![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#561 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je mag jouw god helemaal voor jezelf hebben, ik hoef haar niet.
Citaat:
Waarom zouden we ons die anders voorstellen dan ze is? Waarom aan zelfbegoocheling doen?
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2013 om 09:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#563 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik zit er echt niet grandioos naast hoor ok dan, soms maar in dit geval niet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#564 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#565 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik ontmoet voortdurend mensen die hetzelfde geloven, dat de dag 24 uur duurt, dat 100 euro 10x 10 euro is, dat we rechts moeten rijden, ... of ze in Sinterklaas of Allah geloven laat mij koud. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#567 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Da's alsof ik zou zeggen dat er treinen en auto's in Harry Potter voorkomen, en dat is allemaal echt, dus Harry Potter is een non-fictief profetisch boek. Gewoon even uw redenering aan het volgen.
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Banneling
|
![]() Maar misschien wel dat boek, als je er over nadenkt kan God nooit met de mens gecommuniceerd hebben via een boek die mensen geschreven en samengesteld hebben. Mohammed was ook een mens, je volgt dus altijd mensen en niet God.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Aton : 13 juni 2013 om 10:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
Minister-President
|
![]() Zeg dan wat je weet.
Tot zo lang staat mijn posting als een huis: op fundamenten, omdat ik wel zeg 'waarom'.
![]() |
#571 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#572 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik dacht van niet.
![]() |
![]() |
#573 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
wat zijn dan de andere 2 bronnen en hoe zouden deze aangeduid kunnen worden want ik weet niet welk boek je nu weer hebt gelezen Laatst gewijzigd door g_z : 13 juni 2013 om 14:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 |
Parlementslid
|
![]() neen
ik heb niet gezegd dat ik denk dat ik het weet heb aangegeven dat ik weet wat ik zeg wat ik verder weet en deel is aan mij wat een ander ermee doet is aan hen voor mij is mijn waarheid universeel indien een ander dit niet deelt is dat sneu voor die persoon wel leuk om een zoektocht te beginnen waarom iets veronderstelt wordt en je er langzaam in te verdiepen, helemaal als je in begint te zien dat logica deel uitmaakt van deze reis alsmede andere ingredienten die soms te pas komen tijdens deze wisselingen van gedachten |
![]() |
![]() |
![]() |
#576 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De fiqh - het islamitisch recht, te onderscheiden van de shari'a, heilige wet - steunt op 4 bronnen, de usul al-fiqh: de koran, het 'woord' van god de sunna, de 'overlevering' van de profeet de idjma, de concensus van de geleerden de qiyas, de redenering naar analogie Op te merken valt dat sinds het einde van de 10e eeuw de 'poort voor onhafhankelijk redeneren' - bab al-idjtihad - gesloten werd en dat het sindsdien niet meer mogelijk is nieuwe interpretaties aan het recht toe te voegen maar dat men de vroegere juristen dient na te volgen (taqlid). Wat nog wel kan is het uitspreken van fatwa's na onhafhankelijk redeneren, maar die fatwa's zijn eerder adviezen en zijn nooit bindend. In de hoop je van dienst te zijn geweest en je kennis te hebben bijgespijkerd...
![]() |
![]() |
#577 |
Minister-President
|
![]() Dat is een logische tegenspraak.
Voor mij (fur mich) is enkel voor 'mij' geldig. Voor iedereen (an sich) is universeel geldig. Jouw waarheid is jouw waarheid maar daarom geen universele waarheid.
![]() |
#578 |
Gouverneur
|
![]() Die van g_z wel.
![]() |
![]() |
#579 |
Minister-President
|
![]() Dat was net haar beperkende visie die ik gecorrigeerd heb zonder iets over dat 'geloof' te zeggen.
![]() |
#580 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
voor mij is mijn waarheid universeel maar ik volg niet blindelings iemand anders omdat dit toevallig in m'n opvoeding zat. Zeg eens, moest je in een christelijk of westers land geboren zijn, welke godsdienst zou je dan volgen? |
|
![]() |
![]() |