Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2013, 23:19   #821
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Wat zijn "stukken van mensen"? Een leraar inhuren aan 20 € / uur, 25 lesuren per week met een 20-tal andere gezinnen ==> 100€ / maand per gezin. Ongeveer wat mensen uitgeven aan telecom (GSM, telefoon, internet) per maand. Ze mogen gerust mijn zolder als klaslokaal hebben.
Waar worden die leraars opgeleid? In een privé-school, neem ik aan, want een publieke gefinancierde school is uiteraard des duivels. En gij denkt dat die dan gaat les komen geven aan 20 EUR per uur? Goed zot. De goei leerkrachten kunnen dan gekocht worden door de rijken, uiteraard. Vraag en aanbod. Dat levert uiteraard een leuke samenleving op, wie kan daar nu aan twijfelen?

Citaat:
Ben zelf lid geweest van een vrijwillig brandweercorps. Dat is gewoon een kwestie van gemeenschapszin, weinig reden om daar een grote structuur rond te bouwen hoor.
En wie betaalt die brandweerwagen, en het onderhoud, denkt gij? Zijt gij nu echt zover weg in neoliberaal sprookjesland dat ge denkt dat de brandweer vervangen kan worden door vrijwilligers?! Ge kunt misschien een bijdrage vragen aan alle huiseigenaars waarvan ge het huis gaat blussen. Kunnen niet betalen? Rechtsomkeer! Laat dat kot, en al wie erin zit, maar afbranden.

Citaat:
Is dat dan niet de toestand vandaag? Uiteindelijk is de ziekteverzekering toch maar een verzekering? Waarom zou dat niet gewoon geprivatiseerd kunnen worden?
In België is dat niet de toestand, neen. Als je een ernstige ziekte hebt, betekent dat geen persoonlijk failliet, zoals in uw droommaatschappij, de US of A.

Citaat:
Restaurants die niet hygiënisch zijn leven niet lang. Kwestie van internet-sites propageren met recensies.
Ahja, laten we vraag en aanbod laten spelen inzake voedselgezondheid. Dan moeten er wel eerst een paar mensen sterven in de slechte restaurants, voor dat ze een slechte reputatie krijgen en out of business gaan. En dat telkens opnieuw voor elke batch nieuwe restaurants die openen. Leuk model!

Citaat:
De voddenvent rijdt terug rond en ge krijgt nog geld toe voor alles wat recycleerbaar is, in de tuin zitten de kippen en een varkentje voor de etensresten, we kuisen elke week onze stoep, als er al eens een tegeltje loskomt fixen we dat snel.
Dat hebben we in Zuid-Italië gezien, toen de overheid enkele weken/maanden het vuil niet kwam ophalen. De straten, ge kon daar toen van eten, zo proper! Die voddenventen zijn toen alles komen halen, jong.

Citaat:
Toch blijer dan al die verzuurden hier in den BelZiek die altijd maar lopen te kankeren op de overheid, maar zelf elke vorm van gemeenschapsbesef verloren hebben.
Ik kanker niet op de overheid, jongen. Dat doen enkel verzuurde neoliberalen. Ik ben elke dag dankbaar dat ik een land leef met een hoge belastingdruk (en dus deftig onderwijs, gezondheidszorg, etc.), en niet in het neoliberale paradijs Somalië (letterlijk 0% belastingen! de slankste centrale overheid ter wereld), Bangladesh of de US of A.
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2013, 23:59   #822
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Juan Bekijk bericht
Waar worden die leraars opgeleid? In een privé-school, neem ik aan, want een publieke gefinancierde school is uiteraard des duivels. En gij denkt dat die dan gaat les komen geven aan 20 EUR per uur? Goed zot. De goei leerkrachten kunnen dan gekocht worden door de rijken, uiteraard. Vraag en aanbod. Dat levert uiteraard een leuke samenleving op, wie kan daar nu aan twijfelen?

En wie betaalt die brandweerwagen, en het onderhoud, denkt gij? Zijt gij nu echt zover weg in neoliberaal sprookjesland dat ge denkt dat de brandweer vervangen kan worden door vrijwilligers?! Ge kunt misschien een bijdrage vragen aan alle huiseigenaars waarvan ge het huis gaat blussen. Kunnen niet betalen? Rechtsomkeer! Laat dat kot, en al wie erin zit, maar afbranden.

In België is dat niet de toestand, neen. Als je een ernstige ziekte hebt, betekent dat geen persoonlijk failliet, zoals in uw droommaatschappij, de US of A.

Ahja, laten we vraag en aanbod laten spelen inzake voedselgezondheid. Dan moeten er wel eerst een paar mensen sterven in de slechte restaurants, voor dat ze een slechte reputatie krijgen en out of business gaan. En dat telkens opnieuw voor elke batch nieuwe restaurants die openen. Leuk model!

Dat hebben we in Zuid-Italië gezien, toen de overheid enkele weken/maanden het vuil niet kwam ophalen. De straten, ge kon daar toen van eten, zo proper! Die voddenventen zijn toen alles komen halen, jong.

Ik kanker niet op de overheid, jongen. Dat doen enkel verzuurde neoliberalen. Ik ben elke dag dankbaar dat ik een land leef met een hoge belastingdruk (en dus deftig onderwijs, gezondheidszorg, etc.), en niet in het neoliberale paradijs Somalië (letterlijk 0% belastingen! de slankste centrale overheid ter wereld), Bangladesh of de US of A.
²
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 00:27   #823
Native
Vreemdeling

Standaard

Wat is er mis met geen goesting hebben om te werken?

Mogen mensen zich nu al niet meer voelen hoe ze zich voelen?
Native is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 00:35   #824
Native
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dus u bent dankbaar dat uw belastingsgeld wordt opgeslorpt door een leger van bureaucraten? Dus u bent dankbaar dat uw onbekwame overheid tonnen leningen aangaat zonder uw toestemming, dan in tonnen schuld geraakt, en dan verwacht dat u en uw toekomstige kinderen harder en langer moet gaan werken om hun zonden ongedaan te maken?

U en de gemiddelde Vlaming zou beter wat veel meer kankeren in plaats van Satan in een zondagshoedje te aanbidden.

Laatst gewijzigd door Native : 26 juni 2013 om 00:37.
Native is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 01:21   #825
wtf_is_bitcoin
Vreemdeling

Standaard de Vadder rekent zelf fout

Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik zag net de zevende dag en merkte op dat de Vadder (of de persoon die de tekst voor de Vadder opstelt) zelf fout rekende en Jan de Nul eigenlijk gelijk had. De nul had het namelijk over 3.1 miljoen niet-ambtenaren die werken, aangezien ambtenaren betaald worden met belastingsgeld had hij die er niet bijgerekend en apart genoemd namelijk ong 1.3 miljoen ambtenaren. De vadder zegt dus terecht dat er 4.4 miljoen werkende zijn, maar maakt om één of andere reden daarna een grove fout door het aantal werkenden niet-ambtenaren te berekenen door:

(aantal werkende niet-ambtenaren) - (aantal (werkende) ambtenaren) = (aantal werkende niet-ambtenaren) ?????

mooi journalistiek werk, een rekensom van het tweede leerjaar foutief uitwerken.

Op de achtergrond lijkt het of twee bomma's het trouwens ook door hebben

bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1660511
wtf_is_bitcoin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 07:04   #826
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Native Bekijk bericht
Dus u bent dankbaar dat uw belastingsgeld wordt opgeslorpt door een leger van bureaucraten? Dus u bent dankbaar dat uw onbekwame overheid tonnen leningen aangaat zonder uw toestemming, dan in tonnen schuld geraakt, en dan verwacht dat u en uw toekomstige kinderen harder en langer moet gaan werken om hun zonden ongedaan te maken.
Gelieve er niet vanuit te gaan dat iedere Vlaming per definitie de VOKA-propaganda slikt. Dank bij voorbaat.

En ik heb nergens gepleit voor een hoge staatsschuld. Maar er zijn andere manieren om die naar een meer redelijk niveau te brengen dan �* la Effect/fonne (overheid opdoeken).
Juan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 07:13   #827
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Je hebt gelijk: voor ons is het Het Paard van Troje
Zo is dat.

Tractebel kreeg opdracht voor het bouwen van 34 kerncentrales in China.

Tot de kleine lettertjes gelezen werden : Tractebel mocht er welgeteld 1 volledig ontwerpen, terwijl 100 Chinese ingenieurs mee over de schouder mochten kijken.

De 33 andere werden dus nadien gebouwd door de Chinezen zelf. Met wat assistentie van Tractebel.

Met dank aan de politiekers die genoten van hun China-trips en deze afspraken bij Tractebel afdwongen.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:22   #828
JBM
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
U kan dat helemaal ontvangen als:
- de steun aan het onderwijs wordt afgeschaft (wil U uw kinderen nog naar school sturen, dan betaalt U stukken van mensen �* la USA);
- de politie en brandweer opgedoekt worden (staat uw huis in brand, gelieve het zelf te blussen);
- de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt gemaakt (U krijgt kanker? Verkoop uw huis dan maar);
- de voedselinspectie en andere inspectiediensten worden opgedoekt (U kan U vervolgens doodeten in een willekeurig restaurant)
- het vuilnis niet meer wordt opgehaald, de straat niet meer wordt onderhouden, etc. etc.

Veel plezier in uw 0%-belastingsparadijs. Mss kunt ge naar Somalië verhuizen, daar betaalt men ook amper belastingen. Ge kunt niet geloven hoe blij de mensen daar zijn.
Dit vind ik persoonlijk dikke zever. Ik ben er volledig mee akkoord dat belastingen nodig zijn, o.a. om in de zaken die je hierboven opsomt te voorzien.

Maar moeten we ons er daarom maar bij neerleggen dat de overheid de belastingsdruk torenhoog laat oplopen? Terwijl ze verschrikkelijk inefficient werkt, de poten onder onze sociale zekerheid worden uitgezaagd door profetariaat en allerhande wantoestanden, de belastingsdruk schade toebrengt aan onze economie, de staatsschuld alleen maar stijgt ondanks de stortvloed van nieuwe belastingen, taksen, weggevallen aftrekposten enz...

Ik heb er absoluut geen probleem mee om belastingen te betalen, wanneer de overheid dat goed aanwendt (ook al zou het mij niet rechtstreeks iets opleveren, bv. als ik het geluk zou hebben nooit ziek te worden). Helaas is het echter zo dat we steeds meer aan de overheid betalen maar steeds minder in de plaats krijgen. En dat vind ik niet verdedigbaar, op geen enkele manier.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:23   #829
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Welke bijdrage lever je eigenlijk zelf aan de economie?
wel eerlijk gezegd, genoeg, niet aan twijfelen, dankzij mijn arbeid leven er 10 tal mensen in Belgie op mijn rug.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:25   #830
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Nul heeft de baasjesziekte van een denigrerende houding tegenover werklozen en bovenal een dikke nek.

Parlementariërs maken wetten. Dat zijn dus ook doenders. En belangrijke doenders.
maar Eno, als je een baas hebt in een firma die vanuit zijn burostoel zonder praktijkervaring wetten maakt, hoe goed denk je zijn die wetten ? Hoe succesvol zijn die wetten ?
Oud 26 juni 2013, 09:26   #831
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Inderdaad. Die denken altijd dat alles hun eigen verdienste is, dat de zon in hun gat schijnt, en dat hun navel het centrum van de wereld is. Die wanen zich God op Aarde en gedragen zich als zonnekoningen die vinden dat hun ondergeschikten en de plebs hun plaats moeten kennen. Alsof ze het allemaal zonder hun werknemers en freelancers zouden kunnen waarmaken. Alsof die werknemers en freelancers niet bijdragen aan de welvaart van hun bedrijf door meerwaarde de kreëren. Alsof ze zelf niet profiteren van de publieke investeringen in onderwijs en infrastruktuur.
je hebt perfecte beschrijving van de politici gemaakt;.. laten we zeggen dat denul moest hij werken als politici met 3% tekort per jaar, en zijn begroting nooit doen kloppen, en altijd buiten de kosten hollen, en van de ene ramp naar de andere ramp fietsen, dan was hij allang overkop

laten we dus zeggen, een mens die weet hoe hij binnen de regels van de overheden moet spelen om succesvol rendabel een onderneming te runnen. Maar en daar heb je gelijk, het geeft hem niet noodzakelijk recht om die emanatie van succes te gaan gebruiken als leiddraad voor andere sectoren. maar toch hij heeft gewoon de vinger op de wonde gelegd, en de omschrijving was heel juist. Iemand die het niet begrijpt zou beter een cursus economie studeren ipv sociologie.

Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2013 om 09:28.
Oud 26 juni 2013, 09:33   #832
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JBM Bekijk bericht
Dit vind ik persoonlijk dikke zever. Ik ben er volledig mee akkoord dat belastingen nodig zijn, o.a. om in de zaken die je hierboven opsomt te voorzien.

Maar moeten we ons er daarom maar bij neerleggen dat de overheid de belastingsdruk torenhoog laat oplopen? Terwijl ze verschrikkelijk inefficient werkt, de poten onder onze sociale zekerheid worden uitgezaagd door profetariaat en allerhande wantoestanden, de belastingsdruk schade toebrengt aan onze economie, de staatsschuld alleen maar stijgt ondanks de stortvloed van nieuwe belastingen, taksen, weggevallen aftrekposten enz...

Ik heb er absoluut geen probleem mee om belastingen te betalen, wanneer de overheid dat goed aanwendt (ook al zou het mij niet rechtstreeks iets opleveren, bv. als ik het geluk zou hebben nooit ziek te worden). Helaas is het echter zo dat we steeds meer aan de overheid betalen maar steeds minder in de plaats krijgen. En dat vind ik niet verdedigbaar, op geen enkele manier.
Allemaal in de naam van het Belgo-fascisme.

Voorwaarts Vlaamse slaven, aan het werk!
Oud 26 juni 2013, 09:33   #833
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat er dan ook niet bijverteld word is dat 1 euro van die 2 euro personenbelasting door de werknemer zelf betaald word en het vijfde BTW volledig door de werknemer consument.
Als je intellectueel eerlijk wil zijn, mag je er dat ook bij vertellen.
Je mag er ook bij vertellen dat er voor de werkgever allerhande kortingen gegeven worden, meestal op de sociale lasten, bij het aannemen van langdurige en oudere werknemers en jongere schoolverlaters.
Verder mag je er ook bijvertellen dat er bij aanbestedingen en offertes deftig gemanipuleerd word met prijzen en toewijzingen.
Zowel op federaal, regionaal als op gemeentelijk vlak.
Als je ziet dat aanbestede openbare werken op het einde zelfs tot 5 maal de offerte prijs overschrijden, zou dat bij iedereen een lamp moeten doen branden.
Dit kan enkel door niet bekwamen aan beide zijden of door corrupte vriendjespolitiek.
Hoe die vriendjespolitiek in elkaar zit kan je eenvoudig zien aan de zuil waar de werkgeversorganisatie toe behoort.
Dus voor diegenen die altijd kappen op de verzuilde vakbonden, waaronder ik, moeten eens even hard nadenken over de verzuilde werkgeversorganisaties.
Misschien dat er dan bij meer mensen een lamp gaat branden.
Subo:
wie wat betaalt is niet relevant, alles wordt door de consument betaald. Als je 20.000euro auto koopt, met 1000euro vervuilingstaks, en 1000euro CO2taks en 2000euro BIV en 4.000euro BTW en 2000euro sociale lasten op arbeid, en 3000euro winst die 30% belast wordt, en 2000euro R&D overhead en 1000euro management overhead kostprijs en 2000euro afschrijving van machinepark etc alles wordt betaald door de consument.. Er bestaat dus geen last op een product die alleen door de consument of alleen door de bedrijven betaald worden. IN feite wil de consument zo weinig mogelijk betalen, is het product 20.000euro waard omdat de consument het betaalt, en kunnen de verschillene firma's concurreren tegen elkaar door ofwel het product een beetje afwijkend te maken tov elkaar (dus speciale segmenten en designs aanbieden) en voor de rest als iemand een truuk vind om lasten te ontwijken wordt dat product goedkoper, en kan die firma groeien zoals bvb china, korea
Oud 26 juni 2013, 09:36   #834
twitterendwaterding
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Hoe hoog zou de belastingdruk zijn om het volgende te bereiken:
- een goed en correct werkende justitie
- voldoende (menswaardige) gevangenissen...
- wegen
- pensioenen
- verdringing van de armoede
en ga zo maar uren verder.

Hoe stekeblind moet men zijn om te durven stellen dat die enorme belastingdruk gezorgd heeft voor een goed beleid.
twitterendwaterding is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 09:54   #835
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door twitterendwaterding Bekijk bericht
Hoe hoog zou de belastingdruk zijn om het volgende te bereiken:
- een goed en correct werkende justitie
- voldoende (menswaardige) gevangenissen...
- wegen
- pensioenen
- verdringing van de armoede
en ga zo maar uren verder.

Hoe stekeblind moet men zijn om te durven stellen dat die enorme belastingdruk gezorgd heeft voor een goed beleid.
in elk geval het zou verdienstelijk zijn moest de overheid eens beginnen met alle onrendabele diensten te saneren. Zij kan haar huiswerk eenvoudig maken door een BTW stelsel in te voeren in de ambtenarij en alles te structureren in vennootschappen. De vennootschappen die failliet gaan zullen zichzelf saneren.
Oud 26 juni 2013, 09:59   #836
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Voorwaarts Vlaamse slaven, aan het werk!
En zwijgen!
Oud 26 juni 2013, 10:07   #837
hollande
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
En zwijgen en nog harder werken!
fixed.
hollande is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 10:40   #838
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
En zwijgen!
Reclameren in het Frans is altijd toegelaten; dan heet het zelfs "positieve bemerkingen maken" ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 11:10   #839
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
U kan dat helemaal ontvangen als:
- de steun aan het onderwijs wordt afgeschaft (wil U uw kinderen nog naar school sturen, dan betaalt U stukken van mensen �* la USA);
- de politie en brandweer opgedoekt worden (staat uw huis in brand, gelieve het zelf te blussen);
- de gezondheidszorg onbetaalbaar wordt gemaakt (U krijgt kanker? Verkoop uw huis dan maar);
- de voedselinspectie en andere inspectiediensten worden opgedoekt (U kan U vervolgens doodeten in een willekeurig restaurant)
- het vuilnis niet meer wordt opgehaald, de straat niet meer wordt onderhouden, etc. etc.

Veel plezier in uw 0%-belastingsparadijs. Mss kunt ge naar Somalië verhuizen, daar betaalt men ook amper belastingen. Ge kunt niet geloven hoe blij de mensen daar zijn.
Mooie quotemine maar ik heb er wel degelijk bijgezet dat ik niet tegen belastingen an sich ben, maar een balans verwacht. 0% hoeft voor mij niet, maar 59% is ook van de zot. 35% lijkt me een eerlijke balans.

Dat ons wegendek niet wordt onderhouden, ons onderwijs achteruit glijdt en politie en brandweer alreeds vierkant draaien is een case in point. Daarvoor hoef ik niet naar Somalië te verhuizen, België volstaat ruimschoots. Die dingen horen efficiënt te werken ten koste van generatiewerklozen, senatoren en een deel van het ambtenarenkorps.

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juni 2013 om 11:11.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 11:15   #840
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar gaat die belastingdruk naartoe? We hebben de slechtste pensioenen, slechtste infrastructuur, meeste ambtenaren, lelijkste hoofdstad en meeste jeugdwerklozen van west-Europa (op de PIGS na). Voorts verglijdt ons onderwijs weg en is justitie nagenoeg onbestaande (behalve voor belastingfraude bij kleine ondernemers). Met de vetste overheid ter wereld presteren we nauwelijks in de middenmoot van de EU en het gaat achteruit.

Ik wil zeker niet met Somalië of USA vergelijken, maar wel met Duitsland, Nederland en Zweden. Die landen doen het sociaal én econimisch beduidend beter met een slankere overheid. Het kan dus in de praktijk.

Laatst gewijzigd door Effect : 26 juni 2013 om 11:16.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be