Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 juni 2013, 11:25   #21
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Ahja?

Wij hebben een stuk of 20 van die ijzeren staven in de schuur.

Nee.. lul afhakken gaat niets helpen. Verkrachters moeten gewoon tegen de muur. En voor de rest is het van groot belang dat neurowetenschap perfectioneert.
Je zet de ballen toch af? Pak nog dat de bijnier in verhoogde functie schiet, het zou me verbazen moesten die ooit terug 100% van hun eerdere plasmaconcentraties testosteron krijgen.
Oud 22 juni 2013, 11:28   #22
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Je zet de ballen toch af? Pak nog dat de bijnier in verhoogde functie schiet, het zou me verbazen moesten die ooit terug 100% van hun eerdere plasmaconcentraties testosteron krijgen.
Het draait vaak helemaal niet om de lust...

Verkrachtingen komen erg vaak voort uit macht en sadisme.. Dat is ook een van de redenen waarom verkrachters vaak hulpmiddelen gebruiken bij het verkrachten in plaats hun eigen staaf te gebruiken.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 11:31   #23
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het draait vaak helemaal niet om de lust...

Verkrachtingen komen erg vaak voort uit macht en sadisme.. Dat is ook een van de redenen waarom verkrachters vaak hulpmiddelen gebruiken bij het verkrachten in plaats hun eigen staaf te gebruiken.
Daar kan testosteron ook verantwoordelijk voor zijn, denkt men.

Nu, we kunnen het maar proberen, ik heb geen bezwaren tegen proeven op verkrachters.
Oud 22 juni 2013, 11:34   #24
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar kan testosteron ook verantwoordelijk voor zijn, denkt men.

Nu, we kunnen het maar proberen, ik heb geen bezwaren tegen proeven op verkrachters.
Ik in principe ook niet..

Alleen ik zie ze liever zo snel mogelijk verdwijnen.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 16:23   #25
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Daar kan ik me volledig in vinden. En ik trivialiseer niks. Een verkrachting blijft iets vreselijks. Maar wat ga je er aan doen, verkrachters gewoon afmaken?
Liefst ter plaatse. Ik ben er nog niet uit of het een bal lood tussen de ogen moet zijn of het klassieke nekschot.
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 16:26   #26
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Ahja?

Wij hebben een stuk of 20 van die ijzeren staven in de schuur.

Nee.. lul afhakken gaat niets helpen. Verkrachters moeten gewoon tegen de muur. En voor de rest is het van groot belang dat neurowetenschap perfectioneert.
2
Oud 22 juni 2013, 16:27   #27
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Voor de twijfelaars: Baise moi.

http://www.imdb.com/title/tt0249380/
Oud 22 juni 2013, 16:43   #28
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laynee Bekijk bericht
En misschien zal het altijd wel blijven bestaan? Zoals Jantje hierboven ergens terecht opmerkt: het probleem voor dit soort geweld ligt in de aard van de vrouw en de man.

De vraag is: als we rekening houden met de natuur van de man en vrouw, valt dan het geweld tegen vrouwen wel compleet uit te roeien? Ik denk niet dat dit eigenlijk mogelijk is.
Als algemene regel kunnen we stellen dat we constant de natuur uitdagen, uit evenwicht brengen tot zelfs verkloten maar tegen onze eigen natuur zouden we niet kunnen ingaan?

Het oerinstinct, ongetwijfeld is er iets van aan, maar om het leukweg daar op te steken...neen, daarvoor zijn we iets te ver gekomen....of mss wel niet.....

Uitroeien zal zeer moeilijk zijn maar het taboe omtrent dit soort, neen, eigenlijk alle soorten geweld moet absoluut doorbroken worden.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Maori is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 16:44   #29
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In het Westen, bestaat er vrijwel evenveel huiselijk geweld tegen mannen. Dat wordt zelfs cultureel als grappig beschouwd.

Ah zo komen we aan een 'wereldwijde' disproportie van huiselijk geweld tegen mannen en vrouwen. Dus niet echt wereldwijd. Niet echt een verassing.
Absoluut even onaanvaardbaar, net zoals verkrachtingen van mannen.
“How dreadful are the curses which Mohammedanism (Islam) lays on its votaries! Besides the fanatical frenzy, which is as dangerous in a man as hydrophobia in a dog, there is this fearful fatalistic apathy.”
Oud 22 juni 2013, 16:59   #30
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maori Bekijk bericht
Absoluut even onaanvaardbaar, net zoals verkrachtingen van mannen.
Minder mannen opsluiten op beperkte oppervlaktes.
Oud 22 juni 2013, 16:59   #31
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:
Als algemene regel kunnen we stellen dat we constant de natuur uitdagen, uit evenwicht brengen tot zelfs verkloten maar tegen onze eigen natuur zouden we niet kunnen ingaan?

Het oerinstinct, ongetwijfeld is er iets van aan, maar om het leukweg daar op te steken...neen, daarvoor zijn we iets te ver gekomen....of mss wel niet.....

Uitroeien zal zeer moeilijk zijn maar het taboe omtrent dit soort, neen, eigenlijk alle soorten geweld moet absoluut doorbroken worden.

We hebben veel kogels...
Oud 22 juni 2013, 17:37   #32
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Het ligt in mijn natuur/instinct om (als het warm genoeg is) in mijn bloten rond te lopen.... Dat mag hier niet in 't openbaar, dus dat doe ik dan ook niet. Moest ik dat toch ooit eens doen wegens te zat of gelijk welke andere reden, dan zal ik dan ook de gevolgen moeten dragen. En afkomen met "het ligt nu eenmaal in mijn natuur/instinct" zal niet helpen....hoogstens die zatheid, en dan nog.
Vervang nu 'in mijn bloten rondlopen' door 'verkrachten/vrouwen (of mannen) mishandelen' en dan blijft deze redenering evengoed geldig....zo simpel is dat.
Oud 22 juni 2013, 17:48   #33
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Onnozele vergelijking.

Met in 'uwen bloten rondlopen' schendt u niemands vrijheid of fysieke integriteit.

Met het verkrachten van iemand, wel.

Maar het is wel een achterlijk drogargument indien 'het is iemands natuur' wordt aangebracht om verkrachting goed te praten.
Oud 22 juni 2013, 17:54   #34
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Onnozele vergelijking.
Met in 'uwen bloten rondlopen' schendt u niemands vrijheid of fysieke integriteit.
Met het verkrachten van iemand, wel.
Maar het is wel een achterlijk drogargument indien 'het is iemands natuur' wordt aangebracht om verkrachting goed te praten.
Onnozele vergelijkingen zijn nog altijd de beste om iets simpel voor te stellen.
Ik ben het tenandere niet die hier 'de aard van de man/vrouw' in de discussie heeft ingevoerd.....mijn post echter, is daar een antwoord op.....

Laatst gewijzigd door Klojo eerste klas : 22 juni 2013 om 17:56.
Klojo eerste klas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juni 2013, 18:02   #35
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Jaja, maar wat ga je er tegen doen? Opsluiten? Rehab?
Oud 22 juni 2013, 18:12   #36
Klojo eerste klas

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kameraad Mauser Bekijk bericht
Jaja, maar wat ga je er tegen doen? Opsluiten? Rehab?
Als het over het 'algemeen' probleem gaat, da's mijn probleem niet....daarvoor hebben we toch al die fantastische politici, politie- en rechterlijke diensten ?
Als je echter vraagt wat ik er persoonlijk zou aan doen moest het één van mijn 'bekenden' overkomen......d�*t zou je dan wel lezen in de gazet....
Oud 22 juni 2013, 18:36   #37
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Sommige vrouwenmishandelingen zijn ook verstrengeld met iets dat sommigen 'cultuur' noemen.
Oud 22 juni 2013, 18:51   #38
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Sommige vrouwenmishandelingen zijn ook verstrengeld met iets dat sommigen 'cultuur' noemen.
Inderdaad, dat lijkt me duidelijk uit de cijfers. Dus wereldwijd kan je die trend moeilijk noemen. Nog niet.
Oud 22 juni 2013, 19:01   #39
Maori
Minister-President

Maori's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dat lijkt me duidelijk uit de cijfers. Dus wereldwijd kan je die trend moeilijk noemen. Nog niet.
Neen, niet de cultuurgebonden mishandelingen (nog niet) maar andere vormen van geweld tegen vrouwen (zoals partnermishandeling enz) zijn wél een wereldwijd probleem.
Met de verspreiding van de godsdienst van vrede zullen de cultuurgebonden wreedaardigheden wel snel verspreid worden.
Oud 22 juni 2013, 19:05   #40
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Neen, niet de cultuurgebonden mishandelingen (nog niet) maar andere vormen van geweld tegen vrouwen (zoals partnermishandeling enz) zijn wél een wereldwijd probleem.
Partnergeweld is een probleem punt. Er is geen nood om in het Westen, een cultuur waar mannen mishandelen grappig is, daar "jegens vrouwen" aan te plakken. Ik durft gerust zeggen dat partnergeweld jegens mannen een groter probleem geworden is omdat het sociaal aanvaardbaar is.
Citaat:
Met de verspreiding van de godsdienst van vrede zullen de cultuurgebonden wreedaardigheden wel snel verspreid worden.
Volgens mij is die partnermishandeling ook sterk cultuurgebonden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be