Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2013, 00:48   #421
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Natuurlijke afvloeiing ambtenaren die in "overbodige" diensten zitten, heroriënteren van ambtenaren daar waar het wel nodig is (finananciën, justitie,...)
Zo gaat ge uwe De Nul zijn doelstelling niet halen, die wil er enkele honderduizenden weg...
jogo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:50   #422
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Of als laaggeschoolde die al eventjes zonder werk zit, of als vijftigplusser die ontslagen wordt, enz. De 'hoofdvogel' mogen de jongeren van vandaag trouwens inderdaad op hun buik schrijven, ze mogen al blij zijn als ze ergens aan werk geraken. En dan worden ze nog eens uitgescholden voor lui door de één of andere baby-boomer vanuit zijn vrijstaand huis in de voorsteden dat hij destijds heeft kunnen kopen aan een prijs die vandaag volledig ondenkbaar zou zijn.
30.000 Vlaanderen Boven...
30.000 Noordfransen, vooral in West-en Oost-Vlaanderen.
30.000 laaggeschoolde arbeidsplaatsen ingevuld door buitenlanders via een speciaal daarvoor in het leven geroepen statuut, omdat onze overheid iets moest doen om die 30.000 arbeidsplaatsen in te vullen.
Die laaggeschoolde die al eventjes zonder werk zit heeft waarschijnlijk niet echt hard gezocht.

En zelfs al zijn er 100.000 laaggeschoolde werklozen, 70.000 meer dan het aantal door buitenlanders ingenomen vacatures, dan nog blijft het een feit dat er van die 100.000 dus 30.000 een job hadden moeten hebben.
Ze hebben dus alle 100.000 hoogstwaarschijnlijk niet erg hard hun best gedaan.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:51   #423
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vandaag op de radio.
500'000 zelfstandigen ouder dan 65 werken na hun pensioen bij uit noodzaak.

In vergelijking met die 500'000 ambtenaren en anderen die van hun pensioen kunnen genieten op hun 50 �* 55 jaar kan dat tellen.
Oud 22 juni 2013, 00:51   #424
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Geen interesse voor een job, maar terzelfdertijd wel interesse in een uitkering?
Wie het kleine niet begeert...
Ze hebben er toch recht op? Want anders zouden ze geen uitkering krijgen. Dus als ze er recht op hebben, dan is toch alles ok?
Oud 22 juni 2013, 00:52   #425
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vandaag op de radio.
500'000 zelfstandigen ouder dan 65 werken na hun pensioen bij uit noodzaak.

In vergelijking met die 500'000 ambtenaren en anderen die van hun pensioen kunnen genieten op hun 50 �* 55 jaar kan dat tellen.
Wie zijn dan de gekken?
Oud 22 juni 2013, 00:56   #426
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Wie zijn dan de gekken?
de politiek correcten
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 00:56   #427
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie zijn dan de gekken?
Jah gekken ja.
Kwestie van eens te vergelijken hé.
1 die wie vind dat jobs saai zijn en dus recht heeft op een uitkering.
2 die wie gans zijn leven maximum bijdragen heeft betaald en verplicht is bij te werken op een leeftijd dat het zo niet meer gaat.

In de 2 groep vind je wel geen autisten of andere tisten.
Dat kan je gek noemen ja.
Oud 22 juni 2013, 00:58   #428
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ze hebben er toch recht op? Want anders zouden ze geen uitkering krijgen. Dus als ze er recht op hebben, dan is toch alles ok?
Dat er 30.000 buitenlanders laaggeschoolde arbeid komen doen middels een speciaal daarvoor in het leven geroepen statuut (lees onze overheid heeft ze gesmeekt omdat de openstaande vacatures niet werden ingevuld) terwijl we om de oren worden geslagen met berichten over hoeveel laaggeschoolden er wel aan de dop zitten, dat is ok?

Dat vanop het kabinet van Onkelinckx werd gelekt dat werkonwillige werklozen niet te hard achter de vodden moest worden gezeten volgens een nota van de minister zelf, en Onkelinckx daarop meteen een nieuwe nota rondstuurde met de oproep de klokkenluider(s) te ontmaskeren, dat is normaal?

En jij komt dan af met de holle slogan " ze hebben er toch recht op, want anders zouden ze geen uitkering krijgen?"

Jij leeft ook van een uitkering zeker?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 22 juni 2013, 00:58   #429
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dat punt hebben we toch allemaal moeten doormaken?
Alleen moeten jongeren eens leren beseffen dat je niet altijd de hoofdvogel kunt afschieten, als je pas begint te werken.
En jij mag ook eens beseffen dat het pakweg 30 jaar geleden véél gemakkellijker was om een job te vinden als vandaag. En dat er niet voor iedereen werk is.
Desondanks blijven ze hier immigranten toelaten, de meesten dan ook nog zonder enige opleiding die nuttig zou kunnen zijn hier. Zelfs zonder enige kennis van de officiële talen. Dikwijls zelfs analfabeet...
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 01:00   #430
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Ik vind niet dat we eender welke job moeten aanvaarden. Zeker niet als invalide.
Wat wilt die klootzak met invaliden aanvangen? Hen tot bandwerk dwingen omdat ze 'dat best wel aankunnen'?
Als het mentaal gehandicapten zijn kan men er altijd nog flikken van maken. Die zijn er altijd nodig in een land met veel werklozen.

Laatst gewijzigd door meneer : 22 juni 2013 om 01:00.
Oud 22 juni 2013, 01:01   #431
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat er 30.000 buitenlanders laaggeschoolde arbeid komen doen middels een speciaal daarvoor in het leven geroepen statuut (lees onze overheid heeft ze gesmeekt omdat de openstaande vacatures niet werden ingevuld) terwijl we om de oren worden geslagen met berichten over hoeveel laaggeschoolden er wel aan de dop zitten, dat is ok?

Dat vanop het kabinet van Onkelinckx werd gelekt dat werkonwillige werklozen niet te hard achter de vodden moest worden gezeten volgens een nota van de minister zelf, en Onkelinckx daarop meteen een nieuwe nota rondstuurde met de oproep de klokkenluider(s) te ontmaskeren, dat is normaal?

En jij komt dan af met de holle slogan " ze hebben er toch recht op, want anders zouden ze geen uitkering krijgen?"

Tussen België en Frankrijk is het al lang grote liefde wat betreft werk.
Je moet maar eens nagaan dat zowat alle bouwwerken van eender welke strekking politiek door Noord Franse aannemers gedaan worden. Vooral aan de kust.
Waarom? Om de facturen in het buitenland te krijgen daarom.
Oud 22 juni 2013, 01:01   #432
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Of als laaggeschoolde die al eventjes zonder werk zit, of als vijftigplusser die ontslagen wordt, enz. De 'hoofdvogel' mogen de jongeren van vandaag trouwens inderdaad op hun buik schrijven, ze mogen al blij zijn als ze ergens aan werk geraken. En dan worden ze nog eens uitgescholden voor lui door de één of andere baby-boomer vanuit zijn vrijstaand huis in de voorsteden dat hij destijds heeft kunnen kopen aan een prijs die vandaag volledig ondenkbaar zou zijn.
222222222222222222222
Oud 22 juni 2013, 01:01   #433
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
Zo gaat ge uwe De Nul zijn doelstelling niet halen, die wil er enkele honderduizenden weg...
"Uwen de Nul"?

Dus de vaststelling dat er in het tijdperk van de efficiëntie, het tijdperk van de digitalisering, nu 100.000 ambtenaren meer zijn dan 10 jaar geleden, da's ridicuul? Onzin? Drukte om niks?

Het komt van een rijke stinkerd als de Nul, dus moeten we wel onze middelvinger opsteken, is dat het?

Oud 22 juni 2013, 01:04   #434
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Helaas niet, ik krijg van niemand iets, wat meteen bewijst dat ik geen holle slogans te berde breng. Vermits ik niet in orde ben heb ik nergens recht op, dat houdt in dat diegenen die wel trekken er recht op hebben.
Oud 22 juni 2013, 01:05   #435
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door meneer Bekijk bericht
En jij mag ook eens beseffen dat het pakweg 30 jaar geleden véél gemakkellijker was om een job te vinden als vandaag. En dat er niet voor iedereen werk is.
Desondanks blijven ze hier immigranten toelaten, de meesten dan ook nog zonder enige opleiding die nuttig zou kunnen zijn hier. Zelfs zonder enige kennis van de officiële talen. Dikwijls zelfs analfabeet...
30 jaar geleden was het 1980.
En toen was er een grote crisis bij ons bezig.

Maar één ding was zeker, wie in de jaren '80 een job advertentie liet verschijnen kon rekenen op honderden sollicitanten.
Dat is nu wel weg...die sollicitanten.
Oud 22 juni 2013, 01:07   #436
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Tussen België en Frankrijk is het al lang grote liefde wat betreft werk.
Je moet maar eens nagaan dat zowat alle bouwwerken van eender welke strekking politiek door Noord Franse aannemers gedaan worden. Vooral aan de kust.
Waarom? Om de facturen in het buitenland te krijgen daarom.
Ik werk in een bedrijf met enkele tientallen Noordfransen.
Op het werk van die mensen niks aan te merken overigens.
Maar daar gaat het niet om.
Die 30.000 haal ik niet uit het niets, het zijn er overigens zelfs nog meer...

http://trends.knack.be/economie/nieu...0288111498.htm

Als die mensen 3.000 euro bruto verdienen, dan gaan ze met 2.800 euro naar huis.
Hetgeen ze dan nog betalen aan belastingen, betalen ze in Frankrijk.
Het is hen gegund, ze werken er voor.
Maar het is die 30.000 Belgische profiteurs niet gegund.

Oud 22 juni 2013, 01:07   #437
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
De overheid moet u een managersfunctie aanbieden, liefst één waar je niet met mensen in contact moet komen?

Serieus nu: welk soort werk zou je wel willen doen?
Vroeger konden halve debielen, onbekwamen, marginalen, luiaarden en andere zatlappen bij het leger binnen.
Lanterfanten, pinten pakken, en van tijd tot tijd op maneuver soldaatje gaan spelen met de kameraden, met een geweertje in de bossen rondhossen, die mensen waren daar gelukkig.
D�*t waren tijden hé Jack ?
Oud 22 juni 2013, 01:08   #438
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Helaas niet, ik krijg van niemand iets, wat meteen bewijst dat ik geen holle slogans te berde breng. Vermits ik niet in orde ben heb ik nergens recht op, dat houdt in dat diegenen die wel trekken er recht op hebben.
U krijgt van niemand iets omdat u nergens mee in orde bent?
U werkt dus, of u leeft van de lucht?

Oud 22 juni 2013, 01:09   #439
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
Waarom zouden invaliden niet moeten werken?
Ja, een man met een arm of een been af, naar de bouwwerf, luiaard , en vlug wat, of je krijgt je uitkering niet meer !
Oud 22 juni 2013, 01:12   #440
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk in een bedrijf met enkele tientallen Noordfransen.
Op het werk van die mensen niks aan te merken overigens.
Maar daar gaat het niet om.
Die 30.000 haal ik niet uit het niets, het zijn er overigens zelfs nog meer...

http://trends.knack.be/economie/nieu...0288111498.htm

Als die mensen 3.000 euro bruto verdienen, dan gaan ze met 2.800 euro naar huis.
Hetgeen ze dan nog betalen aan belastingen, betalen ze in Frankrijk.
Het is hen gegund, ze werken er voor.
Maar het is die 30.000 Belgische profiteurs niet gegund.
Grensarbeid is al altijd een beetje lucratief geweest wat betreft belastingen. Speciale regels en zo?

Maar idd het geheel klopt echt niet.
Ze moeten die jongeren bij ons verplichten om te gaan werken. Maar wat wil je als zelfs de vdab de helft van de tijd gesloten is?
De RVA is meer dronken op pad dan wat anders.
Sociale inspectie heeft permanent verlof of zo?
Tel "hun" ziektebriefjes eens samen?

Echt...ze doen het expres.

Laatst gewijzigd door Mambo : 22 juni 2013 om 01:12.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be