Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 juli 2013, 16:38   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Rudi Kennes (ABVV/SPA) retweet "humoristische zaken"

Onder vrienden maakt men al eens gore grappen.
Zeker over politieke tegenstrevers.

Maar sommige zaken gaan toch erg ver.
Ik moet dan denken aan stelling nummer één van de psychologie:

"Wat An zegt over Jan, zegt meer over An dan over Jan."

titel: Rudi Kennes (ABVV/SP.A) even in oog van Twitter-stormpje

http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm

Citaat:
Rudi Kennes, gewezen ABVV-afgevaardigde bij Opel Antwerpen en sp.a-gemeenteraadslid in Willebroek, is even in het oog van een kleine Twitter-storm beland.

Kennes retweette maandagavond een bericht waarin een verband werd gelegd tussen de N-VA en het vergassen van ouderen. “De nva zal de oudjes wel vergassen. Ze hebben kennis van die techniek. #terzaketv”. Zo luidt de tweet van een zekere @jcoboa die Kennes maandagavond retweette. Die opvallende boodschap lokte meteen een hele reeks reacties uit.

Ook bij het ABVV en bij sp.a waren ze blijkbaar ‘not amused’. “Het was een enorm ongelukkige tweet”, klinkt het bij het ABVV. “We hebben hem gevraagd de tweet te verwijderen en zich te excuseren. Dat is intussen ook gebeurd.” Sp.a-voorzitter Bruno Tobback wil niet te veel woorden vuilmaken aan de kwestie. “Het is verstandig dat Rudi het bericht heeft verwijderd”, aldus Tobback.

Ook bij N-VA waren ze niet bepaald gelukkig. “Telkens weer moeten we ons afvragen waar voor sommigen de grens ligt. Hoeveel verder kan je te ver gaan? “, vraagt partijkopstuk Ben Weyts zich af. Toch wil de partij van de tweet ook geen “halszaak” maken.

Kennes zelf zegt dat de retweet “per ongeluk” is verstuurd. “Ik zat op een terras met mijn iPad en heb zonder het te weten het bewuste bericht doorgestuurd”, zegt hij aan Belga. Kennes benadrukt dat hij zich distantieert van de inhoud van de tweet. “Ik verwerp die boodschap. Wie mij en mijn familiegeschiedenis een beetje kent, weet dat ik nooit zou lachen met de gaskamers. Ik heb bijna alle concentratiekampen in Europa bezocht”.

Kennes begrijpt wel dat er aanstoot genomen wordt aan zijn tweet. “Ik begrijp dat er mensen kunnen geschrokken of gekwetst zijn. Ik heb de tweet ook verwijderd en mijn excuses aangeboden.”

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 juli 2013 om 16:38.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 16:42   #2
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Het bewijst voor de zoveelste keer waar de echte fascisten zitten: bij de linkse vakbonden.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 16:44   #3
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

op een terras met de ipad

een echte sos
Oud 2 juli 2013, 17:06   #4
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Per ongeluk geretweet.

Je ziet, nog altijd zijn die met de gaskamers bezig, heel Europa heeft hij afgezocht naar gaskamers

De afgelopen dertig jaar was het, "het VB, de gaskamers." Nu is het, "de N-VA, de gaskamers."

Waar het hart van vol is loopt de mond van over, de gaskamers...
Oud 2 juli 2013, 17:10   #5
giserke
Banneling

Standaard

Wedden dat ze het weer gaan verkopen als "het is maar om te lachen"

Als 1 N-VAer een uitspraak zou doen dat de Sossen in verband brengt met de Goelag, zou het land te klein zijn.

Met andere woorden, laat ze gewoon doen.
Ze zetten zichzelf steeds meer buiten spel door de opstapeling van paniekreacties.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 17:22   #6
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Zeer vreemd. Een tijd geleden was BDW te gast in het zondagochtendprogramma "A la Prima" van Luc Verschueren op radio 2.
Tijdens de uitzending worden 3 prima's uitgedeeld. Een ets of iets in die aard. BDW gaf 1 van de prima's aan juist, Rudi Kennes.

Toen Verschueren zijn verwondering uitdrukte over dit gebaar antwoordde BDW dat verschillende politieke meningen waardering voor de persoon achter de mening niet uitsluit. Hierin bijgetreden door Kennes. Beide heren kennen mekaar persoonlijk, zoveel is duidelijk.

In dit verband vind ik de uitschuiver van Kennes bijzonder onbeschoft. Ik weet niet wat BDW hiervan denkt. Waarschijnlijk is hij ontgoocheld in de man.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 17:39   #7
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

http://www.nieuwsblad.be/article/det...tm_campaign=pm
Extreem ongelukkige uitspraak op zijn minst. En daarin moet men niet flauw doen. Ik vind dat de n-va adepten nu even hard op zijn kop mogen kloppen als wij pakweg een week geleden op de exhibitionist van Dilbeek zijn kop hebben geklopt. Dat er verontschuldigingen volgden is één ding, maar eventjes flink spitsroeden lopen hoort bij de politieke verantwoordelijkheid die een mandataris nu eenmaal draagt, en liefst waardig.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 17:52   #8
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Extreem ongelukkige uitspraak op zijn minst. En daarin moet men niet flauw doen. Ik vind dat de n-va adepten nu even hard op zijn kop mogen kloppen als wij pakweg een week geleden op de exhibitionist van Dilbeek zijn kop hebben geklopt. Dat er verontschuldigingen volgden is één ding, maar eventjes flink spitsroeden lopen hoort bij de politieke verantwoordelijkheid die een mandataris nu eenmaal draagt, en liefst waardig.
In grote lijnen ga ik akkoord met je analyse.

Maar mag ik toch even bemerken:
- de belediging door de gaskamers te vermelden, situeert zich in een context waar ons parlement van vond dat het zo ernstig is, dat er een speciale wet voor kon gestemd worden die zeer expliciet stelt dat beledigingen in die sfeer zo kwetsend zijn, dat de vrije meningsuiting er voor mag gekortwiekt worden (terecht trouwens);

en dat anderzijds,
- jij de man van Dilbeek langs je neus weg een exhibitionist noemt; terwijl die man (ok, van het niveau van een zatte bende in een niet te proper café) wel zijn onderbroek aanhield. Concreet: het misdrijf van belediging kan je weerhouden; dat van exhibitionisme evenwel niet.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 17:54   #9
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verontschuldiging ? Hij heeft zich verontschuldigd omdat hij slachtoffers van de gaskamers heeft beledigd. Hij vindt het gezien de reacties ongepast hiermee te lachen. Ik lees niets van verontschuldiging tegen over de N-VA en haar leden. Die mag je van alles beschuldigen zonder beperking.

Een retweed die hij zeker gelezen heeft voordat hij hem lanceerde. Je weet wel "een grapje voor de volgers".

Zielig mannetje. Zielige SPa.
Oud 2 juli 2013, 17:58   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

- de belediging door de gaskamers te vermelden, situeert zich in een context waar ons parlement van vond dat het zo ernstig is, dat er een speciale wet voor kon gestemd worden die zeer expliciet stelt dat beledigingen in die sfeer zo kwetsend zijn, dat de vrije meningsuiting er voor mag gekortwiekt worden (terecht trouwens);

en dat anderzijds,
- jij de man van Dilbeek langs je neus weg een exhibitionist noemt; terwijl die man (ok, van het niveau van een zatte bende in een niet te proper café) wel zijn onderbroek aanhield. Concreet: het misdrijf van belediging kan je weerhouden; dat van exhibitionisme evenwel niet.

.
De vrijemeningsuiting is terecht afgeschaft.

Er staat werkelijk geen bovengrens op de slavenmentaliteit.

De vrijemeningsuiting is afgeschaft voor ons eigen goed....
Oud 2 juli 2013, 19:02   #11
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Patrick zal weer in een huilbui geschoten zijn
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 19:04   #12
Goudbever
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Mijn stem krijgt hij!
Goudbever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 19:07   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Verontschuldiging ? Hij heeft zich verontschuldigd omdat hij slachtoffers van de gaskamers heeft beledigd. Hij vindt het gezien de reacties ongepast hiermee te lachen. Ik lees niets van verontschuldiging tegen over de N-VA en haar leden. Die mag je van alles beschuldigen zonder beperking.

Een retweed die hij zeker gelezen heeft voordat hij hem lanceerde. Je weet wel "een grapje voor de volgers".

Zielig mannetje. Zielige SPa.
Peter1962 kan gewoon niet de fouten van zijn partij volledig toegeven en draait het altijd zo om dat er toch nog wat aan N-VA bashing wordt gedaan in zijn postings.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 19:13   #14
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kennes zelf zegt dat de retweet “per ongeluk” is verstuurd. “Ik zat op een terras met mijn iPad en heb zonder het te weten het bewuste bericht doorgestuurd”, zegt hij aan Belga.
Ah, ik dacht al dat zijn account gehacked was.
Oud 2 juli 2013, 19:14   #15
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

en dat anderzijds,

.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 19:14   #16
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grapjas.
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 19:56   #17
Klojo eerste klas
Perm. Vertegenwoordiger VN

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

""" Ik heb bijna alle concentratiekampen in Europa bezocht"""
En wat wil hij daarmee 'bewijzen' ?
(ik hoop toch dat hij aan die bezoekjes geen plezier beleeft ? )
Oud 2 juli 2013, 20:04   #18
Twigmuntus
Burgemeester

Twigmuntus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Nog zo ééntje: "ik zat vroeger met twee negers in de klas en ik kwam daar goed mee overeen."

Laatst gewijzigd door Twigmuntus : 2 juli 2013 om 20:04.
Twigmuntus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 20:32   #19
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Gelukkig mocht hij de bonnetjes binnenbrengen bij de vakbond. Op zijn eigen kosten zal hij het wel niet gedaan hebben.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 juli 2013, 20:39   #20
Scheefpoeper
Banneling

Standaard

Gaskamers...

Lachen geblazen bij de s.pa
Scheefpoeper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be