Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 juni 2013, 11:34   #401
giserke
Banneling

Standaard

Ondertussen bevestigd de school, het parket de flikken en het CLB dat er niks te verdachts te vinden is.

De aanstokende ouders mogen voor mijn part met kop en haar voor de strafrechter verschijnen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:35   #402
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Alé lap, nu wordt ineens de hele school gesloten.
Kunnen de ouders en de kinderen al op vakantie vertrekken

Alleszins zal de schijn van schuld nooit weggewassen worden.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:35   #403
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ondertussen bevestigd de school, het parket de flikken en het CLB dat er niks te verdachts te vinden is.

De aanstokende ouders mogen voor mijn part met kop en haar voor de strafrechter verschijnen.
Met verontschuldigen aan juf & directie zou ik al zeer tevreden zijn.
HRobin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:36   #404
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Met verontschuldigen aan juf & directie zou ik al zeer tevreden zijn.
Die juf is geruïneerd vriend! Zij kan nergens nog aan het werk in het onderwijs.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:40   #405
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die juf is geruïneerd vriend! Zij kan nergens nog aan het werk in het onderwijs.
Of in eender welke job of sector waar ze in aanraking met kinderen zou kunnen komen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:41   #406
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Hahaha. Ben je vergeten dat de 'islamitische regimes' democratisch in het zadel werden gelift?
Ja maar zijn die nog steeds democratisch en behouden minderheden nog hun rechten? Democratie is meer dan de meerderheid heerst over de minderheid hè.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:44   #407
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, gewoon niet meer in een school met veel moslim kinderen, ze zal dus wel moeten verhuizen door die meute 'gematigde' moslims. Met zo'n achterlijke bende heb je geen extremisten meer nodig.
Oud 20 juni 2013, 11:44   #408
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik vind geschreven massahysterie even onbeschaafd hoor. En ik ben er nogal zeker van dat degene die zich er schrijvend aan overgeven, ook de eerste te zijn om dat gewoon te doen wanneer zij menen onterecht te zijn behandeld.
Verwar al schrijvende stoom afblazen niet met geschreven massahysterie.

Al schrijvend stoom afblazen met oog op spelling en zinsconstructie is niet exact hetzelfde als wat je leest op sites waar moslimjongeren hun stoom afblazen. Noem dat maar hersenloze massahysterie. Op dat stompzinnig niveau zitten we hier op dit forum niet en gelukkig maar.

Ik voel me al onterecht behandeld, en ik ga daar zeker iets aan doen. Ik ga ernaar stemmen.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:46   #409
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het waren niet de slachtoffers die reageerden en ze reageerden niet op de feiten, maar op de onderbrenging van Martin in het klooster in Malonne. En ja, ik vergelijk die reacties wel. Je kinderen meesleuren om daar hysterisch te staan schreeuwen dat ze gevaar lopen en dat de politie hen niet beschermd, is op geen enkele manier te verantwoorden.
Hoeveel % van de Belgische bevolking deed daar aan mee en hoeveel % van de ouders van de kinderen van die school ? Ik denk overigens dat het protest op de vrijlating van Martin tegen de beslissing gericht was en geen lynchpartij van Martin.
Bovendie gaat het in het ene geval om een schuldige, in het andere over een verdachte.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:50   #410
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid en zoals ik al van in het begin van deze draad stel, denk ik dus ook dat het hier gaat over massahysterie als gevolg van het foutief begrijpen van normaal kleutergedrag (waarschijnlijk in combinatie met vooroordelen ten opzichte van de juf in kwestie die ongetrouwd of lesbisch is of gewoon te sexy gekleed naar hun zin gaat).
.
Achterlijk gedrag dus en die school was niet gevuld met extremisten, dit is een voorbeeld van 'normaal' moslim gedrag. Ze komen al op straat als een misdadiger wordt neergeschoten en zelfs als die zichzelf heeft gedood door in een electro-kast te verstoppen.

Dit is geen alleenstaand geval, bij het minste voorval staat er al een meute op straat hun debiliteiten uit te schreeuwen en jij wil dat we doof moeten worden en doen alsof het niet bestaat of hun schuld niet is.
Oud 20 juni 2013, 11:54   #411
Don Quichote
Banneling

Standaard

Gazet van Antwerpen schrijft:

"Gezien de verhitte situatie en de bedreigingen aan het adres van het schoolteam nemen we nu deze uitzvonderlijke maatregel." De school wordt gesloten tot einde schooljaar.

VRT radionieuws van 12.00 h :

School wordt gesloten wegens het onderzoek.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 11:55   #412
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Het waren niet de slachtoffers die reageerden en ze reageerden niet op de feiten, maar op de onderbrenging van Martin in het klooster in Malonne. En ja, ik vergelijk die reacties wel. Je kinderen meesleuren om daar hysterisch te staan schreeuwen dat ze gevaar lopen en dat de politie hen niet beschermd, is op geen enkele manier te verantwoorden.

Ik vrees wat dat betreft het ergste, zoals steeds in die zaken. Zelfs als ze onschuldig blijkt zullen er altijd zijn die haar blijven verdenken onder het mom van "waar rook is, is vuur" (en "ze is enkel vrijgesproken bij gebrek aan bewijs"). Die juf kan daar niet meer aan de slag. Ik krijg echt koude rillingen van zo'n zaken. Misschien had de directie kordater moeten reageren na de eerste klacht. Ik weet niet hoe je zoiets moet aanpakken eigenlijk...
Het waren de dorpsbewoners inderdaad. Hoe zou jij je voelen als een veroordeelde als Martin in je buurt komt wonen wanneer je kleine kinderen hebt? De gedachte alleen is al voldoende.

Maar in Kiel zijn er helemaal geen kinderen uitgehongerd en in een kelder opgesloten. Dat verschil is niet moeilijk te maken.

Eigenlijk zouden alle leerkrachten er de brui aan moeten geven in scholen met 50% moslims. Het is dweilen met de kraan open.
Oud 20 juni 2013, 11:59   #413
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben altijd al tegen onverdoofd slachten geweest. Maar de rest van het halal-aspect kan me weinig schelen. Dat heeft ook verder weinig met religieus onderwijs te maken. Vegetarische kinderen moet men ook niet dwingen vlees te eten.
Men dwingt vegetarische kinderen niet om vlees te eten. Meestal wordt het vlees apart opgediend (in mijn tijd toch), behalve voor spaghetti.
Een kind bedient zich dan niet van vlees. Ook niet vegetarische kinderen laten vlees al eens links liggen, of de groenten. Zo is het altijd geweest.

Wel als hallal vlees weinig met religie te maken heeft (je schreef religieus onderwijs ???), dat ze dan eten zoals iedereen en het vlees op de schotels laten. Is dat zo moeilijk?

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 juni 2013 om 11:59.
Oud 20 juni 2013, 12:02   #414
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
De school wordt gesloten tot het einde van het schooljaar.

Bron: De Standaard
Allé, dan kunnen ze nu vertrekken naar hun thuisland nog voor de grote trek naar het zuiden.
Oud 20 juni 2013, 12:06   #415
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Don Quichote Bekijk bericht
School wordt gesloten wegens het onderzoek.
Kinderen, als jullie niet graag naar school gaan, jullie weten wat te doen.
Oud 20 juni 2013, 12:13   #416
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toshiro Bekijk bericht
Mijn broertje is 5 en dat staat ook in mijn eerste post en niet 6. 4 en 5 bevinden zich naast elkaar en een typefout is snel gebeurd of bent u misschien perfect? (ter info dit is een retorische vraag).
Twee tikfouten.

Dus als ik een getal zie staan, dan moet ik er van uitgaan dat het een tikfout is. Daar doe ik niet aan mee.
Ik hoop dat je nooit zal werken op financiën of op een dienst waar lonen uitbetaald moeten worden. Als je je bv van datum vergist, kan het heel wat schelen hoor.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 juni 2013 om 12:14.
Oud 20 juni 2013, 12:26   #417
toshiro
Vreemdeling

toshiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Twee tikfouten.

Dus als ik een getal zie staan, dan moet ik er van uitgaan dat het een tikfout is. Daar doe ik niet aan mee.
Ik hoop dat je nooit zal werken op financiën of op een dienst waar lonen uitbetaald moeten worden. Als je je bv van datum vergist, kan het heel wat schelen hoor.
Denkt u nu echt dat ik mijn zinnen nalees op een haatthread? Ik hou mij soms bezig met proeven die een heel bedrijf in gevaar kan brengen door een simpele rekenfout. Wees gerust ik kan beter met getallen omgaan dan u Als u iets zinnigs te vertellen hebt, mag u altijd op mijn reacties reageren. Als u enkel belachelijk wilt doen kan u beter tegen de muren praten want uw reacties blijven maar dommer worden. En ter info mijn moedertaal is Frans en niet Nederlands en ik betwijfel het dat u het Frans even goed beheerst zoals ik het Nederlands beheers.

Laatst gewijzigd door toshiro : 20 juni 2013 om 12:31.
toshiro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 12:35   #418
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toshiro Bekijk bericht
Denkt u nu echt dat ik mijn zinnen nalees op een haatthread? Ik hou mij soms bezig met proeven die een heel bedrijf in gevaar kan brengen door een simpele rekenfout. Wees gerust ik kan beter met getallen omgaan dan u Als u iets zinnigs te vertellen hebt, mag u altijd op mijn reacties reageren. Als u enkel belachelijk wilt doen kan u beter tegen de muren praten want uw reacties blijven maar dommer worden. En ter info mijn moedertaal is Frans en niet Nederlands en ik betwijfel het dat u het Frans even goed beheerst zoals ik het Nederlands beheers.
Je moedertaal is Frans maar je zegt dat je opgegroeid bent in het Kiel? Straf.
Oud 20 juni 2013, 12:36   #419
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor alle duidelijkheid en zoals ik al van in het begin van deze draad stel, denk ik dus ook dat het hier gaat over massahysterie als gevolg van het foutief begrijpen van normaal kleutergedrag (waarschijnlijk in combinatie met vooroordelen ten opzichte van de juf in kwestie die ongetrouwd of lesbisch is of gewoon te sexy gekleed naar hun zin gaat).

MAAR er zijn genoeg Belgen die ook geen of onvoldoende kennis hebben van kleuterpsychologie. Ook juffen trouwens, want ook daar loopt het verrassend genoeg niet altijd helemaal zoals het zou moeten.

Je bewering over dat het bij moslims normaal is dat kinderen schreeuwend gaan slapen en opstaan en dat dit niet gebeurd bij "ons" is gewoon bespottelijk. Probeer jouw buren eens niet als maatstaf te nemen voor de hele moslimpopulatie aub. Of je eigen als maatstaf voor de rest van de Belgen. Dat er culturele verschillen zijn, is een feit, maar die culturele verschillen zijn er ook binnen de moslimpopulatie en ook binnen de Belgische populatie. Sociale klasse is waarschijnlijk veel bepalender is de opvoeding dan afkomst.
Beste Edina, er zijn niet voldoende mensen van hier die geen of onvoldoende kennis hebben van kleuterspychologie. behalve dan sociale gevallen van alcohol- en drugsmisbruik e.d. Dat is een povere minderheid.
De kleuterpsychologie die gehanteerd wordt, stoelt namelijk op een brede basis van hoe het er bij ons thuis aan toe ging en gaat. Thuis en de kleuterschool sluiten bij elkaar aan, al sinds de jaren vijftig-zestig.
Probeer dat maar eens te begrijpen.

Al de juffen die ik heb gekend; die van mij en die van mijn kinderen (een turnjuf was er nog niet) waren correcte mensen. Idem voor mijn broers en zussen en hun kinderen en hun kinderen op diverse plaatsen in het land.

Dat er in de lagere school en in het secundaire mensen werken die er beter niet zouden werken, dat is zo, maar het blijft een minderheid.
Schuif de schoen niet door, want het gaat gewoon niet op.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 20 juni 2013 om 12:38.
Oud 20 juni 2013, 12:44   #420
toshiro
Vreemdeling

toshiro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Je moedertaal is Frans maar je zegt dat je opgegroeid bent in het Kiel? Straf.
Ik ben opgegroeid op het Kiel maar ben opgevoed in het Frans. Mijn ouders zijn beide Franstalig en wij spreken ook enkel Frans thuis.

Even de definitie van moedertaal hier posten: Een moedertaal is een taal die tijdens de jeugd, zonder formeel taalonderwijs, wordt verworven

Dus gelieve geen assumpties te maken zonder dat u maar iets over mij weet. En ik zou ook graag willen melden dat ik nog maar 23 ben en waarschijnlijk ook 1 van de jongste mensen die op dit onderwerp reageren en toch reageer ik volwassener en respectvoller dan de meeste mensen in deze thread.

Laatst gewijzigd door toshiro : 20 juni 2013 om 12:44.
toshiro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be