Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2013, 13:26   #661
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Hij moet geen schrik hebben, ik heb altijd in katholieke scholen gezeten en ben er niet gelovig uit gekomen. M'n dochter idem omdat de scholen beter zijn, ze gaan altijd wel een periode door dat ze zeggen dat ze gelovig zijn door de invloed van de school maar dat blijft niet duren. Komt wel goed.
Echt ik ben dat kotsbeu dat kakken op gelovige mensen, terwijl we aan hetzelfde zeel zouden moeten trekken.
Onze scholen zijn beter, weet u ook waarom? Wel, omdat normen en waarden hoger in het vaandel gedragen worden bij gelovige mensen dan bij de "alles moet kunnen" mensen.
Hoe hypocriet bent u, uw dochter naar een Katholieke school sturen om daarna de Katholieken af te kraken.

Jullie superieur voelen omdat jullie niet geloven, is eigenlijk volledig misplaatst, je kan je niet superieur voelen omdat je iets niet kan begrijpen. De vraag zou eerder moeten zijn: Wat weten die mensen meer dan wij.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 13:41   #662
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Eén van mijn kleinkinderen loopt nochtans school in een vlaamse school. Het aandeel Waalse kinderen bedraagt daar meer dan 50%.
In welke streek is die school dan gevestigd?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 13:43   #663
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De taal binnen de muren is natuurlijk Nederlands. Ik kan u verzekeren dat dat kind accentloos Nederlands spreekt.
Uit Nederlands onderzoek is gebleken dat de omgangstaal van Nederlandstalige kinderen weldegelijk wordt beïnvloed als er sprake is een anderstalige, gebrekkig Nederlandssprekende meerderheid op school. Bijgevolg is het nooit goed voor het aanleren van accentloos en kreukvrij AN als kinderen in een school zitten waar de meerderheid een andere taal spreekt dan het Nederlands.
Oud 22 juni 2013, 13:44   #664
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kan andere Waalse ouders alleen maar aanmoedigen hetzelfde te doen. Ook de Vlaamse ouders zouden moeten overwegen hun kinderen in Wallonië naar school te sturen.
In de toekomstige arbeidsmarkt zal taalvaardigheid een steeds grotere rol spelen.
De Vlamingen hebben een harde strijd gevochten om onderwijs te hebben in eigen taal. Geen enkele reden dus om onze eigen kinderen nu naar het Franstalig onderwijs te sturen. Daarnaast scoort het Franstalig onderwijs ook slecht. Bijkomende reden dat zeker dus niet te doen.
Oud 22 juni 2013, 13:45   #665
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Echt ik ben dat kotsbeu dat kakken op gelovige mensen, terwijl we aan hetzelfde zeel zouden moeten trekken.
Onze scholen zijn beter, weet u ook waarom? Wel, omdat normen en waarden hoger in het vaandel gedragen worden bij gelovige mensen dan bij de "alles moet kunnen" mensen.
Kuch. Welke "normen en waarden" dragen ze in het huidige katholiek onderwijs nog "hoog in het vaandel"? Katholieke waarden?
Oud 22 juni 2013, 13:46   #666
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eén van mijn kleinkinderen loopt nochtans school in een vlaamse school. Het aandeel Waalse kinderen bedraagt daar meer dan 50%.
De taal binnen de muren is natuurlijk Nederlands. Ik kan u verzekeren dat dat kind accentloos Nederlands spreekt.

Ik kan andere Waalse ouders alleen maar aanmoedigen hetzelfde te doen. Ook de Vlaamse ouders zouden moeten overwegen hun kinderen in Wallonië naar school te sturen.
In de toekomstige arbeidsmarkt zal taalvaardigheid een steeds grotere rol spelen.

U dwaalt, het gaat om noordafrikaantjes.
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 13:53   #667
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Dat is waar, mijn kind probeer ik een taalbad te geven door alles wat ze op TV en Internet zien in het engels te doen, franstalige scholen hebben we hier niet en voor mij is engels ook belangrijker.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:02   #668
demonen
Banneling

Standaard

Intussen is gebleken dat de moeder in kwestie (wiens zoontje zogezegd "verkracht" werd) reeds 2 jaar wordt gevolgd door de Nederlandse bijzondere jeugdzorg en een crimineel en psychiaters verleden heeft.
Om onder dit toezicht uit te raken verhuizde ze naar Antwerpen ... met de gekende gevolgen!
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:04   #669
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Bon, als het lukt met 50% franstaligen in de klas dan lukt het. Vinden de Nederlandstalige kinderen dat ook zo leuk?

Ik zie niet in waarom mijn kinderen in Wallonië naar school zouden moeten gaan. In Vlaanderen is Frans de tweede taal op school en is het niveau van taallessen een pak beter dan in Wallonie. Alvast dat is mijn conclusie als ik mijn dochter van 10 Frans en Engels hoorde praten tegen een waals kind dat blijkbaar nog enkel maar haar eigen moedertaal had geleerd;

En of Frans nu zo belangrijk is? Ik heb in heel mijn beroepsleven nooit één woord Frans moeten gebruiken: onze correspondentie verliep meestal in het Engels. Pardon, de enige keer dat men mij probeerde te dwingen om de correspondentie in het Frans te volgen was omdat we (lees: Amerikaanse multinational) contacten onderhielden met een vestiging in Le Havre. Waar over héél de wereld alle noodzakelijke documenten in het Engels waren voorzien, bleken de Fransen die taal niet onder de knie te krijgen. Jammer voor hen want niemand bij ons wou zich aan hun onkunde aanpassen.

Ik betrap mezelf er tegenwoordig ook op dat ik gestopt ben om me in Antwerpen aan te passen aan andere talen als ik word aangesproken of een winkel binnenstap. Blijkbaar menen turken en marokkanen in de handelsstraat dat ze hun klanten evengoed in het Frans kunnen bedienen. Wel, mij niet. Ik bol het dan af. En als toeristen me in het Frans de weg vragen antwoord ik in eerste instantie in het Nederlands, en na verschillende pogingen in het Engels. Ik ben het beu.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 juni 2013 om 14:06.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:08   #670
Mosasaurus
Banneling

Mosasaurus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Intussen is gebleken dat de moeder in kwestie (wiens zoontje zogezegd "verkracht" werd) reeds 2 jaar wordt gevolgd door de Nederlandse bijzondere jeugdzorg en een crimineel en psychiaters verleden heeft.
Om onder dit toezicht uit te raken verhuizde ze naar Antwerpen ... met de gekende gevolgen!
Waarschijnlijk kan haar man niet van kleine jongetjes afblijven.

En dan wou die aandachtshoer met kopvod nog oproepen tot een betoging.

Kinderen afnemen en plaatsen. En dat inteelt debiel wijf moet gedwongen gesteriliseerd worden
Mosasaurus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:09   #671
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Bullshit. Vlaanderen keurt pedofilie af maar als de belangen van de Kerk in het gedrang komen, dan weert de Kerk zich als een duivel in een wijwatervat.
Over welke belangen hebt u het? De Kerk heeft er immers alle belang bij dat er opgetreden wordt. Niet echter op basis van geruchten, waardoor het lijkt dat zowat iedere priester al bij voorbaat schuldig wordt bevonden.
Oud 22 juni 2013, 14:12   #672
Sundancer
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
En alleen het Nieuwsblad bracht dit uit tot nu toe. Het is precies muisstil in de andere laffe Vlaamse media. Ik herhaal mijn vraag, als iemand weet heeft van een actie van steun voor de kleuterjuf, voor de school, laat het aub weten.
Oud 22 juni 2013, 14:13   #673
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Hoe hypocriet bent u, uw dochter naar een Katholieke school sturen om daarna de Katholieken af te kraken.

Jullie superieur voelen omdat jullie niet geloven, is eigenlijk volledig misplaatst, je kan je niet superieur voelen omdat je iets niet kan begrijpen. De vraag zou eerder moeten zijn: Wat weten die mensen meer dan wij.
Ik ken persoonlijk een godsdienst leraar in een katholieke school en 'buiten camera' geeft hij ronduit toe dat hij zelf al lang niet meer gelovig is, wie is er tegenwoordig nog echt katholiek en echt gelovig? Bitter weinig, er zijn nu al meer moslims dan katholieken in dit land.

Katholieke scholen zijn ook al lang niet meer zo godsdienstig als vroeger, het enige verschil met een staats-school is die ene les godsdienst en een paar vieringen.

De vijand van mijn vijand is mijn vriend, maar ik ga nu ook niet katholiek worden daarvoor.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:14   #674
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij moet geen schrik hebben, ik heb altijd in katholieke scholen gezeten en ben er niet gelovig uit gekomen. M'n dochter idem omdat de scholen beter zijn, ze gaan altijd wel een periode door dat ze zeggen dat ze gelovig zijn door de invloed van de school maar dat blijft niet duren. Komt wel goed.
Ah ok, mercikes

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:14   #675
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Over welke belangen hebt u het? De Kerk heeft er immers alle belang bij dat er opgetreden wordt. Niet echter op basis van geruchten, waardoor het lijkt dat zowat iedere priester al bij voorbaat schuldig wordt bevonden.
komaan Jan. Iedereen weet ondertussen dat de kerkelijke hierarchie WERELDWIJD de kindermisbruiken onder de mat heeft geschoven, de betrokken personen zonder berisping discreet verhuisd en alles met de mantel der liefde bedekt.

Het heeft echt geen zin om hiertegen nog bezwaar aan te tekenen. Blijkbaar was de reputatie van de kerkbedienaar steeds belangrijker dat de trauma's die kinderen opliepen.
Hopelijk is die bladzijde nu omgedraaid, maar laten we dus vooral niet verder gaan ontkennen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 juni 2013, 14:15   #676
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Het begint er meer en meer op te lijken dat iemand het leven van een ander persoon volledig geruïneerd heeft...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 14:17   #677
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
komaan Jan. Iedereen weet ondertussen dat de kerkelijke hierarchie WERELDWIJD de kindermisbruiken onder de mat heeft geschoven, de betrokken personen zonder berisping discreet verhuisd en alles met de mantel der liefde bedekt.

Het heeft echt geen zin om hiertegen nog bezwaar aan te tekenen. Blijkbaar was de reputatie van de kerkbedienaar steeds belangrijker dat de trauma's die kinderen opliepen.
Hopelijk is die bladzijde nu omgedraaid, maar laten we dus vooral niet verder gaan ontkennen.
Lees eens opnieuw wat ik schreef. Niet wat u ervan maakt.
Oud 22 juni 2013, 14:18   #678
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het begint er meer en meer op te lijken dat iemand het leven van een ander persoon volledig geruïneerd heeft...
helemaal akkoord.

Ik hoop dat ze serieuze schadevergoedingen mag betalen.

Oud 22 juni 2013, 14:20   #679
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ken persoonlijk een godsdienst leraar in een katholieke school en 'buiten camera' geeft hij ronduit toe dat hij zelf al lang niet meer gelovig is, wie is er tegenwoordig nog echt katholiek en echt gelovig? Bitter weinig, er zijn nu al meer moslims dan katholieken in dit land.

Katholieke scholen zijn ook al lang niet meer zo godsdienstig als vroeger, het enige verschil met een staats-school is die ene les godsdienst en een paar vieringen.

De vijand van mijn vijand is mijn vriend, maar ik ga nu ook niet katholiek worden daarvoor.
Dat kan ik slechts onderschrijven: er is vandaag de dag nog bitterweinig katholiek aan de katholieke scholen. Men houdt er vage, humanistische "waarden" op na, maar echt christelijk of katholiek is het al lang niet meer. Daarom ook dat de oproep van mgr. Léonard naar een duidelijkere katholieke identiteit van onze scholen in de verkeerde hoek viel: er is gewoon nog nauwelijks voetvolk om die katholieke identiteit gestalte te geven.
Oud 22 juni 2013, 14:23   #680
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Kuch. Welke "normen en waarden" dragen ze in het huidige katholiek onderwijs nog "hoog in het vaandel"? Katholieke waarden?
en welke "normen en waarden" mis jij dan in het huidige katholiek onderwijs ??
Als ik jouw schrijfsels hier zo bekijk, zou je je neus niet ophalen voor een soort "katholiek Iran", als samenleving.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be