeense kerken zijn gesloten sinds de jaren zeventig. Christenen in Turkije vinden het moeilijk om door te gaan met religieuze activiteiten. De Syrisch-orthodoxe gemeenschap kreeg oktober 1997 het bevel haar activiteiten stop te zetten.

33. Oezbekistan: De Pinkstergemeente is het verboden zich officieel te laten registreren, evenals de Lutherse Kerk. Christelijke lectuur die in 1997 geconfisqueerd werd, is na zes maanden teruggegeven.

Mooi lijstje... en nog wel eentje uit '98, hoewel nog steeds brandend actueel.

Als het op discriminatie aankomt, spannen moslims blijkbaar moeiteloos de kroon, los van andere onderdrukkers.
Hoe ga je je hier uitdraaien ?
Zonder jezelf belachelijk te maken is dat onmogelijk!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be