Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juni 2013, 17:59   #741
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De werkloosheid is de ziekte bij uitstek van het kapitalistische systeem.
Natuurlijk, natuurlijk ... En zoals destijds in de good old Sovjet-Union en in de door haar bezette zogezegde "volksdemocratieën" was er geen werkloosheid. Beter gesteld: er was geen zichtbare werkloosheid. Maar het aantal mensen dat volstrekt onproductief werk deed was legio. En dat heeft die regimes uiteindelijk in 1989-1990 de das omgedaan. Ze zijn, door hun lemen economische voeten gewoon in elkaar geploft.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 18:02   #742
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Natuurlijk, natuurlijk ... En zoals destijds in de good old Sovjet-Union en in de door haar bezette zogezegde "volksdemocratieën" was er geen werkloosheid. Beter gesteld: er was geen zichtbare werkloosheid. Maar het aantal mensen dat volstrekt onproductief werk deed was legio. En dat heeft die regimes uiteindelijk in 1989-1990 de das omgedaan. Ze zijn, door hun lemen economische voeten gewoon in elkaar geploft.
Dat maakt de massale werkloosheid in het kapitalisme geen mindere gesel.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 18:24   #743
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Citaat:
Gesel? Laat het u welgevallen aub anders is al dat geld voor niets weggesmeten
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 18:30   #744
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zulk een gesel als u hier laat uitschijnen is het dan toch ook niet. In la Belgique krijgen ze een verhoudingsgewijs royale vergoeding. Meer nog, er is geen beperking in de tijd waardoor lijntrekkers er zich lekker kunnen in installeren. In andere, vergelijkbare Europese landen wordt de tijdsduur beperkt, maar de werklozenvergoeding ligt dan ook hoger.

In de ex-communistische staten, met hun verborgen werkloosheid, waren ze in 1989-90 toch maar lekker blij dat die regimes in elkaar ploften.
Oud 23 juni 2013, 18:40   #745
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Zulk een gesel als u hier laat uitschijnen is het dan toch ook niet. In la Belgique krijgen ze een verhoudingsgewijs royale vergoeding. Meer nog, er is geen beperking in de tijd waardoor lijntrekkers er zich lekker kunnen in installeren. In andere, vergelijkbare Europese landen wordt de tijdsduur beperkt, maar de werklozenvergoeding ligt dan ook hoger.

In de ex-communistische staten, met hun verborgen werkloosheid, waren ze in 1989-90 toch maar lekker blij dat die regimes in elkaar ploften.
Royale zever. Langdurige werklozen leven onder de armoedegrens.
Oud 23 juni 2013, 18:42   #746
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook wanneer hun partner een rijke zelfstandige is?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 18:51   #747
Sfax
Banneling

Standaard

38 bladzijden... Die in wezen niet meer of minder doen dan bevestigen dat Jan De Nul overschot van gelijk heeft
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 19:01   #748
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
O ja? Dan zijn er toch nogal wat die zich onder die grens behoorlijk lekker voelen. Er zijn er die het verdorie volhouden tot aan hun pensioenleeftijd.
Oud 23 juni 2013, 19:34   #749
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad de essentie, als de overheid meent verantwoordelijk te zijn voor 50% van het BNP? heeft zij de verpletterende verantwoordelijkheid om die budgetten zo rendabel mogelijk te spenderen. Dus zij kan beter al die werklozen aktiveren met de sociale uitkeringsbudgetten, dan die werklozen te coccoonen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 19:34   #750
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ook wanneer hun partner een rijke zelfstandige is?
De beste sociale upgrade is inderdaad huwen...
Oud 23 juni 2013, 19:36   #751
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De werkloosheid is de ziekte bij uitstek van het kapitalistische systeem.
jep, inderdaad, we kunnen beter het systeem veranderen zoals in China, wie werkloos is, krijgt een staatsjob
Oud 23 juni 2013, 20:03   #752
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn geen massa's werklozen die niet willen werken.
Neen, het zijn allemaal harde werkzoekende mensen

Hier, een mooie weergave van de gemiddelde werkloze in België:

http://www.youtube.com/watch?v=IMkN-lo3WKw
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 21:07   #753
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

http://www.delloyd.be/Article/tabid/...1/Default.aspx
Waar klaagt die man eigenlijk over? Wil hij nog meer verdienen zonder belastingen te betalen?
Oud 23 juni 2013, 21:23   #754
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
jep, inderdaad, we kunnen beter het systeem veranderen zoals in China, wie werkloos is, krijgt een staatsjob
Ge kunt beter van de rug van de werklozen afkruipen.
Oud 23 juni 2013, 21:24   #755
The Bold Revenger
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Dat je er niets praktisch van af weet is helemaal niet irrelevant maar is wel bepalend voor je onbegrip.

Er zijn geen massa's werklozen die niet willen werken.

Wat jij wil is een sociale kaalslag.
Ik wil geen sociale kaalslag. Ik wil een werkloze een job geven.

Van de 19 werklozen die bij mij gesolliciteerd hebben, wilde er geen enkele de taak vervullen in het wit. Enkelen wilden een stempel voor de VDAB (zij willen dus duidelijk niet werken en verkiezen werkloos te blijven) en de meesten wilden de taak wel vervullen in het zwart (zij wilden dus wel werken maar niet zonder hun werkloosheidsuitkering/brugpensioen te verliezen: ze wilden dus dubbel loon). Daaruit concludeer ik dat er een grondige fout in het systeem zit: de staat zorgt er zelf voor dat werklozen en bruggepensioneerden enkel nog in het zwart willen werken. (En, maar dat is een andere zaak, bepaalde zuilen maken het zelfs mogelijk dit onbestraft te kunnen uitvoeren.)

Ik verwijt die bruggepensioneerden en werklozen niet eens dat ze misbruik maken van de staat. Ik verwijt de staat dat ze het mogelijk maakt, neen, aanmoedigt, dat er misbruik van de staat wordt gemaakt. Een bruggepensioneerde heeft een win for life op kosten van de staat gewonnen (hoeveel bruggepensioneerden gaan na hun brugpensioen, op hun 52, 53, 54, nog werken?) Het onrechtvaardige is niet zozeer dat ze van de staat profiteren, wel dat politieke partijen hen uit puur eigenbelang van de staat laent profiteren, ten koste van de volgende generaties. Want het zijn die volgende generaties die hun profitariaat zullen moeten betalen.

In mijn geval is het zelfs zo dat ik minstens 2 personen meer tewerk zou stellen indien de staat mij dat op allerlei manieren niet onmogelijk maakte.

Laatst gewijzigd door The Bold Revenger : 23 juni 2013 om 21:26.
The Bold Revenger is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 21:41   #756
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door The Bold Revenger Bekijk bericht
Ik wil geen sociale kaalslag. Ik wil een werkloze een job geven.

Van de 19 werklozen die bij mij gesolliciteerd hebben, wilde er geen enkele de taak vervullen in het wit. Enkelen wilden een stempel voor de VDAB (zij willen dus duidelijk niet werken en verkiezen werkloos te blijven) en de meesten wilden de taak wel vervullen in het zwart (zij wilden dus wel werken maar niet zonder hun werkloosheidsuitkering/brugpensioen te verliezen: ze wilden dus dubbel loon). Daaruit concludeer ik dat er een grondige fout in het systeem zit: de staat zorgt er zelf voor dat werklozen en bruggepensioneerden enkel nog in het zwart willen werken. (En, maar dat is een andere zaak, bepaalde zuilen maken het zelfs mogelijk dit onbestraft te kunnen uitvoeren.)

Ik verwijt die bruggepensioneerden en werklozen niet eens dat ze misbruik maken van de staat. Ik verwijt de staat dat ze het mogelijk maakt, neen, aanmoedigt, dat er misbruik van de staat wordt gemaakt. Een bruggepensioneerde heeft een win for life op kosten van de staat gewonnen (hoeveel bruggepensioneerden gaan na hun brugpensioen, op hun 52, 53, 54, nog werken?) Het onrechtvaardige is niet zozeer dat ze van de staat profiteren, wel dat politieke partijen hen uit puur eigenbelang van de staat laent profiteren, ten koste van de volgende generaties. Want het zijn die volgende generaties die hun profitariaat zullen moeten betalen.

In mijn geval is het zelfs zo dat ik minstens 2 personen meer tewerk zou stellen indien de staat mij dat op allerlei manieren niet onmogelijk maakte.
Wij ondervinden net hetzelfde. We hebben het inmiddels zelfs opgegeven nog verder te zoeken want het is een verloren inspanning om werklozen nog werk aan te bieden in de categorie "arbeidsintensief versus normaal loon".
Dat is iets voor anderen volgens de bijbel van de werklozen. Geef dat aan een immigrant zullen ze zeggen want je bent toch "althans volgens werklozen" aan het profiteren als werkgever van hun arbeid.

Echt er zit iets geknapt in hun kopke tegenwoordig.

Enkel nog harde represailles en honger en dwang zal hun terug leren wat ze verleerd zijn.

Voorlopig winnen de werklozen, tal van bedrijven zijn al op de fles bij gebrek van werkvolk te vinden.

Eerst komen ze zonder werkvolk, of te weinig; ze staan te vaak lang ziek zonder ziek te zijn, eisen van alles wat er natuurlijk niet is. Dan gaat de werkgever op zoek naar onderaannemers die nog wat verder kunnen met hun illegalen in de achterzak die hun facturen geregeld vervalsen en de boeken neerleggen. Maar daar komt ook allemaal ooit een einde aan en dan rest enkel nog het faillissement.
Met als gevolg telkens wat werklozen extra die op hun beurt passen voor werk want ze hebben het systeem al lang door.

Maar nu begint hun doorlopend weigeren van regulier werken ook in hun eigen nadeel te werken. Tja rekenen en tellen is nooit hun strafste kant geweest want ze raden iedereen aan hetzelfde te doen tot ze zelf met veel te veel zijn.
Dan kantelt alles hé. De staat heeft te weinig inkomsten hun nog verder te betalen en de werkgevers die ze eerst verfoeiden zijn inmiddels ook weg.
Rest enkel nog een bodemloze put.
En dan foeteren ze terug op de werkgevers dat er geen voldoende meer van zijn.

Zie je...er is iets geknapt in hun kopke.

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 juni 2013 om 21:45.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 21:42   #757
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
kameraad! dat ze dan beginnen te werken, het zou al veel verschil maken
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juni 2013, 21:45   #758
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leven langdurig werklozen onder de armoedegrens?
Dan moeten ze hun hangmatten maar wat hoger hangen.
Oud 23 juni 2013, 21:49   #759
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
http://www.delloyd.be/Article/tabid/...1/Default.aspx
Waar klaagt die man eigenlijk over? Wil hij nog meer verdienen zonder belastingen te betalen?
De Nul betaalt gigantisch veel belastingen.
Voor elk loon dat hij uitkeert draagt hij nog eens hetzelfde af aan RSZ en belastingen.
Voor elk loon dat hij uitkeert spaart hij de overheid een leefloon, bestaansminimum, of vervangingsinkomen uit.
Het is een mirakel dat er nog winst gemaakt wordt, en dat zou hij dan nog moeten afgeven ook om naar luizemannen en hangmatters door te storten.
Santé hoor.
Oud 23 juni 2013, 21:51   #760
Flippend Rund
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
levenslange cultuur van zelfbeklag
Flippend Rund is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be