Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2013, 16:43   #241
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Inderdaad. Het is verboden te verbieden.
Islam, niets verbieden?

BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 16:48   #242
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wij deden daar niet hypocriet over zotteke! wij vonden ons sjalleke gewoon sexy!

Degenen die de huidige inpakmeute wil vergelijken met ons, de vrije feministen van de jaren 70, zijn een beetje "gedesinformeerd" zullen we maar zeggen.
Jij bent hypocriet in de zin dat je zelf hoofddeksels droeg maar degenen die er anders uitzien, wat langer zijn dan de uwen, wil verbieden. En dat weet je best, zotteke!
Salah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 16:48   #243
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
wij deden daar niet hypocriet over zotteke! wij vonden ons sjalleke gewoon sexy!

Degenen die de huidige inpakmeute wil vergelijken met ons, de vrije feministen van de jaren 70, zijn een beetje "gedesinformeerd" zullen we maar zeggen.
Jij bent hypocriet in de zin dat je zelf hoofddeksels droeg maar degenen die er anders uitzien, wat langer zijn dan de uwen, wil verbieden. En dat weet je best, zotteke!
Oud 30 juni 2013, 17:04   #244
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Salah Bekijk bericht
Nope, het verbod zit niet in hoofdoeken, maar in gezichtssluiering/verbergen.

En zoals 1 van mijn favoriete schrijvers al eens opmerkte. Zet een Sikh met volle baard en tulband naast een Moslim met tulband en volle baard, je merkt het verschil onmiddelijk.

Ook bij vrouwen is dat zo. Zet een dame met een elegante avondjurk , met bijhorend sjaaltje over het hoofd naast een moslima in verplicht tenue, en je weet waar de klepel hangt.
Oud 30 juni 2013, 17:19   #245
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk niet, ik heb ook nooit iets anders beweerd. Echter, zijn het uw zaken niet wat en wanneer iemand wat wenst te dragen. De mijn evenmin. Jij wil verboden opleggen en bepalen wat mag, waar en wanneer. Dat maakt van u een extremist.

Je weet niet eens waar de discussie over gaat maar je meent pretentieus een ronde te hebben gewonnen. En dat met een zeer gebrekkig Nederlands op de koop toe. Maw, je bent eens op het Olympisch podium gaan staan om te paraderen maar je bent met je knikker op de grond beland. Tot de volgende ronde.
Het zijn mijn persoonlijke zaken niet, maar wel die van werkgevers en overheid en daar mag ik een mening over hebben, wanneer u dit niet boeit kunt u andere discussies opzoeken.

Dat is erg grappig, dus wie stelt dat hoofddoeken niet kunnen steeds en overal, is een extremist??? Dat mag u eens uiltleggen, hopelijk komt u iets verder dan uitleggen waarom mijn mening achterlijk is, want daar zit ik nog steeds op te wachten.

Wanneer een werkgever bepalingen oplegt wat dresscode betreft voor personeel, geldt dit ook voor moslima's, of u dat nu leuk vind of niet.
Ik weet heel goed waar de discussie over gaat, over de plaats van vrouwen binnen culturele islam, iets waar ik behalve veel ervaring, ook nog eens werkelijke belangstelling voor heb.
Hoe zit dit met u?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 17:24   #246
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij droegen alvast geen foulard �* la Brigitte de blote tiet om aan te duiden dat we HERKENBAAR waren als volgeling van Mohammed, met een mankement aan onze hersens, zodat dat mannelijke volgelingen van Mohammed zouden weten dat ze niet ons maar onze niet-foulard dragende vriendin mochten verkrachten;

D�*�*r zit hem het addertje jongen.

Wij droegen de foulard omdat we Brigitte de blote tiet een toffe madam vonden.

Maar let op: op het werk waren we serieus en deden we onze foulard natuurlijk uit. (en ons kleren aan hé).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 30 juni 2013 om 17:25.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 17:34   #247
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hoofddoek is niet verplicht. Uw argumenten zijn onbestaand, blijf gerust oefenen.
Hij wordt de meisjes alleen van kindsbeen af ingepeperd en aangepraat, dat het zo moet ; en tegen dat ze zestien jaar zijn vinden ze het "gewoon en normaal".
De "belgische " (nu ja, belgisch) imams krijgen veel te veel vrij spel om jonge meisjes te beïnvloeden en die kopvodden van de schande aan te praten.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 juni 2013 om 17:35.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 17:40   #248
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht

Dat is erg grappig, dus wie stelt dat hoofddoeken niet kunnen steeds en overal, is een extremist??? Dat mag u eens uiltleggen
Zowel verbieden als opleggen is extremistisch. Dat heeft geen verdere uitleg nodig.

Citaat:
Wanneer een werkgever bepalingen oplegt wat dresscode betreft voor personeel, geldt dit ook voor moslima's, of u dat nu leuk vind of niet.
Klopt. Ik vind het gewoon primitief gedrag. De intolerantie die Vlaanderen toont mbt haar multiculturele dimensie.
Oud 30 juni 2013, 19:15   #249
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt. Ik vind het gewoon primitief gedrag. De intolerantie die Vlaanderen toont mbt haar multiculturele dimensie.
Lol, een moslim die iemand anders primitief noemt.

Oud 30 juni 2013, 19:15   #250
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Zowel verbieden als opleggen is extremistisch. Dat heeft geen verdere uitleg nodig.

Alle grote steden lijken op elkaar met die multiculturele dimensie: Parijs met haar voorsteden, Londen met haar buitenwijken, New-York ...

Zo schoon is het niet, zo proper evenmin, en we zullen maar niet over veiligheid beginnen.

Kijk jij maar op naar multiculturele dimensies. Er zijn vele mensen die daar niks romantisch meer aan vinden en verder kijken.

Als ik in mijn schrijven voor jou een primitief gedrag etaleer en een intolerantie, tja, dan is het zo maar.

Jij zit blijkbaar volop in uw multiculturele fase. Ik heb de mijne al lang achterwege gelaten. Dat heeft iets te maken met ervaringsgerichtheid.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 30 juni 2013 om 19:16.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 19:17   #251
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Alle grote steden lijken op elkaar met die multiculturele dimensie: Parijs met haar voorsteden, Londen met haar buitenwijken, New-York ...

Zo schoon is het niet, zo proper evenmin, en we zullen maar niet over veiligheid beginnen.

Kijk jij maar op naar multiculturele dimensies. Er zijn vele mensen die daar niks romantisch meer aan vinden en verder kijken.

Als ik in mijn schrijven voor jouw een primitief gedrag etaleer en een intolerantie, tja, dan is het zo maar.

Jij zit blijkbaar volop in uw multiculturele fase. Ik heb de mijne al lang achterwege gelaten. Dat heeft iets te maken met ervaringsgerichtheid.
We hebben het 50 jaar geprobeerd, lang genoeg om multicultuur een kans te geven. Compleet mislukt, in geen klein beetje door eikels zosla krop sala.
Oud 30 juni 2013, 19:30   #252
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
We hebben het 50 jaar geprobeerd, lang genoeg om multicultuur een kans te geven. Compleet mislukt, in geen klein beetje door eikels zosla krop sala.
Heeft meer te maken met *KNIP* zoals uzelf natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Akira : 9 juli 2013 om 14:57.
Oud 30 juni 2013, 20:02   #253
JeeBee
Minister-President

JeeBee's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt als een bus: vanaf vandaag schaf je het begrip haram af.

Leuk toch, morgen mag je rustig een varkenskoteletje achter de kiezen steken.

En elke leuke moslim meid huwt met een lekkere ongelovige stoere bink.

Wordt vervolgd.
Oud 30 juni 2013, 20:11   #254
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Klopt als een bus: vanaf vandaag schaf je het begrip haram af.

Leuk toch, morgen mag je rustig een varkenskoteletje achter de kiezen steken.

En elke leuke moslim meid huwt met een lekkere ongelovige stoere bink.

Wordt vervolgd.
Dat is nu net HET grote probleem : onze cultuur interesseert hen niet, maar wij zouden wel hun cultuur moeten "omarmen".
Doen we dat niet, dan zijn wij de grote racisten. Wel, so be it.

Citaat:
Oud 30 juni 2013, 20:18   #255
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
er zijn voor geen enkele andere bevolkingsgroep meer integratie-cursussen, debat-avonden, en andere mogelijke initiatieven georganiseerd dan voor die fucking moslims. Allemaal praat voor de vaak, geldverkwisting voor niks. Het interesseert hen gewoon niet.
Thee drinken, de moskee, de ramadan en schapen kelen. Tot zover hun bezigheden.

Citaat:

Laatst gewijzigd door Zipper : 30 juni 2013 om 20:27.
Oud 30 juni 2013, 20:39   #256
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Die uitleg is anderzs broodnodig, want uw stellingname is verkeerd. Religie hoort tot iemand privéleven, en wanneer een werkgever bijvoorbeeld dresscode oplegt geldt dit voor iedereen, gelovigen staan daar niet boven.
Het gaat dus eigenlijk niet over verbieden, maar over maatregels ten opzichte van iedere werknemer, ongeacht overtuiging. Das lastig natuurlijk voor u als moslim, maar dat zijn de spelregels in een open samenleving, daar moet u mee leren leven, zo eenvoudig is dat.

Toleratie betekent vooral bereidheid tot samenleven , ook met wie een totaal andere mening heeft.
Die vrijheden zijn hier, u mag aan SM doen in uw vrije tijd of een moskee bezoeken, dat bepaald u zelf.
Er wordt u als moslim niets in de weg gelegd.

Tolerantie betekent echter niet dat deze samenleving zich moet laten opleggen dat hoofddoeken moeten, steeds en overal, uw Allah staat nu eenmaal niet boven de mens, toch niet in dit land. En wij zijn van plan dit zo te houden en wie dit wil veranderen zien we als extremistisch.

Deelt u dit niet?
Oud 30 juni 2013, 20:41   #257
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heeft meer te maken met boerenkinkels zoals uzelf natuurlijk.
Bedoeld u die boerenkinkels die hier de sociale zekerheid uitbouwden, prima onderwijs en gezondheidszorg?
Hoe zit dat ook alweer in Marokko....dat hebben die intellectuelen daar nog niet!
Oud 30 juni 2013, 20:49   #258
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:

Toleratie betekent vooral bereidheid tot samenleven , ook met wie een totaal andere mening heeft.
Dat zei ik toch, pas het wat meer toe.
Oud 30 juni 2013, 21:00   #259
g_z
Parlementslid

g_z's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
er zijn voor geen enkele andere bevolkingsgroep meer integratie-cursussen, debat-avonden, en andere mogelijke initiatieven georganiseerd dan voor die fucking moslims. Allemaal praat voor de vaak, geldverkwisting voor niks. Het interesseert hen gewoon niet.
Thee drinken, de moskee, de ramadan en schapen kelen. Tot zover hun bezigheden.

Integratie-cursussen doe je 1 of 2 keer mee en dan merk je dat het nergens over gaat.

Krijg je boekjes waar je een of twee pagina's uit leest om te realiseren dat het weinig toevoegt.
g_z is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2013, 21:01   #260
Salah
Banneling

Standaard

Citaat:
Bedoeld u die boerenkinkels die hier de sociale zekerheid uitbouwden, prima onderwijs en gezondheidszorg?
Hoe zit dat ook alweer in Marokko....dat hebben die intellectuelen daar nog niet!
De sociale zekerheid hier gaat de richting van Marokko uit, zo ook het onderwijs. En als je het nieuws wat zou volgen, zou je dat ook weten over de gezondheidszorg. Dankzij Vlaamse intellectuelen.

Niet meteen iets om hoog van de toren te blazen. Wellicht dacht je met uw bekrompen gedachtenkronkel dat enkel Marokkanen moslims zijn, daar je er Marokko bijsleurt, in de hoop mij een sneer te verkopen. Mis poes.

Laatst gewijzigd door Salah : 30 juni 2013 om 21:02.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be