Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juni 2013, 22:39   #61
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Laat me raden : u bent ambtenaar ?
Jij hebt er in ieder geval weinig verstand van.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:42   #62
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Jij hebt er in ieder geval weinig verstand van.
Het staat je vrij een opinie te hebben, maar veel argumentatie zie ik niet.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:49   #63
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat me raden : u bent ambtenaar ?
Neen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juni 2013, 22:50   #64
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het staat je vrij een opinie te hebben, maar veel argumentatie zie ik niet.
Simpel toch: jij veralgemeent alle ambtenaren tot mensen die niets doen en alleen maar de burgers pesten en ik zeg dat je er weinig verstand van hebt. Je kan hierop reageren door aan te tonen dat jouw argumentatie correct is.
Oud 26 juni 2013, 22:51   #65
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als de gemeenten en de rest van de overheden gedaan hadden wat ze moesten, hadden ze een hoop van die ambetantenaren buiten gegooid en op de den dop gezet aan 600 € per maand. Budget probleem opgelost en een groot deel van het ambetantenarenpensioenprobleem opgelost.
Te veel ambtenaren wil nog niet zeggen dat er geen ambtenaren nodig zijn. Of hoe denkt u dat de overheidsadministratie wel moet functioneren?
Oud 26 juni 2013, 22:52   #66
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Simpel toch: jij veralgemeent alle ambtenaren tot mensen die niets doen en alleen maar de burgers pesten en ik zeg dat je er weinig verstand van hebt. Je kan hierop reageren door aan te tonen dat jouw argumentatie correct is.
vb : vergunning voor een stal te verbouwen die vergund is sinds 1966 maar waarvan de grond nadien in woonuitbreidingsgebied staat. De ambtenaar van dienst vindt dat hij mijn rechten op dat gebouw mag schenden omdat de gemeente anders teveel moet betalen bij een eventuele latere onteigening.

Het verhaal gaat nog verder en wordt nog smeriger, maar ik denk niet dat je het wil weten...

Ken er nog wel een paar, maar ik denk ook dat je ze niet wil horen.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 juni 2013 om 22:55.
Oud 26 juni 2013, 22:58   #67
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vb : vergunning voor een stal te verbouwen die vergund is sinds 1966 maar waarvan de grond nadien in woonuitbreidingsgebied staat. De ambtenaar van dienst vindt dat hij mijn rechten op dat gebouw mag schenden omdat de gemeente anders teveel moet betalen bij een eventuele latere onteigening.

Het verhaal gaat nog verder en wordt nog smeriger, maar ik denk niet dat je het wil weten...

Een bouwvergunning uit 1966... Niet langer geldig.
Oud 26 juni 2013, 22:59   #68
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:

Voorbeeld:
Mijn moeder heeft een win-win lening afgesloten in 2012.
Ten behoeve van de belastingsaangifte had ik de geregistreerde afbetalingstabel nodig. Ik bel op een vrijdagmiddag om 16h naar de bevoegde ambtenaar en om 1615 zat de pdf met het juiste document in mijn mailbox.
Voorbeeld:
ik heb een fout gevonden in mijn belastingsaangifte van 2 of 3 jaar oud, ik mail naar mijn lokale rekenplichtige om een afspraak, krijg er 1 de volgende werkdag, ga daar langs, leg mijn problem uit. Zij kan niet beslissen omdat er aparte toestemming moet zijn van haar dienstoverste (ze zijn niet verplicht om zo ver terug te corrigeren), halt hem erbij en ze keuren het ter plaatse goed. Tijdens diezelfde afspraak wordt de rechtzetting ingevoerd en een paar weken later krijg ik de afrekening in mijn bus. Dankzij de good-will van de ambtenaar.

Kijk: ik heb al 2 ambtenaren gevonden die werken en niet de burger pesten
Oud 26 juni 2013, 23:00   #69
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Een bouwvergunning uit 1966... Niet langer geldig.
Een vergunning, eens gegeven vervalt nooit.
Oud 26 juni 2013, 23:01   #70
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een vergunning, eens gegeven vervalt nooit.
Jawel, lees er de richtlijnen maar op na.
Oud 26 juni 2013, 23:01   #71
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Voorbeeld:
Mijn moeder heeft een win-win lening afgesloten in 2012.
Ten behoeve van de belastingsaangifte had ik de geregistreerde afbetalingstabel nodig. Ik bel op een vrijdagmiddag om 16h naar de bevoegde ambtenaar en om 1615 zat de pdf met het juiste document in mijn mailbox.
Voorbeeld:
ik heb een fout gevonden in mijn belastingsaangifte van 2 of 3 jaar oud, ik mail naar mijn lokale rekenplichtige om een afspraak, krijg er 1 de volgende werkdag, ga daar langs, leg mijn problem uit. Zij kan niet beslissen omdat er aparte toestemming moet zijn van haar dienstoverste (ze zijn niet verplicht om zo ver terug te corrigeren), halt hem erbij en ze keuren het ter plaatse goed. Tijdens diezelfde afspraak wordt de rechtzetting ingevoerd en een paar weken later krijg ik de afrekening in mijn bus. Dankzij de good-will van de ambtenaar.

Kijk: ik heb al 2 ambtenaren gevonden die werken en niet de burger pesten
Misschien heb je geluk gehad, want diezelfde belastingsambtenaar die ik gevraagd heb om een rechtzetting heeft mij 3X gevraagd dezelfde stukken op te sturen. Volgens mij vertikt hij gewoon zijn leesbrilletje op te zetten.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 juni 2013 om 23:01.
Oud 26 juni 2013, 23:02   #72
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel, lees er de richtlijnen maar op na.
Heb ik en mijn advocaat inderdaad gedaan. Een gebouw dat een vergunning kreeg om gezet te worden en dat gebouwd werd blijft vergund.

Als je jouw redenering zou moeten volgen zou elk gebouw van meer dan X jaar afgebroken moeten worden.
Oud 26 juni 2013, 23:04   #73
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen.
Ik had nochtans begrepen dat je leraar was en dat is m.i. nog altijd een ambetantenaar
Oud 26 juni 2013, 23:06   #74
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik en mijn advocaat inderdaad gedaan. Een gebouw dat een vergunning kreeg om gezet te worden en dat gebouwd werd blijft vergund.

Als je jouw redenering zou moeten volgen zou elk gebouw van meer dan X jaar afgebroken moeten worden.
Leest u eigenlijk wel waarover het gaat? Een vergunning blijft niet eeuwigdurend geldig. Als u na een welbepaalde termijn niet aan de werken bent begonnen, vervalt de vergunning.

Als u die stal niet heeft gebouwd, is er geen bouwvergunning meer van tel.

Als u de stal heeft gebouwd, dan geldt de bouwvergunning niet meer, daar het gebouw werd gebouwd. U hebt dus niet langer de toelating te bouwen, daar het bouwwerk er al staat. Dan wordt de bouwvergunning omgezet in de betekening in het kadaster.
Oud 26 juni 2013, 23:08   #75
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik had nochtans begrepen dat je leraar was en dat is m.i. nog altijd een ambetantenaar
Neen, daar ik deel uitmaak van het katholiek onderwijs. Mijn werkgever is dus de desbetreffende inrichtende macht van een welbepaalde katholieke school. Ik val dan ook niet onder de CAO van de ambtenaren van de Vlaamse overheid.
Oud 26 juni 2013, 23:08   #76
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Misschien heb je geluk gehad, want diezelfde belastingsambtenaar die ik gevraagd heb om een rechtzetting heeft mij 3X gevraagd dezelfde stukken op te sturen. Volgens mij vertikt hij gewoon zijn leesbrilletje op te zetten.
Misschien wel en ik heb ook negatieve ervaringen met sommige ambtenaren, maar ook positieve. En wat jou overkomt is inderdaad een schande, ambtenaren moeten beseffen dat de burgers hun klanten zijn en die zo behandelen.
Oud 26 juni 2013, 23:09   #77
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Leest u eigenlijk wel waarover het gaat? Een vergunning blijft niet eeuwigdurend geldig. Als u na een welbepaalde termijn niet aan de werken bent begonnen, vervalt de vergunning.

Als u die stal niet heeft gebouwd, is er geen bouwvergunning meer van tel.

Als u de stal heeft gebouwd, dan geldt de bouwvergunning niet meer, daar het gebouw werd gebouwd. U hebt dus niet langer de toelating te bouwen, daar het bouwwerk er al staat. Dan wordt de bouwvergunning omgezet in de betekening in het kadaster.
gebouw is vergund voor bouwen, is gebouwd en staat ingeschreven in de registers van het kadaster. Voila mijnheer de ambetantenaar.

De vergunning die ik aanvroeg was voor een verbouwing (!) van datzelfde gebouw dat dus en vergund werd, en gebouwd werd en ingeschreven in het registers mijnheer de ambetantenaar.

Is het zo goed mijnheer de ambetantenaar.

En dan vraag je jezelf af waarom mensen een hekel krijgen aan ambetantenaren.

Laatst gewijzigd door Stingray : 26 juni 2013 om 23:11.
Oud 26 juni 2013, 23:17   #78
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
gebouw is vergund voor bouwen, is gebouwd en staat ingeschreven in de registers van het kadaster. Voila mijnheer de ambetantenaar.

De vergunning die ik aanvroeg was voor een verbouwing (!) van datzelfde gebouw dat dus en vergund werd, en gebouwd werd en ingeschreven in het registers mijnheer de ambetantenaar.

Is het zo goed mijnheer de ambetantenaar.

En dan vraag je jezelf af waarom mensen een hekel krijgen aan ambetantenaren.
Kortom, uw vergunning uit 1966 is niet langer geldig. Het gebouw staat er. De aangevraagde verbouwing is achter de rug. Het staat in het kadaster betekend.

En wat is nu plotseling uw probleem?
Oud 26 juni 2013, 23:21   #79
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien wel en ik heb ook negatieve ervaringen met sommige ambtenaren, maar ook positieve. En wat jou overkomt is inderdaad een schande, ambtenaren moeten beseffen dat de burgers hun klanten zijn en die zo behandelen.
Neen, de burgers zijn niet zomaar "klanten". In tegenstelling tot de private sector is de burger bij het overheidsapparaat niet zomaar "klant die koning is". De burger kan immers niet zomaar zaken eisen. Hij moet de wet volgen, net zoals ook de ambtenaar dat moet doen. Daarnaast moeten beiden de regels, procedures, bepalingen en voorschriften in acht nemen.
Oud 26 juni 2013, 23:32   #80
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Neen, de burgers zijn niet zomaar "klanten". In tegenstelling tot de private sector is de burger bij het overheidsapparaat niet zomaar "klant die koning is". De burger kan immers niet zomaar zaken eisen. Hij moet de wet volgen, net zoals ook de ambtenaar dat moet doen. Daarnaast moeten beiden de regels, procedures, bepalingen en voorschriften in acht nemen.
'klant is koning' wil in de privé ook niet zeggen dat de klant altijd zijn zin krijgt, het is eerder dat er naar geluisterd wordt, dat zijn problemen serieus genomen wordt en dat er met kennis van zaken een objectief antwoord gegeven wordt.
Niets is zo frustrerend voor een burger en ambtenaren die zich wel inzetten dat er ongeïnteresseerd met de burger omgegaan wordt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:15.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be