Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2013, 12:00   #101
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cherieke Bekijk bericht
Naast het feit dat er een taalprobleem is en dat mensen zich heel makkelijk in het nauw gedreven voelen als ze aangestaard worden ... feit is dat als iedereen een beetje water bij de wijn zou doen, er helemaal geen probleem zou zijn. Als je intelligent bent doe je je best in een andere taal en als beide partijen dat doen, is elke partij tevreden. Maar als iedereen blijft wringen zal het nooit opgelost raken. Ik vind het enkel een teken van domheid. In elke moeilijke situatie moet iemand de eerste stap doen. Als de andere partij dan nog geen toegeving doet om zich verstaanbaar te maken of de andere te begrijpen, kan ik alleen maar concluderen dat het pure domheid is. Want een intelligent iemand reageert het slimst. Waar iedereen mag wonen die als Belg is geboren vind ik een nutteloze discussie. Het zijn die nieuwe Belgen die het grootste probleem vormen. Daardoor raken de kassen leeg. Want die zij zitten uit elke kas te graaien, moeten op elk vlak geholpen worden, krijgen voorrang bij bijvb. sociale woningen, kweken als de konijnen, enz. En hoe meer geld er tekort is, hoe meer er gevit wordt tussen mensen onderling. Eigen mensen eerst vind ik heel correct. Als er geld over is, kan er geholpen worden maar als je nagaat dat België bij de 5 slechtste landen scoort, dat vind ik pas erg en niet kunnen. Een Belg die werkloos is is een profiteur, een andere is een sukkelaar. Gratis lessen vanalles en nog wat. Premies allerlei. De media stimuleert het aanvaarden van, al van in de scholen, ze zullen es de kindjes leren wat het offerfeest is, leuk allemaal samen. Hoelang gaat men nog wachten om de grenzen terug te sluiten ?!
feit is dat als iedereen een beetje water bij de wijn zou doen, er helemaal geen probleem zou zijn. Als je intelligent bent doe je je best om elkaar vooruit te helpen en als beide partijen dat doen, is elke partij tevreden. Maar als iedereen blijft wringen zal het nooit opgelost raken. Ik vind het enkel een teken van domheid. In elke moeilijke situatie moet iemand de eerste stap doen. Als de andere partij dan nog geen moeite doet om er samen iets van te maken of de andere te begrijpen, kan ik alleen maar concluderen dat het pure domheid is. Want een intelligent iemand reageert het slimst.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:02   #102
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Deleuze is een onbeschofterik. Ik herinner me nog levendig de Reyers Laat uitzending waarin dat stuk crapuul de studio verliet omdat Reddy De Mey, één van de braafste journalisten van de vroegere BRT, die over zijn herinneringen aan de ramp van The Herald of Free Enterprise kwam vertellen. Deleuze kreeg er nog applaus voor ook.

Ik reken politici af op hun daden. Niet op het feit dat ze goed Nederlands praten.

O ja, ik moet je nog meedelen waarom Deleuze het aftrapte. Reddy De Mey zit in één of andere "Mediaraad" van de VRT. Afgevaardigd door het VB. Deleuze wil geen enkele VB'er de hand drukken, laat staan ermee converseren. Wat heeft Reddy misdaan? Iemand?
Deleuze maakt zijn eigen keuzes en zal zelf wel beslissen of hij met een vlaams blokker wil op televisie komen. Niet dus. Normaal is om iedere deelnemer aan een programma of een debat steeds in te lichten wie er nog aanwezig zal zijn. Hier gebeurde dat niet, en dat was een serieuze flater van de redactie. De gevolgen kennen we.
Dat voor het principiële. Inhoudelijk daarentegen had Deleuze natuurlijk ongelijk. Het ging helemaal niet om een poltiek debat, en men vroeg De Mey niet omwille van zijn blok aanhorigheid maar wel omdat hij dit thema bijzonder goed kende.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:06   #103
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Olivier Deleuze, de nieuwe covoorzitter van Ecolo, heeft in het verleden al verschillende keren een ontslagvergoeding aanvaard. Dat schrijft de krant La Libre Belgique. Ze vraagt zich daarbij af waarom Deleuze nu plots wel afstand doet van zijn parlementaire ontslagvergoeding.
Na Emily Hoyos zag ook kersvers covoorzitter van Ecolo Olivier Deleuze af van zijn parlementaire ontslagvergoeding. Als fractieleider in het federale parlement zou hij in totaal recht hebben gehad op zo’n 150.000 euro.

'Ik deed dat zonder de minste aarzeling', verklaarde hij. Maar in het verleden heeft Deleuze al drie keer een ontslagvergoeding aanvaard, zo schrijft La Libre Belgique. Het zou gaan om 250.000 euro bruto sinds 1986, maar dat cijfer is niet bevestigd.

'Olivier Deleuze weet niet precies hoeveel hij heeft ontvangen', verklaart een woordvoerder van de partij. Hij zou de sommen niet allemaal in één keer gekregen hebben, wat de zaak erg onoverzichtelijk zou maken.
'Het is de eerste keer aan Franstalige kant dat verkozenen van hun ontslagvergoeding afstand nemen', gaat de woorvoerder voort. 'Veel mensen zijn daardoor in verlegenheid gebracht. Het is te kort door de bocht om te kijken wat Deleuze in 1986 heeft gedaan.'

Een ontslagvergoeding aanvaarden, is uiteraard niet illegaal. Maar het doet wel vragen rijzen waarom de Ecolo-politicus nu wel afstand doet van de vergoeding waar hij recht op heeft. Deed hij het omdat Emily Hoyos heel openlijk haar vergoeding liet varen?

Ondertussen behoort Olivier Deleuze tot de 30.000 rijkste belgen.
Links lullen rechts vullen.
Heb jij al afstand gedaan van je werkloosheidsuitkering met bedrijfstoeslag nu je in Thailand gaat poen verdienen ? Dat is nochtans sociale fraude. Maar je gaat wel wat moraliseren omwille van een vergoeding die in se perfect legaal is.
Blijf misschien zelf eerst binnen de perken van de wet, en ga dan anderen de les spellen.
Oud 19 juni 2013, 12:07   #104
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Net een mailke binnen gekregen. Met een kleine aanpassing:

Citaat:
Eigenlijk zijn we allemaal gelijk…

Polen pikken onze banen

Roemenen pikken onze auto’s

Marokanen pikken onze handtas

Nederlanders pikken onze huizen in

Grieken pikken ons geld

Walen pikken ons grondgebied

En wij Vlamingen, wij pikken dat allemaal!!!
.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 19 juni 2013 om 12:08.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:09   #105
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Inderdaad. Ik herinner mij nog de tijd dat zeer veel Vlamingen erg lovend en enthousiast waren over de Nederlandse TV-zenders. De ramp was de komst van VTM. Die snertzender is mee verantwoordelijk voor het feit dat het "verkavelingsvlaams" zich gemakkelijk kon verspreiden en dat veel Vlamingen terug in hun Bokrijk-schelp kropen.
De VRT doet dat evenzeer. Het nieuws op VRT kan je een jaar vooraf al uitschrijven van dag tot dag. Wat een hersendodende herhaling zit daar niet in. En altijd dezelfde gezichten.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:10   #106
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
U beschouwt ze als Vlamingen maar ze voelen zich in de eerste plaats Belg en Franstalig, daar ben ik zeker van. Het communautair interesseert maar een deel van de Vlaamse bevolking. Het is trouwens niet voor niets dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen komen wonen : ze komen er wonen voor de rust, voor het platteland, enz....................maar ze denken geen enkele seconde aan het communautair aspect in dit land en te weten of de Vlamingen hen graag of niet graag hebben. Hebben ze Franstaligen niet graag, "tant pis pour eux". Alvast voor de meeste Franstaligen.
Je moet natuurlijk ook wel de werkelijkheid niet negeren. Je woonplaats bepaalt of je vlaming of waal bent. Iemand die in vlaanderen woont is vlaming, zelfs al spreekt hij of zij geen nederlands. En verder mag die hij of zij doen wat ze willen van mijn part.
Oud 19 juni 2013, 12:12   #107
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ik ben al niet akkoord met uw uitgangsstelling. Ik wil geen splitsing van België of een onafhankelijk Vlaanderen omdat ik de Franstaligen beu zou zijn. Ik wil een grondige hervorming van België omdat het land momenteel gewoon niet werkt, en als die hervorming resulteert in een splitsing, dan zal ik daar geen traan om laten. Het enige wat ik beu ben aan de Franstaligen is dat ze ze hun ogen gesloten houden voor de werkelijke problemen van dit land en daarom de status quo met alle middelen verdedigen die ze maar kunnen vinden.

U doet uitspraken over iets wat u niet kent. Ik ken heel wat Franstalige Vlamingen en ik beschouw hen, net zoals mezelf, in de eerste plaats als Vlaming. Ik ken er zelfs een aantal die heel bewust voor N-VA stemmen (de wereld op zijn kop, eh, Everytime?) U gooit de Franstalige Vlamingen op één hoop met de Franstalig-Brusselse emigrés die zich in de rand vestigen en de toevallige arrogante Franstalige die in Oostende in het Frans bediend wenst te worden.
Ik zit exact op dezelfde golflengte.
Oud 19 juni 2013, 12:15   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, Everytime ... ni rood van Borsato, eerder : De meeste dromen zijn bedrog !
Zijn beste blijft "De bestemming", wat mij betreft.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:16   #109
drenkeling
Burger

drenkeling's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
laat staan dat u op de hoogte zou zijn van alle indivuele relaties tussen Walen en Fransen, dat is gewoon lachwekkend.
Beweer ik ook niet, ik stel enkel vast. Heb tal van Franstalige vrienden en collega's die hetzelfde beweren. De goedlachse provinciale 'waal' wordt gewoonweg NIET au serieux genomen in Frankrijk...

Alleen al het feit dat enkele die-hard nationalistische franstaligen vorige eeuw een bedevaardje probeerden uit de grond te stampen aan de Leeuw van Waterloo kan er bij de Fransmannen nog steeds niet in

Laatst gewijzigd door drenkeling : 19 juni 2013 om 12:20.
drenkeling is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:18   #110
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
U beschouwt ze als Vlamingen maar ze voelen zich in de eerste plaats Belg en Franstalig, daar ben ik zeker van. Het communautair interesseert maar een deel van de Vlaamse bevolking. Het is trouwens niet voor niets dat zoveel Franstaligen in Vlaanderen komen wonen : ze komen er wonen voor de rust, voor het platteland, enz....................maar ze denken geen enkele seconde aan het communautair aspect in dit land en te weten of de Vlamingen hen graag of niet graag hebben. Hebben ze Franstaligen niet graag, "tant pis pour eux". Alvast voor de meeste Franstaligen.
Nogmaals over welke Franstaligen heb je het? Over migranten uit oude Franse kolonies of over Walen? Bij mijn weten is er meer rust en platteland in de Walen.
Oud 19 juni 2013, 12:20   #111
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Perzik Bekijk bericht
Kleine anekdote. Ik was in de provincie Luxemburg met enkele vrienden en er was een Karaoke in het stadje. We gingen er dus naartoe. Constant liedjes die me echt onbekend waren. Een paar vrienden hadden Marco Borsato aangevraagd (ze hadden nochtans een hele pagina NL liedjes). Staat er aan de toog een man heel de tijd zijn middenvinger op te steken naar ons. Ik ga met hem spreken en hij blijkt een lokaal PS mandataris te zijn. Hij zegt 'ik zou het maar is moeten durven in vlaanderen'. volgens mij denk jij net als hem.
Die man was een zielige figuur... veel meer valt daar niet over te zeggen.
Oud 19 juni 2013, 12:25   #112
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Wedden dat de charme van het Vlaamse platteland geen rol meer speelt in de keuze van franstaligen de dag dat "ze niet meer in België kunnen leven"?

Het is trouwens evenmin vanwege de charme van het Vlaamse platteland dat jij (eerder belabberd) Nederlands leerde, maar omdat Vlaanderen de enige plaats is in "België" waar je nog (voor even) de kost kunt verdienen.
Neen, omdat ik altijd gemakkelijkheden met talen heb gehad. Talen waren altijd mijn beste vakken op school en Nederlands vind ik een zeer toffe en mooie taal. Ik heb ook veel meer Vlaanderen dan Wallonië bezocht en ik voel me er zelfs beter om eerlijk te zijn.
Oud 19 juni 2013, 12:25   #113
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Weet je, Everytime, mijn ervaring met Franstaligen is dat Franstaligen zich altijd iets meer voelen dan Vlamingen, ze denken nog altijd zoals in de tijd van de bourgeoisie en de boerkes. Het sjieke volk sprak Frans en de boerkes spraken vlaams. Zo kijken de Franstaligen nog altijd naar de Vlamingen en ik denk dat dat nog heel lang gaat duren vooraleer dat dat er uit die mentaliteit. Het valt op dat een Franstalige het vertikt om Vlaams te willen spreken ook al kan men het. Het probleem van de Vlaming dan weer is dikwijls dat men nergens Frans hoort spreken, niet thuis, niet in de winkel, niet bij familie en ook niet op radio en tv (omdat men geen Franstalige zenders opzet) En er komt dan ook meestal geen deftig woord Frans uit en men begrijpt er ook geen woord van. Daarentegen, een Franstalige verstaat het Nederlands meestal wel en kan het ook spreken maar wilt merendeels niet omdat men bang is iets verkeerd te zeggen. Wat kiest een Vlaming zo goed als altijd als tweede taal in school als er keuzemogelijkheid is : het Engels en niét het Frans. En daar zit dus ook het probleem. Ik snap niet hoe het kan dat men een diploma haalt zonder de 2 talen deftig te kennen. En dan heeft men het over België als één van de landen met het beste onderwijs. Daarom komen er zoveel Nederlands naar België onderwijs volgen. Maar het ging over het Frans. Ik merk de eeuwige pretentie van de Franstaligen naar de Vlaamstaligen toe en dat zal altijd zo zijn. Een voorbeeld : vergadering met 1 Franstalige en 7 Vlamingen, wel die vergadering moet in het Frans gehouden worden voor 1 enkel persoon, maar oh oh zeker niet andersom !
Ja, je hebt een punt. Mij stoot het enorm tegen de borst dat een Millquet, een Onkelinckx, een di Rupo met vermoed ik universitaire diploma's een Nederlands spreken dat ronduit beledigend is voor de Vlaamstaligen.

Voor die pijnlijke vaudeville om de zoveel dagen op het beeldscherm zou ik dat federalisme al kwijt willen.
Oud 19 juni 2013, 12:28   #114
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ja, dat zou wel eens mogen.

Maar wat doe je als Vlaming die vindt dat in ruime zin genomen het 'Franstalige' meer en grotere moeders vleugels heeft over migratie dan de 'Nederlandstalige' en daarom die Franstaligheid op afstand wilt houden.

Ik redeneer zo.

Als ik sommige burgemeesters in het Brusselse aanhoor, de ene al minder tweetalig dan de andere, dan denk ik : 'Ga voorzitter spelen van een voetbalclub in vierde provinciale'.

Die Franstalige politici moeten onderdak (figuurlijk en letterlijk bedoeld) vinden voor hun wereldpotje aanhang. Uitzwermen is dus de boodschap.

In Leuven hoor je meer en meer Frans praten. 'Frans' is een groot woord. Dat zijn geen Walen die een uitstapje doen, maar jongeren van allerlei buitenlandse plumage. Het zijn geen buitenlandse studenten.
Veel Franstaligen wonen in die regio ook.
Oud 19 juni 2013, 12:33   #115
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Je moet natuurlijk ook wel de werkelijkheid niet negeren. Je woonplaats bepaalt of je vlaming of waal bent. Iemand die in vlaanderen woont is vlaming, zelfs al spreekt hij of zij geen nederlands. En verder mag die hij of zij doen wat ze willen van mijn part.
Opgelet, ik heb ook eens gepost dat hij Vlaming was en er 4 banpunten voor gekregen, "persoonlijke aanval," noemen ze dat hier.
Oud 19 juni 2013, 12:42   #116
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Die man was een zielige figuur... veel meer valt daar niet over te zeggen.
en staat hij alleen onder Franstalige Belgen, denk je?

In Wallonië ok, maar in Brussel en de rand?
Oud 19 juni 2013, 12:44   #117
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
feit is dat als iedereen een beetje water bij de wijn zou doen, er helemaal geen probleem zou zijn. Als je intelligent bent doe je je best om elkaar vooruit te helpen en als beide partijen dat doen, is elke partij tevreden. Maar als iedereen blijft wringen zal het nooit opgelost raken. Ik vind het enkel een teken van domheid. In elke moeilijke situatie moet iemand de eerste stap doen. Als de andere partij dan nog geen moeite doet om er samen iets van te maken of de andere te begrijpen, kan ik alleen maar concluderen dat het pure domheid is. Want een intelligent iemand reageert het slimst.
Je vergeet het voornaamste te quoten, namelijk dit; " Waar iedereen mag wonen die als Belg is geboren vind ik een nutteloze discussie". D�*�*r ligt de topicstarter immers van wakker. Van de dag dat hij als "Belg" niets meer in Vlaanderen verloren heeft. Geen verblijfplaats, maar ook geen job.
Het voornaamste is echter dat hij de dag dat La Belgique uiteen valt zelfs zijn Belgische nationaliteit zal verliezen. Die dag bestaat er immers geen België meer. Everytime vreest de dag dat hij zal moeten kiezen tussen de Waalse, Brusselse of Vlaamse nationaliteit. Hij wil daar geen énkele van. In zijn hart is hij allang Fransman.... maar in Frankrijk liggen de job's voor Everytime niet voor het rapen. Als dat wél het geval was zou hij zich niet verlagen door zich tussen de Vlaamse boerkes te mengen, maar zat hij allang effectief in Frankrijk.

Eigenlijk gebruikt Cherieke deze discussie als aanknopingspunt voor wat haar/hem écht op het hart ligt. Dit:

Citaat:
Het zijn die nieuwe Belgen die het grootste probleem vormen. Daardoor raken de kassen leeg. Want die zij zitten uit elke kas te graaien, moeten op elk vlak geholpen worden, krijgen voorrang bij bijvb. sociale woningen, kweken als de konijnen, enz. En hoe meer geld er tekort is, hoe meer er gevit wordt tussen mensen onderling. Eigen mensen eerst vind ik heel correct. Als er geld over is, kan er geholpen worden maar als je nagaat dat België bij de 5 slechtste landen scoort, dat vind ik pas erg en niet kunnen. Een Belg die werkloos is is een profiteur, een andere is een sukkelaar. Gratis lessen vanalles en nog wat. Premies allerlei. De media stimuleert het aanvaarden van, al van in de scholen, ze zullen es de kindjes leren wat het offerfeest is, leuk allemaal samen. Hoelang gaat men nog wachten om de grenzen terug te sluiten ?!
Ik begrijp maar al te goed wat Cherieke bedoelt. Ik heb namelijk ogen én hersens in mijn kop.
Ik hoop echter dat Cherieke beseft aan wie we de massale invoer van nieuwe Belgen- en de gevolgen daarvan- in hoofdzaak te danken hebben. Met welke bedoelingen, en door welke partijen, de grenzen wagenwijd werden opengezet voor in hoofdzaak franstalige Noord-én andere Afrikanen.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 19 juni 2013 om 12:47.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 12:50   #118
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Nogmaals over welke Franstaligen heb je het? Over migranten uit oude Franse kolonies of over Walen? Bij mijn weten is er meer rust en platteland in de Walen.
Meer over Walen. Maar de Walen denken niet zo in termen van "zullen we geaccepteerd zijn of niet?". Zoals ik het zei, ze hebben een streek in Vlaanderen bezocht, onder de charme van die streek gevallen en hebben besloten daar te gaan leven.
Oud 19 juni 2013, 12:56   #119
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Veel Franstaligen wonen in die regio ook.
De taalgrens is niet ver. Mijn grootmoeder was een rasechte Waalse.

Het Frans dat je meer en meer hoort in Leuven wordt niet gesproken door Walen of mensen die effe over de taalgrens wonen en effe eens in Leuven gaan shoppen (die spreken tenminste nog een deftig Frans), het Frans wordt gesproken door afgezakte Brusselse migranten.

Als je daar hommeles mee hebt krijg je naar je hoofd geslingerd: 'Pûte', 'Putaine', 'Ta gueule', 'Va enculer ta mère', 'Je te casse la tête' en nog meer van dat moois. Prachtig gemixed met één of ander woestijnpatois.

Ik weet wel dat er prachtig Frans bestaat, maar als de politici van het Franse gewest denken dat ze hun 'racaille' naar Vlaanderen kunnen afvoeren, dan hoeft België voor mij niet meer.
Als de Franstaligen 'vanhier' op maghrebiaanse wijze hun beschavingspeil nog een beetje meer naar beneden willen halen, dan moeten zij dat weten.

Ik wil in elk geval niet dat Leuven een faubourg wordt van Brussel. Dat ze van Brussel een lifetunnelcorridor bouwen recht naar Charleroi en door naar Noord-Frankrijk om de diversiteit in fauna daar nog een beetje meer aan te sterken. Stuk kan het daar toch niet meer.
Oud 19 juni 2013, 12:57   #120
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Je vergeet het voornaamste te quoten, namelijk dit; " Waar iedereen mag wonen die als Belg is geboren vind ik een nutteloze discussie". D�*�*r ligt de topicstarter immers van wakker. Van de dag dat hij als "Belg" niets meer in Vlaanderen verloren heeft. Geen verblijfplaats, maar ook geen job.
Het voornaamste is echter dat hij de dag dat La Belgique uiteen valt zelfs zijn Belgische nationaliteit zal verliezen. Die dag bestaat er immers geen België meer. Everytime vreest de dag dat hij zal moeten kiezen tussen de Waalse, Brusselse of Vlaamse nationaliteit. Hij wil daar geen énkele van. In zijn hart is hij allang Fransman.... maar in Frankrijk liggen de job's voor Everytime niet voor het rapen. Als dat wél het geval was zou hij zich niet verlagen door zich tussen de Vlaamse boerkes te mengen, maar zat hij allang effectief in Frankrijk.

Eigenlijk gebruikt Cherieke deze discussie als aanknopingspunt voor wat haar/hem écht op het hart ligt. Dit:

Ik begrijp maar al te goed wat Cherieke bedoelt. Ik heb namelijk ogen én hersens in mijn kop.
Ik hoop echter dat Cherieke beseft aan wie we de massale invoer van nieuwe Belgen- en de gevolgen daarvan- in hoofdzaak te danken hebben. Met welke bedoelingen, en door welke partijen, de grenzen wagenwijd werden opengezet voor in hoofdzaak franstalige Noord-én andere Afrikanen.
Maar België zal nooit verdwijnen. België is veel te complex opdat ze splitst. U bent dus "gedwongen" België tot uw dood te accepteren. Zelfs Dewever - zei het : Er is geen draagvlak in Vlaanderen voor de splitsing van het land.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be