![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu, op het eerste gezicht oordeelt een collega van mij, die 't één en ander kent van erfenisrecht en successierechten, dat de fiscus hier niet in zijn recht zou zijn. Maar misschien zijn er nog aspecten aan de zaak die tot een ander antwoord leiden? Wat is de juridische motivatie van de ontvanger? Heeft hij naar één of ander wetsartikel verwezen?
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier is volgens de wet volgens ons Pa en bevestigd door onze notaris: Als uw ma mee verzaakt heeft, mag de fiscus dat niet doen. Als ze niet heeft mee verzaakt, kunnen ze u tot 1/4e van de schuld aanrekenen.
Ge lost dat best op door wat vragen te stellen aan de fiscus over waarom hij vindt dat jij aansprakelijk bent. Geef hen zoveel mogelijk werk.
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
sorry, dacht dat ik het naar jou ook had gestuurd, komt er zo aan!
![]() |
![]() |
#26 |
|
![]() mijn rechtsgevoel zegt dat de fiscus er hier maar wat op doorleutert.
je broer sterft, alle erfgenamen verzaken. Case closed. Wat er dan achteraf nog met dat huis gebeurt, maakt allemaal niets meer uit. Het is een primair rechtsprincipe dat een overledene niet kan erven. En aangezien je broer overleden was toen je het huis verkocht, heeft hij het dus niet geërfd. Hoe dan ook, iedereen heeft verzaakt, volgens mij heeft de fiscus geen poot om op te staan.
![]() |