![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#821 | |||||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik kanker niet op de overheid, jongen. Dat doen enkel verzuurde neoliberalen. Ik ben elke dag dankbaar dat ik een land leef met een hoge belastingdruk (en dus deftig onderwijs, gezondheidszorg, etc.), en niet in het neoliberale paradijs Somalië (letterlijk 0% belastingen! de slankste centrale overheid ter wereld), Bangladesh of de US of A. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#822 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#823 |
Vreemdeling
|
![]() Wat is er mis met geen goesting hebben om te werken?
Mogen mensen zich nu al niet meer voelen hoe ze zich voelen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#824 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U en de gemiddelde Vlaming zou beter wat veel meer kankeren in plaats van Satan in een zondagshoedje te aanbidden. Laatst gewijzigd door Native : 26 juni 2013 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#825 |
Vreemdeling
|
![]() Ik weet niet of het al vermeld is, maar ik zag net de zevende dag en merkte op dat de Vadder (of de persoon die de tekst voor de Vadder opstelt) zelf fout rekende en Jan de Nul eigenlijk gelijk had. De nul had het namelijk over 3.1 miljoen niet-ambtenaren die werken, aangezien ambtenaren betaald worden met belastingsgeld had hij die er niet bijgerekend en apart genoemd namelijk ong 1.3 miljoen ambtenaren. De vadder zegt dus terecht dat er 4.4 miljoen werkende zijn, maar maakt om één of andere reden daarna een grove fout door het aantal werkenden niet-ambtenaren te berekenen door:
(aantal werkende niet-ambtenaren) - (aantal (werkende) ambtenaren) = (aantal werkende niet-ambtenaren) ????? mooi journalistiek werk, een rekensom van het tweede leerjaar foutief uitwerken. Op de achtergrond lijkt het of twee bomma's het trouwens ook door hebben ![]() bron: http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ideo=1.1660511 |
![]() |
![]() |
![]() |
#826 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
En ik heb nergens gepleit voor een hoge staatsschuld. Maar er zijn andere manieren om die naar een meer redelijk niveau te brengen dan �* la Effect/fonne (overheid opdoeken). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#827 |
Banneling
|
![]() Zo is dat.
Tractebel kreeg opdracht voor het bouwen van 34 kerncentrales in China. Tot de kleine lettertjes gelezen werden : Tractebel mocht er welgeteld 1 volledig ontwerpen, terwijl 100 Chinese ingenieurs mee over de schouder mochten kijken. De 33 andere werden dus nadien gebouwd door de Chinezen zelf. Met wat assistentie van Tractebel. Met dank aan de politiekers die genoten van hun China-trips en deze afspraken bij Tractebel afdwongen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#828 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Maar moeten we ons er daarom maar bij neerleggen dat de overheid de belastingsdruk torenhoog laat oplopen? Terwijl ze verschrikkelijk inefficient werkt, de poten onder onze sociale zekerheid worden uitgezaagd door profetariaat en allerhande wantoestanden, de belastingsdruk schade toebrengt aan onze economie, de staatsschuld alleen maar stijgt ondanks de stortvloed van nieuwe belastingen, taksen, weggevallen aftrekposten enz... Ik heb er absoluut geen probleem mee om belastingen te betalen, wanneer de overheid dat goed aanwendt (ook al zou het mij niet rechtstreeks iets opleveren, bv. als ik het geluk zou hebben nooit ziek te worden). Helaas is het echter zo dat we steeds meer aan de overheid betalen maar steeds minder in de plaats krijgen. En dat vind ik niet verdedigbaar, op geen enkele manier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#829 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel eerlijk gezegd, genoeg, niet aan twijfelen, dankzij mijn arbeid leven er 10 tal mensen in Belgie op mijn rug.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#830 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() maar Eno, als je een baas hebt in een firma die vanuit zijn burostoel zonder praktijkervaring wetten maakt, hoe goed denk je zijn die wetten ? Hoe succesvol zijn die wetten ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#831 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
laten we dus zeggen, een mens die weet hoe hij binnen de regels van de overheden moet spelen om succesvol rendabel een onderneming te runnen. Maar en daar heb je gelijk, het geeft hem niet noodzakelijk recht om die emanatie van succes te gaan gebruiken als leiddraad voor andere sectoren. maar toch hij heeft gewoon de vinger op de wonde gelegd, en de omschrijving was heel juist. Iemand die het niet begrijpt zou beter een cursus economie studeren ipv sociologie.
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 26 juni 2013 om 09:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#832 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voorwaarts Vlaamse slaven, aan het werk!
![]() |
![]() |
![]() |
#833 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wie wat betaalt is niet relevant, alles wordt door de consument betaald. Als je 20.000euro auto koopt, met 1000euro vervuilingstaks, en 1000euro CO2taks en 2000euro BIV en 4.000euro BTW en 2000euro sociale lasten op arbeid, en 3000euro winst die 30% belast wordt, en 2000euro R&D overhead en 1000euro management overhead kostprijs en 2000euro afschrijving van machinepark etc alles wordt betaald door de consument.. Er bestaat dus geen last op een product die alleen door de consument of alleen door de bedrijven betaald worden. IN feite wil de consument zo weinig mogelijk betalen, is het product 20.000euro waard omdat de consument het betaalt, en kunnen de verschillene firma's concurreren tegen elkaar door ofwel het product een beetje afwijkend te maken tov elkaar (dus speciale segmenten en designs aanbieden) en voor de rest als iemand een truuk vind om lasten te ontwijken wordt dat product goedkoper, en kan die firma groeien zoals bvb china, korea |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#834 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
- een goed en correct werkende justitie - voldoende (menswaardige) gevangenissen... - wegen - pensioenen - verdringing van de armoede en ga zo maar uren verder. Hoe stekeblind moet men zijn om te durven stellen dat die enorme belastingdruk gezorgd heeft voor een goed beleid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#835 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#836 |
Staatssecretaris
|
![]()
![]() |
#837 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#838 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Reclameren in het Frans is altijd toegelaten; dan heet het zelfs "positieve bemerkingen maken" ...
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#839 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat ons wegendek niet wordt onderhouden, ons onderwijs achteruit glijdt en politie en brandweer alreeds vierkant draaien is een case in point. Daarvoor hoef ik niet naar Somalië te verhuizen, België volstaat ruimschoots. Die dingen horen efficiënt te werken ten koste van generatiewerklozen, senatoren en een deel van het ambtenarenkorps.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 26 juni 2013 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#840 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeker niet met Somalië of USA vergelijken, maar wel met Duitsland, Nederland en Zweden. Die landen doen het sociaal én econimisch beduidend beter met een slankere overheid. Het kan dus in de praktijk.
Argumentvormen uit deze link zijn uit den boze. de historische figuur Jezus Christus Laatst gewijzigd door Effect : 26 juni 2013 om 11:16. |
|
![]() |
![]() |