![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#301 |
|
Parlementsvoorzitter
|
|
|
|
|
|
|
#302 |
|
Parlementsvoorzitter
|
En ga jij daar minder een eenzame, geïsoleerde internetjunk door worden denk je?
Laatst gewijzigd door Vrolijk op Vrijdag : 16 juni 2013 om 10:15. |
|
|
|
|
|
#303 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
![]() Onthouden van medische hulp? Is er iemand gestorven in het Vlaams parlement, zo vlak na die duiveluitdrijving van het VB? |
|
|
|
|
|
|
#304 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij, en de mensen die rondom jou zitten elke zondag in de kerk, van een gemiddelde leeftijd van 75 jaar, zijn van die mening. En van tijd tot tijd eens een goei duiveluitdrijving, en we kunnen er weer een eind tegen. Zo gelijk vroeger ze deden met een onhandelbare puber: we brengen hem eens naar de paters. Moet eens goed uitgeboord worden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#305 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je mag zulke bezwaren zeker hebben, maar als je er een principiële kwestie van, dan ben je voorspelbaar en dan lachen de Belgische krachten u uit, want ze zetten u moeiteloos opzij. In wezen zoals ze de laatste vijfendertig jaar de Vlaming hebben uitgelachen.
|
|
|
|
|
#306 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ik ben alleszins blij, opgegroeid te zijn in een omgeving waar ik echt gewenst was. Kinderen die opgroeien als "accidentjes" (in gezinnen waar abortus onbespreekbaar is) en dus eigenlijk meer niet- als wel gewenst zijn benijd ik allerminst.
mijn kinderen hebben een volmacht om mij, indien mijn situatie totaal uitzichtloos is geworden, een waardig einde te geven. Echte katholieken moeten natuurlijk die allerlaatste snik, die ultieme ademtocht horen, anders zijt ge niet goed gestorven. ik zie geen enkele reden om mijn homoseksuele medemensen een huwelijk te ontzeggen. Tegen abortus, euthanasie en homo-huwelijk Maar :Jan heeft wel niet de minste moeite met waanzin als "duiveluitdrijvingen". Wie weet, misschien vindt hij aderlatingen (een ander gebruik van weleer) ook nog best ok.
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() Laatst gewijzigd door Zipper : 16 juni 2013 om 18:15. |
|
|
|
|
|
#307 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
Citaat:
Wat ik vind van de duivelsuitdrijving zelf, nou ik vind de verslagen in de pers erover nogal ... summier en weinig gedetailleerd. Als het zou gaan om een reguliere ( zoals door de Kerk gesanctioneerde ) uitdrijving heb ik er 0 % problemen mee. Moet kunnen, vrijheid van godsdienst weet je wel. Er zat daar niemand die gedwongen werd om er aanwezig te zijn. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
|
|
|
|
|
#308 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Als Europa de islam zal willen verpletteren, zal ze toch wat dynamischer, energieker moeten zijn. Met een boodschap die de harten overwint. |
|
|
|
|
|
|
#309 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als je kijkt naar de officiële abortuscijfers, dan kunnen we concluderen dat heel veel mensen kinderen schijnbaar als iets lastig en iets ongewenst zien. Een generatie mensen dus die het eigen materieel welbehagen en de emotionele ik-gerichtheid verkiest boven de verantwoordelijkheid voor kinderen te zorgen en ze lief te hebben.
|
|
|
|
|
|
#310 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat bedoelt u? Dat de natuurlijke dood geen waardig eind is?
|
|
|
|
|
|
#311 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#312 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#313 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Grapjas, toch! De parochie waar mijn gezin en ik kerken, heeft kerkgangers van alle leeftijden. En wat meer is: er zijn heel wat jonge gezinnen, grote gezinnen dan nog.
|
|
|
|
|
|
#314 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#315 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Maar, ook hier zult u wel in de islam een bondgenoot vinden om zulke eventuele voorstellen te bestrijden. Want de katholieken, de islamieten, de joden, wensen grote gezinnen. Want dat is de wil van God: "gaat en vermenigvuldig u." Laatst gewijzigd door Het Oosten : 16 juni 2013 om 21:57. |
|
|
|
|
|
|
#316 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Kindergeld? Denkt u nu werkelijk dat we kinderen hebben "omwille van het kindergeld"? U schijnt klaarblijkelijk niet te beseffen welke uitgaven er gemoeid zijn met de opvoeding van een kind. Dat luttele bedrag dat de Belgische staat ons geeft, volstaat heus niet. Lang niet. |
|
|
|
|
|
|
#317 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Bijgevolg zal een wijzing in de kindergeldregeling niets uithalen. Onze motieven zijn van een andere aard.
|
|
|
|
|
|
#318 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Wat betreft de "machteloze Kerk", dat heb ik niet gezegd. De Kerk heeft enorm veel macht en invloed gehad bijwijlen, en die ook gebruikt in goedbedoelde pogingen om het Rijk Gods naderbij te brengen. Maar inderdaad, er zijn momenten geweest dat het wat minder mooi verlopen is. Er zijn momenten geweest dat de Kerk zaken gedaan heeft die binnen de tijdscontext niet zo ongewoon waren maar die vandaag de dag ( terecht ) als vrij misdadig gecatalogeerd zouden worden. Het is helemaal niet zo dat ik zeg dat het "altijd een ander" is, integendeel zelfs. Maar het andere uiterste is ook niet waar. De Kerk is niet één of ander groot complot tegen de mensheid. Je moet kijken naar de tijdsgeest en naar de wisselwerking tussen de Kerk en de Staat in die tijd. Vaak chanteerde de Kerk de staat, maar het omgekeerde is ook waar. Het is overigens daarom dat ik een voorstander ben van de scheiding tussen Kerk en Staat. Dankzij de Franse Revolutie is de Heilige Roomse Kerk nu afgeschermd van de corrumperende invloed van politici. Onze geestelijke leiders kunnen nu meer dan ooit bezig zijn met luisteren naar de Ruach die hen tracht te inspireren. Mooi toch hoe de antiklerikale massamoordenaars van de Franse Revolutie die de Kerk wilden uitroeien haar ten lange leste een enorme dienst bewezen hebben. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 16 juni 2013 om 22:10. |
|
|
|
|
|
|
#319 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#320 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ook is het best moeilijk een debat aan te gaan met iemand die meent dat een democratie uit niks anders bestaat dan een meerderheid van 50 + 1.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 17 juni 2013 om 04:40. |
|
|
|
|