![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#381 |
Banneling
|
![]() kerel je bent echt zielig,
dit soort vlamingen zoals jij kan vlaanderen missen als kiespijn Laatst gewijzigd door Nvalid : 29 juni 2013 om 22:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#382 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Denkt u dat een succesvolle Nederlandse manager het in een Belgisch bedrijf voor elkaar krijgt een broodje en een glas karnemelk ![]() Uw opmerking aan het einde van uw betoog is zeer zeker geen pluspunt, eerder een flink nadeel Laatst gewijzigd door Adrian M : 29 juni 2013 om 23:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#383 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#384 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#385 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#386 |
Minister-President
|
![]() Zo'n 10 jaar geleden werden Nederlandse bedrijven steeds vaker geleid door een Angelsaksische CEO. Tegenwoordig zijn Belgen in de mode. Dat zal ook weer voorbij gaan. Geen reden om chauvinistisch over te doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#387 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#388 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#389 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Verre van mij om zoiets te willen beweren. Maar in vreemde talen spreken, zijn de Nederlanders toch niet zo'n keien. Dat is alles wat ik wilde zeggen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#390 |
Minister-President
|
![]() Hou toch op. Je bent al jarenlang bezig België en de Belgen te verheerlijken en Nederland(ers) aan het afzeiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#391 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat iedereen nu wel beseft dat dit helemaal niet zo is. Nederland zit in ernstige economische problemen. En het ziet er niet naar uit dat dit het volgend jaar beter zal zijn. Maar wat nog meer is en minstens zo ernstig: Nederland zit ook in serieuze politieke problemen! Want het botert (wéér) niet tussen de (twee) regeringspartijen. Hetgeen met zo'n monsterverbond niet te verwonderen is. U zult blij mogen zijn dat deze regering Rutte de gemeenteraadsverkiezingen in 2014 haalt. Of met andere woorden: Nederland wordt stilletjes aan onbestuurbaar.Want alle mogelijke combinaties zijn bijna uitgeprobeerd . En al deze vroeger politieke combinaties de laatste 10 jaar kapsijsden na gemiddeld 2 jaar regeren. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2013 om 09:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#392 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Bovendien weet Nederland met z'n kort zittende regeringen meer hervormingen door te voeren dan België. Wat heeft de regering-Di Rupo nou eenmaal bereikt? Maar dit soort dingen wil jij niet zien omdat je totaal verblind bent door je hollanderhaat(en probeer maar niet te ontkennen dat je een hollanderhater bent). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#393 |
|
![]() Wat men zichzelf wijs heeft gemaakt kunt u daarentegen Nederlanders niet verwijten
|
![]() |
![]() |
![]() |
#394 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
een paar jaar geleden hadden de Nederlanders een gemiddeld IQ van 106-108, (samen met Duitsland) veruit het hoogste in Europa. België scoorde toen (samen met het Verenigd Koninkrijk, het Britse bedoel ik) 100-102. Dankzij de immigratie zijn wij in rap tempo aan het verdommen, maar Belgen blijven in de statistieken dommer dan Nederlanders. Dit heeft gevolgen: - sommigen van ons misbruiken het zwartmaken van Nederland en de Nederlanders als een wapen waarmee ze een interne Vlaamse vijand kunnen verslaan zonder dat die daar erg in heeft. Met name moet volgens sommigen een wig worden gedreven tussen Vlaanderen en Nederland; - sommigen van ons menen hun minderwaardigheidscomplex achter hooghartig neerkijken op Nederland te moeten verbergen; - sommigen van ons gaan in slecht Nederlands prat op een vreemde-talenkennis die eigenlijk, bij gebrek aan moedertaalbeheersing, op geen hechte grondslag berust en bij de jongere generatie neerkomt op "van alles een beetje, maar niets grondig" (het klopt wel dat ik al heel wat Nederlanders Frans en Duits heb horen spreken, en dat het in alle gevallen jammerlijk mislukte pogingen waren; een leerkracht Frans sprak die taal m.i. zelfs slechter dan wat vroeger in Vlaanderen aan het begin van de middelbare school werd verlangd, zowel qua uitspraak als qua woordenschat en grammatica, maar goed, inmiddels kennen de Vlamingen ook geen Frans meer, en helaas nog steeds geen Nederlands). Met een gemiddeld IQ dat inmiddels al naar 99 is weggezakt, kunnen wij aan de dwaasheid onzer landgenoten niet veel meer doen. Wat ú al kunt doen is: op dit forum, of elders, verstandiger gezelschap opzoeken. Maar waarschijnlijk amuzeert u zich dan wat minder, en daar kan ik goed inkomen, zoals u nog zult merken. Laatst gewijzigd door Zondag : 30 juni 2013 om 10:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#395 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2013 om 10:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#396 | |
|
![]() Citaat:
Ruwweg vanaf 1980. Over meer dan 30 jaar is dat een flink kapitaal. Als men alles meetelt heeft de oorlog in Uruzgan ons ook nog eens meer dan €3 miljard gekost. Daarnaast staat er flink wat geld uit wat banken nog terug moeten betalen. (In België wordt/werd dit overigens niet geboekt onder schulden, wat men dan ook te horen heeft gekregen van de EU. Boekt men dat niet als zodanig in, wordt het dus iets gemakkelijker een meer sluitende begroting te krijgen) Op de "korte termijn" zou de problematiek overigens snel opgelost kunnen worden". ABN Amro verkopen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#397 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#398 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zoals u ziet gedraag ook ik mij niet erg slim. Dat komt doordat ik een Belg ben. In de zestiende en zeventiende eeuw zijn alle slimme Zuid-Nederlanders naar het Noorden gevlucht, met medeneming van hun genen. De achterblijvers waren de domsten, en van hen stammen wij helaas af. Misschien verandert dat als alle Nederlanders eenmaal Mustafa heten, maar in België is Mohammed ook al de meest gegeven voornaam, dus... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#399 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vanzelfsprekend kun je de problemen beter aanpakken in een land met een homogenere politieke, economische en culturele structuur dan die van België, maar het is een illusie te denken dat er nog ergens een land is waar de financiële en monetaire rotzooi wordt opgeruimd. Wat die schuldafbouw betreft, wens ik de hele eurozone veel sterkte. Het zal uiteindelijk niet veel uitmaken of we het proberen of niet; zonder het systeem te laten crashen blijven het pleisters op een houten been. Om maar een klein voorbeeldje te geven: in derivaten zit ongeveer 200.000 dollar per aardbewoner. De hefboom in derivaten bestaat uit schulden (deleveraging = schuldafbouw). Als de rente verdubbelt, krijgen we een knal die tien jaar later nog steeds in de hele wereld zal nazinderen (vandaar dat u Bernanke niet moet geloven als hij zinspeelt op een stopzetting van zijn verruimingsbeleid). Laatst gewijzigd door Zondag : 30 juni 2013 om 10:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#400 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En hebt u er al over nagedacht dat er dus heel wat genen van bangerikken en egoïsten zich bevinden onder de Nederlanders? En bijgevolg herhaal ik mijn oproep: ga maar eens vissen vandaag. Maar vermits één dag in uw geval niet voldoende zal zijn, raad ik u aan om u onverwijld een vis-abonnement aan te schaffen. Het zal met een zekere regelmaat nieuwe en vooral hernieuwbare zuurstof geven aan uw wat eenzijdig denken. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juni 2013 om 10:47. |
|
![]() |
![]() |