Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2013, 19:25   #21
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenl...orzitter.dhtml

Het is te druk... Teveel werk... leuk excuus waar de partij zich achter kan wegsteken om de voorzitterswissel nog wat uit te stellen. Een echte blijk van vertrouwen in de ondervoorzitter is het ook wel niet. Komt eigenlijk hierop neer : BDW voert campagne, is het campagne voorwerp eigenlijk, doet de debatten, kan de regeringsonderhandelingen leiden, wellicht ook nog de fromatie zelf en als alles gedaan is dan kan Ben de fakkel overnemen.

Slecht nieuws voor Xenophon, die had nochtans een lidkaart gekocht om op het congres tegen te kunnen stemmen voor moest BDW niet te goed bij de vlaamse les blijven. Tegen november is Peeters II of BDW I al lang vertrokken, en Elio II zal zelfs zo lang niet duren.
de schrik zit er goed in bij dat partijtje ongeregeld.
magermans overleeft dat niet, eergisteren klagen dat het teveel was, en nu al zijn kar keren. of hoe kom ik dagelijks in het nieuws.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 19:29   #22
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Het probleem is dat Ben Zwets geen charisma heeft. Met hem gaat NVA rechtstreeks onder de kiesdrempel.
Oud 8 juni 2013, 19:31   #23
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
In de N-VA hebben ze niemand anders, bij de traditio's hebben ze niemand.
Als lid van de partij heb je er zeker een goed zicht op. Ik ga je waardeoordeel dan ook niet in twijfel trekken.
Alhoewel ik zelf de mening blijf toegedaan dat het beste voor ons land is dat Ben Weyts met onmiddellijke ingang de voorzittershamer overneemt van Bart. Hic et nunc, om het in de gebruikelijke taal uit te drukken.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 19:34   #24
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Freddie Bekijk bericht
Met de kwaliteiten van Bart hebben ze inderdaad niemand bij N-VA. Maar ook Beke, Gwendolien noch Bruno kunnen aan Bart tippen. Die 3 reiken nog niet tot de onderkant van Barts schoenzolen.
Maar dat vormt niet echt een probleem voor de nakende en nodige voorzitterswissel bij n-va hee
Oud 8 juni 2013, 19:57   #25
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hollande Bekijk bericht
de schrik zit er goed in bij dat partijtje ongeregeld.
magermans overleeft dat niet, eergisteren klagen dat het teveel was, en nu al zijn kar keren. of hoe kom ik dagelijks in het nieuws.
zuur ventje!!
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 19:58   #26
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar dat vormt niet echt een probleem voor de nakende en nodige voorzitterswissel bij n-va hee
Wat vindt u van de uitspraak van Babytobback dat iemand anders het mag proberen als ze verliezen in 2014?

Blij dat het nog voor de N-VA is zeker?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 20:53   #27
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Wat vindt u van de uitspraak van Babytobback dat iemand anders het mag proberen als ze verliezen in 2014?

Blij dat het nog voor de N-VA is zeker?
Sterke uitspraak, waaraan men hem zeer zeker zal herinneren in 2014 moest het resultaat negatief zijn; Dat is nu eenmaal het lot van een voorzitter. Zoals iedereen weet.
Oud 8 juni 2013, 21:19   #28
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het is te druk... Teveel werk... leuk excuus waar de partij zich achter kan wegsteken om de voorzitterswissel nog wat uit te stellen. Een echte blijk van vertrouwen in de ondervoorzitter is het ook wel niet. Komt eigenlijk hierop neer : BDW voert campagne, is het campagne voorwerp eigenlijk, doet de debatten, kan de regeringsonderhandelingen leiden, wellicht ook nog de fromatie zelf en als alles gedaan is dan kan Ben de fakkel overnemen.

Slecht nieuws voor Xenophon, die had nochtans een lidkaart gekocht om op het congres tegen te kunnen stemmen voor moest BDW niet te goed bij de vlaamse les blijven. Tegen november is Peeters II of BDW I al lang vertrokken, en Elio II zal zelfs zo lang niet duren.
Het Weverke is geen campagne voorwerp of hij voert geen campagne.
Hij IS campagne.
Zonder dat hij er iets voor moet doen.
De journalisten bellen hem op voor om het even wat, voor om het even welk probleem: allemaal gratis publiciteit.

Wij zouden wel goed zot moeten zijn om dat "links" te laten liggen.

Tot spijt van wie het benijdt.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 21:29   #29
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Misschien kan de vrouw van Weyts het doen
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 21:39   #30
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het Weverke is geen campagne voorwerp of hij voert geen campagne.
Het Weverke, .... alleen al die naamsverdraaiïng doet mijn maag wee oprispen, mijn knieën verslappen, mijn zak verkrampen, en mijn tenen krullen, en.... doet me wat je erover zegt a priori niet ernstig nemen.

Citaat:
Hij IS campagne.
Maar dan ook niet méér.
Een intelligente gast, vlotte babbel, maar in de échte politiek naïef en groen achter de oren (cfr. zijn vertrouwen in een tsjeef zoals Beke)

Citaat:
Wij zouden wel goed zot moeten zijn om dat "links" te laten liggen.
Uw laatste en enige korst brood smijt ge best niet weg.
Oud 8 juni 2013, 21:48   #31
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het Weverke, .... alleen al die naamsverdraaiïng doet mijn maag wee oprispen, mijn knieën verslappen, mijn zak verkrampen, en mijn tenen krullen, en.... doet me wat je erover zegt a priori niet ernstig nemen.

Maar dan ook niet méér.
Een intelligente gast, vlotte babbel, maar in de échte politiek naïef en groen achter de oren (cfr. zijn vertrouwen in een tsjeef zoals Beke)

Uw laatste en enige korst brood smijt ge best niet weg.
Je geeft me een zeer goede bijkomende reden om mijn geliefkoosde bijnaam, gebaseerd op het gedichtje, nog veel en nog lang te gebruiken.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 22:54   #32
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Je geeft me een zeer goede bijkomende reden om mijn geliefkoosde bijnaam, gebaseerd op het gedichtje, nog veel en nog lang te gebruiken.

.
Doe maar.
Voor mij is 't een goede reden om uw schrijfsels over te slaan.
Neem het niet persoonlijk, want ik doe dat met elke tekst waar die verdraaiïngen inkomen.
Ik kan dat gewoon niet ernstig nemen.
Oud 8 juni 2013, 23:19   #33
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

gewoon een mooie truk om zich in te dekken om zijn eerdere belofte te verbreken dat hij burgemeester zou blijven van antwerpen.

want mocht hij de verkiezingen winnen (met een heel groot vraagteken) als partijleider zou dat wel heel moeilijk zijn om te combineren.

niets meer, en niets minder. die vent is gevaarlijk voor de democratie.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 8 juni 2013 om 23:19.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2013, 23:26   #34
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
gewoon een mooie truk om zich in te dekken om zijn eerdere belofte te verbreken dat hij burgemeester zou blijven van antwerpen.

want mocht hij de verkiezingen winnen (met een heel groot vraagteken) als partijleider zou dat wel heel moeilijk zijn om te combineren.

Wat een gelul man!!
Oud 9 juni 2013, 06:19   #35
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

[quote=Sywen;6670403]
Citaat:
Dat is iets waar inderdaad altijd rekening mee moet worden gehouden, het kan; Maar ik denk niet dat het gaat gebeuren. Alhoewel, het minister-presidenschap is iets dat hij misschien wel voor zou gaan. Wat zijn partij op dat vlak gaat beslissen/vragen zal strikt geheim blijven. Anders gaat dat een element tegen hem worden in de campagne in antwerpen.
[quote]
Citaat:

Gevaarlijk voor de democratie ? Omdat zijn partij nogal losjes omgaat met haar eigen statuten en ze een overduidelijk personeelsprobleem heeft ? Dat is kort door de bocht. Uiteindelijk is dat een intern probleem. En in alle partijen zijn er al politici die haasje-over speelden en switchten van regionaal naar nationaal bv. Een burgemeester die zijn stad in de steek laat zou inderdaad totaal ongezien zijn. Maar een gevaar voor de democratie zie ik daar niet in.
Kiezersbedrog is niet fraai, maar het heeft altijd bestaan in ons systeem. De kracht van de verandering op dat vlak zal er dan gewoon in bestaan dat zij het nog wat flagranter spelen.

Laatst gewijzigd door peter1962 : 9 juni 2013 om 06:20.
Oud 9 juni 2013, 07:52   #36
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Gevaarlijk voor de democratie

Wat een drama toch.

1. Alle toppolitici proberen te cumuleren
2. We hebben geen democratie
3. Dit is een interne partijaangelegenheid

Als ik zie hoe elke scheet van BDW onder de loep genomen wordt en er een orkaan van gemaakt wordt, dan moet de schrik bij de N-VA haters er wel goed inzitten...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 08:13   #37
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Gevaarlijk voor de democratie

Wat een drama toch.

1. Alle toppolitici proberen te cumuleren
2. We hebben geen democratie
3. Dit is een interne partijaangelegenheid

Als ik zie hoe elke scheet van BDW onder de loep genomen wordt en er een orkaan van gemaakt wordt, dan moet de schrik bij de N-VA haters er wel goed inzitten...
Ook dat is nogal kort door de bocht. Het grote verschil tussen n-va en de andere partijen is dat de eerste puur op de kracht van BDW spektakulair groeide. Dat in zijn zog een hele groep mensen mee groot zijn geworden. Maar je kunt er niet naast kijken dat daar nogal wat meelopers tussen zitten, mensen die het op eigen kracht nooit zo ver zouden hebben geschopt.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat op vlak van commentaar men zich eerder richt op de persoon van BDW dan op de veel minder expressieve partij zelf.
Oud 9 juni 2013, 08:24   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook dat is nogal kort door de bocht. Het grote verschil tussen n-va en de andere partijen is dat de eerste puur op de kracht van BDW spektakulair groeide. Dat in zijn zog een hele groep mensen mee groot zijn geworden. Maar je kunt er niet naast kijken dat daar nogal wat meelopers tussen zitten, mensen die het op eigen kracht nooit zo ver zouden hebben geschopt.
Het is dan ook niet meer dan normaal dat op vlak van commentaar men zich eerder richt op de persoon van BDW dan op de veel minder expressieve partij zelf.
Dat men zich op BDW richt, lijkt mij inderdaad niet meer dan normaal. Maar dat was dan ook niet waar ik op doelde. Het gaat er niet om dat BDW bekritiseerd wordt, maar wel dat hij tot op microscopisch detail bekritiseerd wordt en dat van elk hobbeltje in de weg een gigantische krater gemaakt wordt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2013, 08:30   #39
Brakelaar
Minister

Standaard

Citaat:
meelopers heb je overal,zelfs in jouw partij!!
Ik zeg het nogmaals,velen zijn radeloos als je de reacties hier leest,de schrik zit er diep in bij velen,en dat is nu juist goed aan deze zaak,relativeren zit er bij velen niet in, als ze maar kunnen lullen op de schrik van belgie!!
Oud 9 juni 2013, 08:32   #40
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sterke uitspraak, waaraan men hem zeer zeker zal herinneren in 2014 moest het resultaat negatief zijn; Dat is nu eenmaal het lot van een voorzitter. Zoals iedereen weet.
Dat is het lot van een voorzitter. Maar had Dewever dit gezegd...?

Zo voorspelbaar.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be