Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 juni 2013, 22:23   #301
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Hilarisch ook hoe deze draad, die massahysterie aanklaagt, gekenmerkt wordt door massahysterie bij het merendeel van degenen die reageren. Een paar pagina's lang konden ze de schijn ophouden dat ze niet alle moslims over dezelfde kam scheren. Om daarna weer te vervallen in de klassieke schuimbekkende haatpraat. Triestig schouwspel.
Schuimbekkende moslims genoeg hoor anders, die komen meer kwaad op straat dan de vakbonden.

En weer een blz verder in de discussie, dat zal wel de bedoeling zijn van Edina.

Laatst gewijzigd door BonBon : 19 juni 2013 om 22:24.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:25   #302
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb helemaal de daden van Martin niet vergeleken met de vermeende daden van de kleuterjuf, beste sdx. Ik heb de massahysterie over de vermeende daden van de kleuterjuf vergeleken met de massahysterie over de vervroegde vrijlating en onderbrenging van Martin in Malonne vergeleken. Dat laatste vind jij blijkbaar perfect normaal. Bekijk de beelden erover misschien nog eens.
Je doet 't opnieuw.

Massahysterie: 'vermeende' daden'.

Massahysterie: vrijlating kindermoordenaar, hulp geboden aan haar man om kinderen te vermoorden, waarschijnlijk ook zelfs de kinderen gemarteld.

Jij hoeft voor mij niet te beslissen wat perfect normaal is, dat beslis ik zelf wel.

Jij vind beide 'feiten' blijkbaar gelijkwaardig om massahysterisch te worden.

Bovendien heb ik hier 't woord 'massahysterie' niet eens in de mond genomen.

Ik heb daar 'n ander woord voor.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:28   #303
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De reacties op Michelle Martin die vervroegd vrijkomt enerzijds vergelijken met reacties op een onschuldige leerkrachte anderzijds ( onschuldig tot er een rechter anders over oordeelt weet je wel ) lijkt me wat van de pot gerukt.

De reacties van betogers tijdens de vrijlating van een veroordeelde dame die onder andere de DOOD en mishandeling van kinderen op haar geweten had waren geen massahysterie, die waren terecht.
Je haalt een paar zaken door elkaar. Ten eerste gaat de film Jagten niet over Martin, maar wel over een klusjesman in een kleuterschool van een dorp die onterecht beschuldigd wordt van de aanranding van een kleuter en vervolgens het slachtoffer wordt van massahysterie. Beangstigend realistisch.

En ten tweede raad ik je aan om de beelden van het massahysterische protest bij de aankomst van Martin in Malonne nog eens te herbekijken. Dat er geprotesteerd werd is perfect te begrijpen. Dat mensen daar als hysterici staan schreeuwen in het bijzijn van hun kinderen, is dat niet.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:29   #304
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Deze hele hetze van moslimextremisten tegen een juf, maakt eigenlijk deel uit van een bredere problematiek in tal van Antwerpse scholen: namelijk de onderhuidse islamisering en het behandelen van leerkrachten als dhimmi's en kafirs die er vooral zijn om de eisen van de moslimouders in te willigen en hen (onderdanig) te dienen.

Veel leerkrachten doen aan zelfcensuur om deze radicale moslimouders ter wille te zijn en uit schrik om hen ook maar één strobreed in te weg te leggen. Zo wordt alles aangepast aan de islamitische eisen van deze ultra-rechtse moslimouders en al de andere kinderen en leerkrachten, niet-moslims, worden ongevraagd aan hetzelfde onderworpen: uitsluitend halal-vlees bij schoolmaaltijden en schooluitstappen, vijandigheid vanwege moslimkinderen (deze onverdraagzaamheid wordt hen met de paplepel ingegeven door uiterst rechtse radicale moslimmoeders) tegenover niet-islamitische symbolen, zoals een kruisje (ook op katholieke scholen), het niet willen lezen van woorden zoals jood of joodse, moslimkinderen in een katholieke school die geen kruisje dulden en zeggen dat het 'niet mag', het doorstrepen van religieuze niet-islamitische symbolen op werkbladen en boeken. De weinige Vlaamse, vaak kansarme kinderen (als er nog Vlaamse kinderen zijn), krijgen het in dergelijke scholen hard te verduren: als ze klop krijgen van een moslimkind, durven ze de waarheid niet zeggen aan de leerkracht, omdat ze bang zijn van represailles van moslimkinderen.. Discriminatie van niet-moslimkinderen vindt er steeds meer ingang. Leerkrachten in dergelijke scholen passen zowieso al zelfcensuur toe en onderwerpen zich onbewust en gewillig. Met de wensen van de weinige niet-moslimkinderen wordt absoluut geen rekening gehouden.

Er is echt iets grondig mis in vele Antwerpse scholen (Borgerhout, het Kiel, Hoboken, Luchtbal, Antwerpen-Noord) en als er van hogerhand niet zal worden ingegrepen, zal het op termijn volledig verkeerd lopen en leiden tot een destabilisering van de samenleving, met alle conflicten en al dan niet gewelddadige confrontaties vandien.

Deze moslimextremisten die de kleuterjuf openlijk en zonder enig bewijs zomaar beschuldigen van het misbruiken van kinderen, beschadigen niet enkel het imago van de school, ze brengen ook onherroepelijke schade toe aan de jonge kleuterleidster. Dergelijke zware aantijgingen openlijk uiten, zonder enig bewijs, is eerroof en strafbaar. Indien er niets aan is van deze zware aantijgingen (het meest waarschijnlijke), is het aan de kleuterjuf om op haar beurt klacht neer te leggen tegen deze extremisten en eerherstel te eisen.
Hier, d�*t is 't enige doel van die hele mohamedanerij, niks meer, niks minder, in èlk land waar ze poot aan de grond zetten.
Oud 19 juni 2013, 22:30   #305
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Niet zozeer voor moslims maar wel voor hyperreligieuze gemeenschappen in het algemeen (zeker als het over het zn. "satanic ritual abuse") gaat.
Dat hoeven echt geen religieuze gemeenschappen te zijn hoor en al helemaal geen hyperreligieuze gemeenschappen.
Oud 19 juni 2013, 22:32   #306
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je doet 't opnieuw.

Massahysterie: 'vermeende' daden'.

Massahysterie: vrijlating kindermoordenaar, hulp geboden aan haar man om kinderen te vermoorden, waarschijnlijk ook zelfs de kinderen gemarteld.

Jij hoeft voor mij niet te beslissen wat perfect normaal is, dat beslis ik zelf wel.

Jij vind beide 'feiten' blijkbaar gelijkwaardig om massahysterisch te worden.

Bovendien heb ik hier 't woord 'massahysterie' niet eens in de mond genomen.

Ik heb daar 'n ander woord voor.
Ik vind massahysterie helemaal niet normaal, wel integendeel. Ik vind dat in alle gevallen onbegrijpbaar. Er is perfect protest mogelijk zonder massahysterie hé.
Oud 19 juni 2013, 22:36   #307
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat hoeven echt geen religieuze gemeenschappen te zijn hoor en al helemaal geen hyperreligieuze gemeenschappen.
Da's waar, "normale" moslims zijn al erg genoeg.
Oud 19 juni 2013, 22:37   #308
giserke
Banneling

Standaard

Massahysterie vind ik op tijd en stond toch wel goed om mijn plannen te kunnen doorvoeren.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:37   #309
BonBon
Banneling

Standaard

2 mensen hebben een aanklacht ingediend, het zal een tijdje duren maar we gaan dan eens echt weten wat er gezegd is tenzij ze het niet openbaar maken omdat het minderjarigen betreft, dan zijn we weer even ver.
Oud 19 juni 2013, 22:37   #310
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar tevergeefs. Ik heb helemaal de daden van Martin niet vergeleken met de vermeende daden van de kleuterjuf, beste sdx. Ik heb de massahysterie over de vermeende daden van de kleuterjuf vergeleken met de massahysterie over de vervroegde vrijlating en onderbrenging van Martin in Malonne vergeleken. Dat laatste vind jij blijkbaar perfect normaal. Bekijk de beelden erover misschien nog eens.
en nu nog het verschil kennen tussen bewezen feiten en onbewezen feiten
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:39   #311
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De reacties op Michelle Martin die vervroegd vrijkomt enerzijds vergelijken met reacties op een onschuldige leerkrachte anderzijds ( onschuldig tot er een rechter anders over oordeelt weet je wel ) lijkt me wat van de pot gerukt.

De reacties van betogers tijdens de vrijlating van een veroordeelde dame die onder andere de DOOD en mishandeling van kinderen op haar geweten had waren geen massahysterie, die waren terecht.

mvg. Sint Ignacius
doe geen moeite edina snapt het toch niet
Oud 19 juni 2013, 22:39   #312
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
2 mensen hebben een aanklacht ingediend, het zal een tijdje duren maar we gaan dan eens echt weten wat er gezegd is tenzij ze het niet openbaar maken omdat het minderjarigen betreft, dan zijn we weer even ver.
Dan zal het in kleine lettertjes in de gazet staan op de 12de blz: "beschuldiging ongegrond verklaard."
Dan kan de betrokken juf in therapie om haar drama te verwerken.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:41   #313
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
Perfect vergelijkbaar, er zelfs 'n film, 'n film begot, bijsleuren.
Oud 19 juni 2013, 22:43   #314
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is je natuurlijk ontgaan dat mensen niet zozeer de multiculturele samenleving op het Kiel ontvluchten, dan wel de sociale achterstelling daar. En nee, die achterstelling is niet het gevolg van het feit dat er veel allochtonen wonen, want dat was zo al in die wijk voordat er allochtonen kwamen.
nu is het al de schuld van de autochtone Kielenaars
mens jij weet geen sikkepit van het Kiel en leugens hierover maken op mij als rasechte Kielenaar geen indruk!
Oud 19 juni 2013, 22:49   #315
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar heb je het in hemelsnaam over? Ik spreek niet in termen van goede en slechte moslims. Ik heb dus ook nog nooit beweerd dat de niet praktiserend moslim de goede moslim is. Wat in jouw kopje maar niet geraakt is dat er tientallen manieren zijn om de islam te praktiseren. om de simpele reden dat er evenveel interpretaties zijn van hoe die religie dient gepraktiseerd te worden. Het zijn enkel de fundamentalisten die beweren dat er maar één manier is. En grappig genoeg zijn zij het zelfs niet eens over die manier. Dat jij en je geestesgenoten je op één lijn plaatst met de fundamentalisten die jullie zogezegd bestrijden, is dan ook ronduit hilarisch.
wat in jouw kopje niet geraakt is dat ik het niet over jou heb of wat jij ervan denkt. Misschien kan het in jouw kopje geraken dat ik het over andere mensen zou kunnen hebben.

Citaat:
Volgens Edina begaat deze meneer de grote fout van te denken dat de manier waarop zijn omgeving de islam beleed, dé manier is waarop de meer dan 1 miljard andere moslims dat doen. En slaat hij de bal ook helemaal mis door te denken dat degenen die niet meegaan in die visie, de islam willen verdedigen. Ik ben principieel tegen elke vorm van religie, maar daarom niet tegen degenen die een religie aanhangen. Je kan perfect een religie bestrijden zonder daarvoor in oorlog te gaan met alle aanhangers. Meer zelfs, ik denk dat dit de enige manier is om religie te bestrijden.
flink! je hebt het bijna begrepen ! zoals je weet bestrijd ik islam via hun eigen teksten, hun eigen rituelen, hun eigen boekjes. raar genoeg denk jij dat ik het over de volgelingen heb als ik verzen citeer. Sommigen denken zelfs dat die verzen een RAS zijn.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 22:50   #316
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik vind dat men in geen enkele school godsdienst/religie moet aanbieden.
en ik ben voorstander van de VRIJHEID van onderwijs waarbij het vrije onderwijs kan aanbieden wat het wil .... valt dat tegen voor mensen die graag de grote linkse dictatuur willen installeren.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 juni 2013, 22:52   #317
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hilarisch ook hoe deze draad, die massahysterie aanklaagt, gekenmerkt wordt door massahysterie bij het merendeel van degenen die reageren. Een paar pagina's lang konden ze de schijn ophouden dat ze niet alle moslims over dezelfde kam scheren. Om daarna weer te vervallen in de klassieke schuimbekkende haatpraat. Triestig schouwspel.
och, nu dacht ik dat je even de middeleeuwse massahysterie wou aanhalen ten tijde van de heksenvervolgingen. Zover zijn we er op het Kiel niet van af zou ik denken.
Ik neem aan dat je dit een verrijking noemt? zo lekker terug naar de 15de eeuw?

Oud 19 juni 2013, 22:53   #318
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is je natuurlijk ontgaan dat mensen niet zozeer de multiculturele samenleving op het Kiel ontvluchten, dan wel de sociale achterstelling daar. En nee, die achterstelling is niet het gevolg van het feit dat er veel allochtonen wonen, want dat was zo al in die wijk voordat er allochtonen kwamen.
ja raar hé. Zet een aantal verrijkers bijeen en de mensen beginnen de wijk te ontvluchten. Hoe zou dat nu komen?

Oud 19 juni 2013, 22:56   #319
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
ze vergelijkt zelfs gewone realiteit in Antwerpen met een film vol fictie! moet kunnen.

Oud 19 juni 2013, 22:56   #320
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Perfect vergelijkbaar, er zelfs 'n film, 'n film begot, bijsleuren.
oops... dubbel

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be