Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 09:58   #761
Spinoza
Minister-President

Spinoza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Helemaal niet. U weigert obstinaat te erkennen dat grote wagens in België niets bijzonders waren. Terwijl dat wel degelijk zo was in Nederland.

Trouwens, wat Mercedes betreft de dag van vandaag. Ik zou echt eens een vergelijking (statistieken) willen zien tussen België en Nederland wat betreft de verkoop van (grote) Mercedessen en/of (grote) BMW's de laatste 5 jaar. Ik durf er mijn hoofd op te verwedden dat de Nederlanders nog niet aan de helft komen (procentueel) qua aankoop van dit van de Belgen.
U doet altijd alsof het iets is om trots op te zijn. Groter is beter? Al rijdt elke Belg in een dikke Mercedes of BMW, dat maakt echt geen indruk op ons. Nederland is rijker dan België, maar wij hebben geen behoefte aan dikke bakken.
Spinoza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 10:14   #762
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spinoza Bekijk bericht
U doet altijd alsof het iets is om trots op te zijn. Groter is beter? Al rijdt elke Belg in een dikke Mercedes of BMW, dat maakt echt geen indruk op ons. Nederland is rijker dan België, maar wij hebben geen behoefte aan dikke bakken.

Trots? Niet echt. Ik doe gewoon een vaststelling m.b.t. een zekere schraperigheid van Nederlanders.

Mensen zoals wouldbe Groot-nederlanders proberen dan daar omheen te fietsen door allerlei drogredeneringen op te zetten, maar daar valt nu eenmaal niet omheen te fietsen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juni 2013 om 10:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 10:22   #763
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Trots? Niet echt. Ik doe gewoon een vaststelling m.b.t. een zekere schraperigheid van Nederlanders.

Mensen zoals wouldbe Groot-nederlanders proberen dan daar omheen te fietsen door allerlei drogredeneringen op te zetten, maar daar valt nu eenmaal niet omheen te fietsen.
Dus mensen die liever hun geld anders besteden dan aan een dure auto zijn schraperig?

Ik heb zelfs helemaal geen auto. Wat ben ik gierig zeg...
Oud 25 juni 2013, 10:30   #764
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus mensen die liever hun geld anders besteden dan aan een dure auto zijn schraperig?
Ik heb zelfs helemaal geen auto. Wat ben ik gierig zeg...
Neen zeker niet. Maar het grapje vroeger van de 4 Nederlanders die in een café één limonade bestelden en de ober op het hart drukten "maar met vier sprietjes", spreekt boekdelen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juni 2013 om 10:31.
Oud 25 juni 2013, 10:35   #765
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen zeker niet. Maar het grapje vroeger van de 4 Nederlanders die in een café één limonade bestelden en de ober op het hart drukten "maar met vier sprietjes", spreekt boekdelen.
Net zoals elke mop over domme Belgen?
Oud 25 juni 2013, 11:00   #766
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Net zoals elke mop over domme Belgen?
Wie weet. Maar het is niet omdat wij niet zo vlot 'bekken', dat we dom zijn.

U weet toch hoe men een Nederlands schip herkent?
Oud 25 juni 2013, 11:07   #767
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Grappig trouwens hoe de bubbelsmurfen heel weinig van de geschiedenis afweten. Joris van Severen wordt door hen gecatalogiseerd als een "collaborateur"...
Joris van Severen?

De man die door de Belgische regering op transport is gezet naar het Frans uitroeiingskamp van Abbeville en daar gestorven is?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 11:45   #768
Calvinist
Banneling

Standaard

Citaat:

Nogmaals een bewijs dat de meeste Belgen in hun puberjaren zijn en daar ook blijven hangen. Opscheppen met hun auto,s, opscheppen met hun mini-kasteeltjes, opscheppen met hun mobieltjes, opscheppen over hun mooie vrouw, zich volvreten als bourgondiërs... Weet je welke volkeren er ook graag pronken met hun dure Duitse wagens? Juist, Marokkanen en Turken. Wat mij betreft mogen ze graag aansluiten bij Marokko, liever als die hautaine praatjesmakers een deel van ons zuinig, milieubewuste en nuchtere Nederland te laten vormen.
Calvinist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 12:06   #769
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Grappig trouwens hoe de bubbelsmurfen heel weinig van de geschiedenis afweten. Joris van Severen wordt door hen gecatalogiseerd als een "collaborateur"...
Maar ettelijke volgers van het Verdinaso werden later wél notoire collaborateurs.
Oud 25 juni 2013, 12:37   #770
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar ettelijke volgers van het Verdinaso werden later wél notoire collaborateurs.
't Zou u sieren, mocht u het volledige plaatje schetsen: er waren immers ook "ettelijke volgers van het Verdinaso" die later in het verzet gingen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 12:39   #771
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calvinist Bekijk bericht
Ik zei duidelijk rijkere (atheïstische) of rooms-katholieke Nederlanders.
Hoe? Is die rijkdom dan toch niet het gevolg van de calvinistische eigenheid zoals u al meermaals stelde?

Rechtlijnigheid in uw denken blijkt niet echt een eigenschap te zijn die bij u hoort, heb ik zo de indruk.
Oud 25 juni 2013, 12:41   #772
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. U weigert obstinaat te erkennen dat grote wagens in België niets bijzonders waren. Terwijl dat wel degelijk zo was in Nederland.
Ja, natuurlijk, en ik heb al aangegeven wat daarvan de oorzaak was/is. Nl. de specifieke Nederlandse belastingsregels op gemotoriseerde voertuigen. Nederlanders die in België gedomicilieerd zijn, rijden wel rond met grote wagens. M.a.w. het heeft niets met een of andere volksaard te maken, maar wel met de gevolgen van een beleidskeuze.
Oud 25 juni 2013, 12:42   #773
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Trouwens, wat Mercedes betreft de dag van vandaag. Ik zou echt eens een vergelijking (statistieken) willen zien tussen België en Nederland wat betreft de verkoop van (grote) Mercedessen en/of (grote) BMW's de laatste 5 jaar. Ik durf er mijn hoofd op te verwedden dat de Nederlanders nog niet aan de helft komen (procentueel) qua aankoop van dit van de Belgen.
Wel, bewijs dat nu eens met cijfers i.p.v. zomaar zaken aan te nemen vanuit uw eigen vooroordelen.
Oud 25 juni 2013, 12:43   #774
Spinoza
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie weet. Maar het is niet omdat wij niet zo vlot 'bekken', dat we dom zijn.
Dat jullie dom zijn, is inderdaad niet omdat jullie niet zo vlot bekken.
Oud 25 juni 2013, 12:45   #775
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nogmaals een bewijs dat de meeste Belgen in hun puberjaren zijn en daar ook blijven hangen. Opscheppen met hun auto,s, opscheppen met hun mini-kasteeltjes, opscheppen met hun mobieltjes, opscheppen over hun mooie vrouw, zich volvreten als bourgondiërs... Weet je welke volkeren er ook graag pronken met hun dure Duitse wagens? Juist, Marokkanen en Turken. Wat mij betreft mogen ze graag aansluiten bij Marokko, liever als die hautaine praatjesmakers een deel van ons zuinig, milieubewuste en nuchtere Nederland te laten vormen.
Pronken de Duitsers dan niet met hun eigen, grote Duitse wagens? Wat zei u alweer dat dit een eigenschap is van zuiderse volkeren...?

In ieder geval, er zijn wel meer mannen die opscheppen over hun vrouw, een gedrag dat me eerder algemeen mannelijk lijkt dan specifiek gebonden aan een bepaald volk.

Daarnaast doen Nederlanders al even pronkerig als de stedebouwkundige mogelijkheden er zijn. Niet verwonderlijk dan ook dat Nederlanders die in België wonen, niet zelden in grote huizen wonen. Heel grote huizen soms.
Oud 25 juni 2013, 12:59   #776
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
De kudde en schapenmentaliteit,de angst om buiten de boot te vallen en anders te zijn is een prachtig bewijs en voorbeeld dat nederlanders nog in hun puberjaren zijn blijven hangen...
http://blog.allsecur.nl/auto-2/jaloe...an-je-buurman/
Veel Nederlanders kijken jaloers naar de mooie(re) auto van hun buurman en denken: “Waar betaalt hij het toch van?” en ”Wat doe ik verkeerd?

Laatst gewijzigd door Nvalid : 25 juni 2013 om 12:59.
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 13:03   #777
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
Veel Nederlanders kijken jaloers naar de mooie(re) auto van hun buurman en denken: “Waar betaalt hij het toch van?” en ”Wat doe ik verkeerd?
Daar is niets typisch Nederlands aan. Mij komt het voor als een heel typische menselijke ondeugd. Afgunst is van alle tijden, alle plaatsen en alle volkeren.
Oud 25 juni 2013, 13:06   #778
Nvalid
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar is niets typisch Nederlands aan. Mij komt het voor als een heel typische menselijke ondeugd. Afgunst is van alle tijden, alle plaatsen en alle volkeren.
toch wel,zelfs als een hollander op vakantie zoekt hij andere hollanders op...
angst voor het onbekende,de schapenmentaliteit...
Nvalid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 13:46   #779
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nvalid Bekijk bericht
toch wel,zelfs als een hollander op vakantie zoekt hij andere hollanders op...
angst voor het onbekende,de schapenmentaliteit...
Britten doen dat ook, hoor. Nog sterker zelfs.

Angst voor het onbekende? Daarom dat er overal Nederlanders te vinden zijn op deze aardbol, tot zelfs in de verste uithoeken...
Oud 25 juni 2013, 16:23   #780
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel, bewijs dat nu eens met cijfers i.p.v. zomaar zaken aan te nemen aan te vanuit uw eigen vooroordelen.
Met statistieken bewijst men in deze alles. Indien zou blijkten dat luxe- of grote wagens in Nederland maar bij mondjesmaat voorkomen of significant minder in vergelijking met België, dan bewijst dit weer eens dat de Nederlanders zich niet kunnen losmaken van die oeroude calvinistische mentaliteit van zuinigheid die hen al eeuwen domineert.

Ik neem dus niets aan, ik zeg alleen: ik zou die statistieken eens willen zien.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 25 juni 2013 om 16:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be