![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of ben je zo'n eenzaat die dertig jaar in een buurt kan wonen zonder één woord met de buren te hebben gewisseld?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat talen betreft. In het Frans en het Engels kan ik mijn straatgenoten best doorgaans overtreffen. De communicatie is goed. De Marokkanen vinden mijn West-Vlaams dialect soms vreemd, en toch best te genieten. Zelfs de bakker, de beenhouwer, en zelfs de kassière in den Unic. Circe. Wat is je punt uiteindelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bobke. spreek voor jezelf aub. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() t'is nix , ik pas me wel aan ~~
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Gouverneur
|
![]() Rudy snapt de mop niet
![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sorry schat. het onderwerp is toch niet al grap bedoeld. of wel soms. spendeer anders wat meer tijd op facebook als je enkel wat aandacht zoekt.
Laatst gewijzigd door Rudy : 13 juni 2013 om 13:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat het is omdat de ene soenniet is, de andere sjihiet en de andere misschien nog iets anders, ofwel de origine van het land en de origine van de cultuur. De vrouwen hebben ook geen contact met elkaar. Zij kennen alleen het gezin en daarbuiten is er niks mogelijk of gewenst.; tenzij het iets opbrengt natuurlijk. Met de jaren ben ik allergisch geworden aan die sfeer en vlucht dus weg. Laatst gewijzigd door parsprototem : 13 juni 2013 om 13:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Parsprototem. Ik vraag mij al jaren af waarom moekes niet gewoonweg wat solidairder kunnen zijn, in plaats van elkaar de kop af te bijten, en toch ondertussen vinden dat die venten de formele schietschijf zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De enige die er "niet bij hoort" zijn/waren onze chinese buren die na dertig jaar nog steeds geen Nederlands spraken (de kinderen wel, perfect geintegreerd op één generatie, maar die waren al lang de deur uit. Het communicatieprobleem nam grote proporties aan toen de vrouw was overleden en de man op 92 nog alleen woonde, zichzelf regelmatig buitensloot en met niemand kon communiceren. Ik was de enige link met zijn zoon, andere buren probeerden hem met gebarentaal te helpen. enfin, de man is nu ook overleden. Ik heb totaal niks tegen aziatische (chinese/taiwanese/japanse) nieuwe buren maar we hopen allen op een betere communicatie. Ik denk dat Parsprototem wel weet wat ik bedoel. ps.: we wonen natuurlijk niet in een sociale woning, anders was ik vast in de minderheid in deze Antwerpse randgemeente.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 13 juni 2013 om 14:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een week geleden zat ik opnieuw in de Limburg, in het bosgedeelte en opeens stak de buurvrouw haar hoofd boven de houten schutting. We kenden elkaar niet maar hebben zeker een half uur met elkaar gebabbeld over soorten bomen, over het kappen van doden bomen, over 'onze geit' en haar geiten, en dat als ik mest nodig had voor de moestuin ik ponymest bij haar mocht komen halen. Dan breng ik een plantje mee, dacht ik. Normaal sociaal verkeer, Rudy. Ik heb niet naar eenvoudige Nederlandse woorden moeten zoeken (dat ben ik zo beu), ik heb mijn zinsconstructies niet moeten vereenvoudigen tot op kleuterniveau (ik ben dat zo beu) en die vrouw vond het niet raar dat ik als vrouw in het bos zit te tuinieren met allerlei experimenten zoals de kiwibes en topinamboer e.a. Waar ik woon ben ik al raar omdat ik een perkje omspit of een tak snoei. Er met een glas wijn op een stoel zitten en te genieten van je werk en de zon, is not done. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wrijf hen het gebrek aan solidariteit maar aan. Aan mijn allerlaatste nieuwe Somalische of Ethiopische buurvrouw heb ik vorig jaar een bakje vers geplukte frambozen gegeven. Ik hoopte dat zij misschien een aangenamere instelling zouden hebben. Neen, dus. Het enige contact was dus vorig jaar met de frambozen, op mijn initiatief. 't Is ook het allerlaatste initiatief dat ik genomen heb. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Dus de vreemdelingen dan maar buitengooien. Natuurlijk. Maar dan zitten we later nog met het probleem van de steeds groeiende levensverwachting, en opnieuw met een tekort aan woningen. Wat gaan we dan doen? Laten we alle 65-plussers buitengooien! Dat grijs gespuis dat aan onze sociale zekerheid vreet! Ik geef toe, met uw demagogische taal kunt u wel degelijk een bende hersenloze volgelingen ophitsen, daar twijfel ik niet aan.
"Vrijheid is niets meer dan een lege doos zolang de ene klasse de andere tot de hongerdood kan veroordelen en er geen maatregelen tegen hen worden genomen" Jacques Roux, Franse radicaal en Enragé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ja, ik begrijp het heel goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De tienpuntenvraag is trouwens wie in heel het verhaal de simpelen van geest zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Natuurlijk delen vrouwen wereldwijd en over culturen heen, dezelfde beslommeringen; En ja, mannen maken daar deel van uit, omgekeerd evengoed vrouwen voor mannen. Maar hoe we dit denken aan te pakken daar scheiden onze wegen van onze Islamitische, Somalische, Marokkaanse, Afrikaanse, Turkse, Iraanse, Agghaanse zusters. En ook omdat veel vrouwen geen Nederlands spreken en vooral onder mekaar blijven, is contact ondanks gemeenschappelijke factoren geen vanzelfsprekendheid meer. Dat is op zijn minst half gedeelde verantwoordelijkheid en meer nog binnen de " aandachtwijken" waar goedbedoelende Vlamingen de uitzondering vormden. Pars beschijft die ervaring alleen, en terecht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je daar echt een probleem mee hebt, is er maar één oplossing: verhuizen naar een omgeving waar je je thuisvoelt. En inderdaad, dit is meestal waar ieder dezelfde taal spreekt, waar ieder zelfs zonder woorden elkaar kan begrijpen. Maar ik vertik het, al was het maar dat de kroost zich niet meer zou kunnen aanpassen. Laatst gewijzigd door Rudy : 14 juni 2013 om 10:51. |
|
![]() |
![]() |